Consum Megane 3 Coupe
![]() ![]() ![]() |
Consum Megane 3 Coupe
mircea_aq |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|||
mircea_aq |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
8.5% cu viteza medie de 42.9kmh (1152 km la bord)
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
ca sa tin in viata topicul, aseara am alimentat la rompetrol dristor, 220.4Km vmed 93.2Kmh, consum 8% (pe autostrada am mers pe cruise la 120kmh, consumul instant era in jur de 7.5%, am incercat sa scot clima pentru cateva zeci de secunde si mai scade cu aprox 0.3%, nesemnificativ dupa parerea mea)
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
in ce treapta de viteza ai fost? Cred, dar nu jur, ca la 1,6 la 120km/h treapta 6 consumul e in jur de 6,5 sau pe acolo. Consumul mediu imi pare normal zic eu.
|
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
a VI-a evident
![]() am resetat consumul mediu in dristor , pana la Cernavoda mi-a aratat 7.8% apoi a crescut la 8.0% pana acasa. Nu stiu cum e la megane 3, dar la sedan 1.6 consumul la 120kmh (V-a) e cam 6.8-7% |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
acum cam tot pe acolo se invarte. cine stie cum erau si conditiile de trafic; poate au influentat ceva ceva si el, sau masina prea noua desi eu nu cred cu faptul ca se mai lasa. Eu am acum aproximativ 19kkm si consuma la fel ca in prima zi si dupa un calcul sumar facut de mine am decartat in jur de 6.000 lei pe benzina pana acum. Peste doua zile implineste oficial un an. Dupa acte mai are inca doua zile in in plus.
|
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
megax96 |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 15 February 07 From: Bucuresti ![]() |
mai nu vreau sa ma intelegeti gresit sau sa credeti ca sunt cine stie ce expert dar:
Din cunostintele mele sa stiti ca indicatorul acela de schimbat treptele la benzinare nu zice deloc rau. Pentru un consum mic la motoarele benzina trebuie sa mergi foarte jos in ture (considerabil mai jos decat in cazul unui diesel) si sa nu infigi copita in acceleratie ci doar sa accelerezi lin. Eu sunt relativ aproape de ce scrie in carte la consum urban. 10,3% in bucuresti cu clima pornita mi se pare destul de apropiat de ce scrie in descrierea masinii ptr 1.6 16v mai ales ca bucurestiul nu este un exemplu bun de "condus urban". Masinile sunt testate in conditii sa zicem de sambata ptr bucuresti cu clima oprita cu variatii de viteza (v Max 50 km/h urban). Cifrele din carte se pot obtine doar ca trebuie sa fii bland cu acceleratia si sa nu treci de 2500 RPM. Mentionez ca ce am scris este valabil in cazul masinilor benzina. In cazul diesel e de preferat sa le mentineti undeva intre 1750-3000 RPM(cifre generice care se aplica la 90% din diesel-uri) pentru un consum bun. (megane 2 1.5 dci 100 cai consum urban de 5.5 % nu mi se pare deloc departe de cifra care o aveam declarata adica 5.2 in conditiile in care merg cu ac pornit acum, mentionez ca iarna e undeva la 6-6,5%). O masina diesel consuma putin in orice treapta cat timp mergi foarte constant ca viteza adica sa nu accelerezi si franezi prea des si te apropii de cifrele oficiale. Doresc sa fac mentiunea ca la diesel (nu stiu cum o duc motoarele euro 5,6, etc dar restul...) va recomand ca odata la un plin sa stati pe loc si sa turati usor masina pe parcursul a 5 minute trecand-o de la 2000 RPM pana la 5000 RPM deoarece dieselul functionand la turatii mai mici si nedegajand gaze asa incinse ca o benzina are probleme ca i se mai infunda evacuarea/catalizatorul si trebuie sa tineti motorul turat cateva minute ca sa se incinga gazele suficient incat sa mai arda din resturile care se strang in evacuare si care duc la performante mai scazute si consumuri considerabil mai mari. ATENTIE dupa ce ati tinut motorul turat cateva minute lasati-l la relanti minim 30 de secunde inainte sa opriti motorul ca sa apuce turbina sa se raceasca (valabil si posesorilor de 1.4 tce benzina). Turbina daca se incalzeste trebuie lasata sa se si raceasca cu motorul pornit altfel ii mancati din durata de viata considerabil. E adevarat ca eu deobicei nu ies cu masina in intervalul 16:00-19:00 dar altfel circul cu ea in fiecare zi in bucuresti. This post has been edited by megax96: 25 Jul 2010, 13:34 |
--------------------
Renault
Megane Coupe
- B-03-XLD
2009/Dinamique
|
|
balanel |
![]()
Post
#38
|
![]() Transmisie automata - confort si siguranta. Group: Members Posts: 1.219 Joined: 29 September 06 ![]() |
Mie mi-a recomandat inginerul din service ca, odata la cateva zile, sa fac, in mers, cateva reprize de acceleratie hotarata, intre 4000-4700 ture, pana vad ca nu mai da fum.
Ei bine, eu fac asta zilnic, si pot spune ca imi place foarte mult cum se simte mersul motorului dupa aceasta curatare. |
--------------------
chevrolet aveo sedan
t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013
(in curand alta masina, cu transmisie automata) *********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale. Fan Mircea Badea. |
|
megax96 |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 15 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Diesel-urile care sunt sub Euro 5 nu au un sistem de ardere al gazelor de esapament (genul sistemul cu uree care arde totul sau sistemul cu ardere electrica a catalizatorului) deci scot acel fum cand le accelerezi si este recomandat ca sa le mai turezi ca sa mai cureti evacuarea de diversele mizerii.
|
--------------------
Renault
Megane Coupe
- B-03-XLD
2009/Dinamique
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
Bucuresti - Cta 9.1%, pe autostrada cu 130-140 kmh, stat 3-4 minute la bariera fetesti, si cat s-a putut de la cernavoda spre mare.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
fulgu |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 24 August 09 ![]() |
orice discutie despre consum (in romania) cred ca ar trebui sa plece de la premisa ca se ruleaza cu viteze apropiate de viteza legala.
bunul simt imi spune ca cifrele de conum specificate de producatori nu au fost obtinute pe A2 la 150+ kmh dand flash-uri "fraierilor" care merg cu 120kmh ... ... si nici in oras facand slalom printre participantii la trafic cu 80kmh ca sa nu "prindem rosu" va suna cunoscut? ![]() |
--------------------
pe asflat: Renault
Megane 3 16V
- B-30-NXC
2009, Dynamique + ESP + Arkamys pe zapada: RIDE DH 155cm board, RIDE Alpha bindings
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
![]() |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
jinx |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
Salutare... vreau si eu la fel ca si ceilalti sa inteleg de ce consumult la un motor de 1.4L e asa de mare.
Am cumparat masina acu cateva luni si modelul este M3 Couple 1.4Tce. La fel ca multi am luat-o pt drumuri lungi prin Europa... (Road Trips) dar am ajuns la idea ca nu voi putea face Road Trips-uri din cauza consumul ridica. Stiu ca multi ati zis ca de iti permiti sa iei o masina cu 16000 euro atunci consumul nu e o problema... defapt ii (cand in tari ca Germania/Franta/Italia pretul la benzina ii peste 1.4 euro per litru). In total am aprox 5000 km la bord si ultimi 1122km i-am facut doar acusi si am consumat 97.7 litri de benzina pentru cei 1122km. Mi se pare super mult pt o masina cu motor asa de mic plus model super nou. Daca ar fii masina de, stiu eu, 8 anii as intelege, dar am comparat cu un Kia Ceed 1.6 16V si are un consum mult mai mic decat M3-ul meu. Motorul de la Kia are doar 5 caii putere mai putin decat 1.4Tce, si o cutie de viteze doar in 5 trepte, deci totusi un asa consum la motorul de 1.4 mi-se pare super mult. Trebuie sa adaug ca din aceei 1122km, aprox 700km sunt facut la autostrazi la viteza 130km-140km la ora, 250-300km sunt pe drumuri nationale cu viteze intre 80-100km la ora si rest prin orase. Totusi, daca tre sa compar cu masina amicului meu (Kia Ceed), consumul meganului e cam mare, mai ales daca ne luam dupa datele technice pe care Renault le zice despre masina/motor. Apropo, a avut cineva probleme cu defecte de fabricatie? Ca eu tot am in fiecare sapt. ![]() |
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#44
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Ce inseamna consum mare la tine si ce inseamna consum mult mai mic la amicul tau cu kia? Daca ai probleme posteaza si tu la topicul cu probleme sa stim si noi si sa te ajute cine stie.
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
jinx |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
Mah refer ca la mine am un consum mediu de 8.5-8.8l/100KM in afara orasului, in oras aprox 10-11l/100KM, iar amicul meu cu Kia-u lui are 7-7.5l/100KM in afara orasului si in oras aprox 8-9.5l/100KM.
Deci... idea ii ca consumul la motorul meu de 1.4L cu 130cp si cutie in 6 trepte e mult mai mare decat a unui motor de 1.6L cu 125cp si cutie de 5 trepte. Mah intreseaza daca e normal consumul acesta si daca se stiu daca exista ceva probleme cu acest nou motor sau doar eu nu stiu cum sa folosesc masina si de aceea e consumul mare.... |
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#46
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
In oras e normal, dar in afara ori ii dai ca lumea, ori chiar e o problema. Pe drumuri nationale, cu mers legal, chiar cu acceleratii bruste, trebuie sa fie sub 7. Eu pe motorul meu am cam 8 consumul mixt.
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
jinx |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
Care model il ai? Sau ce motor... ?
|
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#48
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Eu am 1.6 16v pe Megane 2, care ar trebui sa fie mai gurmand si mai adormit decat un turbo. Daca merg la consum scot sub 6.5.
This post has been edited by spy_oh_joy1389: 25 Aug 2010, 12:36 |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#49
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
jinx, fii relax man. de aia ti-ai cumparat motor turbo benzina. doar nu credeai ca gasesti covrigi in coada cainilor de pe strada, si mai sunt si gratis. tot timpul producatorii baga vrajeli de marketing cand e vorba de consum, si undeva exista o mica, mica steluta care precizeaza sitituatiile in care s-au obtinut valorile respective.
deci. motorul tau de 130 cp este de multe multe ori mai smeker decat cel de 125 cp de pe kia. in primul rand la reprize tu stai mult mai bine. daca faci rost de graficul de putere/cuplu al motorului tau iti demonstrez direct. nu mai zic de acceleratie, si confort al condusului (motor T.benzina vs aspirat benzina) si logan 1.6 16v cand au avut porti deschise, dupa prima etapa au resetat CB ca sa nu mai afiseze instantul. ca se speria lumea cand vedea realitatea fata de reclama lor. nu stiu pragul de turatie la acest motor, dar turbina nu functioneza non stop, ci porneste de la un prag. pana in acel prag, consumul se comporta ca la un 1.4 aspirat. cand in schimb ii dai calului sa sune, atunci sa te astepti la consumuri mult mai mari ca la un aspirat. despre ce oras vorbeti tu, bucuresti? daca da 11% este foarte bun. mie 1.6 16v imi ia 12-13% in rushhour. daca vei invata sa circuli cu motorul turbo benzina sigur vei gasi pragul de balans pt consum /performanta optim. atentie, studiaza cum se ruleaza cu un motor turbo pt a nu avea probleme cu aceasta si sa stai din nou pe forumuri sa intrebi ce si cum... |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
QUOTE(jinx @ 25 Aug 2010, 13:17) Mah refer ca la mine am un consum mediu de 8.5-8.8l/100KM in afara orasului, in oras aprox 10-11l/100KM, iar amicul meu cu Kia-u lui are 7-7.5l/100KM in afara orasului si in oras aprox 8-9.5l/100KM. Mah intreseaza daca e normal consumul acesta si daca se stiu daca exista ceva probleme cu acest nou motor sau doar eu nu stiu cum sa folosesc masina si de aceea e consumul mare.... acum consumul difera si de zona parcursa (ma refer strict - zona deal unde tot drumul urci si cobori sau campie unde masina merge si fara sa mai apesi acceleratia), stilul de condus - influenteaza consumul; poate amicul tau merge fara AC- tu cu AC iarasi diferenta de consum - iar un motor mai mici care ofera performanta mult mai buna decat motorul de 1,6 al amicului normal ca cere si el ceva combustibil doar nu vrei graunte nu? probleme nu cred ca pune acest motor daca e exploatat cum se cuvine- cel mai probabil inca nu ai invatat cum sa folosesti masina. Incearca sa mergi cu consumul instant setat pe CB si urmareste putin variatia acestuia pe parcursul unui drum mai lung, in sensul ca mergi (doar informativ zic eu - valoarea poate sa fie alta) cu 110 in treapta IV o anumita distanta iar apoi cu aceasi viteza in treapta a-V-a, ulterior treci in treapta a-VI-a si vezi cum se modifica consumul. In functie de aceste date iti formezi un stil de condus, care bineinteles se pliaza sau nu pe preferintele tale (linistit sau mai turat pentru un sunet mai placut - pentru unii si pentru posibilitate de depasire mai asa in forta- zic altii) |
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#51
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(T.rac3Er @ 25 Aug 2010, 12:51) si logan 1.6 16v cand au avut porti deschise, dupa prima etapa au resetat CB ca sa nu mai afiseze instantul. ca se speria lumea cand vedea realitatea fata de reclama lor. Asta era mai mult pentru prostia romanului sa nu stea sa ii explice cum e cu consumul in acceleratie/mers constant/consumul mediu, ca multi se asteptau sa dea blana si sa vada consumul din carte. This post has been edited by spy_oh_joy1389: 25 Aug 2010, 13:07 |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
jinx |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
OK:
1. ce d-zeu inseamna CB?! 2. nu sunt in bucuresti, sunt in stainatete cu drumuri chiar foarte bune si aproape deloc "rushhour". 3. inteleg ce zice-ti, dar daca as baga blana serioasa in masina as inteleg intr-un fel consumul ridicat. 4. poate ca e turbo-ul (dupa ce tot mi-a placut guma turbo, pe vremuri, acu incepe sa nu mai imi placa motor-ul turbo ![]() 5. nu mah deranjeaza asa de mult consumul in oras pe cat mah deranjeasa consumul in afara, din cauza la consumul mare am si "range-ul" mai mic, ceea ce inseamna mai multe plinuri, si daca bagii 4000km se simte. 6. cam atat ![]() 7. sunt putin cam ne norocos, pt ca masina pt care am luat-o are ceva defecte de fabricatie... ![]() |
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
CB= computer de bord. Cel pe care iti arata consum, range, trip, etc.
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
- ~ 155000 km
2007
|
|
jinx |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
Ohh, inteleg acu, tot mah uit la el si il resetez si mah mai uit ca tare frumos ii, dar tot timp-ul mah dezamageste.
Oricum am uitat sa adaug ca uni dintre voi aveti dreptate, stilul meu de condus nu e foarte "profesionist", adica nu conduc chiar cel mai bine si 10%-20% din consum e probabil din lipsa mea de experienta. |
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#55
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Cand mai faci un drum pe autostrada, il resetezi cum intri pe ea, mergi cu 100km/h constant si faci la fel si la intoarcere(ca sa elimini inclinarea) si faci media. Cam pe acolo iti dai seama daca motorul e economic sau nu, dar n-are cum sa iti iasa peste 7, cat ai tu acum.
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
jinx |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
Inteleg ce zici, dar idea ii ca, si daca iese ce zici tu, tot nu explica idea in general, nimeni nu conduce cu 90 or 100 km/h constat, pt ca nu exista drumuri perfect drepte si ... evident fara masini.
Oricum voi incerca idea... sper sper ca ceva se va schimba. |
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#57
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Nu am zis ca sa-ti blochezi picioru la un nivel
![]() |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 25 Aug 2010, 13:20) Euam vaga impresie ca acest consum ridicat inafara este tocmai din cauza ca conduce masina la turatii joase.... si atunci motorul se forteaza.... ca exemplu ar fi 110 km/h in treapata 6 .... 1.4 tce este un motor de turatie....deci trebuie ture.... daca il duci subturat... se chinuie si consuma.... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, are cuplu maxim undeva intre 1500-3500 ture. Iar la 100 cu a 6-a ar trebui sa aibe intre 2000 si 2400 de ture, deci nu e deloc subturat daca mergi constant si la depasiri retrogradezi, bineinteles. Indicator pentru shift up si shift down are?
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
- ~ 155000 km
2007
|
|
jinx |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 10 ![]() |
@cj98czh: la idea cu turele m-am gandit si eu in ultimi 2000km pe care i-am facut si am folosit masina la ture mai mare, dar din pacate se pare ca nu a fost sau nu e deajuns pt ca tot asa e consumul.
Sincer, pt ca nu am avut masina cu motor turbo, nu stiu exact cat e permis sa fortezi nota... poate fac ceva gresit. |
--------------------
Renault
Megane
Couple III
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 16:39 |