Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cauze motor hot - temperatura motor ridicata

conte_hd
post 2 May 2010, 22:12
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 May 10
From: Hunedoara




Salut. Am un renault 19 ,motor mic 1397 si o problema de mult timp care vara imi da batai de cap.Se incalzeste f.repede de aia am un buton si cuplez cand vreau eu ventilatoru daca dau drumu la caldura in masina atunci totu e ok,temperatura ape=i sta acolo unde tre si anume la prima linie inafara orasului si la a doua linie in oras.Problema este ca mie cum imi trece temperatura apai de prima linie imi urca apa in borcan iar cand trece de a doua linie deja imi da afara.Nu am termostat ,a fost dat jos de precedentul proprietar iar pompa de apa a fost schimbata si radiatorul la fel. A mai patit cineva asa ceva?


--------------------
renault 19 - HD-05-ZVT 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 3 May 2010, 09:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




posibil garnitura chiuloasa terminata,dar dupa cum spui tu,mai repede radiatoare infundate


--------------------
renault19 hatchback - PH10ZME 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 3 May 2010, 14:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




In mod normal ar trebui sa fie mai sus acel ac de temperatura a lichidului de racire(cu conditia sa mearga toate cele termostat,sonda temp,contacte bune etc)undeva spre 90 de grade.
Faptul ca tie iti fierbe asa repede ma face sa ma gandesc la garnitura de chiulasa in primul rand iar apoi la radiator colmatat si eventual foarte mult mizerie in motor.
Cred ca si pompa de apa e dusa.
Ca sa poti vedea daca are debit desurubeaza busonul de la vas si cu motorul pornit vezi daca iti vine apa cu debit inapoi in vas atunci cand o accelerezi,daca-ti vine apa cu debit e bine daca nu e o problema.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
conte_hd
post 3 May 2010, 22:00
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 May 10
From: Hunedoara




multumesc, radiatorul l-am curatat de doua ori cu solutii de la magazine auto. capacul de la vasul de expansiune nu are garnitura,trebuie pusa garnitura si strans bine busonu/capac ala? si eu cred ca e garnitura de chiuloasa pentru ca nu cred ca e normal sa urce apa in borcan la a doua linie pana imi curge afara.termostatul e dat jos,iarna la drum intins e totu ok, sta nivelui temperaturi sub prima linie.ms


--------------------
renault 19 - HD-05-ZVT 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 4 May 2010, 16:37
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Parerea mea este ca nu e de vina garnitura, deoarece.. " la drum intins e totu ok, sta nivelui temperaturi sub prima linie ". Parerea mea este mizerie pe partea de sistem de racire cu lichid si poate si sonda defecta de la temperatura apei din motor. Si inca ceva... daca ar fi garnitura defecta... nu ar trebui sa aiba ulei in lichidul de racire? sau am inteles eu gresit de la cine mi-a explicat... sau sa pape ulei?? cum stai cu nivelul la uleiul din motor? dispare?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
conte_hd
post 4 May 2010, 17:58
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 May 10
From: Hunedoara




ms.nivelul la ulei este ok adik nu scade decat putin cand fac peste 5000 km da cred ca e si normal la anii ei.Nu am aflat daca tre sa pun garnitura la vasu de expansiune sa sa-l strang ermetic poate asa nu mai urca apa repede in borcan dar atunci poate se face presiune prea mare si....?


--------------------
renault 19 - HD-05-ZVT 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 4 May 2010, 20:08
Post #7


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




cu el strans ! are sistem presurizat


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
conte_hd
post 4 May 2010, 21:24
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 May 10
From: Hunedoara




ok ms, o sa caut o garnitura si il strang bine, sper sa nu-mi puste ceva cand ajunge la a doua linie si vrea sa iasa afara apa din borcan


--------------------
renault 19 - HD-05-ZVT 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 5 May 2010, 07:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Salut,

1. Cu motorul pornit si busonul de la vasul de expansiune scos. Verifici daca iese aer in vas, daca vine aer din motor. Si de asemenea culoarea lichidului de racire. Daca are o culoarea caramizie, culoare de rugina. Oricare dintre elemente atesta garnitura de chiulasa arsa. Poata sa fie arsa si sa nu scoata bule, dar apa "rosie" este de fiecare data cand este fiert si cand se merge cu el fara sa se remedieze problema.

2. Verifica sonda de temperatura. Cand iti scoate tie apa multa in vas, masori rezistenata sondei, apoi scoti sonda si o pui intr-un vas cu apa, cand apa are 90 de grade, sau mai simplu cand fierbe, masori din nou rezistenta. Prin comapratie vezi daca sonda indica bine sau daca este decalibrata.

3. Cum s-a mai spus, sistemul este presurizat. Trebuie sa pui garnitura busonului, sau sa iei din comert un buson nou.

4. Am alaturat o fotografie. Acul care indica temperatura la bord, cu termostatul montat trebuie sa stea in zona liniei mari de sub semnul cu "termometrul bagat in apa". Adica a 4 linie, din oricare parte ai incepe numaratoarea. fie de sus, fie de jos, unde acul sta in repaus.


Clio_Tachoscheiben_Nacht_blau_R19_2gross.jpg



Asteptam informatii noi de la tine.
Spor!


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
conte_hd
post 5 May 2010, 21:58
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 May 10
From: Hunedoara




ms. cu motorul pornit daca dau busonu jos si ma uit la borcan nu se intampla mai nimic inafara ca,creste apa in el, adik nivelu cand trece pe prima linie.stiu ca aproape de a doua linie tre sa porneasca ventilatoru dar cand ajunge la a doua linie mie imi iese afara apa din borcan desi eu pornesc dinainte ventilatoru ca am un buton pus direct,o sa fac zilele urmatoare ce ai zis pt ca acu nu am timp de masinuta. ms ink o dat


--------------------
renault 19 - HD-05-ZVT 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 6 May 2010, 19:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Cat e multa apa pui in vasul de expansiune? Daca il ai prea plin, nu este bine. Nivelul apei din vasul de expasiune nu trebuie sa treaca nivelul peste semnul de MAXIM.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 6 May 2010, 19:43
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Radiatorul se incinge pe toata suprafata?


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
conte_hd
post 6 May 2010, 21:20
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 May 10
From: Hunedoara




apa in borcaqn este la nivelul intre minim si maxim, macar atat stiu. radiatorul se incalzeste pe toate suprafata.ms all


--------------------
renault 19 - HD-05-ZVT 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 9 May 2010, 11:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Cumpara un capac nou.. nu mai pune garnitura. Cat poate sa coste.. are o supapa acolo care, daca functioneaza, te scapa de multe probleme.. ex.. nu stii cata apa sa pui si pui ceva mai mult.. surplusul e scos afara prin supapa aia.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 9 May 2010, 15:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Am facut greaseala si am pus mai multa apa decat trebuia, sa stii ca nu se comporta asa cum sustii tu, atunci cand are prea multa apa. Imi scapa putin compresie, si faptul ca aveam multa apa a blocat supapa si a crescut mult presiunea in sistem si s-a incarcat cu aer. Am sesizat la timp si n-am patit nimic.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 10 May 2010, 19:38
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Inseamna ca nu deshide bine supapa de pe capac. Supapa aia se deschide atunci cand presiunea din sistem creste de o anumita valoare, lasand in prima instanta aburul (cat de putin ar fi) si apoi volumul de apa care este in plus. De fapt daca la tine a crescut presiunea in instalatie inseamna ca nu deschide supapa, acumulandu-se presiunea pe circuit.

This post has been edited by dj_bonssay: 10 May 2010, 19:40


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 00:18
Dacia