Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Clio 1 Supraincalzire., Defectiune multipla ?

andrei10bc
post 25 May 2010, 23:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 May 10




Salut , sunt nou pe aici , asa ca aveti putina rabdare va rog biggrin.gif
Daca s-a mai discutat , imi cer scuze , am folosit Search dar n-am gasit mare lucru.
O sa incerc sa explic cat pot de scurt sa nu o lalaiesc.

Dimineata , cand sa pornesc motorul acul de la temperatura porneste direct de la jumatate si dupa 20 de minute mers normal , acul ajunge aproape sus. Bun...dar apa aproape ca fierbe , deci ceva acolo , indica bine temperatura...

Ideea e ca de ce se incalzeste asa repede ?

Antigel am. E in limite. Nici la minim dar nici peste maxim.

Distributie recent schimbata(Pompa apa,curea,rola)

Ventilatorul cand porneste , cand nu , l-am pus pe direct si cam tot degeaba.

Termocupla schimbata.

Termostat , fie ca e pus , fie ca e scos , tot aia e.

Sugestii ? excl.gif

P.S: Detin un renault clio 1.4 din 1995 !

This post has been edited by andrei10bc: 26 May 2010, 00:08


--------------------
Renault Clio 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 26 May 2010, 08:28
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Eu cred ca e cu totul alta problema decat banuiesti. Daca nu ai probleme cu indicatorul de temperatura atunci in astfel de cazuri sunt probleme legate de tensiunea furnizata de alternator. Cum ti-ai dat seama ca apa fierbe?



--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei10bc
post 26 May 2010, 08:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 May 10




Am spus ca aproape fierbe ! Cum mi-am dat seama ? am pus mana pe furtune-erau fff fierbinti , am deschis capacul la vasul de expansiune si ieseau aburi...

Ce legatura are tensiunea furnizata de alternator cu incalzirea motorului ?

Nu m-i se pare normal ca se incalzeste asa tare...


--------------------
Renault Clio 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 26 May 2010, 08:45
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Ai spus ca acul pleaca de la jumatate! Asta inseamna ca ori ceasul indicator este bulit ori tensiunea de alimentare este foarte mare! Alte impovizatii daca ai nu ma intereseaza.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 26 May 2010, 08:46
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Cred ca e o problema de afisaj al temperaturii. Temperatura normala e undeva la 85 grade.
Te-as sfatui sa nu desfaci capacul de la vasul de expansiune cu motorul fierbinte. E posibil sa te oparesti.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 May 2010, 08:47
Post #6


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




NU cred ca fierbe... si oricum nu poti sa-ti dai seama punand mana daca apa are 90 sau 110 grade....

Daca la pornire acul sare direct pe jumate.... ceva nu este bine acolo.... nu are cum sa sara cu motorul rece direct pe jumate.... trebuie cateva minute de functionare ca sa indice ceva acul.... eu zic sa cauti un electronist..... ori indicatorul tau arata prost ori sonda de temperatura este dusa..... eu inclin sa cred varianta 2...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 26 May 2010, 08:50
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Daca ai un voltmetru rudimentar pe acasa masoara tensiunea la bornele bateriei. Trebuie sa fie in jur 14 V.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei10bc
post 26 May 2010, 08:50
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 May 10




Si sonda de temperatura ...nu e cea care intra in chiuloasa ... ? Sa o schimb... ?

Am masurat bornele , cu motorul oprit si am 12.50...cam asa.

This post has been edited by andrei10bc: 26 May 2010, 08:50


--------------------
Renault Clio 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 May 2010, 08:52
Post #9


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai va masuratoarea cu el pornit si vezi cat ai.... numai asa iti poti da seama de incarcare.... biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 26 May 2010, 08:53
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Porneste motorul si masoara tensiunea la borne. Porneste toti consumatorii (s-ar putea sa "cada" acul de la temperatura ) , masoara, opreste toti consumatorii si masoara.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei10bc
post 26 May 2010, 08:56
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 May 10




Bun , asa o sa fac , o sa scriu mai pe seara , dar acum ca`i cald...credeti ca are rost sa scot termostatul... ? ca si asa se incalzeste ca naiba...


--------------------
Renault Clio 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 May 2010, 08:57
Post #12


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu unul cred ca motorul nu se incalzeste ci functioneaza in parametrii normali.... adica antigelul sta la 90 grade..... informatia care o trimite catre ceasuri este proasta sau ceasul tau indica eronat....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei10bc
post 26 May 2010, 08:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 May 10




Deci dupa cum spui tu , ar cam fi senzorul care trimite temperatura in bord...


--------------------
Renault Clio 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 26 May 2010, 09:26
Post #14


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Vin si eu cu o intrebare "tampita" ... aerisirea e corect facuta ? ai spus intr-un post "cu sau fara termostat e la fel" ... dupa care ai intrebat daca sa-l scoti ... deci ai facut testul cu el scos sau nu ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei10bc
post 26 May 2010, 09:57
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 May 10




Am facut test si cu el , si fara el , si tot la fel e.


--------------------
Renault Clio 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 2 Jun 2010, 09:36
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




Scriu si eu in acest topic deoarece problema este asemanatoare.
Este vorba de un clio 1,4 8V.
In mers se raceste fara nici o problema deci exclud posibilitatea sa fie vina termostatului.
Daca pornesc AC ventilatorul porneste , deci nu este ars motorul de la vantilator.
Problema apara cand masina sta pe loc, iar ventilatorul porneste doar cand are el chef. Am scos toate mufele si le-am curatat, inclusiv cu spray pentru contacte. De aici am tras concluzia ca termocupla este de vina si am inceput sa o caut. Am gasit pe radiator o jucarie din care ieseau 2 fire si am dat-o jos ,are un arc si o rezistenta, crezand ca aceasta joaca rolul de termocupla.
Am fost cu ea la un magazin de piese auto si acolo a inceput dilema mea. Cei de acolo au zis ca piesa respectiva nu este termocupla , ci are rolul de a controla viteza ventilatorului. Cand le-am zis ca pe radiator nu mai am altceva mi-au zis ca exista pe motor un senzor de temperatura si ca ECU comanda pornirea ventilatorului. Exista cumva 2 senzori de temperatura pe motor, caci daca este acelasi cu cel care indica temperatura la bord, acesta functioneaza corect.
Aveti idei pe unde sa ma mai uit?


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 2 Jun 2010, 09:44
Post #17


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cred ca prima data ar trebui sa "cauti" in alta parte. Si anume: sa conectezi un pc de diagnoza si sa vezi exact la ce temperatura pleaca ventilatorul, la ce viteze pleaca in functie de temperatura etc. Dupa asta vezi ce si cum smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 2 Jun 2010, 09:59
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




voi cauta un pc, o sa vad pe forum daca are cineva,

ideea este ca are zile in care merge perfect, temperatura sta la mijloc (acul orizontal) cum creste un pic cum porneste ventilatorul, si sunt cazuri cand ajunge acul aproape de ultimele linii de sus si nimic. ECU de obicei cand crapa, crapa, de asta tind sa cred ca este un contact, in cazul care este o singura sonda de temperatura si nu doua.


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 2 Jun 2010, 10:02
Post #19


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Am fost si eu la fel de nelamurit ca tine ... eram sigur ca exista o problema ... dar pana la urma cu un pc de diagnoza, m-am plimbat prin trafic si am vazut ca defapt ventilatorul functioneaza corect in functie de temperatura "declarata" de sonda ... acum na, sper ca si la masina ta sa fie la fel ... sa nu ai nimic de inlocuit schimbat etc.
Apropo, lichidul de racire cati ani are in masina ? pompa de apa ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 2 Jun 2010, 10:14
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




nu pot sa bag mana in foc cati ani are lichidul de racire. O problema chiar exista pe undeva caci acum 2 zile a fiert apa, dar mama s-a speriat si nu s-a mai uitat sa vada daca temperatura era sus sau nu (ca sa stiu daca sonda respectiva indica temperatura corect), a vazut abur iesind de sub capota.
tind sa cred ca nu este de la lichid sau pompa, caci altfel nu s-ar fi racit in mers sau daca pornesc AC sau caldura in interior.


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 2 Jun 2010, 10:20
Post #21


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Abur de sub capota iese de la mai toate masinile daca afara ploua.. si cum zilele astea au fost ploioase, poate iti faci probleme degeaba smile.gif
edit: am vazut cateva masini in trafic acum 2-3 zile cand a plouat. Iesea cand stateau la semafor pe grilele de la radiator, deci.. se poate spune oarecum "de sub capota"

This post has been edited by S4b1n: 2 Jun 2010, 10:22


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Jun 2010, 10:21
Post #22


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




De sub capota?! De PE capota, poate, dar de sub ea? blink.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 2 Jun 2010, 10:28
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




nu are nici o legatura cu ploaia , a deschis capota si dadea lichid afara, era bine sa fie de la ploaie. Plus ca aseara inainte de a curata toate mufele (ventilator, dracia aia pe care o banuiam sa fie termocuplu si releele din compartimentul motor) am lasat-o la relanti si dupa 10-15 min de la pornire temperatura a trecut binisor de jumatate apropiindu-se de maxim si ventilatorul nu a pornit decat dand drumul la AC , iar in 30 de secunde temperatura a revenit la normal, de asta nu cred ca este de la pompa sau lichid , ci doar de la comanda ventilatorului. Doar ca trebuie sa ma lamuresc cine il comanda si daca sunt 2 sonde de temperatura sau nu. Caci la magazinul de piese auto cand am zis termocupla , pe monitorul lor mi-au arata ceva care semana cu cea de la Dacia, dar ca dracia asta de clio nu are asa ceva pe radiator.

This post has been edited by coco: 2 Jun 2010, 10:30


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 2 Jun 2010, 13:01
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Incearca sa faci o aerisire corecta, dupa care sa o pui pe o diagnoza. In principiu, daca nu se rezolva printr-o aerisire corecta trebuie sa verifici cablajele (firele) de la instalatia electrica intre ECU-releu comanda si electroventilator. Contactele electrice pot fi oxidate sau fire intrerupte. Daca pornirea la rece nu este greoaie si motorul nu functioneaza neregulat (simptome caracteristice) atunci cade posibilitatea defectarii senzorului de temperatura al motorului. La garnitura de chiulasa nu te gandi pentru ca daca ar fi, electroventilatorul ar functiona incontinuu si poate chiar nici asa nu ar face fata la racirea motorului. Si culmea, altceva nu se mai aprinde pe la bord?


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 2 Jun 2010, 13:09
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




La pornire singura problema (dar care persista de mai bine de un an ) este ca nu recunoaste tot timpul cheia (dar asta se intampla si la cald si la rece) , dar cand o recunoaste porneste la sfert, iar motorul functioneaza ok. Am inlocuit si releul , sa vedem ce mai zice, in zilele urmatoare.
La bord nu se aprinde nimic in mod deosebit.

This post has been edited by coco: 2 Jun 2010, 13:12


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 3 Jun 2010, 13:54
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




problema identica
in mers si la 140 km/h acul la temperatura e la mijloc. Daca e de stat la relanti sau in trafic aglomerat ( mers de melc turbat cu VITEZA 1) creste temperatura lichid racire pe indicator aproape de maxim.
cine stie cat costa :
- piesa care citeste temperatura motorului;
- piesa care da comanda la ventilator sau ce senzor o mai fi
- ventilatorul daca l-a schimat careva?


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 3 Jun 2010, 15:11
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Daca spui ca este aceeasi problema ca cea de mai sus, incearca sa inlocuiesti releul de comanda al electroventilatorului, poate se rezolva si la tine.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 3 Jun 2010, 16:01
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




multumesc de sugestie.
cat costa releul de comanda al electroventitatorului?


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 3 Jun 2010, 21:28
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Asta n-as putea sa-ti spun cu exactitate, banuiesc ca este undeva in jur de 50 ron.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 3 Jun 2010, 23:34
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




masina este inapoi la mama de ieri si nu a mai avut probleme, sper sa fi scapat cu curatatul mufelor si inlocuitul releului.
Ygi daca dai drumul la AC si porneste ventilatorul nu ai de ce sa il schimbi, cauta pe la relee , contacte si sigurante.
Sonda iarasi nu cred ca ai de ce sa o schimbi daca indicatorul de la bord functioneaza corect, caci din cate am mai intrebat este doar una singura, care transmite la ECU si la bord.


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 23:43
Dacia