Probleme biciclete, defectiuni, recomandari piese, tips & tricks
![]() ![]() ![]() |
Probleme biciclete, defectiuni, recomandari piese, tips & tricks
argon |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
vis-a-vis |
![]()
Post
#362
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Exista o materie numita chimie unde scrie ca intre fier (inox in cazul nostru) si aluminiu (aliajul care-l contine) in timp se realizeaza un compus care sudeaza cele doua elemente. Este si o metoda de sudura a sinelor de tren bazata pe compusi chimici ai aluminiului si ai fierului, o reactie puternic exoterma. Pe forumul dedicat exista topicuri cu tije de sa blocate in cadru.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#363
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De acord, dar cu unsoare nu face priza buna pentru un biciclist de peste 80 de kile sa zicem.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#364
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
E mai mult pentru depozitare, sa nu li se blocheze lor in depozit/magazin. E bine s-o ungi si tu peste iarna. Eu am un cadru de otel si tija din aluminiu. Dau cu un pic de vaselina si o sterg. Ramane un pic unsa doar.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#365
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
@argon, strange si tu inca jumatate de tura la clama de fixare a tijei si ai scapat de belele. Iti va trebui apoi ceva mai multa forta cand vei strange/desface tija de la sea, dar nu cred ca e o problema pentru tine.
Eu n-am problema asta. |
--------------------
.
.
.
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#366
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#367
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#368
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Chiar probleme biciclete.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#369
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Intrebare, la furca mea intr-o parte e comutatorul pentru duritatea amortizorlui, in cealalta, in partea cu arcul, in partea superioara sus are iar un buton sau cum sa-i zic, pe care scrie preload, intr-o parte +, in cealalta minus, banuiesc ca e tensionarea arcului, dar problema e ca nu are nici un efect cand misc de el, se invarte in gol, o fi de forma? Furca e RST Gila TNL cursa 100 mm.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#370
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Din preload ajustezi duritatea arcului functie de greutatea utilizatorului. Efectul insa nu se simte la fel de usor precum la o furca pe aer.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#371
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si cam pe ce plaja se face reglajul? Capete de cursa are? Am invartit eu cate 3-4 rotatii in ambele parti, dar arcul a ramas cu aceasi duritate..
This post has been edited by argon: 14 Jun 2013, 19:42 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#372
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu stiu, e specific fiecarui model, ar trebui sa scrie in manualul furcii. La a mea e un tabel cu presiunea (BAR) functie de greutatea utilizatorului (Kg).
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#373
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In carte spune la general, ce ai zis si tu, pana la urma o sa desfiletez de curiozitate capacul ala cu comutatorul din furca, sa vad care-i principiul.
PS: uleiul pentru lant e bun la gresat bratele furcii, sau ataca simeringurile, si trebuie ceva special destinat la furca? This post has been edited by argon: 14 Jun 2013, 21:05 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#374
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
In interiorul furcii se folosește ulei de transmisie (Motorex). Brațele furcii se autogresează din interior, nu ai de ce să le gresezi tu.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#375
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dar pe forumul/site-urile dedicat am citit, ca se curata/greseaza bratele dupa fiecare tura unii zic cu ulei de lant cu teflon, altii cu ulei special de furca.
Nu cred ca trebuie desfacuta furca dupa fiecare tura.. This post has been edited by argon: 14 Jun 2013, 21:15 Attached thumbnail(s) revizie_furci_rock_shox.jpg ( Size: 71.48k ) Number of downloads: 336 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Markos |
![]()
Post
#376
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#377
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred că această furcă are ulei în ambele brațe ca să facă ungere pe jambe. Ca să se simtă ceva trebuie să învârți de multe ori ca să comprimi sau să decomprimi arcul ăla. "Reglajul fin" îl faci din blocajul hidraulic. Dar cică nu se întâmplă mare lucru. E o furcă de buget care are doar forma unei furci cu suspensie dar nu oferă prea multe.
14 Jun 2013, 23:22: http://www.freerider.ro/teste/furca-rst-gi...-2010-3346.html This post has been edited by vis-a-vis: 14 Jun 2013, 23:22 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#378
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nici nu am nevoie de multe. Intr-un brat are arcul cu preloadul de care vorbeam, iar in cealalta un amortizor cartus cu ulei. Oricum preloadul l-am scos, si cred ca e de forma, nu se intampla nimic daca invart, dar am masurat cat se lasa cu mine pe ea, si e 1.5-2 cm din 10, deci e cat zice cartea, nici nu mai are nevoie de reglaje.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#379
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
La mine intretinerea furcii e ultima grija. Cand spal bicla, curat cu o carpa si bratele ei, mai mult din simt estetic.
Cand va capata joc, voi lua alta. ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
melcu |
![]()
Post
#380
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
Aveti idee unde pot face un schimb de ulei la o Reba RLT Dual Air ?
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
Serpico |
![]()
Post
#381
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
Acasa.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#382
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
Serpico |
![]()
Post
#383
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
La ce a intrebat el (schimbare ulei), astea trebuia sa le pui (desi daca e sa demonteze furca, evident ca e recomandabil sa o faca complet, adica inclusiv camera de aer):
Si pe site-ul RockShox/SRAM au instructiuni detaliate (in pdf-uri). Acolo gasesti si cantitatile si tipurile de ulei. Nu trebuie scule deosebite, iar procedura de demontare/montare e simpla. Eu recomand si inlocuirea tuturor O-ring-urilor cu ocazia asta (costa vreo 10-15 lei toate O-ring-urile si e pacat sa nu le inlocuiesti daca tot ai demontat furca). Pentru Reba Dual Air (modelele pana in 2012 parca), trebuie urmatoarele O-ring-uri: Bratul drept (cel cu rol de amortizor): La cartusul Motion Control: - in partea de sus 25x2,5 - in partea de jos 22x2,5 La rebound: - exterior (etansare fata de cilindru) 24x2,5 - interior (etansare fata de tija) 12x3,5 Bratul stang (cel cu rol de arc): La camera de aer: - pe exterioare (pe pistoane): 21x3,5 (doua bucati) - la interior (etansare fata de tija): 10x3 - la capac cilindru aer (capacul de sus): 25x2,5 This post has been edited by Serpico: 18 Jun 2013, 22:15 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|
Markos |
![]()
Post
#384
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Totul e să aibă mănuși.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
paul_p |
![]()
Post
#385
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 9 Jun 2013, 20:29) Exista o materie numita chimie unde scrie ca intre fier (inox in cazul nostru) si aluminiu (aliajul care-l contine) in timp se realizeaza un compus care sudeaza cele doua elemente. Fenomenul este fizic, nu chimic ![]() ![]() Se numeste corodare galvanica. Corodarea galvanica apare frecvent la contactul a doua metale diferite - in cazul de fata otel si aluminiu. Prin corodare suprafata de aluminiu devine rugoasa si se ingreuneaza desfacerea. Acesta este fenomenul care duce si la blocarea bujiilor incandescente in chiulasa la motoarele diesel. QUOTE(vis-a-vis @ 9 Jun 2013, 20:29) Este si o metoda de sudura a sinelor de tren bazata pe compusi chimici ai aluminiului si ai fierului, o reactie puternic exoterma. Asta nu are absolut nicio legatura cu corodarea care apare la contactul a doua metale diferite. Reactia exoterma de care spui este produsa de termit - un amestec de pulbere de aluminiu si oxid de fier. This post has been edited by paul_p: 18 Jun 2013, 23:08 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Markos |
![]()
Post
#386
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
paul_p |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Corect.
This post has been edited by paul_p: 18 Jun 2013, 23:25 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
yhattori |
![]()
Post
#388
|
![]() * Group: Members Posts: 522 Joined: 18 August 09 ![]() |
QUOTE(paul_p @ 18 Jun 2013, 22:48) Corodarea galvanica apare frecvent la contactul a doua metale diferite - in cazul de fata otel si aluminiu. Daca e sa fim rigurosi, apare intre elemente sau compusi chimici cu potential electrolitic diferit; in practica orice diferenta sub 0,1 volti poate fi neglijata chiar si la imersiune in apa sarata. |
--------------------
*
*
*
|
|
corbex |
![]()
Post
#389
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Numai lume riguroasa pe topicul asta!
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
yhattori |
![]()
Post
#390
|
![]() * Group: Members Posts: 522 Joined: 18 August 09 ![]() |
Potential riguroasa.
|
--------------------
*
*
*
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 23:45 |