Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

volanul sta intr'o pare dupa schimbarea bieletei

paul_pt
post 11 Aug 2010, 13:51
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




ieri am schimbat bieleta si capul de bara de pe partea dreapta . azi am observat ca volanul sta cam stramb , e inclinat spre dreapta . nu trage spre dreapta doar sta stramb . am observat cand merg drept . oare de ce?

This post has been edited by paul_pt: 11 Aug 2010, 13:52


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 11 Aug 2010, 13:53
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Oare de din cauza asta????

QUOTE(paul_pt @ 11 Aug 2010, 14:51)
ieri am schimbat bieleta si capul de bara de pe partea dreapta .
*





Du-te de urgenta si fa-i geometria la roti....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_pt
post 11 Aug 2010, 13:55
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




unde? la orice service ?


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 11 Aug 2010, 13:55
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




La un service care aparat de facut geometria....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_pt
post 11 Aug 2010, 13:57
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




in ce consta? adica sa echilibreze rotile?


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 11 Aug 2010, 13:59
Post #6


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Tu ai schimbat bieleta si capul de bara in fata blocului?
Dupa orice interventie la directie se regleaza pe stand alinierea rotilor. Ai facut asta?!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_pt
post 11 Aug 2010, 13:59
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




le'am schimbat la un service . nu au zis nimic de asta .


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 11 Aug 2010, 14:00
Post #8


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




NU....

Se recomanda ca la momentul schimbarii oricarui element din cadrul sistemului de directie (bieleta, bucsa, pivot, capat de bara etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc) sa se efectueze geometria rotilor, pentru corectarea eventualelor deficiente care apar odata cu aceste schimbari. De asemenea, la inlocuirea anvelopelor se recomanda echilibrarea acestora si efectuarea geometriei rotilor, stiut fiind faptul ca o anvelopa dezechilibrata conduce nu numai la uzura prematura a acesteia dar antreneaza dupa sine si uzura elementelor sistemului de directie si suspensie.


Reglat unghiurile suspensiei sau Geometria rotilor Este o operatie prin care diferite unghiuri ale suspensiei sunt reglate in conformitate cu valorile prescrise de fabricant. Este o operatie complicata in primul rand din prisma marjelor de eroare cu care se lucreaza (de ordinul secundelor si / sau zecimilor de milimetru). O reglare incorecta sau o dereglare a unuia sau mai multora unghiuri ale suspensiei conduce la o manevrare imprecisa a automobilului, tocirea rapida a anvelopelor, incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.

Reglarea geometriei rotilor permite pozitionarea acestora respectand paralelismul intre axe si cel cu soseaua. O geometrie corecta a rotilor duce la o tinuta de drum mai buna, previne uzura neregulata a anvelopelor si nu in ultimul rand la o economie de carburant. Va recomandam verificarea periodica a uzurii anvelopelor pentru a putea observa o eventuala anomalie a geometriei.

Acest fenomen fiind imperceptibil la condus, va recomandam verficarea periodica a uzurii anvelopelor pentru a putea observa o eventuala anomalie a geometriei.


Aliniamentul rotilor Este important ca orice vehicul sa aiba cele 4 roti corect aliniate. Rotile nealiniate se opun miscarii naturale a vehiculului cauzand probleme de directie, oboseala soferului si o uzura prematura si neuniforma a anvelopelor.

In forma sa cea mai rudimentara, aliniamentul rotilor consta in reglarea unghiurilor rotilor vehiculului, pentru a asigura ca rotile se deplaseaza in raport cu linia mediana geometrica a vehiculului. Fiecare roata isi are propriul set de dinamici (unghiul de cadere, unghiul de fuga si varful curbei) specificate de constructorul de automobile.

Cele mai intalnite simptome ale unui automobil fara aliniament sunt uzura neuniforma sau rapida a anvelopelor si devierea sau deplasarea vehiculului din linie dreapta. Atunci cand observati aceste tipuri de probleme la automobilul dumneavoastra, inseamna ca cel mai probabil rotile nu sunt aliniate corespunzator.


Un soc puternic, cum ar fi o groapa mai serioasa, poate sa deregleze unghiul de fuga al autoturismului dumneavoastra. Un asemenea impact poate de asemenea sa indoaie janta, provocand o pierdere de presiune si deteriorarea anvelopelor fara a lasa urme evidente.

Geometrie computerizata: este operatiunea care va asigura manevrabilitatea ridicata, siguranta, si nu in ultimul rand o viata mai lunga anvelopelor dumneavostra. si consta in alinierea fata de directia de mers si una fata de cealalta. Recomandam verificarea geometriei atunci cand schimbati anvelopele, de asemenea, cel putin o data pe an, sau la cca 10,000 km parcursi. Pe drumurile superbe ale patriei noastre.

Termeni folositi in legatura cu geometria rotilor:

ALINIERE - Verificarea si reglarea unghiului de fuga, a unghiului de bracaj si a unghiului pivotilor din suspensia unui vehicul pentru pastrarea specificatiilor proiectate de producatorul vehiculului pentru un optimum de performanta.
RAPORT GEOMETRIC - Relatia dintre inaltimea si latimea sectiunii unei anvelope, exprimate sub forma unui procent din latimea sectiunii. Daca inaltimea sectiunii este jumatate din latimea acesteia, raportul geometric este de 50%.
ECHILIBRU - Distributia egala a masei anvelopei si a ansamblului vehiculului pentru o rulare linistita. Echilibrul se obtine prin montarea de contragreutati pe marginea jantei pentru a contrabalansa distributia inegala a greutatii anvelopei sau rotii.
UNGHI DE BRACAJ - Unghiul dintre axa centrala a unei anvelope si o linie verticala, vazut din fata.
UNGHI DE FUGA - Unghiul dintre axa de directie a vehiculului si o linie verticala, privit din lateral.
DEZECHILIBRU - Starea existenta atunci cand masa unei anvelope nu este uniform distribuita imprejurul axei de rostogolire si a axei centrale, determinand socuri (dezechilibru static) sau zguduituri (dezechilibru dinamic).
UNGHI DE ALUNECARE - Unghiul dintre directia in care este orientata sau manevrata o anvelopa si directia efectiva a deplasarii anvelopei.



sursa: eanvelope.ro .... google is your friend biggrin.gif

This post has been edited by cj98czh: 11 Aug 2010, 14:03


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_pt
post 11 Aug 2010, 14:02
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




o sa ma duc azi .


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 11 Aug 2010, 14:04
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Si, pe viitor, evita serviceul in care ai schimbat bieleta si capul de bara.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_pt
post 11 Aug 2010, 14:06
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




pai cine se mai duce .. am schimbat si distributia la ei . am stat de la 9 dim pana la 6 seara sad.gif


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 11 Aug 2010, 14:08
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Putin dai, putin face.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 11 Aug 2010, 14:08
Post #13


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Si de ce ti se pare asa de mult??? Schimbul distributiei este o chestie delicata si de migala...nu una care sa o faci in 30 minute....

R19 se referea la faptul ca nu ti-au spus/facut ca trebuie reglata geometria rotilor....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_pt
post 11 Aug 2010, 14:10
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 12 May 10




da, am inteles ce a spus . ms mult pt ajutor .


--------------------
renault megane 2 . eco2 - AG 10 EGT 1,5 dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 23:56
Dacia