Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Un simplu drum de Romania

dpopa
post 28 Dec 2009, 21:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 1 February 09
From: Brno / Cehia




M-am intors in Cz de la un drum de Romania. M-am gandit sa postez pe undeva.

19 Dec : Cehia - Ungaria : lejer.
Szeged : se lucreaza la autostrada, care o sa ne faca viata usoara. O sa iasa dupa Mako.

Intrarea in tara : vama Nadlac.
In 15 secunde de la oprire in statia de alimentare, m-am trezit cu spalatorii de geamuri. Drumul pana la Arad este proaspat refacut. Cel putin pe sensul de mers spre Arad, parca au trecut taburi cu senile. Traficul nu a fost agresiv, spre surprinderea mea.

20 Dec : stau si ma uit la televizor - drumuri blocate de nameti. Ma bucur ca am cauciucuri de iarna si lanturile la mine.

22 Dec : Arad - Hunedoara : trafic lejer, drum uscat. Clasic, radar in localitatea Zam pe E68. Clasic, accident - la intrarea in Deva, dinspre Ilia, o lovire din spate.

24 Dec : Hunedoara - Orastie : trafic lejer. La Simeria Veche, intersectia spre Calan, am avut parte de un individ cu un Logan. La vreo 10m de intersectie, o masina oprita. Semnalizez si depasesc. Pe partea stanga, vine si el (triplare). Imi continui demarajul, enervat de atitudinea lui si sfarsim...eu - prin a trage pe dreapta, el - derutat, incercand sa intre in fata mea si sa se fereasca de un autoturism de pe contra-sens. Peste vreo 20-30 min ajung la intersectia Calan - Nadastia de Jos. Detaliile sunt aici :

http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara/Ac..._176982554.html
http://forum.4tuning.ro/233-hunedoara-deva...te/page-92.html

26 Dec : Hunedoara - Arad : multi oameni sunt inconstienti iar lipsa de prezenta in trafic a celor de la Politia Rutiera e trista. Nu e de mirare ca pe acest drum se moare !. Marcat de evenimentul de acum cateva zile (il cunosteam pe baiat), merg cat se poate de preventiv. Apreciez zambetul ironic aruncat prin geam al celor care ma depasesc in localitati, pe unde mergeam foarte incet.

27 Dec : Romania - Cehia : multumesc cerului ca am ajuns cu bine.


--------------------
Renault Megane III 2009 / 1.6 - 16v - 110 CP / Dynamique - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 28 Dec 2009, 22:34
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Crezi ca prezenta unui politist de la rutiera ar fi impiedicat masina aia sa intre pe contrasens? Sau crezi ca solutia pentru prevenirea accidentelor rutiere este crearea unui stat politienesc plin de "pandari" care sa-i prinda si sa-i "arda" pe cei care incalca legislatia rutiera?
Eu cred ca principalii vinovati sunt soferii lipsiti de educatie rutiera. Cei care iti zambesc condescendent cand te-au depasit pentru ca tu mergi cu viteza legala, cei care se simt "intrigati" pentru ca cineva incalca o norma motiv pentru care decid sa il "sicaneze" pe indraznet, cei care au impresia ca masina luata in rate pe 10 ani trebuie sa-si scoata banii si sa mearga cu viteza luminii, cei care se considera injositi ca ii depaseste o masina considerata mai "slaba", cei pentru care stilul de condus agresiv si in contradictie cu legislatia rutiera este destinat impresionarii blondei cu zambet tamp de pe locul "mortului". Ei sunt coautorii "stirilor de la ora 5".
Citesc, chiar si pe acest forum, ce masini "tari" au unii, dar sunt uimit ca unitatea de masura este, evident, viteza. Altii povestesc plini de incantare cum nu s-au lasat depasiti de cine-stie-ce masina. Poate nu stiti, depasirea este considerata cea mai dificila manevra, iar depasirea nereusita este principala cauza a deceselor in accidente rutiere.

P.S. Stiati ca sunt avioane de pasageri care decoleaza la 65km/h ? Dar ca la 260 km/h un Boeing 757 este deja in aer?

Drive safe!


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dpopa
post 28 Dec 2009, 23:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 1 February 09
From: Brno / Cehia




Cred ca un marcaj rezonator (sau orice alta metoda de avertizare) inainte de intrarea in acea curba e util(a). Autoritatile ar putea face acest lucru pentru cei din trafic. Prezenta echipajelor de politie in trafic le consider utile pentru calmarea spiritelor. Din pacate ei stau doar la ciupeala, pentru a mai face un leu.

Cat despre coautorii stirilor de la ora 5, tind sa iti dau dreptate. Educatie rutiera ? Cine este responsabil pentru educatia noastra ? Cand esti copil - parintii. Cand esti mare ... ? Inveti pe propria piele sau de la altii. Uneori s-ar putea sa fie prea tarziu.

Numai de bine.


--------------------
Renault Megane III 2009 / 1.6 - 16v - 110 CP / Dynamique - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 29 Dec 2009, 07:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Pai sa iti dau exemplu de educatie rutiera. Sotia mea a facut scoala de soferi. La una din sedinte instructorul m-a invitat si pe mine sa-mi arate ce a invatat. M-am crucit! Nu a corectat-o cand nu semnaliza la schimbarea directiei de mers, ii interzicea categoric sa foloseasca frana de motor (probabil isi proteja ambreajul), iar cuvantul de ordine era "baga-te" si "acum" (oare n-o fi aflat ca notiunea "timp" nu se ia in considerare in timpul condusului). Culmea a fost cand a indemnat-o sa taie calea unora care veneau din sens opus pentru ca "te vad ei si franeaza". Am avut noroc, au franat.
Sotia mea este un om rational, asa ca a schimbat instructorul. Dar ma intreb cati au iesit soferi dupa ce au fost instruiti de instructorul asta si altii ca el...
Referitor la politistii de care spui ca stau "la ciupeala" nu pot sa spun decat ca, personal, consider ca sunt aproape inexistenti. Nu cunosc pe nimeni care sa fi avut probleme de genul "ciupelii" in ultima perioada. Si pe mine m-au oprit, dar nu s-a pus problema... Ar fi trebuit sa-i vezi si pe politistii vineti de frig in timp ce stateau pe soselele alea blocate de viscol si asteptau sa vina utilajele si sa le deblocheze.

P.S. Intre timp, instructorul de care iti povesteam, nu mai profeseaza ...



--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 29 Dec 2009, 21:35
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Ba sunt destui politisti care stau la ciupeala, mi s-a intamplat mie. Am depasit pe linia continua un tractor cu remorca plina de caramizi care se taraia cu 30 km/h pe drum european (asa e notat pe harta), intr-un loc in care aveam vizibilitate cam 150m, era singurul loc in care puteam face depasirea pe drumul ala, altfel stateam in spatele utilajului vreo 10-12 km (cunosteam drumul, numai curbe stranse). Ai ghicit, exact acolo era si masina politiei, intr-un refugiu de pe contrasens mascat de copaci. Nu conteaza ca tractorul nu avea ce sa caute pe drumul european, ei au intors masina calcand aceeasi linie continua ca si mine (pentru ei nu era pericol, trebuiau sa prinda infractorul - adica eu). Astfel s-a mai adaugat o fractiune de procent la planul lor de amenzi.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 30 Dec 2009, 07:35
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Sper sa nu te supar, dar tin tare mult la siguranta rutiera. Asta cu atat mai mult cu cat traisec printr-un noroc, dupa ce un "istet" m-a depasit, m-a lovit si nici macar nu a oprit.
Ideea este urmatoarea: la 90 km/h parcurgi 25m/s. Teoretic, pentru depasirea de care vorbeai aveai o "fereastra" de 12 secunde, timp si distanta, tot teoretic, suficiente.
Dar la conditiile astea ideale de depasire se adauga urmatoarele variabile: viteza vehiculului de depasit, lungimea vehiculului depasit, faptul ca , de obicei (tinand cont de cele spuse de tine) nu poti incepe depasirea la 90km/h. Dar, mai ales, se ia in considerare vehiculul de pe contrasens care ar putea veni cu o viteza similara cu a ta. Ca sa nu te plictisesc, tinand cont de variabilele introduse in ecuatie ai cam 3-4 secunde sa depasesti un vehivul de 10 m. Riscant, nu? Practic, 150 de m e distranta intre 3 stalpi din aia pentru fire electrice.
Pe de alta parte, nu a fost ciupeala, pur si simplu te-au amendat pentru ca ai depasit peste linia continua. Adica linia continua era pusa aiurea acolo?

This post has been edited by Mircea08: 30 Dec 2009, 09:34


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 30 Dec 2009, 08:45
Post #7


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




aplauze.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 30 Dec 2009, 10:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Nu. Linia continua avea sens acolo, d-aia am si platit amenda fara comentarii. Problema era tractorul, care n-avea ce cauta acolo. Adica o cotraventie provoaca o alta (si banuiesc ca nu sunt singurul care a depasit tractorul, ar fi fost o coada semnificativa in spatele lui). Pe de alta parte, riscul nu era chiar asa de mare, la urcare era banda dubla (eu eram in coborare).

PS. Observ ca pe forumul asta (si nu numai) toata lumea este super-preventiva si respecta la amanunt regulile de circulatie. Atunci cum se face ca intalnesc tembeli la fiecare 5 min. (in oras chiar mai des) ? Intr-adevar, zona asta (sud-est) e mai aiurea dar "smecheri" am vazut in toata tara. Probabil ca aia nu citesc forumuri.
"Cine nu a gresit niciodata sa dea primul cu piatra".


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 30 Dec 2009, 10:46
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Te rog sa nu iei personal postarile mele, nimeni nu da cu piatra. Nu cred ca este sofer care sa nu fi gresit macar o data. Problema nu sunt ei (care, din fericire, sunt majoritari) ci soferii care fac o regula din indisciplina in trafic.
Referitor la tractor ... firmele care se ocupa cu transporturi diverse pot solicita, temporar, accesul vehiculelor de un anumit tip pe drumuri unde, in mod obisnuit, le-ar fi interzis accesul. In aceste situatii, pe segmentele de drum respective, pentru prevenirea accidentelor, se trimit si echipaje de politie rutiera.
Cum tu ai povestit ca circulai pe un drum european, iar in fara ta era un tractor incarcat cu caramida care se "taraia" cu 30 km/h, este perfect explicabila si, de ce nu, laudabila, prezenta politistilor. Asa ca legatura intre contraventia ta (depasirea neregulamentara) si "ciupeala" devine din ce in ce mai neclara.
Drive safe!


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 30 Dec 2009, 12:10
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




QUOTE(dpopa @ 28 Dec 2009, 21:36)
M-am intors in Cz de la un drum de Romania. M-am gandit sa postez pe undeva.


24 Dec : Hunedoara - Orastie : trafic lejer. La Simeria Veche, intersectia spre Calan, am avut parte de un individ cu un Logan. La vreo 10m de intersectie, o masina oprita. Semnalizez si depasesc. Pe partea stanga, vine si el (triplare). Imi continui demarajul, enervat de atitudinea lui si sfarsim...eu - prin a trage pe dreapta, el - derutat, incercand sa intre in fata mea si sa se fereasca de un autoturism de pe contra-sens.


27 Dec : Romania - Cehia : multumesc cerului ca am ajuns cu bine.
*




dupa ce ca nu te asiguri inainte sa depasesti, mai si accelerezi cand e altul in depasirea ta... 243.gif


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utzi22
post 30 Dec 2009, 12:13
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 20 November 07
From: Undeva langa Bucuresti




Daca ar fi dupa mine as prelungii scoala de soferi la 6 luni de zile, cursurile de legislatie le-as face mai severe, iar psihologicul l-af face mai serios!
Eu consider ca atunci cand iesi din scoala ar trebuii sa fi in stare sa conduci sigur, sa fi in stare sa faci o parcare laterala, sa fi in stare sa procesezi efectiv semnele de circulatie sa stii ce sa faci in anumite situatii. Ce se face la noi nu e scoala de soferi. Din cata vad majoritatea instructorilor te invata sa stapanmesti cat de cat masina si cateva reguli de baza.
O mai mare problema e incostienta, care se pare ca o data cu trecerea generatiilor devine tot mai intensa. Degeaba se pun radare, degeaba se dau amezi pentru ca nr accidentelor este inca mare.
Trebuie sa invatam sa ne stapanim piciorul drept, pt ca in fond oricat de tare am merge timpul economisit e de nivelul catorva minute...hai zeci.
Cum ar fi mai bine sa ajungi linistit, odihnit si cu o ora mai tarziu sau sa ajungi obosit, stresat dupa cateva situatii riscante si cu o ora mai devreme??
Stiu ca fac pe lupul moralist, dar asta am testat pe pielea mea cu toate ca sfaturile astea le primisem si de la parinti.
Da am facut cateva greseli care dupa ce ajungeam la destinatie contemplam asupra lor cateva ore, zile numai ca sa nu le mai fac inca o data.

This post has been edited by utzi22: 30 Dec 2009, 12:15


--------------------
Renault Megane Sedan Privilège 1.5dci 85cp / septembrie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 30 Dec 2009, 13:02
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




QUOTE(Mircea08 @ 30 Dec 2009, 10:46)

Referitor la tractor ... firmele care se ocupa cu transporturi diverse pot solicita, temporar, accesul vehiculelor de un anumit tip pe drumuri unde, in mod obisnuit, le-ar fi interzis accesul. In aceste situatii, pe segmentele de drum respective, pentru prevenirea accidentelor, se trimit si echipaje de politie rutiera. 
Cum tu ai povestit ca circulai pe un drum european, iar in fara ta era un tractor incarcat cu caramida care se "taraia" cu 30 km/h, este perfect explicabila si, de ce nu, laudabila, prezenta politistilor. Asa ca legatura intre contraventia ta (depasirea neregulamentara) si "ciupeala" devine din ce in ce mai neclara.
Drive safe!
*



Dar de convoi de carute, tot pe drum european, in afara localitatii, intr-o zona cu limitare de viteza la 30km/h (Dumnezeu stie de ce, era drum drept vreo 2 km) ce zici ? E drept, ele nu se "taraiau", mergeau cu a V-a la blana, 10km/h. Stai in urma lor? A trecut si masina politiei, nici macar nu i-a atentionat, un avertisment, ceva, i-a depasit nonsalant si gata. Prezenta lor (a politistilor) a fost laudabila, chiar si depasirea. Daca depaseam eu, eram infractor periculos, noroc ca veneam din sens opus. Ca sa stii si locul, era undeva intre Sannicolau Mare si Timisoara, occident adica.


Utzi22
Ai dreptate cu economia de timp, e nesemnificativa. Pe de alta parte, scoala poate dura si 10 ani, prostia si chelia n-au leac. Examenul ar trebui sa fie mai serios. Iti spune asta un rezident in Pitesti...


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 30 Dec 2009, 13:38
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Pai poate ajuti tu la aplicarea corecta a legii in cazul carutelor. In primul rand gasesti o modalitate de a-i face pe cei amendati sa si plateasca, inainte de termenul de prescriptie. Problema este ca majoritatea sunt, in cel mai bun caz, beneficiari de ajutor social. Apoi, conform legii, atelajul se confisca. Asa ca poate sponsorizezi niste grajduri pe unde sa "locuiasca" temporar animalele de tractiune, eventual ai tu grija de ele, si, intre timp, le dai sa manace ceva adus de acasa. Alta solutie, acum, nu exista! Intre timp ii convingi si pe activistii de la protectia "vietatilor" ca animalele de tractiune nu sufera traumatisme psihice ireversibile in urma relocarii. Si aici o sa ai probleme dat fiind ca activistii amintiti gasesc animale traumatizate unde nu te astepti (ba unii prefera oameni muscati de caini si animale haitute, din acest motiv, printre blocuri - ba chiar au schimbat legea in acest sens).
Apoi ai o problema cu politistii care au incalcat legea traversand linia continua. Pai eu cred ca nu ar trebui sa depaseasca viteza legala la nici o interventie, sa nu depasesca si sa nu incalce vreo regula rutiera in timp ce vin spre tine, dupa ce un binevoitor i-a anuntat ca esti pe cale sa iti dai duhul din "dragostea" vreunor talhari. Sau poate ai prefera ca la orice contraventie rutiera sa plece in urmarirea contravenientului cu sirene, lumini, focuri de arma?
Acum, trecand peste gluma: fondul problemei, subliniat si de alti forumisti, este altul. NU este cazul sa se ajunga la un stat politienesc in care sa fii urmarit si sanctionat la tot pasul. Problema este soferul, adica ala care se prezinta la examen, domnule "rezident in Pitesti". Soferul iese pe strada cu masina si dispune, inconstient, de viata unor nevinovati! De aceea, examenul trebuie sa fie, mai intai, in fata propriei constiinte (pentru cine are, pentru restul angajam "pandari" sa-i "arda").

P.S. Esti foarte suparat, dar inclin sa cred ca "caktuss" are dreptate, asa ca:
Drive safe!


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dpopa
post 30 Dec 2009, 14:43
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 1 February 09
From: Brno / Cehia




@caktuss - imagineaza-ti alt scenariu. Asta nu e bun.


--------------------
Renault Megane III 2009 / 1.6 - 16v - 110 CP / Dynamique - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 30 Dec 2009, 16:40
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Mircica, esti pe langa subiect. Conform legii, cand masina politiei este in misiune, trebuie sa foloseasca mijloacele de avertizare optice (girofaruri sau flash-uri) si, dupa caz, sonore (sirena). Cand nu, se supune acelorasi reguli ca toata lumea. Cred ca am fost destul de explicit.
In legatura cu animalele de tractiune 4x4 de ce crezi ca ar trebui sa am eu grija de ele ? Vad ca tu esti mai grijuliu si mai ingaduitor cu astfel de cazuri, deci esti mai potrivit pentru ingrijirea lor (eu le-as stresa prea tare). Si un amanunt: carutasii nu erau tigani.
In fine, o ultima precizare: cand am dat eu examen pentru permisul de conducere am avut si examinare psihologica 50 min., inclusiv "strungul". De altfel, prin natura serviciului, sunt supus anual unei astfel de examinari si, culmea, aia m-au gasit normal. Ori psihologii aia sunt incompetenti, ori am eu dubla personalitate. Dar vad ca un ochi avizat m-a dibuit.
Te las sa ai ultimul cuvant, I'm outta here.


Lamurire: am luat-o personal pentru ca ai luat-o personal.

Numai bine tutulor


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 30 Dec 2009, 16:43
Post #16


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




cat mai costa sa te gaseasca normal acum? tongue.gif la taica miu costa cam 50 ron la 6 luni....


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 30 Dec 2009, 17:44
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Tocmai, masina in misiune tre' sa foloseasca mijloace de avertizare luminoase si sonore (acustice zice cartea) - (discutabil, cei care doar patruleaza pe strada nu i-am vazut cu girofarurile in functiune, nu?). Dar abordam si eu problema mai in gluma ca, na, ma simteam ca intre forumisti - "legatura" posesorului de Renault. Asadar, semnalele alea se folsesc in anumite conditii, adica sa ii avertizeze pe altii, daca e cazul si fara a abuza de ele (spunea deunazi un nene, specialist, la TV). Chiar sunt curios: prin ce metoda te-au oprit pentru amenda? "Bastonul" pe geam, te-au lovit ca sa te scoata de pe carosabil, au tras in cauciucuri sau au folosit semnalele de care aminteam anterior?
Aia cu animalele era tot gluma. Explic: daca ar "confisca" (legal "retine in vederea confiscarii") animalele nu ar avea unde sa le tina, ce sa le dea de mancare si cine sa le ingrijeasca (legislatia ar cere ingrijitori si veterinar).
Inca ceva: asistatii social nu sunt numai tigani, asta este o prejudecata. Asistate social sunt persoanele cu venituri sub o anumita suma. Uneori, mai ales in mediul rural, li se cere sa presteze anumite munci, chiar si cu carutele din dotare.
Nu am nici o indoiala ca treceti periodic de testari psihologice. Asta arata ca sunteti, conform statisticilor, unul dintre cei 95% romani intregi la minte. Vorbeam de constiinta, iar asta, in sensul amintit in postarea mea anterioara, chiar nu are legatura cu testarea psihologica.
Nici mie nu imi plac carutele/biciclistii pe drumuri, mai ales pe cele pe care nu ar trebui sa fie. Fondul problemei este cel deja amintit. As mai aduga doar ca putini sunt cei care recunosc ca au gresit, majoritatea dau vina pe altii sau indica alta problema.
Dar asta este democratia (neajunsul ei): totul tine de majoritate.
Nu-i ninic personal in postarile astea. Oricare dintre noi, soferii, poate gresi, poate fi amendat, poate avea diverse explicatii legate de asta. Problema eate daca invata ceva din greseala sau daca va gasi o explicatie suficienta care sa-i justifice gestul si sa-l aduca in situatia de a gresi din nou, pentru ca in final sa faca din greseala (aici, incalcarea normelor rutiere) o regula.
Drive safe!

P.S. - am luat invitatia ta de a avea grija de animale drept un compliment. Multumesc!


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 30 Dec 2009, 18:45
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




QUOTE(caktuss @ 30 Dec 2009, 12:10)
dupa ce ca nu te asiguri inainte sa depasesti, mai si accelerezi cand e altul in depasirea ta...  243.gif
*




QUOTE(dpopa @ 30 Dec 2009, 14:43)
@caktuss - imagineaza-ti alt scenariu. Asta nu e bun.
*



Dupa spusele tale, ai accelerat in timp ce loganul depasea sau facea triplare.
Daca doar te depasea, era obligatia ta de a incetini sau de a merge constant.
Daca facea triplare e interpretabil...depinde cine s-a angajat primul in depasire, dar nici asta nu conteaza... Bunul simt si conduita preventiva zice sa incetinesti sa-l lasi pe nebun sa te depaseasca pentru a evita un accident.
Probabil ca tu care ai un ditamai ozene de meganu' 3u si care locuiesti intr-o tara civilizata si ai venit pe la taranii din rromania sa te faca un ....logan ?!?!?
Din ce ai scris, exact asta se deduce!
Daca e altfel, binenteles va trebui sa ne explici cum a fost de fapt, si care e motivatia legala, de bun simt sau de conduita preventiva la volan, care a stat la baza actiunii tale de a accelera in timp ce erai "facut" de un logan.


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dpopa
post 30 Dec 2009, 23:48
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 1 February 09
From: Brno / Cehia




Bine dantes, hai sa detaliez.

La 10 m de intersectie, cam care crezi ca era viteza mea ? Avand in vedere ca schimb la 2000-2500 de rotatii si in eram din treapta 2 in 3 dupa intersectie cu virare la 90 grade te las pe tine sa iti dai seama. El a intrat in intersectie dupa mine, nu a avut cum sa intre primul in depasire.

Acceleram, pentru ca eram intr-o depasire (masina oprita pe dreapta, putin scoasa de pe carosabil + masina venind din fata, distanta destul de mare) si m-am trezit cu el venind pe partea stanga, pe bucata de banda ramasa libera. Imi sugerezi sa ma opresc in mijlocul drumului ? Sau sa trag dreapta sa-l acrosez pe ala de pe margine ? Acum ceva vremea legea spunea sa pastrezi viteza constanta si sa tragi cat mai pe dreapta. Ei bine, in situatia asta nu se pune. Eram in depasire, ceea ce inseamna ca acceleram si pe dreapta nu putem sa trag.

Si vrei sa iti spun de ce m-a depasit ? Pentru ca s-a saturat sa vina din Orastie dupa mine cu 90 la ora si s-a gandit el ca acum e momentul. Ei bine, nu a fost momentul.

Nu am un ozn, am luat o masina pe care o consider sigura. Altceva nu ma mai prea intereseaza la o masina. Daca legea mi-ar permite, as circula cu un tanc.

Da, locuiesc intr-o tara "civilizata" si ma deranjeaza astfel de manifestari in trafic. Daca tu consideri locuitorii Romaniei "tarani din rromania" - este dreptul tau sa ai o astfel de parere. Desi, cred ca doar ai uitat sa pui " " asa ca le pun eu.

Cred ca am actionat decent cand am oprit pe dreapta si l-am lasat sa treaca, astfel se pupa cu cel din fata.

Am uitat de bunul simt ? Nu am respectat legea si nu am mers preventiv ?
Haide sa iti dau alte scenarii... Pur si simplu nu il lasam sa ma depaseasca. Oare ce se intampla ? Frana cel din fata ? Poate nu. Sau il lasam sa ma depaseasca, mai apoi il depaseam si ma puneam in fata lui. Sau il claxonam si imi foloseam luminile din dotare sau un limbaj colorat sau semne de comunicare specifice.

Sper ca a invatat ceva din manevra asta. Si da - am invatat si eu. Si poate o sa invete si cei care citesc aceste randuri. Pana la urma, asta e motivul pentru care le scriem si ne dam cu parerea.


--------------------
Renault Megane III 2009 / 1.6 - 16v - 110 CP / Dynamique - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
petre 1
post 31 Dec 2009, 00:27
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 10 December 06
From: Bucuresti




E foarte important sa ne spui unde pozitia exacta a masinii lui fata de masina ta,pentru a intelege mai exact termenul "m-am trezit cu el venind pe partea stanga, pe bucata de banda ramasa libera".
Mie mi se pare ca tu nu te-ai cam asigurat cum trebuie si ai fost surprins de prezenta lui acolo,care probabil intrase deja in depasire nevazand masina oprita pe dreapta din cauza masinii tale.
Ma rog discutabila treaba.


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utzi22
post 31 Dec 2009, 00:44
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 20 November 07
From: Undeva langa Bucuresti




Hai fratilor incepeti cu constatari ca la politie. Voua nu vi s-a intamplat sa va asigurati si apoi sa depasiti un "obstacol" si sa vina unu de nu stiu unde mai tare si sa se dea zmeu facand o triplare? Cred ca totusi exagerati un pic...
In fond bine ca nu s-a intamplat nimic si s-a putut evita un accident. Sa fim seriosi chestii d-astea se intampla cel putin o data pe luna pentru soferii de zi cu zi. "Trebuie" sa mai fie si "raceri". Tot ce conteaza e sa fim cu ochii in patru si sa anticipam ce vor sa faca "maimutele cu colacu in mana" pentru a evita o nenorocire.

This post has been edited by utzi22: 31 Dec 2009, 00:48


--------------------
Renault Megane Sedan Privilège 1.5dci 85cp / septembrie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 31 Dec 2009, 07:44
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Acum lucrurile devin si mai clare. In primul rand, in deapasire nu aveai de ce sa accelerezi, masina pe care o depaseai era trasa pe dreapta, deci oprita, nu? In al doilea rand, cand esti depasit, pastrezi viteza constanta pentru ca cel care te depaseste sa poata efectua in siguranta aceasta manevra si, preventiv, sa stie ce sa faca daca apare "neprevazutul" (masina din fata, calul care trece brusc strada, copilul care isi recupereaza mingea de pe axul drumului etc). Daca masina pe care spui ca o depaseai era, cum tu spui, putin scoasa pe carosabil, pe segmentul de drum de care aminteai anterior, puteai sa o depasesti fara sa treci de axul drumului, asa ca depasirea Loganului NU este triplare. Fizica elementara combinata cu bunul simt arata ca daca Loganul te-a depasit desi tu accelerai, inseamna ca era inscris deja in depasire si cu o viteza net superioara, la momentul la care tu ai decis sa faci aceeasi manevra. Concluzia: soferul Loganului este nevinovat. Dar astea sunt consideratii personale si te rog, inca o data, sa nu le consideri atacuri.
Oricare masina, indiferent de marca, nu poate invinge legile fizicii, nici schimba fiziologia umana. Corpul uman nu poate suporta decelerarile bruste, si nicio masina nu poate schimba asta. Siguranta este ceva relativ, crash testul care da "stelele" sau, mai nou, procentele, se face, in cel mai bun caz, la 60km/h (de obicei 50 km/h), in conditii ideale. Sunt rare cazurile in care sa fi supravietuit soferii (as putea spune chiar ocupantii) unor masini care s-au ciocnit frontal avand fiecare 90 km/h (la impact vitezele se insumeaza). La asemenea viteze, in conditiile amintite de mine mai sus, concepte precum deformare variabila, absorbtia socurilor, zona tampon, zona de supravieturire devin, din pacate, simple notiuni de marketing.
Drive safe!

31 Dec 2009, 07:57:
Ma gandeam ca ar fi interesant sa spunem ce ne deranjeaza in trafic.
Am sa incep eu. Zilele trecute am mers in spatele unui Renault Symbol. Nu stiu de ce proprietarul a considerat necesar sa puna in locul destinat stopurilor de ceata becuri pentru frana, dar la aceeasi intensitate cu cele pentru ceata. Era ora 6.30 - 7.00 dimineata si am mers in spatele lui vreo 500 m, timp in care a franat de cateva ori (la un semafor a "uitat" si piciorul pe frana). Trecand de aspectul legal (pe scurt, nu are voie sa faca astfel de modificari), nu vad aspectul practic. La frane, masina se aprindea in spate ca un pom de Craciun (5 becuri!), spre disperarea mea si a altora din spate. Omul era mai vizibil in trafic, dar asta nu-i sporea si siguranta. L-am depasit numai pentru a scapa de tortura ochilor. Stau si ma gandesc ce se intampla cand are pe cineva in spate, noaptea, si se afla in blocajele alea interminabile din Bucuresti...

This post has been edited by Mircea08: 31 Dec 2009, 07:57


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 31 Dec 2009, 14:29
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




QUOTE(dpopa @ 30 Dec 2009, 23:48)
Bine dantes, hai sa detaliez.

La 10 m de intersectie, cam care crezi ca era viteza mea ? Avand in vedere ca schimb la 2000-2500 de rotatii si in eram din treapta 2 in 3 dupa intersectie cu virare la 90 grade te las pe tine sa iti dai seama. El a intrat in intersectie dupa mine, nu a avut cum sa intre primul in depasire.
[...]

Si vrei sa iti spun de ce m-a depasit ? Pentru ca s-a saturat sa vina din Orastie dupa mine cu 90 la ora si s-a gandit el ca acum e momentul. Ei bine, nu a fost momentul.

*


1. Asta inseamna ca aveai maaaaxim 20km/h. ai virat 90*. doar ce schimbasei a 2-a...daca schimbi la 2000-2500 aveai maxim 30km/h, si pe langa asta, nici un pic de forta in motor la turatia aia. Loganul a schimbat mai bine treptele de viteza, a luat curba mai bine, a considerat ca-l incurci, te-a depasit.
2. Asta cu 90km/h, te-a pandit, iar tu te-ai injosit sa-i faci jocul si te-ai ambitionat sa nu te faca un logan...

In continuare e din ce in ce mai clara situatia....

Anyway...ma doare fix undeva, dar daca taceai filozof ramaneai...nu o scriai pe un forum cu un topic separat ptr. a-ti manifesta frustarile...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dpopa
post 31 Dec 2009, 15:46
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 1 February 09
From: Brno / Cehia




dantes, multumesc pentru sfat, pe viitor o sa fiu mai moderat in a-mi posta experientele din trafic pe un forum.


--------------------
Renault Megane III 2009 / 1.6 - 16v - 110 CP / Dynamique - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 31 Dec 2009, 18:38
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Q.E.D.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 31 Dec 2009, 20:56
Post #26


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Daca "te-ai trezit cu el pe bucata ramasa libera de banda" in stanga, asta inseamna un singur lucru. Nu te-ai uitat in oglinda cand te-ai angajat in depasirea celui stationat. Vorba colegului dinainte, Q. E. D.


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utzi22
post 2 Jan 2010, 12:24
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 20 November 07
From: Undeva langa Bucuresti




De ce toata lumea isi da cu parerea desii nimeni nu a vazut nimic. Daca nu ati fost de fata puteti face doar supozitii care dupa parerea mea sunt egale cu 0. Multi dintre noi nu stim intersectia, nu stim drumul , dar se pare ca stim exact cine a fost de vina. Hai sa o lasam balta pentru ca nu putem stii exact cum a fost situatia. Paote fi vinovat si soferul loganului loganului asa cum poate fi vinovat si soferul meganului, la fel cum este si cel care a oprit mai putin regulamentar.

Concluzie: discutie care nu duce nicaieri.

This post has been edited by utzi22: 2 Jan 2010, 12:25


--------------------
Renault Megane Sedan Privilège 1.5dci 85cp / septembrie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 2 Jan 2010, 12:48
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




@utzi22
Nici in accidentele rutiere fara supravietuitori nu exista martori.
Asa ca discutia are sens ....


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utzi22
post 2 Jan 2010, 15:16
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 20 November 07
From: Undeva langa Bucuresti




Ok rectific! Discutia legata de circulatie,legi, conduita preventiva are sens!
Stii intersetia sau ai ocazia sa o vezi? Stii cum a fost oprit respctivul autovehicul?
In cazul accidentelor se fac recostituiri pe baza urmelor, semnelor accidentului etc. Din moment ce aici nu a avut loc nici un accident si nu poti sa tii exact ce si cum s-a intamplat.. ex: cum s-a bagat respectivul in depasire sau poate el era deja in depasire si colegul nostru nu s-a uitat atent/deloc.
Discutia pe baza a ce s-a intamplat vis-a-vis de situatia relatata de Dpopa o cosider in continuare fara sens. Plus ca de cele mai multe ori soferii au tendianta sa spuna "adevarul" din perspectiva lor. Sunt curios daca il intrebam pe cel cu loganul cine a fost de vina ce o sa raspunda ?
Sper ca m-am facut inteles!
Drive safe! Conduita preventiva e mai buna decat orice airbag,centura de siguranta, rollcage tongue.gif

This post has been edited by utzi22: 2 Jan 2010, 15:17


--------------------
Renault Megane Sedan Privilège 1.5dci 85cp / septembrie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea08
post 3 Jan 2010, 16:43
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 1 September 08




Dar despre "imbunatatiri" de genul celor prezentate de mine anterior, ce parere aveti?


--------------------
Renault Symbol 2008, dci, 85 CP
Drive safe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 17:07
Dacia