Turatia motorului, Noul symbol, 1,2 16v
![]() ![]() ![]() |
Turatia motorului, Noul symbol, 1,2 16v
SandelBS |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|||
diesel_power |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Da, o sa ai o problema... cu politia daca mentii prea mult la putere maxima in viteza a5a.
Poti in schimb sa tii motorul la putere maxima in viteza a3a, si nu cred ca vei avea nicio problema pe autostrada din punctul de vedere de mai sus. A, nepoliticos si eu, uitai sa iti raspund la cealalta intrebare: QUOTE Dar in treapta a 5 pana unde e bn sa-l duc. Ca sa iti raspund, Bistrita Nasaud e cam de la Cluj pana la Maramures, deci poti sa-l duci pana la Maramures. Sau daca vii dinspre Mures, din sud est, tot pana la granita cu Maramures poti merge ca sa ramai in BN. This post has been edited by diesel_power: 8 Dec 2009, 23:48 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
nu ma intereseaza de politie ci strict tehnic. admit ca in limba romana, cuvintele au multe sensuri, insa asta o spui la sectiunea cafenea.
|
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
SandelBS eu zic sa renunti la mircisme pana nu iei ban. Daca citeai regulamentul vedeai ca sunt interzise.
Cat despre motor daca e bine sau nu sa il tii la putere maxima depinde doar de tine. |
--------------------
.
.
.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#5
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
SandelBS ... cred ca din ceea ce ai citit nu ai inteles foarte bine "esenta".
Motorul NU trebuie turat cat mai mult ci SUBTURAT CAT MAI PUTIN si e o diferenta majora, te rog sa ma crezi. Vibratiile de care spui tu vin cel mai probabil de la anvelope, echilibrare sau chiar anvelopele in sine (sau poate doar una). RPM la care schimbi tu treptele de viteza nu ti le poate impune sau explica nimeni de pe forum in mod clar in asa fel incat sa nu genereze "cearta", pentru ca fiecare conduce ca el. Unul 4000 indiferent, altul 2500 ca ajunge, altul frana de motor pana rupe cutia, unul pune si piciorul pe frana ca placutele sunt mai ieftine etc. Pe tema turatiilor exista multe informatii pe acest forum, chiar in zona clio pe care probabil ca ar fi bine sa le citesti/recitesti, mai linistit asa. Pana in 3000 rpm, probabil ca scrie si in cartea masinii tale, schimbi ca sa ai consum "optim"; cum e definit ? hai sa nu incepem/continuam. Concluzie. Condu ca tine, dar sa ai grija atat de tine cat si de ceilalti participanti la trafic. Turatiile tin de stilul tau de condus si de moment. Pentru ca nu iti pot spune ca, daca mergi cu 1800 rpm in treapa V e gresit (pentru ca masinuta mea poate si vede des chestia asta) si nu iti pot spune ca daca mergi in treapta IV cu 5250 rpm e gresit (poate din punct de vedere al vitezei legale dar cam atat). Mai departe, ulei bun si schimbat la timp, filtru de ulei idem, lichid de racire si grija multa. Spor, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
jri22 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 4 January 07 ![]() |
motorul 1,2 16v este extraordinar la turatii ridicate...de f multe ori am mers "in blana" pe autostrada pe distante apreciabile...ex:autostrada soarelui (160 km) strabatuta intr-o ora fara probleme....
ai sesizat ca viteza a V-a se limiteaza turatia pe la 5500rpm=>motorul si electronica se ingrijesc singure de suprasarcini...un sfat ref la motorasul in cauza:nu-l tura la rece (nici vara/nici iarna)+ulei cit mai elastic... |
--------------------
renault
clio
2002 1.2 16v HB
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Numai prostii ai spus
![]() Ulei elastic, motorul se ingrijeste de suprasarcini. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
Azi am pus anvelope de iarna si am mers cu 150, pe un DJ, si nu s-a mai simtit nicio vibratie, deci ai avut dreptate cmandrei. Diesel power, te-ai referit doar la termenii care i-a folosit ma gandesc, iar mai mult de 5500 rpm nu depaseste (170km/h). jri22, merge bine la 3000+ rpm, in treapta 2,3 si 4.
|
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
vallixx |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Andrei are dreptate vis a vis de turatii, fiecare merge in stilul sau, insa extremele in general sunt daunatoare. Adica nici nu-l subtura dar nici nu-i da pana ii sar pistoanele prin capota.
Uleiul elastic la care se referea Jri22 probabil ca insemna ulei care sa acopere o plaja cat mai mare de temparaturi adica sa eficient cat poate si cand e rece, adica probabil un 5W40. Motorul nu se ingrijeste de nicio suprasarcina, poate doar de supraturare. Limita la care se "taie gazul" e pe la 6250 parca, dar intr-a 5-a nu o vei atinge niciodata. Faptul ca nu trece de 5500 este pentru ca nu mai poate, nu pentru ca este protejat. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
titilev |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut.Sunt si eu un proaspat posesor de Symbol 1,2 16V.Am citit cite ceva pe aici dar nu prea m-am lamurit in legatura cu motorul 'subturat'.Asi vrea sa mai dezvoltam putin ideea.
Pina sa iau Symbolul am avut o Dacie pe GPL.Am conduso 3 ani.Prin localitati mergeam cu 55 59 60 km/h in treapta a V-a.Eu am fost al treilea proprietar.Primul a fost nasul meu care mergea cu masina tot asa.Al doilea a fost socrul meu care tot la fel mergea(el ma invatat sa merg asa pt economie).Deci cunosc masina si stiu cum a fost condusa. Masina era din '97 si a ajuns la REMAT fara sa i se umble la motor si fara sa ajunga sa consume ulei.Tin sa precizez ca a avut GPL timp de aproape 6 ani. |
--------------------
renault
symbol 2010
- GJ 71 KKK
expresion 1.2 l ,75CP
|
|
neajiji |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Se recomanda folosirea celei mai mari trepte de viteza fara a obosi motorul - ceva in genul acesta scrie intr-un manual de intretinere
![]() LE: titilev iti recomand calduros sa citesti manualul masinii tale si eu mi-am rupt vreo 2 ore din timp si am citit carticica masinii atunci cand a fost timpul si sunt destule chestii interesante This post has been edited by neajiji: 21 Apr 2010, 20:24 |
--------------------
X
Y
Z
|
|
titilev |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
in carte da sfaturi pt condusul economic.si anume :
se schimba treptele la 2400 pt treapta superioara si se scade pina la 1000 pt treapta inferioara. am citit cartile din scoarta in scoarta alte sfaturi nu se dau This post has been edited by titilev: 21 Apr 2010, 21:00 Attached thumbnail(s) turatie.PNG ( Size: 265.87k ) Number of downloads: 1023 |
--------------------
renault
symbol 2010
- GJ 71 KKK
expresion 1.2 l ,75CP
|
|
neajiji |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Inseamna ca poti schimba viteza incepand cu 2400rpm, urmand ca treapta in care se introduce sa nu determine subturarea motorului.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
titilev |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
Logic.Am testat in mers,de la 2400 in treapta 4 scade la 1800 in treapta 5.asta la 60 km/h
|
--------------------
renault
symbol 2010
- GJ 71 KKK
expresion 1.2 l ,75CP
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#15
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
Multi vad, putini pricep, si mai putini au scris aici ce trebuie...in fine, stiu ca o sa sariti pe mine insa nu m-am putut abtine:
1.Nu exista subturare la motoarele pe benzina atita timp cit ai deja 1000 de rpm pe orice treapta de viteza si motorul tau nu e dotat cu turbo (turbina, la sistemul tip compresor nu se aplica). 2.Masinile moderne sint dotate cu limitatoare de rpm pentru a preveni supraturarea excesiva si posibila distrugere a motorului.Prin urmare, daca aveti un ulei sintetic de calitate, dati-le pe coaja cum vreti si cum va simtiti bine, chiar si pina la rosu, evident daca nu va pasa de consum. 3.Nu exista mers standard sau cel mai bine sau alte timpenii. Exista stilul propriu si exista si unii care stiu sa mearga economic. Pentru asta va dau un link sa cititi ce si cum: http://ecomodder.com/forum/EM-hypermiling-...-ecodriving.php E mult mai important la motoarele pe benzina cum le intretii (ulei,filtre, bujii, etc) decit cite ture le dai sau daca schimbi a 5- a la 40 la ora (ceea ce nu e rau deloc pentru economia de carburant). This post has been edited by sorinrs: 22 Apr 2010, 00:32 |
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
neajiji |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
1. Cred ca nu ai mers niciodata cu o masina cu motor aspirat, de exemplu si banala dacie daca avea sub 1400rpm era subturata, sau 1.4 8V MPI daca scade sub 1500rpm este subturat si astea sunt doar cateva exemple.
2. Adevarat cu limitarea de supraturare, dar asta nu inseamna sa mergi pe autostrada cu a 3-a la 5500-6000ture 3. Aici sunt de acord |
--------------------
X
Y
Z
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#17
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
QUOTE(neajiji @ 22 Apr 2010, 09:52) 1. Cred ca nu ai mers niciodata cu o masina cu motor aspirat, de exemplu si banala dacie daca avea sub 1400rpm era subturata, sau 1.4 8V MPI daca scade sub 1500rpm este subturat si astea sunt doar cateva exemple. 2. Adevarat cu limitarea de supraturare, dar asta nu inseamna sa mergi pe autostrada cu a 3-a la 5500-6000ture 3. Aici sunt de acord Neajiji, iti pot spune ca nu cred ca ai sa mergi dumneata cit vei trai cu cite masini si motocilcete pe benzina aspirate am mers, merg si voi merge eu (bmw seria 3,5,7,honda civic si accord,nissan maxima, almera,toyota corola, avensis, landcruiser 90, 120, 100,vw polo si passat,mazda 6 sport,seat cordoba, logan, clio, megane,velsatis,safrane, java si cz, mz, ural si nipru bmw si suzuki, honda si kawasaki si multe altele) , ca dacia 1300 nu intra in categoria masini pt ca motorul ei era penibil construit si ca tremura din toate maruntaiele si la ralanti si in mers si ca motorul 1,4 8v mpi nu are nici un gret daca la 1000 de ture il accelerezi lin pe orice treapta de viteza. Despre mers cu a 3-a la 6000 de ture pe autostrada nu vad sensul sau ideea comnetariului, eu nepomenind de asta, insa e normal sa ajungi la 6000 de ture daca vrei sa mergi sportiv pe serpentine, de exemplu. Masinile mele vad foarte des zona rosie a turometrului si sint in perfecta conditie chiar si la 173 000 de km (honda accord). |
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
neajiji |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Umbla sanatos atunci cu parcul tau de masini. Pana la urma fiecare intelege ce vrea din topicul acesta. Eu ma retrag din discutie
![]() |
--------------------
X
Y
Z
|
|
titilev |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
'sorinrs'.sunt de acord cu tine.nu pt ca as avea vreo scoala de inginerie mecanica ci pt simplul fapt ca bunul simt imi spune ca atita timp cit motorul merge 'rotund' si nu are sacadari atunci zic eu ca este condus corect.
|
--------------------
renault
symbol 2010
- GJ 71 KKK
expresion 1.2 l ,75CP
|
|
cip31 |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Ca recomandare, am citit si eu pe undeva urmatoarele:
-pentru a reduce la minim gradul de uzura al motorului, trebuie sa-l utilizati cat mai mult in plaja de turatii corespunzatoare momentului maxim; -la benzina, curba de moment motor are variatii mai mari decat la diesel ; -la diesel veti observa ca momentul maxim incepe sa apara la turatii mai joase decat la benzina si se pastreaza aproape constant pe un interval de turatie mai mare; -in marea majoritate a cazurilor diesel-urile sunt mai elastice decat benzinarele. |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
bardu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Asta cu momentul maxim este valabila la competitiile sportive si nu se impaca deloc cu mersul urban sau in localitati, darmite cu consumul si uzura.
Celelalte informatii m-au facut efectiv sa-mi bag singur unghia in gat ![]() @SandelBS, atata vreme cat ai motorel incalzit si intretinerea la zi poti sa-i dai CU SIMT DE RASPUNDERE SI RESPECT PENTRU CEILALTI SI FATA DE LEGE cat te tin bocancii si buzunarul. |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 13:20 |