Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diverse R5 1,1; 1988, Sfaturi pt a readuce masina la viata

tomi87
post 16 Apr 2010, 18:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Salut. Vad ca mai nou fiecare isi deschide un topic cu problemele lui, asa ca...

Masina este un Super5 Campus de 1108cm3 (C1E, carb Zenith) din 1988. Din septembrie sta in garaj, si acum as vrea sa repar strictul necesar pe ea si s-o pregatesc de ITP. Dar cand am facut un calcul aproximativ sa vad cat ma costa piesele, imi venea sa plang, ca trebuie sa dau cat un sfert de masina pe piese sad.gif asa ca as vrea sa va intreb de niste compatibilitati.

Am o problema, probabil de reglaj, la motor (cu motorul cald se ineaca/intrerupe la accelerare, dupa care cateodata merge in 3 cilindri pana nu o urc bine in ture. Am auzit diverse pareri: pompa de "sprit", avans, platina, bobina, fise, bujii...), o voi duce la mecanic, dar as vrea sa stiu dinainte ce sa iau daca e de schimbat bobina/fisele, etc.

1. Bujii: am Eyquem C 52 LS (tip recomandat de Renault) pe ea, au tinut destul de mult, as lua din nou din astea. Stie cineva cat costa? Sau sa pun altceva? Pe net am vazut bujii Champion exact de care scrie si sub capota (N281YC), dar sunt cam scumpe.

2. Fise pentru bujii: masina are "Bougicord 403 Class B", nu au fost schimbate niciodata si cam joaca. Am cautat pe net, si seturile de calitate sunt de pe la 90 de lei in sus, numai Tesla fiind mai accesibile(...) Poate sa-mi spuna cineva daca ar merge fisele de Dacia 1310, varianta mai buna? Capacul de delco e de Dacia oricum, si cred ca s-ar potrivi si pe bujii, dar nu stiu daca sunt compatibile ca rezistenta. Merita incercat?
Later edit: scuze, am incurcat borcanele, de fapt "alea mai bune pentru Dacia sunt Tesla blush.gif

3. Bobina. Daca trebuie schimbata bobina, oare pot sa incerc cu Dacia? Cele straine incep de la aproximativ 150 RON (Beru) in sus. Acum are Ducellier, probabil originala, nu ma ating de ea daca nu e defecta.

(Platina nu merge cea romaneasca, dar se gaseste frantuzeasca (EPS-FACET) la un pret rezonabil si probabil tine mult mai mult.)

Nu dati cu pietre ca tot amintesc de Dacia, dar parca nu as baga 1000 de lei in masina pe maruntisuri si consumabile, ca nu ma dau banii afara din casa. Si e a doua masina in familie, in ultima vreme nu face mai mult de 3-4000km pe an, o mai tinem doar pentru ca e prima masina a lui tata si ii e greu s-o vanda.

Si niste intrebari fara legatura cu celelalte:
4. Avand in vedere ca motorul e destul de obosit (186k km, segmentat la 145), ce ulei (ma refer la viscozitate) sa folosesc? Cand facea mai multi km, tata punea Castrol 15W-40, dar nu prea imi place presiunea pe care o da la temperaturi mari (pe "ceas" de Dacia, la rece sta peste 4, dar la cald la ralanti intra bine sub 1, iar in mers nu prea sare de 2). Ma gandeam ce s-ar intampla daca pe perioada verii as incerca un 20w-50. In manual scrie ca teoretic merge, la temperaturi intre -10 si +40 de grade, dar daca ziceti ca exista riscuri, raman la 15w-40.

5. Surubul de umplere/verificare a uleiului din cutia de viteza e blocat. Am inteles ca se poate verifica/completa si prin tubul de aerisire. Imi poate da cineva detalii? La uleiul din cutie exista aceeasi regula ca si la cel de motor ca trebuie schimbat dupa un anumit timp indiferent de km?

6. La o schimbare de domiciliu au incurcat baietii ceva in acte (au zis ca in calculatorul de la RAR Campus-ul apare numai cu 3 usi, daca are 5 usi trebuie sa o treaca drept TL) si am ramas cu cauciucuri de 145 in talon, iar masina nu a avut niciodata asa ceva (nu e bicicleta radmasa.gif ), ci de 155, dar ma tem ca o sa se lege de asta inspectorul la ITP. Credeti ca am sanse sa trec ITP-ul?

Va multumesc, si scuzati mesajul luuuung smile.gif

This post has been edited by tomi87: 16 Apr 2010, 22:09


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mowglilp
post 23 May 2010, 23:39
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 5 March 07




Salut.Sunt tot din mures, ne-am intalnit odata de mi-am desfacut bujiile.Ma ai si in lista de mess.Du-te la autocomplet pe doja.Mi-am luat bujii NGK, nu mai stiu codul, dar fac rost de el daca vrei, sunt bujii lungi si au costat 7.86 ron, ceva de genul.

Capac de delcou a fost 35 ron si deocamdata se comporta bine desi nu pare foarte de calitate, mai teapan e cel vechi, dar deja e uzat tare.Ideea e ca nu am probleme cu cel nou.

Fisele mi-au dat si mie batai de cap.Eu vroiam bosch.Toti au zis sa pun tot felul de aberatii, ba tesla, ba nush ce.Dar eu nu, batman batman.Pana la urma am luat fise Bosch dar universale, la fir, ca cele pentru modelul nostru costa 185ron.
Pentru fisele delcou-bujii codul este B40 si costa intre 8.50ron (selgros) la 11.00ron in piata.
Pentru delcou-bobina am folosit tot Bosch Y50 la acelas pret.

Sunt siliconate si par de o calitate foarte buna.Nu pot sa zic ca masina merge de 2 ori mai bine dupa toate schimbarile astea pentru ca nu erau in stare proasta nici cele vechi, doar ca aveam bujii scurte inainte.Dar merge mai rotund motorul si parca consuma mai putin.

Daca nu ai incredere in recomandarea mea, le dam jos de la mine si le punem la tine sa vezi daca iti place cum merge.

vorbim pe mess.


--------------------
renault 5 - ms 03 sjd '88 campus tl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th August 2025 - 05:31
Dacia