Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probelma computer bord Megane 1.6 8v 90CP, O problema prin care cred eu ca imi intra apa laCB

victor.gugu
post 28 Aug 2009, 11:52
Post #1


VictorGug


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 August 09




Salut,

Am un Megane 1 din 1999, cel cu facelift, 90 cai 8 valve (evident benzina).

Masina asta este o enigma pt mine.

Prima data legat de consum (o sa mai scriu un post daca nu gasesc info pe forum).

Este o enigma pentru ca inca imi pare o masina frumoasa si afara si la interior (comparativ cu un Golf spre exemplu).

Nu mi-a facut nici o problema inafara de ce va voi povesti.

in 80.000 km M-a lasat masina in trafic de 2 ori cu ceeasi problema. La service mi-au spus cum ca problema mea este de la calculatorul de bord care a fost udat si a facut scurt. Norocul meu este ca baietii de la serus au fost foarte amabili si mi-au curatat ambele dati calculatorul.

Ei mi-au zis ca asta s-a intamplat pt ca "in momentul in care am pus lichid de parbriz am dat pe langa si a intrat apa la calculator".

deja cand mi s-a intamplat a 2-a oara, m-am enervat si imi pun apa la parbriz doar cu PALNIA. blush.gif

Dupa ploile din Bucuresti, care au transformat Vacarestiul in Nil am mers cu masina normal (nu tare).

A 2-a zi cand am deschis capota am gasit computerul de bord care arata putin ud.

Acum imi vin intrebarile urmatoare:

1) Vedeti voi gaura aceea de sub computerul de bord unde mi se vede piciorul?
Este normala, sau imi lipseste mie placuta (care este prezenta pe partea cealalta)?

2) Oare mie imi intra apa cand este foarte ud pe jos sau chiar era de la apa de parbriz pusa de mine prost?



Va multumesc!


Attached thumbnail(s)
24082009_002_.jpg ( Size: 283.32k ) Number of downloads: 2022
24082009_003_.jpg ( Size: 271.79k ) Number of downloads: 2264
24082009.jpg ( Size: 320.03k ) Number of downloads: 2190


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 28 Aug 2009, 15:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Pe sub masina in partea din fata trebuie sa fie bucati de plastic peste tot, nu trebuie sa se vada nimic de deasupra sau de dedesubt. si eu am sparta o bucata acolo unde e si la tine, dar la mine e ABS-ul acolo. Acele bucati de plastic sunt foarte scumpe, mai ales originale. Vezi pe autokarma.ro parca aveau ceva.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor.gugu
post 29 Aug 2009, 11:56
Post #3


VictorGug


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 August 09




vesti proaste imi dai sad.gif dar macar stiu! multumesc.


Crezi ca de asta pare ud calculatorul de bord? Intra pe acolo apa cand merg mai repede dupa ce a plouat?


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roby_B
post 29 Aug 2009, 20:21
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 45
Joined: 21 March 09




E destul de probabil sa intre apa pe acolo, la cat de mare e spatiul... mai ales daca dai intr-o balta mai mare.

Vezi ca in reteaua Renault, acel scut lateral sau aparatoare de noroi sau oricum vrei sa ii zici (cert e ca e din plastic), costa in jur de 120 lei. Am cumparat si eu o bucata acum 1 luna jumate. Se prinde in cateva suruburi torx. E foarte posibil sa gasesti si mai ieftin, de exemplu la autokarma, cum a zis si arazvan2002 mai sus.

Succes!


--------------------
Renault Megane Break 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor.gugu
post 30 Aug 2009, 12:26
Post #5


VictorGug


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 August 09




Bai, va multumesc mult! Macar acum stiu ce ma asteapta si nu mai mi-e frica de ploaie ca si cum as avea un OLTCIT icon_mrgreen.gif

O sa ma interesez si cand repar, va spun cat m-a costat si unde am facut.


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 31 Aug 2009, 22:23
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Dupa cum am vazut in poza, cablul care vine la computer este bandijonat cu banda izolatoare care in timp imbatraneste si nu mai izoleaza bine, asa ca apa provenita din diverse surse (cel mai probabil lichid pentru spalat parbrizul care nu mai prea sta la locul lui cind umpli pana sus vasul) se scurge pe acesta si patrunde printre fire in mufa.
Asa ca izoleaza-l bine cu o banda de calitate si verifica si burduful de cauciuc pe unde intra firele in mufa, este posibil sa fie piscat. Pe alta parte nu prea are pe unde sa intre deoarece mufa are o garnitura de silicon care nu lasa sa intre apa in ea si acolo la contacte este singurul loc vulnerabil si cum mufa este in partea de sus nu prea are ce sa caute apa venita pe jos.Oricum partea sensibila este cablul.
Asta am patit eu cu o masina, asta iti spun, sper sa-ti foloseasca.
Bafta!


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 31 Aug 2009, 22:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ma bag ca musca in lapte, dar nu pot sa ma abtin sa iti atrag atentia ca acela e calculatorul de injectie, nu computerul de bord.
Si nu prea vad cum ar intra apa in el.
In mod normal are silicon care etanseaza carcasa.
Dupa cum e construita mufa nici pe acolo nu poate intra apa, doar in cantitate mai mare sa scurtcircuiteze pinii.

This post has been edited by $$ilvviu: 31 Aug 2009, 22:47


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 1 Sep 2009, 12:04
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




eu vad ca acea aparatoare de plastic peste calculator inhectie este stropita, deci clar, apa se poate infiltra prin zona, in cutia computerului 99% nu intra apa dar la contacte (chiar daca au garnitura si sunt bine etansate) poate ajunge. Eu mi-am comandat acel plastic (pe original) de la o firma locala si m-a costat ~80ron in urma cu 1 an.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
snowdream
post 1 Sep 2009, 14:40
Post #9


posesor de meganel


Group: Members
Posts: 176
Joined: 21 July 06
From: Ilfov




A mea masina arata ca a ta din poza. Din fabrica nu a avut scut acolo. Iti recomand sa verifici etanseitatea cutiei. Eu am trecut prin apa si nu am avut probleme cu a mea.


--------------------
Renault Megane I RTA 2000/ 1.6/8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 1 Sep 2009, 14:57
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




QUOTE($$ilvviu @ 31 Aug 2009, 22:46)
Si nu prea vad cum ar intra apa in el.
...
Dupa cum e construita mufa nici pe acolo nu poate intra apa, doar in cantitate mai mare sa scurtcircuiteze pinii.
*


La asta ma gandeam si eu...calculatorul e incapsulat in rasina, cupla e sanatoasa si bine protejata. Am varsat si eu lichid de parbriz pe cutie, am vazut si cutia uda uneori, dupa mers pe strazi inundate, dar nu am avut niciodata probleme cu calculatorul. Cand iti mai face, dasfa cupla de la calculator si arunca o privire la pini, daca e ceva umezeala pe acolo.
Cum a spus si $$$ilvviu, la nivelul scazut de tensiune al calculatorului, ar trebui sa ai ceva apa sa faci scurt.

QUOTE(snowdream @ 1 Sep 2009, 14:40)
A mea masina arata ca a ta din poza. Din fabrica nu a avut scut acolo.
*


Idem...imi vad si eu pantofii biggrin.gif.

This post has been edited by Madriann: 1 Sep 2009, 14:59


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 2 Sep 2009, 07:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Calculatorul tau a fost desfacut?
Spui ca ti l-au curatat baietii, au desfacut carcasa si au curatat placa?
Daca iti intra apa in el solutia e sa desfaci carcasa si sa il relipesti cu silicon.
Placa nu este invelita in rasina, cel putin Sirius 31-32 sau Sirius 32N nu au decat un cordon de silicon pe marginea carcasei si a mufei.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hawk84
post 2 Sep 2009, 09:18
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Salut,

Mai am un amic cu acelasi motor si cu aceeasi problema, apa la calcu de injectie, dar lui i s-au corodat pinii de la mufa.
Vezi cum poti sa faci o etanseitate cu un silicon ceva.
Bafta.


--------------------
Renault Megane 1 classic 1.9 dTi - CT-87-GCA 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor.gugu
post 23 Sep 2009, 10:37
Post #13


VictorGug


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 August 09




GATA! Am lipsit eu ceva dar m-am intors cu vesti proaspete legate de subiect.

Intre o macara de geam stricata si o discutie despre toba care sta sa-mi cada, am aflat (de la service) despre ce este vorba cu gaura aia din primul post.

Aveti aproape toti dreptate.

La benzina 8v nu vine (nu stiu daca la 16v are) pt ca pe acolo este o evacuare de gaz sau noxe, ceva de genul.

DOAR CA la 8v nu vine din fabrica cu placuta aia acolo dar nu este nici o problema sa fie instalata.

Mi-a mai spus ca este posibil sa intre si apa prin garnitura de la capota, dar de treaba asta sunt putin in dubiu.

Concluzia este ca pot sa-mi cumpar linistit.

Imediat dupa ce imi rezolv macaraua si toba pt ca in comparatie cu ele gaura aia este asa ca o scobitoare de problema.

Va salut cu respect!

(cum ma duc la service renault parca imi place mai mult renault decat alte masini)

Desi imi cam pica lucruri de pe ea (am aprox 80.000 acum)



--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 26 Sep 2009, 23:35
Post #14


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




am eu o toba originala, dar e putin sifonata...


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor.gugu
post 27 Sep 2009, 17:31
Post #15


VictorGug


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 August 09




Daca nu a cazut si ai incredere in ea ca nu te lasa la drum lung, tu sa fi sanatos biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lary2201
post 1 Mar 2010, 13:14
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 2 November 08




ma bag si eu in vorba . am avut si eu problema asta cu apa si oxid la ecu dar am rezolvat-o destul de simplu am curatat foarte bune pini de la ecu si mufa si mai apoi cu silicon negru si banda izolatoare am izolat foarte bine cblu ce duce la cal si mufa si acu nu mai am probleme din punctul asta de vedere dar a aparut intre timp alta problema si aici vreau sa ajung linga baterie in dreapta se afla o cutie de plastic ce contine o regleta cu sigurante de forta care di fabrica a fost gindita prost si pozitionata chiar linga scurgerea de apa de la parbriz si intra mereu apa pe acolo si de aici o mie de probleme oxid si cel mai rau este faptul ca atunci cin e lumea mai draga se opreste mot in mers o secunda da e de ajuns sa mai lovit cineva de problema asta si cum a rezolvat-o.eliminarea apei si izolarea completa in asa fel cit sa nu mai apara oxid .???


--------------------
renault megane 2000
denis_s
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dante_x
post 22 Apr 2010, 19:59
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 13 February 10
From: Timisoara




pentru Victor vezi aici ce-am patit eu cu apa la conectorul cu pricina - mi s-a ruginit un pin....
http://www.reno.ro/probleme-la-computerul-...ie-t176671.html

pentru lary - masina mea cred ca a experimentat si problema ta inainte sa ajunga pe mainile mele - acea cutie de plastic la mine nu mai exista(am gasit-o demontata in geanta cu scule a masinii) in schimb am acolo o cutie de tabla zincata facuta manual iar inauntru cred ca se afla sigurantele de putere...n-am desfacut-o sa ma uit de vreme ce merge smile.gif dar intradevar apa picura cumva direct pe acea cutie...stii cumva unde este scurgerea pentru compartimentul bateriei caci acolo este umezeala multa cand ploua si mai atarna ceva cabluri si conectori inspre stergatoare.....


--------------------
Renault Megane 1(R.I.P) / Stepway 1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 23 Apr 2010, 00:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




In mod normal nu cred ca ar trebui sa cada apa direct pe cutia de sigurante, problema este de la cauciucul de la grila de deasupra care a imbatranit si nu mai sta lipit de geam (remediere- cu ceva silicon sau schimbat) sau sub grila s-a deslipit ceva si atunci apa in loc sa fie orientata spre orificiul de scurgere cade pe unde nu trebuie (remediere-lipire daca este cazul)
Eu am etansat si cutia cu sigurante cu cheder de cauciuc care se pune la usi (taiat cu lama patea aia bombata si lasata numai o fasie subtire) silicon sanitar si apoi am strans cutia cu colier de plastic (capacul are o ureche rupta si nu mai sta bine)
Trebuie curatati bine de oxid papucii unde intra sigurantele cu WD40 si cu carpa si eventual lemn de esenta moale sa nu zgarie papucii (deci fara smirghel) pt. ca dupa aia vor oxida si mai rau. Papucii respectivi trebuie si putin tensionati cu o surubelnita subtire in cazul in care spatiul in care intra siguranta este prea mare, siguranta trebuie sa intre mai mult sau mai putin fortat ca sa faca bine contact.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lary2201
post 23 Apr 2010, 21:27
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 2 November 08




scurgerea de apa din compartimentu de la baterie se afla linga baterie in stinga vezi ca e o gaura mica si de obicei se infunda cu praf si alte resturi ca sa o vezi mai bine da bateria jos si curata bine tot compartimentul. eu am avut ceva rugina pe acolo da am curatat si am dat cu grund si teroson si nu mai sint probleme acu. in alta ordine de idei am rezolvat si cu apa de la sigurante , am lipit bine marginea de la cutie cu silicon negru si practic am facut o garnitura ce impiedica infiltrarea ape la sigurante si nu mai am probleme . smile.gif practic am facut acelasi lucru ce a facut si lupo_1.7sdi doar ca el a folosit cheder eu am lucrat un pic diferit dar rezultatul e acelasi , spor la treaba ..... happy.gif


--------------------
renault megane 2000
denis_s
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 17:07
Dacia