Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

DILEMA, TRACTIUNE MEGANE FATA!

bengavesss
post 9 Feb 2010, 20:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




Am si eu o curiozitate si dilema totodata.

In seara asta cand am incercat sa parchez in spatele blocului pe trotuar...
am observat ca roata fata dreapta tragea in gol si cea stanga nu tragea de loc dreapta fiind pe gheata urcata deja pe trotuar stanga nu urcase inca bordura...
E un lucru normal ?!
Eu nu am sesisaz pana acum treaba asta si aveam impresia ca trag amandoua in acelasi timp (ori trag amandoua "patineaza" ori nici una)
Si logic mi se pare la fel... daca una nu are aderenta si patineaza celalta care sa presupunem ca are sa traga si evident sa nu patinzeze su sa traga in acelasi timp cu cealalata si sa patineze si ea.

Are vreo problema masina mea sau asa este normal ?!

Astept raspuns ... mor de curiozitate...


Merci frumos


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Feb 2010, 20:50
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




N-ai nicio problema... ai doar lipsa de cunostinte...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 9 Feb 2010, 20:51
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




poti sa-mi dai niste detalii... nu neg ca as avea lipsuri de cunostinte.
Merci frumos.


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 9 Feb 2010, 20:57
Post #4


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.368
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




nu au cum sa traga amandoua in acelasi timp sau cum vrei sa ii spui. imagineaza-ti ca ar fi asa. in cazul asta o roata se invarte in gol (patineaza) si cealalta ar trage, ce ar face masina? ar deveni titirez. Daca mai ai si norocul sa fii pe o strada ingusta rezulta dezastru total.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skymax
post 9 Feb 2010, 21:20
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 January 09




Ai auzit vreo data de cuvantul diferential?Nu,nu este o defectiune. Si sa nu mai spui la nimeni ca te faci de ras.Uite am pentru tine un link care te poate ajuta.
http://www.auto.ro/stiri/Video-cum-functio...-un-diferential

bafta


--------------------
renault megan clasic 2001 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 9 Feb 2010, 22:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Este vorba de sateliti.Satelitii distribuie tractiunea.

Este totul in regula la masina ta,insa tu ai lacune...


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 9 Feb 2010, 22:13
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




din punctul meu de vedere daca una nu are aderenta si patineaza si cealalta are atata timp cat volanul este drept nu inteleg de ce sa se invarta ca un titirez ?! trage aia singura si pt cealalta si cum prinde si cealalta aderenta trage si ea...
stiu ca exista un diferential... dar nu pricep chestia de ce daca una patineaza cealalta nu patineaza si ea ...
din punctul meu de vedere daca una derapeaza cealalta e ca si cum nu ar avea tractiune adica aproape la fel de utila ca si celelalte care nu au tractiune
Ma gandeam ca daca una nu are aderenta trage in gol... cealalta care are trage bine fara sa patineze si dupa ea masina pana ajunge si cea care patineaza sa aiba aderenta ...
sau cel mai normal mi se pare sa traga cea care are aderenta si cealalta sa astepte
(gen) sa nu traga inutil
cum se stabileste treaba asta care trage si care nu...
doar aia care derapeaza si cealata asteapta ... !?
nomal din ce gandesc eu este sa traga aia care are aderenta mai mare si cealalta sa nu traga decat dupa ce are aderenta ...
problema mea nu este de ce nu trag amandoua in acelasi timp ci de ce trage aia care nu are aderenta si nu cealalta ... !?!


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Feb 2010, 22:14
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




UITE-TE LA FILM!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 9 Feb 2010, 22:21
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




nu ma lamurit filmuletul cu problema mea ...
problema mea este urmatoarea ... de ce nu trage aia care are aderenta sa te urneasca din loc... de
dupa cum inteleg eu ... daca inghetzi asfaltul si asezi masina cu partea dreapta de ex pe gheatza si partea stanga pe asfalt unde teoretic are aderenta roata stanga sta pe loc si dreapta trage si derapeaza... deci nu mai misti masina de acolo ...


9 Feb 2010, 23:39:
si + de asta cum hotaraste senzorul ca roata care are mai putina aderentza sa se invarta (traga) si cea care are aderenta nu se misca... asta cu rotile drepte
asta nu nu mi se pare mie logic... !!!

This post has been edited by bengavesss: 9 Feb 2010, 22:39


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Feb 2010, 22:46
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ca nu ai dat banii pe masina cu diferential autoblocant! Care senzor?! Toata treaba e mecanica! Repet - uite-te CU ATENTIE la film, e explicat a.i. sa inteleaga si pisica...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 10 Feb 2010, 09:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




@R19/16v: Foarte instructiv filmuletul...dar, cum a spus si jas, cred ca e vorba de mecanica cutiei de viteza si a planetarelor, pentru sedanul in cauza. Filmuletul explica foarte bine tractiunea spate.
Principiul o fi asemanator...

@bengavess: asta se intampla si la Dacie, cand nu aveai atati senzori...e mecanica pura.

This post has been edited by Madriann: 10 Feb 2010, 09:40


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omul noptii
post 10 Feb 2010, 11:57
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 9 October 09
From: Bucuresti




Salut, e adevarat, toata treaba o fac satelitii din cutie, mecanic, acelasi principiu ca si la vechile dacii, dar daca nu ma insel, influenteaza si gradul de inclinara al masinii....daca gresesc imi cer scuze si corectati-ma


--------------------
Renault Megane1 2000/1,6e - B 27 SRL
Megane 1 facelift, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 10 Feb 2010, 11:57
Post #13


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.368
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




QUOTE(bengavesss @ 9 Feb 2010, 23:13)
din punctul meu de vedere daca una nu are aderenta si patineaza si cealalta are atata timp cat volanul este drept nu inteleg de ce sa se invarta ca un titirez ?! trage aia singura si pt cealalta si cum prinde si cealalta aderenta trage si ea...
*



amice gandeste-te la o barca cu vasle. ce se intampla cand vaslesti doar cu mana dreapta? barca inainteaza drept? asa si cu masina. tu degeaba tii volanu drept, daca iti trage doar o roata, masina o sa fuga de fund pana o sa te invarti, in nici un caz nu o sa inaintezi ca sa iasa si roata cealalta din rahat. Pentru ca ambele sa traga, trebuie ca masina sa aiba un momentum, tocmai de aia cand esti in miscare poti trece peste zapada mai maricica datorita inertiei masinii care nu permite sa ramai intepenit. Daca in momentul ala ai frana si s-ar duce momentumul, masina ar ramane intepenita cu roata in zapada si ar patina chiar daca cealalta e pe asfalt si ar avea aderenta.

Daca nici din chestiile astea si din filmuletul de mai sus nu ai inteles, atunci las-o balta, nu te mai stresa.

This post has been edited by skorpio_bog: 10 Feb 2010, 11:58


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 10 Feb 2010, 11:59
Post #14


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




si eu cand dau cu spatele rotile din spate nu se invart deloc cand patineaza cea din fata- e oare normal? radmasa.gif


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 10 Feb 2010, 12:45
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




ma rog... nu cred eu ca are nici o treaba barca cu vasle... nu este acelasi principui...
ideea era alta
sa ma faca sa inteleg care este principiul sau cum stabileste diefrentialul satelitul sau care draq face traba asta sa se invarta in gol o roata si una sa stea in repaos sau sa se invarta in gol amandoua ...


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 10 Feb 2010, 12:46
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Se invarte roata care se poate invarti cel mai usor.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 10 Feb 2010, 12:47
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




aleksanders esti piesa ... u ai decat o roata in fatza wink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 10 Feb 2010, 12:48
Post #18


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




pentru asta e facut - printre altele ca sa poti vira biggrin.gif

@benga- da - o roata volanta

This post has been edited by aleksanders: 10 Feb 2010, 12:49


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 10 Feb 2010, 12:49
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




merci frumos R19/16v era suficient sa-mi zica careva ca trage cea care depune cel mai putin efort...
asta ma interesa...
merci frumos


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 10 Feb 2010, 12:50
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




@skorpio_bog: expilcatia ta nu e buna... tocmai ca diferentialul blocabil sau autoblocant face sa se invarta si roata care are aderenta si sa o traga dupa ea si pe cea de pe gheata, zapada, namol si nu te invarti chiar ca titirezul. Pe de alta parte diferentialul normal a fost inventat sa rezolve problema diferentei de viteza unghiulara/de rotatie a rotilor de pe aceeasi axa in curbe sau pe teren accidentat, nu sa te scoata din necaz/zapada, asta e reversul medaliei, pentru care a fost imbunatatit inventandu-se cel blocabil.
@bengavesss: pe romaneste principiul este ca diferentialul imparte rotatia catre cele 2 roti, cu prioritate catre roata care opune rezistenta mai mica (cea care are aderenta mai mica), nu este totuna cu ABS-ul, care intervine cand o roata tinde sa se opreasca din rotatie.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengavesss
post 10 Feb 2010, 12:58
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 27 April 09




am inteles acum 19vik
merci frumos de explicatie ...
ma gandeam eu ca trebuie sa existe si asa ceva de genul "diferential blocant" pt ca asta era gandirea mea ca ar trebui ceva de genu sa te scoata din kkt roata cu aderenta nu din cauza celei cu aderenta scazuta care parineaza sa ramai intepenit.
am inteles ca a mea nu are asa ceva
poate ca nu m-am exprimat eu bine
stiam faptul ca nu se invart amandoua in acelasi timp pt ca era logic.
problema mea era ca roata cu aderenta buna nu te ajuta dar acum am inteles principiul.
MULTUMESC FRUMOS PT. RASPUNSURI


--------------------
Renault Megane Sedan 2001 1.6 16V Benzina - B 57 MGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 11 Feb 2010, 14:19
Post #22


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Nu scrie cu majuscule, inseamna ca te rastesti la interlocutori. Foloseste functiile de deasupra campului de text.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 19:30
Dacia