Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Gata cu reviziile la service agreat, sa dus monopolul

rdcristi2
post 29 May 2010, 07:56
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 30 September 07
From: bacau




Masinile aflate in garantie, reparate si in service-urile independente

Cine isi cumpara masina noua nu va mai auzi din partea reprezentantului companiei “nu o puteti duce la reparatii sau la revizii decat la service-urile noastre ori agreate de noi”.

Ordinul vine din partea Comisiei Europene si intra in vigoare chiar in cateva zile, de la 1 iunie. In acest moment, dealerii ii obliga pe proprietari sa isi duca autoturismele aflate in garantie doar in anumite ateliere auto.
Reprezentantii Comisiei Europene spun ca astfel se va crea o “concurenta sanatoasa intre atelierele de reparatii auto“.

Potrivit oficialilor europeni, in ultimii ani, service-urile agreate de constructorii de masini au crescut prea mult preturile pentru a reduce din pierderile cauzate de scaderea vanzarilor.

Calculele functionarilor de la Bruxelles arata ca serviciile de intretinere au ajuns la 40% din costul unui automobil, pe toata durata utilizarii lui.

De pilda, pentru o inspectie minora proprietarul plateste la un service agreat de producator si 500 de lei. Iar schimbarea placutelor de frana poate ajunge si la 250 de lei.

Comisia Europeana anunta insa ca a adoptat noi reguli, valabile pentru toate tarile Uniunii.

“Constructorul nu poate sa-ti spuna – nu mai esti in garantie pentru ca ti-ai reparat masina intr-un service independent“, a declarat Amelia Torres, PR Directia Concurenta, Comisia Europeana.

Iar service-urile independente abia asteapta schimbarea.

“Din punct de vedere al serviciilor oferite nu exista diferente, avem dotari la fel ca un service de reprezentanta“, spune Florin Branzaru, administrator service independent.

Oficialii europeni se gandesc ca dupa intrarea in vigoare a deciziei, preturile la manopera, dar si la piese, ar putea scadea pentru ca ar creste concurenta.


--------------------
NISSAN Tiida Acenta dCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 29 May 2010, 08:08
Post #2


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Iar asiguratorii vor avea toate argumentele sa va trimita la atelierul lui "nea Caisa" - varutu'!
Nu va bucurati prea tare deoarece efectele sunt imprevizibile. In primul rand, paradoxal, sunt convins ca preturile la atelierele independente vor creste nejustificat.

QUOTE
“Din punct de vedere al serviciilor oferite nu exista diferente, avem dotari la fel ca un service de reprezentanta“

Da, da! Se vede cu ochiul liber ca nu sunt diferente! Si marmota cu ciocolata se vede!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 29 May 2010, 08:34
Post #3


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




nu le vor creste pentru ca nu vor rezolva absolut nimic, mai repede o sa scada preturile serviceurile mari.

de ce sa platesc 5 lei pe un noname cand la 5,5 il am de firma?


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 29 May 2010, 09:05
Post #4


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Cred ca proportia este alta!
Va fi: crescand cererea, de ce sa facem noi acelasi lucru cu 5 lei daca la service agreeat este 9 lei, facem si noi 7 lei, ca doar calitatea este aceeasi!
In plus, doar nu va inchipuiti ca se va respecta garantia folosind piese aftermarket ori modificari si adaptari ! Exista destule cazuri de argumente puerile pentru refuzul reparatiei in garantie dar "granita" este foarte greu de stabilit. Fiecare Minitehnicus pretinde ca ceea ce a facut el este "beton" iar prostii de la firma nu stiu nimic iar unii chiar cred chestia asta.
Este cu dus si intors toata povestea!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
L!nuX
post 29 May 2010, 09:39
Post #5


Membru decent


Group: Members
Posts: 1.316
Joined: 4 January 08
From: Bucuresti




e cusuta cu ata alba toata treaba , eu personal nu cred ca se va implementa


--------------------
Renault Megane - Numar personalizat ! 1.6 16v - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 29 May 2010, 09:52
Post #6


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




adi_ar: oricum banuiesc ca nu cred ca UE s-a gandit la nea costel de la colt ca service.. Va fi nevoie de niste certificari...


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 29 May 2010, 12:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




... va fi mai simplu astfel pentru reprezentanta sa refuze inlocuiri piese in garantie pentru cei care au facut revizia la un alt centru de reparatie

... astfel in afara de hartiile care trebuie sa le aduci de la service-ul independent (factura, deviz de reparatie, agreerea RAR pentru reparatii la tip si marca auto, certificate de calitate si origine pentru uleiurile si piesele folosite, etc) clientul mai trebuie sa demonstreze ca s-a respectat tehnologia si operatiile tehnice cerute de fabricant

... ori sunt extrem de multe conditii cerute de fabricant chiar si pentru un banal schimb de ulei de exemplu (folosire numai a unui anumit tip de ulei pentru anumite motorizari sau dotari suplimentare, inlocuire garnitura baie obligatoriu, filtru de ulei cu caracteristici filtrare si referinta precizata de programul de piese al fabricantului si nu alte echivalente, mod de montaj filtru ulei, pornire controlata a motorului in unele cazuri, respectare interval de inlocuire, inregistrare in baza de date internationala a interventiei facute, etc.) ... asta daca ai nesansa sa ceri garantie de exemplu pentru "motorul consuma ulei"... s.a.m.d.



--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 29 May 2010, 14:18
Post #8


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




QUOTE
Va fi nevoie de niste certificari...
de Ramania ?! coffee_spitsk.gif
Ti-as da niste pilde ... da' le gasesti si singur! N-ai vrea sa te trimita dl. inspector de dauna cu o masina aflata inca in garantie pe acolo!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianvasile67
post 29 May 2010, 15:18
Post #9


go ahead!!!


Group: Members
Posts: 98
Joined: 30 June 09
From: Zaclau




În octombrie 2002 in legislatia Uniunii Europene, a intrat în vigoare "Regulamentul de Exceptare pe Categorii (Block Exemption Regulation) 1400/2002"
Odata cu intrarea Romaniei în Uniunea Europeana, acest regulament este aplicabil si în tara noastra (sigur....).
Acest regulament da soferilor mai multa libertate în decizia lor cu privire la alegerea service-ului dorit pentru efectuarea reviziilor sau la alegerea magazinului de unde isi poate cumpara piesele. Pâna la aparitia acestui regulament soferii nu aveau posibilitatea sa decida asupra service-ului sau a magazinului de unde îsi cumpara piesele fara invalidarea garantiei de catre producator.
Acest lucru a fost posibil, ca urmare a introducerii a patru "libertati", care au ca scop protejarea liberei concurente în întreaga piata de piese de schimb, service si reparatii pentru vehicule.
Aceasta înseamna:
* Distribuitorii de piese de schimb pot furniza piese de calitate corespunzatoare pentru dealeri si service-urile autorizate, fara ca producatorul de vehicule sa poata folosi "contractul sau cu Dealer-ul/Service-ul autorizat" pentru a impiedica acest lucru.
* Producatorul de piese nu mai poate fi obligat de contractul de echipament original (OE), pentru a limita furnizarea de piese de schimb numai constructorului vehiculului/asamblului.
* Producatorul de piese OE poate furniza produse sub marca proprie atât soferilor si service-urilor, iar acestia nu vor mai fi obligati sa mearga la un dealer pentru o anumita piesa.
* Oricine cu o nevoie legitima de informatii tehnice, are dreptul de acces la acesta într-o forma utilizabila si la un cost rezonabil.

Regulamentul de Exceptare pe Categorii (Block Exemption Regulation) 1400/2002 se refera la serviciile de întretinere, reparatii si revizii pentru vehiculele aflate în perioada de garantie si interzice fabricantilor de vehicule sa impuna conditii, cum ar fi:
* Toate operatiunile de întretinere, reparatie si revizie, trebuie efectuate în reteaua fabricantului sau a dealer-ului.
* Toate piesele de schimb folosite trebuie sa fie piese de schimb originale.

Comisia Europeana a declarat ca astfel de clauze într-un document de garantie, ar reprezenta "o restrictie nejustificata pentru consumator".

Service-urile pot efectua servicii de întretinere, reparatii si revizii, în perioada de garantie, fara ca aceasta sa fie invalidata, cu conditia ca:
* Service-ul sa fie efectuat în conformitate cu programul de revizii impus de producator si înregistrat ca atare.
* Orice piese folosite sa fie de "calitate corespunzatoare" si sa fie înregistrate ca atare.

Cam asta e dar pentru ei!!!!!
Spor la bani colegilor!

This post has been edited by iulianvasile67: 29 May 2010, 15:21


--------------------
Dacia Logan - GL-99-FFF castigat la loz in plic!!!
decat sa muncesti degeaba, mai bine sa sezi degeaba...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 31 May 2010, 17:20
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Mie mi se pare un pic fortata decizia asta...ok, nu fac revizia la renault ca e 1000 lei, o fac la nea Caisa cu 500 ca si el e autorizat RAR...Dar are nea Caisa tester de diagnoza si oameni competenti pt reparatiile masinii mele?
Si poate meganul meu e de duzina, dar chiar asa de bun e nea Caisa de poate face revizii la orice marca?
Eu am vrut sa schimb acasa rotula de directie si fara cheia aia speciala nu am pututu sa o dau jos ( in sensul corect, nu fortat).Celebrul nea Caisa are toate sculele speciale necesare unei foarte mari game de marci si de masini?..m-as mira... si in special m-as mira de calitatea "specialistilor".Cei care stiu sa repare orice marca le stiu pe toate si nimic concret...deci tot treaba de mantuiala iese!
Fac revizia la nea Caisa care-mi schimba constiincios filtrele si uleiul dar nu observa ca in caseta mea exista un joc pe care toti meganistii il stiu dupa x km...si merg linistit mai departe stiind ca masina mea este Ok, banii in buzunar mi-au ramas si am mari sanse sa ajung tot cu ei in buzunar...dar pe lumea cealalta...


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titilev
post 7 Jun 2010, 15:02
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 12 April 10




Cred ca sa discutat destul de mult despre neprofesionalismul "meseriasilor"de reprezentanta.Si mai cer si preturi de reprezentanta.
Daca ma duc in reprezentanta pot sa dau de brutari(nu e chestie generala) iar daca ma duc in alt service pot sa dau de adevarati meseriasi.Si poate ies si mai ieftin cu revizia.Piesele consumabilele pot sa le cumpar eu(ulei,filtre,becuri,etc.)
Oricum cred ca vom avea si avantaje din asta.


--------------------
renault symbol 2010 - GJ 71 KKK expresion 1.2 l ,75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 9 Jun 2010, 06:17
Post #12


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Cum e pana la urma, a intrat in vigoare?

Parerea mea este ca nu este rau intentionata treaba. Eu de exemplu am un mecanic foarte priceput si foarte bun, cu scule, cu diagnoza, cu piese, cu bunavointa, mult mai ieftin etc. Dar nu m-am putut duce la el(acum pot si o voi face fara remuscari), ca imi trebuiau stampilele de la ei pe cartea de intretinere...


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi - B-81-LXV Ianuarie 2008 / LMSE
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 01:57
Dacia