Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Montare instalatie GPL!, Megane 1.6 8v 66kw lamurire :)

jubyl3r
post 11 May 2011, 13:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




Se merita sa pun o astfel de instalatie pe masina din semnatura, ma gandesc sa nu scada drastic performantele masinii si pe langa asta, sa nu fie afectate injectoarele si alte parti ale motorului. Dupa calculele mele in excel as iesi bine si cu instalatia amortizata in 15000 km.


AM data SEARCH , dar vreau o lamurie pe tipul asta de motor K7M 1.6 8V DA0F de la useri cu acelasi motor si cu GPL pe el.

1. Avantaje / Dezavantaje instalatie GPL
2. Probleme motor raportate la piese(uzura), pierdere putere etc.
3. Tip recomandat de instalatie (secventiala etc ? )
4. Butelie (pierd spatiul din portbagaj, deja mic) vs GPL Toroidal (cred ca am zis bine).
5. Autonomie, si daca sunt probleme cu statii GPL prin Romania sau prin AFARA( daca calatoresc extern, am de unde alimenta, se potriveste mufa la pompa? )


Nu am condus masina pe GPL sa fac diferenta iar basmele(mai mult m-au speriat).


Va multumesc!

This post has been edited by jubyl3r: 11 May 2011, 13:55


Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 250.45k ) Number of downloads: 1169


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 11 May 2011, 17:47
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




Cel mai sigur raspuns il vei primii de la un taximetrist cu 1.6 MPI+GPL
Excel-ul ala l-ai facut tu sau e dat de vreo firma de care instaleaza astfel de sisteme ?
Nu stiu sigur,dar consumul ala de gpl e cam S.F.


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 11 May 2011, 18:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.745
Joined: 29 December 08
From: Braila




De fapt pare foarte ok consumul ala, din cate imi dau seama este consum de oras. Nu am 8v, dar din cate stiu mai adaugi 1-1.5 l/100 la consumul tau pe benzina si ala e cosnumul pe gpl - la mine asa este, in oras imi ia mai mult fata de benzina cu 0.3-0.5l/100km in afara imi ia si cu pana la 1.5 l/100 mai mult in special cand am masina incarcata bine si folosesc si aerul conditionat.Eu unu sunt f multumit, am 2 ani deja de cand am gpl...de fapt am mai mult ca mi-a expirat garantia la instalatie...cred ca am 2 ani si vreo 6 luni si nu am avut probleme pana acum. Eu am schimbat si bujiile, am pus cu iridiu ca alea ale ei originale in iarna s-au umplut de calamina desi aveau doar un an vechime si cica din cauza gpl-ului s-a intamplat asta...nu sunt sigur, defapt stiam invers, ca pe gpl bujia ajunge mai repede la temperatura de autocuratare. Cert e ca bujiile astea sunt ok si-mi porneste si mai usor masina de cand le am si cica nu se mai depune calamina pe ele....sunt garantate vreo 100.000km sau ceva de genu..
Uzura la motor....foarte posibil sa apara mai devreme pe la supape dar nu te gandi la o diferenta majora...motorul tau are deja o vechime, deja o uzura deci nu cred ca poate sa zica cineva exact "vezi ca te lasa supapele cu x% mai repede daca pui gpl...." daca pui si o instalatie secventiala de preferat nu turceasca si calibrata bine, nu prea ai sa simti cand esti pe gpl si cand pe benzina.

This post has been edited by cri8sti: 11 May 2011, 18:14


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) 2006 Expression - BR-11-PBC
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanionjan
post 11 May 2011, 19:00
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 13 February 11




eu am acelasi tip de motor ca al tau,1,6e 8v,an fab.2000 ,din 2006 am gpl clasica(te sfatuiesc sa-ti montezi secventiala,cu toate ca la tipul asta de motor ,merge si clasica )am parcurs pina acum pete 110000km,am verif scaunele supapelor dupa ce am mers cca 90 000km,erau intacte,(amprenta1,5-2mm),despre consum daca nu te ''dai'' la ea 90-100\ora ,nu sare de 8% ,110-130 10%,mentionez ca am brek,asa ca te sfatuiesc sa-ti montezi cu toata increderea,dar te rog sa fie sercventiala,si daca vrei alte lamuriri suplimentatre ,ma mai cauti ,s-au vezi''gpl nord service''cred ca sunt f buni,in rest bafta si multi km pe.........gpl,nu mai sta ca stai pe banii tai!!!!!!!

11 May 2011, 19:31:
..........uitasem ,schimbul de ulei il fac la 20 000km,in loc de 10 000km,si ai grija de bujii smile.gif bafta!

11 May 2011, 19:33:
.......rezervor toroidal,pt afara i-ti cumperi adaptoare,gasesti pe forum! excl.gif

This post has been edited by stanionjan: 11 May 2011, 19:33


--------------------
renault megane brek 2000,1,6l-benzina - IL-03-BYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestyuta
post 14 May 2011, 21:04
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




si eu am acelasi motor sunt multumit, fara probeme am vreo 30000km consum in functie de calitatea gpl-ului ,rezervor toroidal de 35l cu 80% umplere (24l) am facut dupa montare 380km Tg-Jiu=Orastie dus intors cu 4 persoane si scule de pescuit . in oras se ridica putin consumu . instalatia este secventiala tomasetto .filtrele nu le gasesc la piese auto si trebuie sa le iau de unde am montat +manopera de parca nu le-as putea schimba si eu
parerea este ca merita


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci - Gj 06 FYD GJ 42 PRV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HHF
post 15 May 2011, 12:18
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 4 May 04




am si eu pe 1.6 8v o instalatie milano secventiala. fara probleme in 40.000km.
milano(turceasca) ar trebui evitata, din cate am mai citit dupa ce am montat-o.
( motorul e ceva mai uzat, > 300.000km,consuma mai mult decat ar trebui pe benzina. constatare facuta in urma analizei gazelor de esapament.)


gpl urban 11.9/benz 9,8
gpl extra(@80km/h) 6,2 / benz 5,3
gpl extra(@100km/h) 7,77

scazand costurile reviziilor gpl, la fiecare 1000km parcursi, economisesc intre 70 si 110 lei.
cred ca e cam optimista prognoza de amortizare din excel-ul tau, o valoare reala ar fi 20.000-23.000, la mine cam asa a fost 23.000.

procentul de economie dupa scaderea costului reviziilor gpl ar fi de 37%
omologarea la RAR a costat si ea in jur de 120( in 2009)
consulta piata si mare grija la ce service o montezi.

acceleratia e mai slaba in a5-a sau a4-a, dar in 1,2,3-a e ok.

This post has been edited by HHF: 15 May 2011, 13:47


--------------------
Renault Megane 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 17 May 2011, 16:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Vesnica discutie despre GPL... Nu pune, distrugi motorul de 100 mii euro, strici masina echivalenta cu o racheta cosmica, nu mai poti fugi cu 300 km/h, poate doar daca transformi butelia gpl in bomba... etc.
Astea toate sunt povesti. Pune fara grija, economia se va simti destul de tare inca de la prima alimentare. OBLIGATORIU instalatie SECVENTIALA pentru evitarea tuturor neplacerilor, personal recomand Tomasetto, instalatie pe care am folosit-o fara probleme(posibil si alte marci sa fie la fel de bune). Pretul instalatiei nu se va regasi la revanzarea masinii ca un plus, ci din contra vor fi voci care spun ca trebuie sa te feresti sa cumperi o masina cu gpl pentru ca e uzata, deci conform acestor voci pretul masinii, in care s-a investit destul, va trebui redus. Asta trebuie luata in calcul daca vrei sa vinzi masina intr-un timp redus. Bafta!


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 6 Jun 2011, 12:41
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




Va multumesc pentru raspunsuri si am sa imi montez si eu o secventiala cand o sa dispun de bani. Oricum masina are peste 200 mii km, motorul numai 120 mii km... a fost schimbat. A avut 1.6 16 v la frantzuz si l-a schimba pe 1.6 8V avand 75 mii cand am luat-o eu.

This post has been edited by jubyl3r: 6 Jun 2011, 12:42


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanionjan
post 23 Mar 2012, 17:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 13 February 11




cri8sti , ai montat bujii cu electrod de iridium , daca esti amabil , spunemi te rog cum se comporta aceste bujii , citi km ai facut cu ele pina acum, a scazut consumul , cit au costat , ca am inteles ca sint foarte scumpe totusi , eu pina acum am mers cu bujii pt benzina si se uz-au cam repede , cu ultimul set (BOSCH cu patru electrozi) , am mers aproximativ 20 000 km , electrodul central mai avea numai 1mm grosime! acum am pus NGK speciale pt gpl , made japan , motorul merge mult mai rotund si trage bine , acum sa vad cit su sa ma tina, multa bafta!


--------------------
renault megane brek 2000,1,6l-benzina - IL-03-BYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 23 Mar 2012, 20:21
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.745
Joined: 29 December 08
From: Braila




Nu pot sa-ti spun ca exista o diferenta sesisabila de consum, iar despre felul in care trage...imi pare ca merge mai rotund motorul si parca urca mai usor in turatii fata de cele originale (numai de astea foloseam inainte), dar pot sa-ti spun ca nu mai am treaba cu colmatarea, am si uitat cand le-am schimbat iar partea cea mai frumoasa: porneste masina foarte usor (iarna sau vara), sigur mai usor decat cu bujiile reno. Din punctul meu de vedere merita si ultimul banut....faza e ca am uitat cat am dat pe ele icon_mrgreen.gif Stiu ca m-au costat ceva banuti...o sa caut factura ca m-ai facut curios acuma.


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) 2006 Expression - BR-11-PBC
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanionjan
post 23 Mar 2012, 21:28
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 13 February 11




pe mine mau costat 46 ron tot setul , si apropo de colmatare , bujiile mele dupa 20 000km , erau ca si noi, albe , curate , fara pic de depunere, numai ca , asa cum am mai spus , se cam subtiase electrodul central , si incepuse sami dea rateuri.


--------------------
renault megane brek 2000,1,6l-benzina - IL-03-BYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 23 Mar 2012, 23:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.594
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Ca o intrebare... in calculele astea a pus cineva investitia initiala?


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanionjan
post 26 Mar 2012, 19:40
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 13 February 11




gasesti fel de fel de astfel de calcule , sint o groaza , eu personal am amortizat investitia in 15 000 km , si am peste 120 000km biggrin.gif , numai bine!


--------------------
renault megane brek 2000,1,6l-benzina - IL-03-BYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 09:49
Dacia