Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Lipsa tensiune la Aeroterma

Madriann
post 20 Jun 2008, 21:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Salutare tuturor!

La Megane-ul din semnatura, de cand l-am cumparat (SH), nu mergea decat treapta a 4-a de la ventilator, problema destul de frecventa din cate am vazut pe forum. Am mers asa vreo 2 ani, ma deranja, dar nu era ceva insuportabil. In urma cu cateva saptamani, a cedat definitiv si aceasta treapta. De cand s-a intamplat, in masura timpului liber, am incercat urmatoarele:

1. Am demontat din bord consola cu cele 3 comutatoare (Cald-Rece/Distributie Aer/Trepte ventilator) si am masurat - lipsa totala tensiune, inclusiv la butonul de recirculare

2. Am verificat TOATE sigurantele din blocul de sigurante (stanga jos sofer) - ok, nu e nici una intrerupta. La siguranta ventilatorului (randul al doilea de sus in jos, penultima siguranta 20A, galbena parca e) am tensiune.

3. Ajutat de tutorialele pe problema clapetei de recirculare (aveam si problema asta, felicitari adrian mgn pentru tutorial), am dat jos tot blocul de aer (cel cu ventilator, clapeta si rezistente, iar am masurat in toate mufele , posibile si imposibile, nici urma de tensiune...

Se pare ca undeva e o alimentare intrerupta, un +, dar....sincer, nu stiu unde sa mai caut sad.gif.

Poate cineva s-a mai lovit de problema asta si ma poate ajuta. Apreciez ORICE sugestie, idee, banuiala, oricat de trasnita ar putea fi....nu se stie de unde sare iepurele...
Multumesc! wink.gif

This post has been edited by Madriann: 20 Jun 2008, 21:05


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian mgn
post 21 Jun 2008, 01:43
Post #2


megane ... reno megane !


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 5 April 08
From: timisoara




Ti-am trimis pe PM niste poze poate te ajuta...


--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp 18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension- BMC filters-Chrome window trims-Xenon - Smoked taillights
Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line

Vanity, definitely my favorite sin!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 21 Jun 2008, 17:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Multumesc Adrian mgn, numai ce am terminat.
Era un fir galben (+) pe un conector chiar din blocul de sigurante, pe care a trebuit sa-l dau jos...era oxidat, ars, a fost un contac imperfect care a tot dat scantei pana a ars izolatie, pe urma s-a intrerupt definitiv...l-am curatat, l-am pus la loc si merge bine acum...nu stiu cat timp, dar macar stiu unde sa intervin acum (o groaza de chestii am demontat).

Am rezolvat-o si cu treptele, merg toate 4 acum, dupa un strap de cupru peste dioda aia...ca tot veni vorba, am vazut pe forum unele pareri, gresite cred, despre ea(rezistor, siguranta)....la cum arata montajul, pare o dioda de protectie impotriva eventualelor t.e.m. induse (consumator inductiv, aeroterma. Posibil sa ma insel totusi...oricum, cu prima ocazie, o sa o inlocuiesc cu o dioda de curent mare, sa fiu linistit.
Inca o data, multumiri de tutorial...foarte de folos wink.gif

This post has been edited by Madriann: 21 Jun 2008, 17:29


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 4 Jul 2008, 16:52
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Am si eu o problema asemanatoare, nu-mi merge ventilatorul pe nicio treapta si nu stiu unde sa ma mai uit. Am demontat partea aia din bord si mufa era bagata bine, siguranta din tablou era ok dar mai departe nu stiu ce sa fac.
Aaa si porneste cand are el chef, acu nu merge acu merge deci cred ca e vreun contact imperfect dar nu stiu unde. wacko.gif

Niste idei, sfaturi sunt binevenite smile.gif. Multumesc.


Am verificat acum ventilatorul si merge, se pare ca la caldura mare face fite.

This post has been edited by alex0507: 5 Jul 2008, 09:43


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 7 Jul 2008, 10:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




alex0507 - nu cumva ai problema la motoras ? daca periile sunt pe duca face cam asa. In rest, circuitul electric e simplu, baterie-siguranta-comutator rotativ-rezistente viteza-motoras. Verifica pe mufa aceea mare care intra in tubulatura aer (mufa care alimenteaza rezistentele si motorarul), daca ai acolo tensiune pe diversi pini in functie de pozitia comutatorului rotativ problema e la rezistenele de reglare a turatiei sau motoras.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 7 Jul 2008, 19:01
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Mersi mult, ai fost de ajutor smile.gif

Am dat jos si am ajuns la mufa aia mare de care zici, are curent deci nu cred ca e de vina. In schimb rezistenta aia era ruginita rau si am dat cu spray pe ea. Motorasul inca e la locul lui pentru ca e cam greu de dat jos si poate nu e de vina dar maine verific daca mai face figuri si daca e necesar il dau jos si il duc la un vecin care se ocupa cu astea.


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 11 Jan 2009, 17:48
Post #7


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(Madriann @ 21 Jun 2008, 17:29)
Multumesc Adrian mgn, numai ce am terminat.
Era un fir galben (+) pe un conector chiar din blocul de sigurante, pe care a trebuit sa-l dau jos...era oxidat, ars, a fost un contac imperfect care a tot dat scantei pana a ars izolatie, pe urma s-a intrerupt definitiv...l-am curatat, l-am pus la loc si merge bine acum...nu stiu cat timp, dar macar stiu unde sa intervin acum (o groaza de chestii am demontat).

Am rezolvat-o si cu treptele, merg toate 4 acum, dupa un strap de cupru peste dioda aia...ca tot veni vorba, am vazut pe forum unele pareri, gresite cred, despre ea(rezistor, siguranta)....la cum arata montajul, pare o dioda de protectie impotriva eventualelor  t.e.m. induse (consumator inductiv, aeroterma. Posibil sa ma insel totusi...oricum, cu prima ocazie, o sa o inlocuiesc cu o dioda de curent mare, sa fiu linistit.
Inca o data, multumiri de tutorial...foarte de folos wink.gif
*



Spune si mie te rog despre ce dioda este vorba? la mine nu mergea ventilatorul decat pe treapta maxima, adica 6 (renault megane din 96) si dupa o vreme nu a mai mers deloc; am desfacut montajul care normal da turatia la motoras insa nu am gasit nimic defect sau sa para corodat, etc, asa ca am recurs la fortzarea releului care era acolo, si merge doar pe treapta maxima; concluzia mea e ca acel releu cand e in functiune ocoleste montajul de regulare a vitezelor si da curent direct motorasului... insa dat fiind ca e f frig, si ventilatorul baga la maxim, caldura intra f putin in masina... poate ai ceva detalii pls... sau oricine... multumesc


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pinky42
post 14 Jan 2009, 10:17
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 17 December 08




si eu am aceeasi probl, sa inteleg ca trebuie desfacut tot ansamblul cu conducte si chestii de la motor? pentru a avea acces la motoras si releul respectiv?


--------------------
Renault Megane 1.6 RT 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 14 Jan 2009, 11:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




tykazs, eu nu am auzit sa fie 6 trepte de turatie la motorasul de aeroterma (megane 1). Daca intr-adevar are 6 pune o poza cu butonul si cu montajul de care zici, poate i-mi dau seama despre ce este vorba.
Cititi postul 5 si verificati daca pe mufa de alimentare a aerotermei aveti tensiune in functie de pozitia comutatorului de viteza:
poz. 1 - pin 12
poz. 2 - pin 6
poz. 3 - pin 5
poz. 4 - pin 4
Daca este tensiune pe toate (la rand) problema e la grupul de rezistente/siguranta termica (un tub mic argintiu cu 2 terminale) sau la motoras (daca nu se invarte nici pe treapta maxima).
Spor


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pinky42
post 14 Jan 2009, 13:05
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 17 December 08




e greu de desfacut pot sa il desfac si eu? tin sa precizez ca sunt destul de novice in mecanica si electronica smile.gif


--------------------
Renault Megane 1.6 RT 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 15 Jan 2009, 08:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




pinky42, la varianta ta de masina cred ca ansamblul aeroterma este in partea dreapta (din pozitia soferului) sub parbriz. Ai filtru polen/habitaclu ? l-ai schimbat vreodata ? daca da, ai vazut o parte din conductele care duc aerul de la ventilator inspre habitaclu. Daca poti pune niste poze cu:
- botul masinii (de la parbriz pana la faruri)
- cu capota ridicata
- portiunea dintre motor si parbriz
Mai mult nu prea ma ce sa zic...


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 18 Jul 2009, 18:43
Post #12


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(radunre @ 14 Jan 2009, 11:08)
tykazs, eu nu am auzit sa fie 6 trepte de turatie la motorasul de aeroterma (megane 1). Daca intr-adevar are 6 pune o poza cu butonul si cu montajul de care zici, poate i-mi dau seama despre ce este vorba.
Cititi postul 5 si verificati daca pe mufa de alimentare a aerotermei aveti tensiune in functie de pozitia comutatorului de viteza:
poz. 1 - pin 12
poz. 2 - pin 6
poz. 3 - pin 5
poz. 4 - pin 4
Daca este tensiune pe toate (la rand) problema e la grupul de rezistente/siguranta termica (un tub mic argintiu cu 2 terminale) sau la motoras (daca nu se invarte nici pe treapta maxima).
Spor
*


salut! am revent dupa o vreme lunga. Da, eu am 6 trepte de viteza la ventilator. Am schimbat siguranta termica cu alta luata de la dezmambrari di Spania ca aici sunt momentan si masina e in tara. Am motat siguranta si a mers ok 1 luna, apoi a picat iar. Acum insa nu stiu daca e tot acest grup de rezistente sau sa se fi dus motorasul pt ca releul din grupul acesta de rezistentze se aude cum cupleaza insa nici un semn de functionare a motorasului! peste 7 zile ajung in Ro din nou si am sa duc inca un modul de rezistente ca poate s-o fi dus iar tot ala. Va tin la curent


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 6 Aug 2009, 20:11
Post #13


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




radunre, te rog sa imi lasi un nr de mobil privat ca am nevoie neaparat sa te intreb ceva in legatura cu aceasta problema. Am adus inca 2 module de care vorbeam mai sus si problema nu e de la el. Sigurantele sunt toate ok, le-am verificat. Cand dau pe treapta maxima, se aude releul din modul cum cupleaza dar nimic la motoras. Am pus motorasul pe direct si e ok, se invarte. Ba chiar l-am folosit o vreme asa pt ca era canicula si muream fara aer conditionat insa e naspa sa stau cu fire intinse si sa ruleze la maxim ventilatorul. Spuneai ceva de o rezistenta termica... nu am indentificat nicaieri acel tub argintiu, poate nu am asa ceva la modelul meu - Renault megane 1.4 decembrie 96. Astept un privat te rog sau un mail pe tykazs@yahoo.com ori pe mess. Multumesc


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 7 Aug 2009, 07:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Siguranta aia termica : Dai bateria la o parte si vei avea acces, in partea dreapta cum te uiti la parbriz la doua mufe "tata" cu foarte multe fire. Le scoti si cu o surubelnita torx parca, desfaci si mufa mama (e prinsa in doua suruburi pe tubulatura de aer). Va iesi tot ansamblul de rezistente aeroterma, pe ea aflandu-se si "celebra" rezistenta termica.
Problema e ca ultima treapta e legata direct la +12V, doar treptele inferioare sunt conectate prin respectiva rezistenta. Daca nu iti merge motorul deloc, problema cred ca e direct in spatele blocul de sigurante, vreun fir intrerupt sau iesit din clema (cam ce am patit si eu).


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 7 Aug 2009, 17:52
Post #15


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




merci mult Madriann pt indicatii insa azi de dimineata m-am dus nervos la masina hotarat ori sa o fac, ori sa ii dau foc biggrin.gif asa ca am inceput sa demontez. Incet incet, am desfacut toata tubulatura de aer, am scos si motorasul, tot! nu am pierdut nici un gram de freon din instalatie pt ca am conductele care trec pe langa motor flexibile si am putut misca tubulatura cu tot cu radiatoru ala mic. Astfel am avut acces la toata instalatia electrica a sistemului de ventilatie. Am luat pe rand. In tubulatura intra o sonda lunga, banuiesc o fi pt citire temperatura nu am idee! am masurat-o, nu era in defecta. Am luat-o pe circuit si am tot masurat pana am ajuns tot in blocul de relee si rezistente de langa baterie. Am un releu mare rosu si rotund! pana in el, aveam continuitate, dupa el, nimic in sens invers, deci nu intra tensiune nici macar in acest releu... asa ca am urmat mai departe si imediat pe circuit a urmat o mufa mare... parea releu dar nu e; practic e o mufa tata ce intra intr-una mama dand posibilitate de a scoate o parte din circuitul electric fara sa fii nevoit sa intrerupi prin taiere. Am observat ca nu se desfaceau! le-am fortzat cu o surubelnita si s-au despartit pana la urma si uimire! 2 picioruse avusesera contact imperfect si se topise plasticul din jurul lor pierzandu-se contactul! asa ca, a curatat bine, am restrans clema mama si am mufat din nou si surpriza, totul a revenit la normal! eram asa de bucuros, incat uitasem ca in urma cu 2 ore veneam atat de nervos la masina, hotarat sa ii dau foc biggrin.gif acum e ok. Am descoperit insa inca o chestie minora... un montaj automat care face comutarea aerului din eteriorul masinii cu cel din interior...adica recioclarea aerului deja racit... are 2 rotitze distruse si practic nu am ce sa ii fac decat daca gasesc un alt montaj nou...am sa incerc sa caut. Of, cata munca si pana la urma uite ca daca iti dai interesul si nu te temi sa te bagi rezolvi singur. smile.gif


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 10 Aug 2009, 23:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Consoleaza-te la gandul ca te costa 3-4 mil. la reprezentanta...cata bere bei de banii aia? biggrin.gif


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 14 Aug 2009, 21:15
Post #17


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




nici nu ma gandesc sa iau un montaj nou! lasa ca merge super asa! nu e neaparata nevoie de reciclarea aerului, cel putin nu am simtit nevoia pana acum... de banii aia... pot face altele mai utile biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CosTy90
post 22 Aug 2009, 08:16
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 26 November 08




salutare tuturor happy.gif
am si eu aceste probleme la masina cu clapeta de la recirculare aer si de o saptamana si ceva nu mai am nici curent la aeroterma( inainte cand mergea dateam de exemplu la treapta 2 si mergea la o turatie daca dateam la 5 mergea putin cum ar trebui apoi scadea in turatie iar crestea deci nu aveam aceeasi intensitate la curent probabil sa slabit vre-o mufa sau vreun fir oxidat pe undeva huh.gif ). am tot cautat pe forum cum sa fac aeroterma si nu am gasit nici-o poza sad.gif imi spune si mie cineva cum sa anulez motorasul de la recirculare ce fir sa deconectez ? si pe unde sa umblu sa vad unde e intrerupt circuitul de la aeroterma ? multumesc happy.gif


--------------------
Renault Megane 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dioid
post 27 Nov 2009, 17:27
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 30 July 08




Salut
Am un megane clasic 1,9 dci din 2003. Problema mea este ca aeroterma merge decat la treapta a-4-a si nu reusesc sa gasesc acea rezistenta de care s-a vorbit pana acum.Poate sa-mi spuna cineva unde e pozitionata si ce trebuie sa dau jos pentru a ajunge la ea?



--------------------
renault megane 2003 1,9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 27 Nov 2009, 19:51
Post #20


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




motorasul de la recirculare il gasesti atasat de motorul turbinei de aer, e o cutiutza neagra si nu trebuie decat sa scoti mufa de comanda a montajului respectiv insa e mai dificil sa ajungi la motorasul turbinei. Cat despre problema cu lipsa tensiunii, citeste forumul la categoria asta si sigur gasesti toate detaliile.


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 27 Nov 2009, 22:12
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




dioid, modulul cu rezistente este in zona plasticelor pe care le scoti cand schimbi filtrul de polen. Are mufa din poza de mai jos, pozitionata intre carcasa filtrului de polen si peretele metalic dinspre motor.
Asa arata mufa, langa ea se vede o mufa mai mica, este pt. motorasul clapetei de recirculare.
conectare_bloc_rezistente.jpg ( Size: 124.88k ) Number of downloads: 2571

Pt. a deconecta mufa, culisezi plasticul rosu din stanga imagini inspre exteriorul mufei si el v-a face si extractia mufei, dupa indepartarea ei ai sa gasesti 2 suruburi cu cap hexagonal de 5-6mm, de culoarea alamei pe care daca le scoti vei ramane cu modulul de rezistente in mana. Asta e cea mai simpla metoda. Daca nu reusesti, v-a trebui sa extragi tot ventilatorul din locas, asta implica extragerea stergatorului dinspre sofer, cateva suruburi, chedere si grila de sub stergatoare. Nu forta extragerea stergatorului, foloseste un extractor, chiar si cel de rulmenti e util.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_HoR_
post 16 Jan 2010, 16:26
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 16 June 08




Azi m-am uitat si eu dupa mufa de la stropitori fauri care ar trebuii sa fie tot pe acolo, si ghici ce? mufa de la aceasta clapeta era scoasa, si eu ma miram de ce atunci cand venea miros urat de afara si dadeam pe recirculare, mirosul nu inceta sa vina. Asa ca am reconectat-o. Asa am luat masina din spania.


--------------------
Renault Megane I 2002 Coupe
Renault Megane Coupe 2001 1.4 16V - CS 86 HOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 17 Jan 2010, 17:54
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




_HoR_ , probabil ca mufa aia era deconectata fiindca e problema la clapeta de recirculare, nu cumva pocneste cand comuti pe recirculare sau pui contactul ?


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_HoR_
post 21 Jan 2010, 18:44
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 16 June 08




ba da! futui! ba face ba nu face. Am impresia ca are delay-ul prea mare. Cand inchide clapeta e totul ok, dar cand o deschide, dupa ce se deschide de tot, o mai forteaza si evident scapa de vreo trei ori. Partea nasoala e ca la fiecare pornire a motorului, motorasul clapetei primeste curent si o verfifica daca e inchisa, deci iar pocneste.

Am scos mufa! ca sa nu mai pocneasca


--------------------
Renault Megane I 2002 Coupe
Renault Megane Coupe 2001 1.4 16V - CS 86 HOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvann_25
post 27 Jan 2010, 15:52
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 January 10




sall am si eu aceeas problema cu un megane 1 din 96 nu mai functioneaza aeroterma deloc , am gasit lipsa rezistenta de la treptele de caldura am cumparat alta din dezmembrari functionala,acum cand incerc sa dau drmul pe una din trepte la ventilator se aude cum declansaza releul,am incercat sa dau jos aeroterma sa verific motorasul daca mai functioneaza si nu am reusit,ma poate ajuta cineva cu informati cum pot demonta aeroterma de pe masina??e rau ca nu ma pot misca cu ia deloc imi sunt toate geamurile inghetate pe interior de la umezeala.ma sina are si aer conditionat si sunt conductele chiar acolo.


--------------------
renault megane 1 1996 1,6 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 28 Jan 2010, 15:03
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




_HoR_, din acleasi motiv am decuplat si eu motorasul clapetei, pocnea la fiecare punere de contact, ciudata metoda de "reinitializare", pacat ca nu au gandit mai ca lumea reductorul acel din plastic, sa puna 2 senzori de capat de cursa sau un simplu mini-ambeiaj, astfel nu mai se mai fortau rotitele...

razvann_25, nu stiu cum e la modelul tau, dar la "face lift" stiu ca trebuie demontata o parte a instalatei de AC pt. extragerea tubulaturii de ventilatie care contine si motorasul.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvann_25
post 28 Jan 2010, 22:34
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 January 10




SALL. AM REVENIT, AM REUSIT AZI SA DAU AEROTERMA JOS AM GASIT CARBUNI LA MOTORAS TOCITI LA MAXIM MAI ALES UNUL ERA INEGRIT ,NU AM GASIT CARBUNI ORIGINALI SI AM LUAT DOI CARBUNI NOI DE LA UN FLEX (BIAX-POLIZOR) MARE,CU PUTINA MUNCA LA PILIT CA NU ERAU PERFECTI CA CEI ORIGINALI DAR AM REUSIT SAI FAC SI SAI LIPESC LA LOC,ACUM O AM IN PROBE PUSA DIRECT PE UN REDRESOR SA SE ASEZE CARBUNI A LUAT-O CAM GREOI NU STIU DE CE CA NU MERGE INFRANATA.
DACA TOT AM AEROTERMA JOS AM VERIFICAT SI MOTORASUL DE LA CLAPETA DE RECIRCULARE SI AM GASIT CEVA DIFERIT DE CE SA SCRIS PE FORUM,LA MINE SAU DUS DOUA ROTITE MAI MICI ALBE LA CULOARE DIN INTERIORUL CUTIEI CU MOTORAS DECI NU ROTITA MARE CARE FACE LEGATURA INTRE CLAPETA SI MOTORAS CUM SA SCRIS PE FORUM.
MAI AM O DILEMA CU RELEUL DE LA AEROTERMA , CAND PUN CONTACTUL SI DAU LA COMUTATOR PE UNA DIN TREPTE DE CALDURA SE AUDE RELEUL CUM CLUPEAZA IN SCHIMB LA MUFA DE AEROTERMA MASURAT CU APARATUL NU-MI AJUNGE CURENT DELOC,E NORMAL ASA???RELEUL SE AUDE SI CAND AVEAM AEROTERMA DECONECTATA SI CONECTATA, AM INCERCAT SAL DESFAC SA VAD CE SE INTAMPLA SI NU AM REUSIT E LIPIT,O SAL VERIFIC SI CU AEROTERMA FUNCTIONALA POATE ISE INCHIDE CIRCUITUL POATE ARE VRO INFLUENTA.MAINE INTENTIONEZ SA MONTEZ TOTUL LA LOC SPER SA-MI REUSEASCA DUPA CARE TREBUI SA MERG LA INCARCAT CU FREON CA IAM DAT DRUMUL AZI AM FOST NEVOIT.
MAI AVEAM O PROBLEMA DACA STIE CINEVA INAINTE DE A DA DRUMUL LA FREON CAND APASAM BUTONUL DE A.C. SIMTEAM CUM CUPLA COMPRESORUL DE A.C. DAR ELECTROVENTILATORUL NU PLECA DELOC ASA O FI NORMAL SAU O MAI AVEA CEVA SI LA A.C.PRECIZEZ CA ELECTROVENTILATORUL E FUNCTIONAL CAND SE RIDICA TEMPERATURA LA MOTOR ELECTROVENTILATORUL PLEACA NORMAL,AZI AM SUNAT UN FRIGOTEHNIST SI AM INTREBAT SI DE PROBLEMA ASTA SI MIA ZIS CA POATE SA FIE CA E FRIG AFARA SI NU SIMTE NEVOIA SA PLECE,PRECIZEZ CA EU PROBA AM FACUTO NUMAI CU MOTORUL RECE SI NU PLECA.ATAT PENTRU AZI DACA VREA CINEVA CEVA INFORMATI DIN REZOLVAREA PROBLEMELOR PE CARE LEAM INTANPINAT EU SA-MI SCRIE SI IL AJUT.
SALL


--------------------
renault megane 1 1996 1,6 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 29 Jan 2010, 13:07
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




- motorasul poate porni mai greu din diverse motive: periile nu "calca" bine pe rotor / rotor scurtcicuitat / colector murdar-scurtcircuit intre borne. La o schimbare de perii trebuie verificat temeinic si colectorul, eventual pus pe strung si usor rectificat dupa care se curata interstitiul dintre contacte unde se depune praf de carbune si apare in scurt.
Acel motor are in jur de 120-150W (10-15A), daca redresorul tau e mult mai mic, iarasi nu porneste corect. Nu-l monta pana nu te asiguri ca totul e perfect functional. I-ti recomand sa faci ungerea lagarelor cu un ulei gros sau vaselina, sunt greu accesibile dar fiind imbacsite pot rula pe uscat si se distrug/suna urat nemaivorbind de cheltuielile cu AC-ul daca trebuie demontat din nou.

E interesant ce zici de motorasul pentru clapeta recirculare, astfel de module se gasesc la dezmembrari (eu am gasit pe la 30-50ron) dar sa stii ca respectiva roata intermediara nu trebuie sa prezinte dinti rupti pt. a nu functiona. la mine sunt usor indoiti si nu mai "calca" bine.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvann_25
post 29 Jan 2010, 19:19
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 January 10




REVIN CU NOI INFORMATI.
DUPA CATEVA ORE DE FUNCTIONARE A AEROTERMEI REPARATA PE REDRESOR CU ACUMULATOR , CU COLECTOR CURATAT BINE LAGARE DEMONTATE SI CURATATE/UNSE CARBUNI FACUTI PERFECTI CA CEI ORIGINALI AM MONTATO PE MASINA AZI ,DUPA CE AM MONTAT TOTUL LA LOC AM PORNIT MOTORUL SA SE RIDICE APA SI IAM DAT DRUMUL SI AEROTERMEI LA MAXIM ADICA PE TREAPTA 6 ASA E LA MINE MIA FUNCTIONAT CAM VRO JUMATATE DE ORA DUPA CARE A LESINAT DINTRODATA DIN TURATIA MAXIMA O TOT VERIFICAM SI MIA BAGAT IN MASINA UN MIROS URAT DE IBONITA ARSA ADICA DE LA CARBUNI.ACUM AM COMANDATA ALTA AEROTERMA FUNCTIONALA DIN DEZMEMBRARI CU TOT CU SISTEMUL DE LA CLAPETA DE RECIRCULARE,CRED CA UNDEVA PE LUNI SAU MARTI O SI MONTEZ DACA O FI TIMPUL FRUMOS CA LUCREZ IN STRADA.CU MOTORASUL VECHI VREAU SA MERG IN TARG LA VITAN SA VAD DACA SAR POTRIVI VRE UNUL DE PE CEVA DACIE SPN SOLENZA SAU ALTCEVA.
CUM AFLU CEVA REVIN CU NOI INFORMATI.

VA SALUT SI VA RESPECT:


--------------------
renault megane 1 1996 1,6 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 30 Jan 2010, 01:09
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




In primul rand, nu mai scrie cu majuscule, membrii forumului (majoritatea, de fapt) sunt alfabetizati si cunosc si literele mici.

Mirosul de ebonita arsa (daca intr-adevar asa e) nu poate proveni in nici un caz de la periile(carbunii) electromotorului. De fapt nici nu cred ca se mai foloseste ebonita ca izolator, pentru ca e casanta. E probabil alt soi de plastic.

Pot sa-ti spun o metoda, cum rezolva colegii mei motoarele de curent continuu cand aparent sunt in scurtcircuit : scot periile (carbunii) si sufla aer comprimat (8 atm) pe gaurile ramase (motoarele respective au 4 perii dar se poate generaliza). Iese un mic nor de praf negru, care este de fapt grafitul rezultat din uzura periilor si care facea scurt intre semicilindrii (!) colectorului. Ideea e ca praful rezultat din uzura periilor este conductor si ramane in interiorul electromotorului, iar cand stratul ajunge la o grosime suficienta curentul "fuge" prin el.
Precizare: presiunea de 8 atm. nu e critica, atat avem noi pe instalatie. Sunt sigur ca si la 2 atm. e aprox. la fel.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 15:37
Dacia