Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

sfat achizitie baterie

mihhai
post 7 Nov 2012, 20:15
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 12 October 07
From: Bucuresti




as fi recunoscator daca cineva , cu ceva cunostinte despre electrica, baterii auto, ma poate ajuta, si anume: pe masina am bateria din foto, care are 5 ani si deja a dat semne de anul trecut ca ar fi pe duca, respectiv am avut si momente cand am pornit-o cu cabluri, (masina) anul trecut in iarna. zilele trecute la un service reno au pus baietii un tester pe bateria mea si din 760 ah arata ca ar avea doar 400 ah, chiar afisa aparatul: replace battery. Am ocazia de a lua de la cineva (gratis) o baterie care are 2 ani, de pe un mercedes C class, dar care are 100 ah. Mentionez ca tipul a dat-o jos de pe masina de anul trecut si nu pt ca ar fi avut probleme cu ea... De aici intrebarea: e vre-o problema daca in loc de 80 ah cate are a mea, pun una de 100 ah? exista riscul de a defecta, lua foc, instalatia electrica a masinii, sau alte asemenea "bucurii"? multumesc.


Attached thumbnail(s)
DSC02140.JPG ( Size: 2.56mb ) Number of downloads: 1373


--------------------
renault laguna 3 2014
pisi 318i cabrio '97 1.8i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciang
post 7 Nov 2012, 20:50
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 22 August 11
From: Bucuresti




Singura problema e sa-ti incapa fizic.


--------------------
renault Grand Scrnic 3 ph2 2013 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 8 Nov 2012, 08:07
Post #3


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




si, in functie si de puterea alternatorului, exista riscul ca "noua" baterie, cea de 100, sa nu isi fac ciclurile complete de incarcare descarcare, mai ales daca faci drumuri scurte.

daca gasesti de 80 si care sa incapa fizic tine-ne la curent. (si la mine e bateria de fabrica)


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poetu_george
post 9 Nov 2012, 03:44
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 20 June 11
From: Bucuresti




Salut,

Eu am luat anul trecut rombat de 85A si intra cum trebuie in spatiul pentru baterie.


--------------------
Renault Laguna II - TX 1438 XC 2003 Preference
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MatzuJr
post 10 Nov 2012, 18:34
Post #5


Matzu


Group: Members
Posts: 333
Joined: 13 February 08
From: Hunedoara,Calan




Salut,ca si marca sincer prefer caranda,am avut inainte rombat de 66 pt 1.8 16V si m a lasat in 2 ani jumate,caranda are 3 ani acum si inca este ca noua conform cu ce spun cei de la service tot de 66 ah.

Referitor la puteri mai mari de ah singura problema ar fi sa incapa in locul bateriei,in rest nu cred ca are ce sa pateasca.

This post has been edited by MatzuJr: 10 Nov 2012, 18:35


--------------------
Renault Laguna 3 grandtour 4 control - Hd 2.0 dci m9r 12.2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihhai
post 10 Nov 2012, 22:03
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 12 October 07
From: Bucuresti




pana la laguna asta, si eu am optat tot pe caranda, pe clio de a fost inainte si pe ce a fost si mai inainte, cand a fost sa schimb bateria... si am fost multumit. in cazul in care cumpar baterie noua, caranda iau. referitor la cea de care am vorbit la inceput, presupunand ca incape fizic in locasul celei originale, am vorbit zilele trecute cu 2, 3 amici, dintre care unul inginer auto si mi s-a spus ca exista riscul de a pica alternatorul la un moment dat, daca bateria are amperajul mai mare decat cea originala, respectiv alternatorul "trage mai tare" pt a incarca bateria, deci crapa mai repede... m-a pus pe ganduri, nu am chef sa schimb alternatorul la anul cand din cauza unei baterii

This post has been edited by mihhai: 10 Nov 2012, 22:04


--------------------
renault laguna 3 2014
pisi 318i cabrio '97 1.8i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MatzuJr
post 10 Nov 2012, 22:55
Post #7


Matzu


Group: Members
Posts: 333
Joined: 13 February 08
From: Hunedoara,Calan




sincer la un motor precum al meu 1.8 16V as pune intre 60 si 80 ah,prea mare exista sanse (destul de slabe) sa termine alternatorul mai repede si anume perii.Alt factor esential este puterea bateriei de pornire al motorului.A mea Caranda are 720 si este de 66 de ah,se poate la altele care au mai multi ah sa fie puterea mai mica de pornire si anume 680,etc.Pe timp de iarna o putere mica nu face fata cand este motorul (inghetat)lichidele din el solide. biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 3 grandtour 4 control - Hd 2.0 dci m9r 12.2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garc3a2000
post 17 Nov 2012, 20:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 1 November 09
From: Slatina




Rombat-ul m-a lasat la 2 ani si o luna , recomand altceva.
Cea mai buna baterie cred ca e varta, am pornit o masina care era nepornita de un an si jumatate cu bateria pe ea.


--------------------
renault laguna ll 2.2/110KW - es/4197-BVS 2002 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
todhiere
post 19 Nov 2012, 08:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 625
Joined: 8 June 09




Degeaba e Rombat daca e gama cea mai ieftina.

La Rombat bateriile Calciu si Pilot sunt pt. masini fara dotari si cu motoare mici, si sunt cu 20-30% mai ieftine decat ce au ei premium.

Daca iei un premier de 75 pana la 95 amperi, mai mult ca sigur ca tine 3-4 ani fara probleme.

Si depinde si cum le exploatezi si daca faci km inafara sau exclusiv in oras: cunosc 4 cazuri concrete pt. care pot garanta, baterii rombat de la cea mai ieftina pana la cea mai scumpa care au tinut peste 3 ani jumate, si inca mai merg.

Plus ca, la rombat ai reprezentant direct in fiecare oras si stii data exacta a fabricatiei, la jumatate de pret de Varta sau Bosch, baterii care nu stii unde au fost asamblate, nu stii daca au stat pe raft 3 luni sau 2 ani, si nu ai garantia ca desi costa dublu te vor tine 4 ani. Tot 2 ani ofera si alti producatori garantie.

Sunt 3 motive clare pt. a merge pe mana Rombat, dar fiecare alege pana la urma dupa cum are nevoie. Aveti grija insa sa nu cumparati Varta sau Bosch pt. ca "asa se face". ca prea multi se iau dupa turma fara sa gandeasca ce fac sau de ce au nevoie.


--------------------
Renault Laguna 2004 dynamique 6 speed 1.9 dci 120 caluti
Renault... Jean Renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siriteanu
post 20 Nov 2012, 10:41
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 748
Joined: 19 May 11
From: Iasi




ce baterie imi recomandati pentru motor 1.8 16v .. amperaj .. marca .. etc ..
a mea creed ca va crapa in iarna asta .. de iarna trecuta face fitze la ger mare mare .. si ma gandesc sa o schimb .. dar nu stiu de cati amperi sa iau ..
la cea care o am acum nu m-am uitat ..



--------------------
Renault Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW - Dynamique 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 20 Nov 2012, 11:45
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Eu am cautat acum 2 ani cand a sucombat bateria originala una cu amperaj cat mai mare (inclusiv curent de pornire mai mare) si am ales Rombat Premier 75Ah care din pacate nu era tocmai ok fiind mai inalta. Ca atare am schimbat-o cu una de 80Ah care e mai scunda cu 15mm si incape fara probleme.
http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...pornire/premier
E cea mai buna tehnologie de la Rombat, recomand una de 80Ah care incape fara probleme. Posibil aia de 90Ah sa fie prea lunga. Cele care se termina in cifra 5 sunt mai inalte iar cele care se termina in zero sunt mai scunde, de alea sa cumperi.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 20 Nov 2012, 12:16
Post #12


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




278x175x175 dupa seria de sasiu, nu am masurat-o fizic.


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 20 Nov 2012, 12:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Am pus de 315x175x175 si e perfect. Nu stiu daca aia de 350mm incape.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 20 Nov 2012, 12:36
Post #14


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Sfatul meu este sa-ti iei o baterie identica ca marime si cu prezenta gaurii pentru furtun de aerisire ce permite evacuarea gazelor corozive, la fel ca cea originala. Eu am gasit Varta Blue. Dealtfel, cand am schimbat-o, cea veche era tot Varta, dar facuta pentru Renault (scria Renault mare pe ea si intr-un colt, Varta). Astfel poti folosi si buretele care apara de frig, si capacul original, si furtunasul de gaze. Multa bafta la schimbat.


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 20 Nov 2012, 14:26
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Problema e ca prea putine baterii sunt cele care la aceleasi dimensiuni ca ale celei originale sa asigure si un curent de pornire mare. De ex Delphi care a fost in echiparea originala avea 720A... eu am cautat si dupa acest aspect si am luat Rombat care are 760A.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 20 Nov 2012, 16:06
Post #16


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




blink.gif Adica eu as putea sa-mi pun o baterie mai mare ? La mine vechiul proprietar a schimbat bateria in ianuarie 2011 si a pus o Caranda Fortza 75Ah / 680A. Dimensiunea este 275 x 175 x 190 (pe caracteristicile bateriei cica ar fi pentru motoare pe benzina pana la 4000cmc si pentru diesel pana la 2500cmc) insa la mine e loc de-o baterie mai mare! Oricum momentan nu ma plang, dar pe viitor voi incerca sa iau o baterie cat mai mare (cat imi permite spatiul).


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 20 Nov 2012, 16:16
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Se poate pune o baterie care sa incapa in spatiul dedicat. Cu putin efort ar fi mers si una de 90Ah avand in vedere ca e mai mare cu doar 35mm in lungime.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 20 Nov 2012, 20:52
Post #18


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




nu tre sa existe si o corelare intre alternator si baterie?
sa faca fata alternatorul sa o incarce, nu stiu cati se suite in masina si merg sute bune de km fara sa opreasca motorul, astfel incat bateria sa isi faca incarcarea completa.


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 20 Nov 2012, 21:22
Post #19


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Pishky, normal ca trebuie sa existe. Altfel am sta toti cu baterii de camion. Dar un posesor de diesel, poate linistit sa aleaga o bateriede 90Ah in detrimentul uneia de 75Ah.


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 20 Nov 2012, 21:31
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




eu acuma la inceputul ierni am facut urmatoarele la masina:
cumparat baterie : rombat 75 Ah, curent de pornire la -18 grade 740 A
Si am curatat electromotorul
ma jur ca nu imi vine sa cred cum porneste masina.
o am de 1 an de zile si de cand am facut operatiunea asta .. pornire este de nerecunoscut.


--------------------
Renault Laguna III - TM ...... 2008
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 20 Nov 2012, 22:20
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Fata de 65Ah si 720A eu am pus de 80Ah si 760A. As fi pus de 65Ah insa nu am gasit baterie care sa-mi asigure macar cei 720A (nu stiu de ce au pus astia pe 2,0T asa ceva) si am gasit doar ce am luat iar pretul de 300 lei spune totul. De 2 ani o am si nu am probleme; e adevarat ca iarna sta in garaj sub dormitorul meu si in cate un week-end la 2 luni o mai las la incarcat cu un redresor la 2Ah...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
todhiere
post 21 Nov 2012, 08:54
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 625
Joined: 8 June 09




La mine bateria de 75 incape fara probleme, dar inca nu am montat protectiile de plastic de sub capota. Oare cand o sa pun capacul de la baterie va lovi in capota?


--------------------
Renault Laguna 2004 dynamique 6 speed 1.9 dci 120 caluti
Renault... Jean Renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 21 Nov 2012, 09:52
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Daca inaltimea bateriei este 190mm nu vei putea pune capacul. Tocmai de aceea eu dupa ce am luat-o pe aia de 75Ah am schimbat-o a doua zi cu una de 80Ah care are 175mm inaltime.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihhai
post 21 Nov 2012, 14:29
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 12 October 07
From: Bucuresti




mda... eu la inceptul topicului ma refeream strict la amperaj, la diferenta de la 80 cat am, la 100, cat are bateria ce urmea sa o montez... daca diferenta de 20 de amperi, in plus, dauneaza alternatorului... fizic, bateria de 100 are cu un cm mai mult, pe lungimea bateriei decat cea pe care o am acum, de 80 ah. dar locasul propriu-zis al bateriei este destul de mare, problema fiind pe partea dinspre aripa unde este montat un fel de releu sau ceva de genul asta, niste cabluri ce se unesc intr=o mufa chiar langa baterie. daca mut cablul respectiv (este bine fixat acolo), este loc suficient pe noua baterie. dar asa, cum este, este fix spatiul pt bateria de 80.. deci, revenind, nedumerirea mea este strict de functionalitate, de partea fizica nu imi fac probleme, se poate rezolva...


--------------------
renault laguna 3 2014
pisi 318i cabrio '97 1.8i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 11 Dec 2012, 08:17
Post #25


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Postez si eu aici ca nu am gasit in alta parte (sau mi-a dat cu virgula procesul de search): Mergeam linistit aseara cand de-o data am zarit cu coada ochiului ca display-ul din bord se face rosu si imi apare bateria cu mesajul "battery charge faulty" (sau asa ceva). A fost doar o fractiune de secunda, doamna din bord n-a apucat sa povesteasca si nici in calculator nu s-a inregistrat vreo eroare. Bateria este noua (de anul trecut), incarcarea este buna (am 14v cu consumatorii opriti si 13.6v cu faza scurta aprinsa).
Am verificat si bornele de la baterie , sunt stranse bine si nu sunt oxidate. Tinand cont ca vine frigul nu as vrea sa am vreo surpriza asa ca va intreb pe voi daca mai stiti unde as putea cauta un viitor posibil "defect".

Sarumana. unsure.gif


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 11 Dec 2012, 09:14
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Poate vreun contact imperfect pe la alternator !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihhai
post 11 Dec 2012, 21:10
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 12 October 07
From: Bucuresti




mie asa mi-a facut acum cativa ani la clio, mi-a aparut o secunda martorul de la baterie, apoi imediat s-a stins... apoi, dupa o saptamana si ceva s-a aprins definitiv... nu mai incarca... eram la jumatatea drumului bucuresti - buzau. am ajuns la buzau si inapoi, la bucuresti, pe baterie... aici am constatat ca era alternatorul, avea rotorul intrerupt... dupa ce cu cateva luni inainte dadusem 350 de ron pe fulia alternator, s-o schimb, acum cu 300 de ron am luat alternatorul sh si am rezolvat problema... (asta prin 2007)


--------------------
renault laguna 3 2014
pisi 318i cabrio '97 1.8i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
super98
post 12 Dec 2012, 13:58
Post #28


Super membru :d


Group: Members
Posts: 454
Joined: 25 September 09
From: Ialomita




Pe aici era topicul ... http://www.reno.ro/Battery-charge-fault-t9...ml#entry3447909
Eu am aceasta problema inca de prin iunie 2012 si masina functioneaza perfect si acum. Apare eroarea dupa cum are chef, in general la prima pornire dar cateodata (foarte rar) apare si in mers dar pentru fractiune de secunda. Masina incarca ok.
Am dat jos alternatorul si s-a verificat - OK.
Am schimbat (de imprumut) alternatorul - aceeasi eroare. M-am gandit ca ar putea fi de la fulia alternator si inlocuind alternatorul cu totul am exclus si varianta asta.
Am pus bateria pe redresor.
Am luat alta baterie pentru probe.
Aceeasi eroare insistenta...
Mai am de umblat in spatele ceasurilor cu gandul sa nu fie vreun fir impuscat, ceva... Si la motor sa caut tot pe la fire. Dar asta prin primavara...
Daca descoperiti ceva intre timp va rog sa postati. Multumesc.


--------------------
Renault Laguna II 1.9 DCI 120CP KG0G0 motor F9QC750 - 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mada74
post 13 Dec 2012, 12:41
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 12 December 12
From: Timisoara Freidorf




Salutari la toata lumea , poate ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat vreau sa schimb bateria ca nu mai duce ult si as vrea sa pun Varta da nu stiu de care si pe asta care o are acu e no name masinuta mea e 1.8 86cp din 2001 laguna 2 ce ziceti ???
Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 2 cod motor F4P-C7-70 - TM 74 MSY 2001 1.8 16v 86kw 117cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 13 Dec 2012, 18:45
Post #30


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




bifat (mecanicul) una bucata bosch S4, 80 ah, si 740 En, ~ 450 ron.
merge si teava de evacuat gaze, incape si in paturica aia, totul e in regula.

edit -pt diesel, deia e asa maricica, de 80 a avut si din fabrica, dar parca de 750 sau 760 En.

This post has been edited by pishky: 13 Dec 2012, 18:46


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 09:25
Dacia