Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme motor 1.9 dci F9Q turbo 102cp, aventuri pe taramul "megane"

Choice777
post 18 Feb 2010, 21:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 23 November 08




Salut. Am o problema cu masina. De cand o stiu a cam "sunat" ciudat la relanti. Nu suna precum alte masini diesel de 1.9. Suna ne-rotund. Dar nu a fost o problema prea importanta. Acum o saptamana a aparut marea problema, pt care azi a si fost dat jos motorul de pe masina, de catre taica-miu(mecanic pompe injectie & stuff vreo 20 de ani ).
Deci acu o saptamana, din senin, a aparut o bataie metalica...ca de culbutori zice el. Parca a zis ca a aparut chiar din mers. Indiferent, acum se auzea si la rece si la cald, la relanti, si pana aproape de 2000 rpm trepida motorul, destul de urat, cu toana masina, bine, nu tare, dar sesizabil. Si pornit destul de greoi la cald, cam 2-3 secunde. Asa ca a zis ca-l demonteaza.
A inceput alaltaieri, a pierdut cam juma de zi la vreo 6 suruburi plasate "strategic" de "mesterii" renault. Incredibil cat de inghesuit poate sa fie facuta masina asta! Apoi ieri a avansat mai repede si a demontat de pe el mai multe. Cand a ajuns la filtru de ulei, filtrul spart in cateva locuri, in dreptul gaurilor care-s spre interior, alea de 3-4 mm diametru. Si foarte important, particule mici de metal care par sa fie bronz. Azi a mai continuat, si in final l-a dat jos cu o macara. A trebuit sa-l dea jos ca cica pe desubt e imposibil de desfacut pt a scoate pistoanele. S-a gandit ca ar putea sa fie de la nush ce piesa resturile de bronz din filtrul de ulei, si ca e probabil o problema ce necesita demontarea completa.
Acu inca nu a ajuns acasa, parca a spus ca mai sta ca tocmai s-a apucat de demontat partea superioara...acolo la culbutori si chestii, ca e curios.
In general zice ca s-ar putea sa fie 2 surse pt mersul iregulat, tacanit, si urmele de bronz din filtru: ori ceva din zona culbutorilor, ori o piesa de la pistoane, care-mi scapa.....o piesa din bronz, cam unica prin zona aia...semering...ori ceva..care e intre piston si punctul de prindere pe arbore..cuzinet!?! Nu-mi amintesc cum a zis.
Na...asta e povestea pana la acest moment. To be continued biggrin.gif

Daca stie cienva care ar putea fi faza cu tacanitul si bronzul din filtru...

'edit' 18 Feb 2010, 22:25:

Vesti rele sad.gif Vibrochenul(arborele cotit) are joc de peste aproximativ 1 mm ! Adica peste 4 cote de reparatii de 0.25 mm. Asadar trebuie schimbat. Cica e un miracol ca inca mai mergea.
Stie cineva cat costa unul nou pt motor F9Q turbo, unde se poate gasi ? Sau poate unul second fara uzura/ uzura putina.

This post has been edited by Choice777: 18 Feb 2010, 22:30


--------------------
Renault Megane 2001/I
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 18 Feb 2010, 23:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Ia un motor complet pe care sa-l pornesti inainte sa-l iei. s-ar putea sa fie mai ieftin decat vibrochenul. chiar stiu un baiat care are un motor 1.9 dci.Eu am luat puntea de la el. Vezi la bursa ce masini se dezmembreaza.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Choice777
post 18 Feb 2010, 23:52
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 23 November 08




Mersi de info. Daca nu gasesc la bursa, revin pt info despre cel cu motor. Edit: Motorul prietenului tau in ce conditie e, kilometri, instorie, cat o vrea pe el ?!?

This post has been edited by Choice777: 18 Feb 2010, 23:57


--------------------
Renault Megane 2001/I
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Feb 2010, 11:54
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.893
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sa inteleg ca motorul tau s-a dus din cauza ca a mers fara ulei?

Daca da, atunci verifica bine si turbina.... tare mi-e ca este dusa sau pe duca si aia....

Bronzul ala de care zici poate provenii chiar de acolo.... de la bucsile de pe axul turbinei...


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 19 Feb 2010, 13:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Choice777 ti-am dat PM cu link-ul catre anunt. Detaliile sunt scrise in anunt.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Choice777
post 3 Mar 2010, 22:09
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 23 November 08




Pana la urma a gasit alt vibrochen, aproape identic, difera doar anumite modele pe el de la turnare, ca dimensiuni e la fel, e luat dupa codul de pe motor, ala de 3 cifre de pe coltul motorului..gen F8D...F8T.
Deci pus vibrochen care e la cota nominala, cuzineti noi la paliere/manetoane, garnitura noua pt chiuloasa, filtru ulei.
A curatat totul. Nu stiu daca a mai desfacut si la axul cu came de tot ca sa scoate supapele din locasul lor sa se uite la ele. In rest totul ok..aproape...la turbina cand era scos motorul, deci fara ulei in interiorul turbinei, la ax, am pus eu mana ca eram curios sa vad daca are ceva joc, deci pe varful axului pe unde trage aer...si ar avea 1 mm joc. Dar a zis ca jocul ala nu e prea mare fiindca cica ar fi eliminat aproape complet cand are si ulei sub presiune..ca sta mai centrata. oricum turbina nu e noua, dar sper ca e ok.
Alta faza e o rola pe cureaua secundara, cureaua pt accesorii, aer conditionat, alternator, etc. O rola acolo nu mai tin minte care, e putin uzata, adica se aude cand o invarti cu mana.

Oricum...problema mare e ca desi totul merge bine, a pornit calumea, nu pierde ulei, trage bine, etc...... Se aude o bataie ! Si culmea intre intre anumite turatii... cum ar fi intre 1000 si un pic pana spre 2000. El zice ca suna ca si cum ar "sufla" o supapa...oricum nu e sigur care-i sursa. Ca fapt interesant, tot pe plaja asta de turatii a aparut si vibratul puternic pe frig iarna asta, si apoi bataia tare care a facut ca motorul sa fie dat jos si demontat..ca sa fie descoperit jocul de 1 mm arborele cotit.

Care-i faza cu zgomotul ? Ax cu came..supapa defecta, stramba, patrata !?!? smile.gif

ps: aparent tocmai s-a fisurat si membrana la frana, asa ca frana cu servo doar daca e calcata f usor pedala, daca o izbesti nu mai tine cu servo si trebuie sa te urci pe pedala. Sa fie de la asta zgomotul Dar intre 1000 si 2000 ture ? Ar fi parca prea usor sa fie asta.


Edit: segmentii nu au deloc spatiu in plus. a verificat doar la un piston, la cel in dreptul caruia era uzat arborele.

This post has been edited by Choice777: 3 Mar 2010, 22:11


--------------------
Renault Megane 2001/I
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 4 Mar 2010, 14:05
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Se poate sa fie si ceva de la axul cu came si supape, daca zice sa "sufla" o supapa. sau ceva simeringuri supape. Trebuie verificat si acolo. Poate apare si o parere mai avizata a unui mecanic sa ne lumineze. Totusi raman la parerea ca era bun un motor pe care il cumparai intreg si pornit, apoi il treceai la RAR in carte, dar asta a trecut.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2024 - 10:49
Dacia