Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Transmisie infinit variabila, Fara ambreiaj

silviumc
post 15 May 2010, 20:12
Post #1


Members


Group: Members
Posts: 317
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




Deocamdata este in stadiu de concept, dar pare a fi ceva revolutionar.

Este o cutie de viteze care poate varia viteza de iesire in mod continuu si nu foloseste componente de frictiune (ambreiaj). Tot angrenajul e bazat pe roti dintate. Are potential sa fie cu un ordin de magnitudine mai eficienta decat ce exista acum.

Eu nu sunt capabil sa inteleg cum functioneaza, dar exista un concept fizic care se invarte: descriere

This post has been edited by silviumc: 16 May 2010, 06:24


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Furyous
post 15 May 2010, 20:16
Post #2





Group: Members
Posts: 141
Joined: 9 February 05
From: Ploiesti/Brasov






--------------------
Logan 1.6 - 2004
(Fluence 1.6 - 2010)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mk2
post 15 May 2010, 21:05
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Vrajeala.

Toata transmisia aia nu este decat un diferential deschis.
Daca pui o frana variabila pe al doilea ax (ceva bazat pe frecare, un motor electric cred ca e de domeniul SF) ai obtinut un diferential cu alunecare limitata, care poate functiona ca un CVT, dar cu un randament de cacao (similar cu o automata clasica).

S-ar putea sa ma insel (nu sunt totusi inginer auto), dar ma indoiesc.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci - BxxXXX 2006 Laureate
Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrul
post 16 May 2010, 09:53
Post #4


Membru'


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 July 07
From: Bucuresti




Usor de facut o macheta, mai greu sa dimensionezi toate componentele astfel incat sa "suporte momente mai mari decat transmisiile conventionale, bazate pe elemente de frecare", cum spune domnul instalator. E posibil sa iasa un mastodont de un metru care cantareste 100kg. Asta la prima impresie.

Si cu echilibrarea arborelui care are miscare de revolutie cine se ocupa? Va vibra mai ceva decat un diesel de tractor. In film se prezinta la o turatie mica, cum se comporta la 6000rot/min?

This post has been edited by Andrul: 16 May 2010, 09:56


--------------------
Dacia Logan - B-XX-XXX 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 May 2010, 11:42
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Andrul: chestiunile constructive la care te referi sunt rezolvabile (de fapt sunt deja rezolvate si de mult puse in practica in mecanisme asemamatoare).

Observatia corecta este cea a lui mk2: toata povestea e un diferential (construit un pic mai complicat). Pentru a ilustra mai bine situatia, imaginati-va ca arborele "de intrare" este fixat la carcasa. Povestea continua sa functioneze - cu diferenta ca acum e mai limpede de unde provine energia.

Iata ca are si Australia un "Evenimentul Zilei".


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 00:04
Dacia