Aer conditionat - manual / automat, principii de functionare, intretinere
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat - manual / automat, principii de functionare, intretinere
SandelBS |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|||
ReiMNs |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 7 December 08 From: Bucuresti / Adjud ![]() |
intradevar, clima automata e mult mai eleganta, am avut masina cu AC manual..niciodata nu nimeream temp perfecta..la asta..setezi pe auto..si isi face viata
![]() vazusem ca ai zis, ca nu ai pierderi de putere..la toate motoarele pe benzina se simte cand intra compresorul mai ales la cele sub 100hp, zici ca pui frana de motor..si de abia mai trage, daca mai sunt 5 persoane si incarcata..vai de noi.. ![]() la 9000 E poti sa iti ei si polo cu climatronic ![]() This post has been edited by ReiMNs: 13 Aug 2010, 18:43 |
--------------------
Renault
Symbol
ian-2008 Music Edition 1.4 8V
- VN--BWE Priveste cerul!
dec 2007 - 5km 2013 - 125000 km |
|
hora |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 22 July 06 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa C 1.3 cdti
2006 Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#34
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Uzai butonul degeaba
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Un_dus |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 23 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru a nu deschide un alt topic legat de aerul conditionat, vin cu o intrebare "tehnica":
Stie cineva ce presiune tb sa existe in instalatie cand este incarcata complet? Si evident ce agent de racire este in masina din semnatura? Au trecut 2 ani de cand am masina, si pentru ca am un vecin frigotehnist care are tot ce ii tb pentru a masura, as vrea sa fac o verificare. |
--------------------
Renault
Symbol
2008, 1.5 DcI, Fidji
- B xx xxx 10 km - 28.07.2008
10.000 km - 16.01.2009 15.000 km - 05.05.2009 30.000 km - 16.01.2010 |
|
areuca |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 7 June 10 ![]() |
aer conditionat manual = cam incomod sa-l tot reglezi, DAR
aer conditionat automat (clima) = confort pe bani!!!! de ce? pentru ca firma agreata de Reno pentru asemea echipamente (Valeo) nu prea e de top si se strica componentele facute de ei cam des, indiferent de versiunea de Reno pe care o aveti. toata lumea spune sa te feresti de Reno ca are preturi mari la orice; cateodata au si oamenii astia dreptate, eu personal avand o mica/mare problema legat de clima ca de asta vorbim; un regulator al vitezei ventilatorului care baga mai tare sau mai incet aerul in habitaclu costa 600 lei !!! si daca aduni toate componentele si materialele continute tot nu ajungi la banii astia; si asta in ideea in care l-ai manufactura singur acasa! Deci: 1. confortul costa in plus 2. confortul mai costa odata in plus cand se strica ![]() |
--------------------
Renault
Laguna I
1998 - break
- HD-99HDH
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Dupa logica asta, si servodirectia, ABS-ul, geamurile electrice, oglinzile electrice, si in general orice componenta in plus costa. Si eu radeam de un coleg caruia ii curge uleiul de servodirectie in Solenza si n-avea bani de service, eu avand atunci o Supernova fara servo...
Astfel, cel mai ieftin iesi daca nu ai aer conditionat, nu? |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
areuca |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 7 June 10 ![]() |
pai nu...
daca nu ai deloc nu ai racire pe timp de canicula. daca ai Ac si nu clima, tre` din cand in cand sa mai rotesti putin la butoane pentru confortul dorit, clima iti face singura treaba; daca se strica insa, ti-ai fi dorit sa invarti la butoane ![]() nu se compara cu celelalte exemple date de tine decat in masura f. mica |
--------------------
Renault
Laguna I
1998 - break
- HD-99HDH
|
|
bastus |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 6 June 08 From: Pitesti ![]() |
ca sa nu mai deschid un topic...e cineva pe aici cu ac automat si un ddt2000 sa citeasca niste parametri sa-i comparam? mi se pare ca am ceva in neregula...
|
--------------------
Renault
Symbol
2008/fidji/1,5dci/85cp
- AG88JYL
|
|
danydci |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 17 May 10 From: BUCURESTI ![]() |
Salutare ! am si eu un clio 2 din 2005, 114.000 km, si nu am bagat niciodata freon in ea ! ea baga aer rece, este nevoie sa bag freon , sau ulei ceva la compresor ? cum imi pot da seama daca este nevoie sau nu ? ma gandesc sa nu cumva sa merg asa si sa stric compresorul......
|
--------------------
Renault Clio
Clio
2005
- B 22 DCI
|
|
hellcat |
![]()
Post
#41
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Ca simplu utilizator al masinii nu ai cum sa verifici ceva la instalatia de aer conditionat.
Faptul ca functioneaza in parametri (raceste cum trebuie) inseamna ca e in regula. Daca nu a mai fost verificata instalatia de la fabricarea masinii, n-ar strica una. Acum majoritatea service-urilor care ofera servicii de mentenanta instalatii de a/c au aparate automatizate, ce au in soft informatii particularizate despre orice instalatie de pe orice model auto (cantitati de freon, ulei, presiuni, etc). Spre ex. am fost cu un matiz la reprezentanta reno si dupa conectarea aparatului la instalatie, s-a introdus un cod de pe o lista cu modele ce apartinea modelului matiz si aparatul a facut singur toate procedurile (recuperare substante, vidare, reincarcare, evident cu cantitatile corecte). |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
adrian2011 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 693 Joined: 30 August 11 From: Isle of Man ![]() |
la clima automata o sa fie cam deranjant faptul cand ,spre exemplu, afara 38 de grade,pornesti masina setezi pe 21-22 de grade si pleci.ventilatorul o sa mearga pe turatie maxima muuuult timp.si e cam deranjant cum spuneam.
|
--------------------
Renault
Symbol
2011 Collection 1.2 16V
|
|
vulturu78 |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 11 October 10 ![]() |
adrian2011--> ai butoane pt reglarea turatiei.
cand reglezi turatia --> AC automat devine un AC manual. cand reglezi pe unde iese aerul --> AC automat ramane AC automat. etc etc etc scrie in manual. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 2019
0.9
|
|
adrian2011 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 693 Joined: 30 August 11 From: Isle of Man ![]() |
din cate am observat eu cand reglez pe unde iese aerul nu mai ramane in modul AUTO. deci devine tot un aer manual.pe mine asta ma deranjeaza la clima de la symbol,faptul ca la inceput merge prea mult pe turatia maxima. 2-3 minute ar fi suficient .
|
--------------------
Renault
Symbol
2011 Collection 1.2 16V
|
|
vulturu78 |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 11 October 10 ![]() |
cand reglezi pe unde iese aerul --> becul de auto se stinge dar sistemul ramane pe auto --> scrie in manual dar poti si testa (variezi temperatura si vezi daca turatia se ajusteaza singura).
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 2019
0.9
|
|
adrian2011 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 693 Joined: 30 August 11 From: Isle of Man ![]() |
am testat si observat ce ai spus tu,dar eu credeam ca daca se stinge ledul la AUTO devine MANUAL.singura data cand am vazut "pe viu" ca modul AUTO face "treaba" a fost in primavara cand afara erau 15-16 grade dar masina fiind in soare era mai cald in ea.temperatura era setata la 22 grade.in primele 10-15minute a functionat AC-ul si se simtea si aerul suflat ca era rece.apoi AC-ul s-a oprit si tot drumul a suflat un aer usor caldut.dar in rest(vara ma refer) nu am observat sa se opresca AC-ul vreodata sau sa creasca/scada turatia ventilatorului.mai jos de 4 linii la turatia ventilatorului nu a scazut niciodata singura.
|
--------------------
Renault
Symbol
2011 Collection 1.2 16V
|
|
BioHazarD |
![]()
Post
#47
|
![]() Gold member Group: Members Posts: 1.408 Joined: 9 May 07 ![]() |
QUOTE(adrian2011 @ 16 Jul 2012, 18:35) la clima automata o sa fie cam deranjant faptul cand ,spre exemplu, afara 38 de grade,pornesti masina setezi pe 21-22 de grade si pleci.ventilatorul o sa mearga pe turatie maxima muuuult timp.si e cam deranjant cum spuneam. Pai fiind vorba de o diferenta de temperatura destul de mare, el saracul se lupta sa ajunga la 22gr, de aceea baga turatie maxima... |
--------------------
Renault
ex-Clio Symbol 1.5 dci
2008 Megane 4 1.5 dci 2017
Austral mild-hybrid 2023 |
|
adrian2011 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 693 Joined: 30 August 11 From: Isle of Man ![]() |
am inteles ca saracul asa gandeste,dar tinand cont de faptul ca aerul rece devine rece in maxim 1minut, ar trebui si el sa sufle pe maxim cam 2-3minute .eu de exemplu dupa 2-3 minute scad manual turatia la jumatate si e f. bine(nici zgomot nu am,nici cald nu imi este,aud si muzica fara sa o dau tare,ma inteleg cu sotia fara sa ridicam tonul.)
This post has been edited by adrian2011: 17 Jul 2012, 09:58 |
--------------------
Renault
Symbol
2011 Collection 1.2 16V
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa cresti temperatura pe la 23-24 de grade temporar, pe urma reduci temperatura
|
--------------------
.
.
.
|
|
vulturu78 |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 11 October 10 ![]() |
in mod normal eu tin la 26 vara (am folie pe geamuri)--> ventilatia sta la 2-3 trepte. dar bineinteles porneste pe turatie mare.
cum fct pe scurt : aerul rece e bagat tot timpul ca si un AC manual si in fct de temp pe care o doresti --> AC auto face mix aer rece-aer cald astfel incat sa mentina ce doresti.(senzorul e in plafoniera) La ac manual --> mixul si turatia trebuie facute manual. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 2019
0.9
|
|
danydci |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 17 May 10 From: BUCURESTI ![]() |
pentru a verifica o instalatie cu acel aparat, se platesc acceasi bani ca si cum ai baga freon ?
![]() |
--------------------
Renault Clio
Clio
2005
- B 22 DCI
|
|
hellcat |
![]()
Post
#52
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Imposibil de dat un raspuns general valabil...depinde de service, de inginerul cu care discuti, de ce servicii ofera...etc.
In mare parte ar trebui sa fie un tarif standard pt o verificare prealabila (de pierderi, stare ventile, presiune, zgomote, etc) la care s-ar adauga cantitatile de freon si ulei adaugate in functie de caz. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
adrian2011 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 693 Joined: 30 August 11 From: Isle of Man ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
2011 Collection 1.2 16V
|
|
vulturu78 |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 11 October 10 ![]() |
inafara de cum sunt indreptate fantele de aer (sofer spre geamul lateral, centru- putin deschis in jos si pasager inchis) un factor important il au geamurile negre (cu folie) care mentin o temperatura mai coborata la interior. + setez temp la 26.cred ca din cauza asta nu am 4 linii la turatie. Cand e foarte cald --> dureaza un pic mai mult pana se reduce la 3 linii dar doar atat.
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 2019
0.9
|
|
mmgmarius |
![]()
Post
#55
|
![]() Invisible to everyone Group: Members Posts: 418 Joined: 21 December 07 ![]() |
am si eu o nelamurire:
acum aproximativ doua saptamani am luat un voucher de pe net cu incarcare instalatie freon si ulei, ceva de genul. ideea e ca astia de la service au pus masina la un aparat care nu stiue ce anume facea. cica verifica presiunea pe instalatie, filtra freonul punea ulei etc. eu am impresia ca undeva nu se pupa lucrurilecaci nu cred ca uleiul se punea in acelasi loc cu freonul... sau poate nu ma pricep eu. voi ce parere aveti, am fost pacalit sau nu? |
--------------------
Renault
Symbol Music 1.4 8V
dec 2007 Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Nu ai fost pacalit,se conecteaza aparatul la conductele de inalta si joasa si cam in 30 de min isi face toate etapele de care are nevoie.
|
--------------------
Renault
Clio symbol
2004,1.5 dci 65
- db-
|
|
mmgmarius |
![]()
Post
#57
|
![]() Invisible to everyone Group: Members Posts: 418 Joined: 21 December 07 ![]() |
asa a facut... da e cam... dubios
![]() |
--------------------
Renault
Symbol Music 1.4 8V
dec 2007 Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
E ok, uleiul se pune in acelasi loc cu freonul.
Rostul uleiului este sa unga unele elemente de cauciuc ale instalatiei ca acestea sa nu se usuce sau sa se rigidizeze si sa inceapa sa piarda freon. Avand o cantitate mica de ulei, atunci cand merge instalatia, uleiul tine piesele lubrifiate. De asta este recomandat sa pornesti instalatia de AC macar o data pe saptamana, indiferent de anotimp. Iar aparatul ala de verificare face in esenta 3 etape. 1. golirea completa a instalatiei (freon + ulei) 2. vidarea instalatiei (pentru a vedea daca nu sunt pierderi de etansare) 3. reinarcarea de freon si ulei This post has been edited by vallixx: 19 Jul 2012, 10:01 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
mmgmarius |
![]()
Post
#59
|
![]() Invisible to everyone Group: Members Posts: 418 Joined: 21 December 07 ![]() |
iti si completeaza cu freon sau ala il pui tu manual? ca la mine in afara de aparat nu au mai facut nimic.
|
--------------------
Renault
Symbol Music 1.4 8V
dec 2007 Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
|
|
hellcat |
![]()
Post
#60
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Nu e nimic dubios...si nu cred ca era o problema sa-l fi intrebat si tu pe ala de lucra la aparat cateva detalii despre modul de functionare si cu siguranta te lamureai cat de cat.
Aparatul are de obicei in spate atasata o butelie in care se recupereaza si apoi se livreaza freonul in amestec cu uleiul. Freonul se introduce sub presiune, plus ca fiecare instalatie are nevoie de cantitati precise de agent refrigerant. Deci, nu se completeaza manual. Multi nu au aparate cu baza de date pt numeroasele modele de masini si de cele mai multe ori "scapa" mai mult freon in instalatie, ceea ce nu e bine deloc. Am vazut n cazuri de acest gen...si cel mai comun simptom e mersul compresorului cu intermitenta, cupleaza si apoi decupleaza si tot asa. Se creeaza o presiunea prea mare si compresorul intra in protectie. Zici ca inafara de aparat nu au facut nimic...pai ce-ai fi vrut sa mai faca?...sa-ti desfaca tevile? compresorul, radiatorul? Sunt 2 ventile special plasate pe cele 2 tevi de joasa si inalta presiune unde se poate conecta aparatul ce face incarcarea sau descarcarea instalatiei de a/c. Daca ar fi sa-mi dau cu parerea (din ce-am vazut binenteles) vizavi de acesti specialisti ce lucreaza cu "frig", ar fi ca prea putini chiar se si pricep cu adevarat si au o specializare in acest domeniu. Ca sa nu mai zic ca inafara de aceste servicii simple de incarcare a instalatiei de a/c, e practic imposibil sa gasesti pe cineva care sa stie si sa mai si vrea sa repare un compresor. Ei stiu doar sa inlocuiasca piesa, pac pac si iese banu' repede. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 13:39 |