Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Litometrul indica aiurea. cum se poate rezolva?

catalincre
post 5 Sep 2008, 20:55
Post #1


twingo fan


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 February 08
From: Laslea, Sighisoara




Am un cumnat care are si el un twingo adus de cateva saptamani din germania si problema la el e ca nu indica benzina decat dupa ureche, se poate repara (curata ) litrometrul? locatia exacta, modalitati de demontare si remediere, etc. am vazut ca e boala la twingo deci sigur e cineva care stie ce si cum.


--------------------
renault/nissan twingo/note - SB 97 ACC/ SB 98 ACC 2009 night&day/2006 acenta
SB 97 ACC / SB 98 ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubalus
post 6 Sep 2008, 11:39
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 February 08




cum adica indica aiurea?...cum se manifesta?
de ex. la mine indica in felul urmator...primele 3-4 liniute se duc dupa cam 40 km...fiecare
cele doua liniute (una din-naintea de jumatate si alta de dupa jumatate) se duc cam dupa 100 km... apoi urmatoarele iar se duc dupa 40-50 km.

This post has been edited by bubalus: 6 Sep 2008, 11:39


--------------------
renault twingo - ct 84 cab 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Sep 2008, 14:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Mai ce sa zic mie mi se pare foarte aratos sistemul de afisare al nivelului de combustibil..INSA aratos si atat! smile.gif Adica vreau sa spun ca nici la mine nu indica exact..si sincer sa fiu habar nu am cata benzina am in rezervor..nici macar nu pot aproxima. Macar eu cand trece de jumatatea inferioara fac plinul. (Efix de la Rompetrol ONLY).
Totusi daca vrei sa scoti senzorul de nivel de combustibil sa il verifici, el se afla in ansamblul pompei de benzina din rezervor. Sub bancheta din spate in partea dreapta, este un capac mare. Eee, sub capacul ala se afla pompa care este imersata in benzina din rezervor. O scoti frumos si verifici sistemul de masurare al nivelului de combustibil. Cu grija si fara surse de foc (tigari brichete samd). PS vezi ca am pus si o poza in attachment cu pompa.

This post has been edited by bubu782001: 6 Sep 2008, 14:47

Attached thumbnail(s)
Pompa_Benzina.jpg ( Size: 87.89k ) Number of downloads: 1616


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubalus
post 6 Sep 2008, 19:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 February 08




trebuie sa scoti bacheta sa ajungi la el?


--------------------
renault twingo - ct 84 cab 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 6 Sep 2008, 19:51
Post #5


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




Rezervorul de twingo e unul dintre lucrurile ciudate la renault. Din cauza spatiului redus rezervorul este compus din 2 parti, iar printre ele trece sistemul de evacuare. Cele 2 parti impreuna au 40 l capacitatea rezervorului. In partea in care este sonda si pompa incap maxim 15 l pana incepe sa comunice cu cealalta parte (considerandu-se la 2/3 din capacitatea rezervorului in plan verticall) in care mai intra alti 11 l si deasupra inca 14 l. Acum urmeaza partea mai interesanta. Cand ai plinul facut ai 10 segmente pline. Acestea scad una cate una functie de utilizare (mers in afara sau in oras) in minim 20 km si maxim 70 km (lucru constatat si de mine) sau dupa consumarea a 3.5 litri dupa un calcul facut de taboul de bord. Ultimul segment se va stinge in maxim 20 km dupa care se aprinde ledul portocaliu si se apreciaza ca mai ai intre 5-8 l in rezervor. Deci, indicatorul de carburant la twingo nu citeste exact cantitatea de carburant ci doar o aproximeaza, mai ales cand esti pe rosu si alimentezi. Sa luam de exemplu urmatorul caz ( constatat si de mine) :mai ai 5 l si mai alimentezi cu inca 18 l...in mod normal indicatorul ar trebui sa treaca de jumatate pentru ca acum ai 23 l...dar nu o sa fie niciodata asa...o sa stea la o liniuta sub jumatate. Ca sa poata citi mai mult de jumatate trebui se fie peste cei 15l+11l=26 l (adica cand ajung cele 2 camere la nivel si comunica). Cel mai interesant e ca daca ramai in pana de carburant e posibil sa mai ai in celalalt compartiment ceva benzina, asa ca nu iti ramane decat sa inclini masina biggrin.gif .

This post has been edited by ionutz83: 6 Sep 2008, 19:52


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v - IS 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Sep 2008, 22:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




radmasa.gif E foarte logica si in acelasi timp interesanta explicatia respectiv exemplul tau. Mersi ca in final m-am luminat si eu cu privire la "benzinometrul" de la Twingo. Iar partea cu ramasul in pana de benzina este si mai tare: Zgaltai putin masina..si mergi mai departe... FOARTE TAAARE!! icon_mrgreen.gif
Si bubalus..NU nu trebuie sa scoti bancheta sa ajungi la pompa de benzina. Pur si simplu rabatezi bancheta spate (o impachetezi) la maximum, si sub covor gasesti minunea. O sa te prinzi tu ca aia e..e un este un capac ca un disc mare de plastic cam de 15 cm diametru.
Inca o enigma de la Twingo rezolvata. Bravos!

This post has been edited by bubu782001: 6 Sep 2008, 22:38


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 7 Sep 2008, 00:52
Post #7


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




trebuie scoasa mocheta si fara bancheta scoasa e mai laborios si migalos.in bulgaria m-au alimentat cu motorina si masina m-a lasat in pustietate(stutul pompei era dintre cele vechi cu pompa cu afisaj pe disc)unde a trebuit sa desfac pompa.ai grija cum desurubezi capacul caci dintii care culiseaza sa etanseze se rup destul de usor.iti recomand totusi sa faci un drum la service...


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubalus
post 7 Sep 2008, 10:29
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 February 08




QUOTE(ionutz83 @ 6 Sep 2008, 19:51)
Rezervorul de twingo e unul dintre lucrurile ciudate la renault. Din cauza spatiului redus rezervorul este compus din 2 parti, iar printre ele trece sistemul de evacuare. Cele 2 parti impreuna au 40 l capacitatea rezervorului. In partea in care este sonda si pompa incap maxim 15 l pana incepe sa comunice cu cealalta parte (considerandu-se la  2/3 din capacitatea rezervorului in plan verticall) in care mai intra alti 11 l si deasupra inca 14 l. Acum urmeaza partea mai interesanta. Cand ai plinul facut ai 10 segmente pline. Acestea scad una cate una functie de utilizare (mers in afara sau in oras) in minim 20 km si maxim 70 km (lucru constatat si de mine) sau dupa consumarea a 3.5 litri dupa un calcul facut de taboul de bord. Ultimul segment se va stinge in maxim 20 km dupa care se aprinde ledul portocaliu si se apreciaza ca mai ai intre 5-8 l in rezervor. Deci, indicatorul de carburant la twingo nu citeste exact cantitatea de carburant ci doar o aproximeaza, mai ales cand esti pe rosu si alimentezi. Sa luam de exemplu urmatorul caz ( constatat si de mine) :mai ai 5 l si mai alimentezi cu inca 18 l...in mod normal indicatorul ar trebui sa treaca de jumatate pentru ca acum ai 23 l...dar nu o sa fie niciodata asa...o sa stea la o liniuta sub jumatate. Ca sa poata citi mai mult de jumatate trebui se fie peste cei 15l+11l=26 l (adica cand ajung cele 2 camere la nivel si comunica). Cel mai interesant e ca daca ramai in pana de carburant e posibil sa mai ai in celalalt compartiment ceva benzina, asa ca nu iti ramane decat sa inclini masina  biggrin.gif .
*


ceea ce spui tu ... da un sens mai exact si observatiei mele... ca liniutele de la jumate (una dinainte de jumate si celalata de dupa jumate) se consuma f greu in comparatie cu celelate linute care s econsuma imediat.....
multumim Ionutz pt. explicatii....


--------------------
renault twingo - ct 84 cab 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalincre
post 7 Sep 2008, 21:22
Post #9


twingo fan


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 February 08
From: Laslea, Sighisoara




cine mai are nevoie de service cand sunt atatia pasionati de twingo? mai ales bubu care vine intotdeauna cu cele mai competente si exacte raspunsuri sau scheme. multumiri tuturor si am sa incerc sa vad nu cumva e plutitorul spart (daca are asa ceva?) ca oricata benzina asi alimenta tot 1,2 maxim 3 puncte arata. multumiri inca odata.


--------------------
renault/nissan twingo/note - SB 97 ACC/ SB 98 ACC 2009 night&day/2006 acenta
SB 97 ACC / SB 98 ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Sep 2008, 21:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Multumesc mult si eu. Sper sa fiu de folos in continuare in masura in care pot. Si eu am avut parte de multe persoane binevoitoare de la care am obtinut informatii pretioase (cred eu).


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 7 Aug 2009, 11:19
Post #11


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(ionutz83 @ 6 Sep 2008, 19:51)
Rezervorul de twingo e unul dintre lucrurile ciudate la renault. Din cauza spatiului redus rezervorul este compus din 2 parti, iar printre ele trece sistemul de evacuare. Cele 2 parti impreuna au 40 l capacitatea rezervorului. In partea in care este sonda si pompa incap maxim 15 l pana incepe sa comunice cu cealalta parte (considerandu-se la  2/3 din capacitatea rezervorului in plan verticall) in care mai intra alti 11 l si deasupra inca 14 l. Acum urmeaza partea mai interesanta. Cand ai plinul facut ai 10 segmente pline. Acestea scad una cate una functie de utilizare (mers in afara sau in oras) in minim 20 km si maxim 70 km (lucru constatat si de mine) sau dupa consumarea a 3.5 litri dupa un calcul facut de taboul de bord. Ultimul segment se va stinge in maxim 20 km dupa care se aprinde ledul portocaliu si se apreciaza ca mai ai intre 5-8 l in rezervor. Deci, indicatorul de carburant la twingo nu citeste exact cantitatea de carburant ci doar o aproximeaza, mai ales cand esti pe rosu si alimentezi. Sa luam de exemplu urmatorul caz ( constatat si de mine) :mai ai 5 l si mai alimentezi cu inca 18 l...in mod normal indicatorul ar trebui sa treaca de jumatate pentru ca acum ai 23 l...dar nu o sa fie niciodata asa...o sa stea la o liniuta sub jumatate. Ca sa poata citi mai mult de jumatate trebui se fie peste cei 15l+11l=26 l (adica cand ajung cele 2 camere la nivel si comunica). Cel mai interesant e ca daca ramai in pana de carburant e posibil sa mai ai in celalalt compartiment ceva benzina, asa ca nu iti ramane decat sa inclini masina  biggrin.gif .
*



Ia uite ce zice cumatru' Renault despre subiectul asta...v-ati vorbit cumva?

Attached File(s)
Attached File  How_fuel_gauge_works.pdf ( 98.31k ) Number of downloads: 1774


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 7 Aug 2009, 11:28
Post #12


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




nu, doar am facut un rezumat tongue.gif


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v - IS 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0ctavianus
post 7 Aug 2009, 23:19
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 10 January 09
From: Bucuresti




Si pe mine ma dispera. Cand ma duc la mandra las broasca pe trotuar in cas. O parte urcata, alta ba. Din 4 liniute plec de la ea pe rezerva. smile.gif

Plec de-acolo, dau intr-un damb, o groapa ceva, isi revine. Apropo, azi am mers toata ziua pe rezerva. De la 2 linii am ramas pe rosu. biggrin.gif

Concluzia: ma dispera ca nu-mi arata cum trebe


--------------------
Renault Twingo 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeastTwingo
post 14 Sep 2009, 19:33
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




eu am facut vreo 80 de km in oras de cand am intrat pe rosu ... deci cred ca poti face un drum de 100 de km de cand ai intrat pe rezerva ... odata ce se aprinde becul la rezervor... mai ai intre 5-8 litri de benzina in rezervor ...


foarte greu putem sa facem pana prostului ... parerea mea .. ca dupa 3 zile de mers pe rosu prin oras.... tot te gandesti ca poate ar fi cazul sa mai treci pe la benzinarie ... smile.gif


--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingovsm3
post 22 Nov 2009, 11:17
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 22 November 09




Salut am un Twingo din 94 motor C3G 702.De cand l-am luat din germania am intampinat o problema.Am facut plinul,toate bulinele aprinse.Am lasat-o pornita cca 4 ore sa bage cald sa pot dormi bine.Cand m-am trezit motorul mergea dar bulina rosie aprinsa...m-am uitat pe langa masina nu a curs...am alimentat din nou si au intrat doar 3 litri.Iar s-au aprins toate bulinele.Am facut cu acel plin 670 km.
Am mai facut teste ptr consum de la plin la plin si Buc-Constanta(240km) si doar 12 litri consumati.Sunt 3 buline aprinse bag 24 litri si se mai aprind inka 2 ..chestii de genul..
A mai avut cineva problema asta? wacko.gif


--------------------
Renault Twingo - B 10 F U K 1994 C06 C3G702
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 22 Nov 2009, 11:47
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Vezi ca este un topic intreg despre aceasta problema aici: http://www.reno.ro/Litometrul-indica-aiure...va-t123464.html

PS este si un PDF postat la acelasi topic (o nota tehnica Renault) in care este explicat oficial cum se face citirea nivelului de combustibil.
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627544040

Numai bine.

This post has been edited by bubu782001: 22 Nov 2009, 11:49


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_tzk
post 27 May 2010, 14:06
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 25 May 10
From: Iasi




Si la mine exista aceeasi problema ... de exemplu ... sunt pe rosu si pun de 10 lei ... si mi se ridica 4 buline smile.gif dupa 10 - 15 km scade la 2 . Daca opresc motorul atunci cnd am 2 fara sa mai merg si dupaia il pornesc trec pe rosu :| ... Este extrem de ciudat si nu te poti baza deloc pe ce indica . . .


--------------------
Renault Twingo 1996
Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp
Peugeot 107 1.0 2008 68 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 May 2010, 14:59
Post #18


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Asta cu rezervorul din 2 compartimente ce comunica pe sus trebuie sa fie cea mai stupida faza de am auzit-o azi huh.gif
Practic, jumatatea fara pompa e degeaba. Acei 11 litri, daca nu intri-n curbe tare, sunt fix inutili.

Concluzie: daca (prin reducere la absurd) mergi pe drum drept de behai si ti se aprinde becu' la benzina, conform pozei de mai jos...
kkt.JPG ( Size: 95.04k ) Number of downloads: 1329

... ca sa nu ti se opreasca motorul, tre' sa te bagi tare-ntr-o curba pe stanga, dupa care, nivelul din bord sare la jumate.

Tre' s-o spun, cu o oarecare admiratie si afectiune... ce masina handicapata blink.gif

Leitar edit: tocmai am ajuns cu bestia acasa. Cu vreo 50 km-n urma avea o liniuta lipsa, acum e iar plin. Asta nu consuma, produce!!! happy.gif

This post has been edited by Muttley: 27 May 2010, 16:51


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 27 May 2010, 17:21
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Mai omule...e mica..e destul de inghesuita. Francezii au proiectat asa ca sa poata aia din spate sa stea mai comod pe bancheta. In fine au proiectat asa si ca sunt...Francezi. Se stie...au niste fixuri si ei.

Asta este. In fond ce e rau in asta? Iti deschizi o benzinarie smile.gif)


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexmitzu
post 28 May 2010, 15:20
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 27 January 10
From: Popești-Leordeni




"... ca sa nu ti se opreasca motorul, tre' sa te bagi tare-ntr-o curba pe stanga, dupa care, nivelul din bord sare la jumate. "

Adica daca raman fara benzina, scot cricul, il pun pe partea stanga si mai fac rost de 10 l?


--------------------
Renault Scenic 3 1.5 dci 110CP 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 28 May 2010, 15:28
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nu mai.
Nu ai inteles bine... tongue.gif Cobori din masina si incepi sa o zgaltai tare din lateral-spate radmasa.gif radmasa.gif

PS da' nu foarte tare ca o rastorni blink.gif

E belea masinuta asta...serios de nu este icon_mrgreen.gif

This post has been edited by bubu782001: 28 May 2010, 15:28


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryco1
post 28 May 2010, 17:08
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 20 September 07
From: Pitesti




In concluzie cati litri raman in rezesvor care nu pot fi folositi ? sad.gif


--------------------
Dacia Supernova Rapsodie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 28 May 2010, 17:16
Post #23


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Se folosesc toti, problema e doar teoretic, practic nu.


--------------------
Renault Twingo - SB 88 CYP Authentique 2001 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 28 May 2010, 17:36
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Exact. Teoretic ar fi probleme. Practic e imposibil. Gandeste-te ca la cea mai mica denivelare combustibilul circula..ori la Romanica.... biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 28 May 2010, 17:49
Post #25


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Eu merg din plin in plin si litometrul imi indica perfect. Daca ramaneau cativa litrii nefolositi cum mergeam 700 km intre alimentari? 34-35l intra cand sunt pe rosu.


--------------------
Renault Twingo - SB 88 CYP Authentique 2001 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 13:06
Dacia