Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Viitoarele motoare si transmisii Renault

r_vlad
post 17 Feb 2009, 15:17
Post #1


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




QUOTE
RENAULT'S POWERTRAIN RANGE: A CLEAN BREAK IN TERMS OF CO2 EMISSIONS

Renault knows that radically curbing fuel consumption and CO2 emissions is vital in today's world.
The brand already figures among Europe's three best-performing carmakers when it comes to
average CO2 emissions, and its sights are now set on moving to the top of the order. To
achieve this objective, Renault is currently working on the development of low-emission and zero-
CO2 emissions vehicles in a determined bid to introduce as many effective technologies as
possible at an affordable price. Its work on powertrains focuses on two main areas:
• An unprecedented commitment to the development of electric motors: all-electric
vehicles do not produce any CO2 emissions resulting from their use on the road. Renault is
aiming to become the industry leader in the realm of mass-market electric vehicles. The
Renault-Nissan Alliance is consequently developing a comprehensive range of all-electric
powertrains, with power outputs ranging from 50 to 100kW (70 to 140hp).
• New technologies for conventional engines. Renault is working on a new generation of
turbocharged internal combustion engines, as well as on new automatic transmissions.
-- 'Modular' TCe engines, with power outputs ranging from 90 to 115hp
With the imminent switch to Euro 5 and Euro 6 legislation, petrol engines are poised to become
an increasingly attractive proposition, a trend anticipated by Renault's new TCe powerplant
family. Scheduled for launch in 2012, it is expected to account for 85 per cent of Renault's
petrol engine sales in 2015. These 'modular' engines will have a cubic capacity of between 0.9
and 1.2 litres and will be available in three- and four-cylinder form with power outputs ranging
from 65 to 85kW (90 to 115hp). A number of vehicles equipped with these engines will emit
less than 100g of CO2/km.
-- The future 1.6 dCi 130 engine
The forthcoming 1.6-litre engine will boast a power output of 96kW (130hp) from launch. It is
being co-developed within the framework of the Renault-Nissan Alliance and is scheduled for
release in 2011. Its CO2 emissions will be 25g/km lower than those of a current 1.9-litre diesel.
-- Twin-clutch transmission
Renault will be in a position to release a twin-clutch transmission on the market in the course of
the next year. Twin-clutch transmissions combine exemplary gearshift quality with lower CO2
emissions for the same fuel consumption as that of a manual gearbox.


Comunicatul de presa: http://www.media.renault.com//data/doc/med...EF_7B0D3974.pdf

This post has been edited by r_vlad: 17 Feb 2009, 15:21


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialoganmcv
post 17 Feb 2009, 16:51
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 522
Joined: 9 July 08




tradus in limba Romana:

GAMA MECANICĂ RENAULT : O ADEVĂRATĂ REVOLUȚIE ÎN MATERIE DE EMISII DE CO2

În zilele noastre, pentru Renault, reducerea drastică a consumului de carburant și a emisiilor de CO2 este un imperativ. Aflat deja în top 3 în materie de emisii medii de CO2, Renault urmărește obținerea poziției de lider în Europa. Pentru a atinge acest obiectiv, Renault are în dezvoltare vehicule cu emisii scăzute de CO2 sau chiar cu zero emisii, având în același timp ambiția de a oferi un număr cât mai mare de tehnologii performante la costuri accesibile. Dezvoltarea proiectelor de mecanică se înscrie în două direcții:
• Un angajament fără precedent în ceea ce privește motoarele electrice: un vehicul 100% electric care nu generează emisii de CO2 în timpul utilizării sale. Renault urmărește să se impună ca lider în comercializarea la scară largă a vehiculelor electrice. Astfel, Alianța Renault-Nissan dezvoltă o gamă completă de grupuri motopropulsoare 100% electrice, a căror putere va oscila între 50 kW și 100 kW (70 CP și 140 CP).
• Noi tehnologii pentru motoarele și transmisiile convenționale. Renault dezvoltă o nouă generație de motoare termice turbo, precum și noi sisteme de transmisie automată.

Motoarele TCe modulare - de la 90 CP la 115 CP
Odată cu trecerea la normele Euro 5 și Euro 6, motorizările pe benzină vor deveni mai atractive. Noua familie TCe a Renault anticipează această evoluție. Cu lansarea prevăzută în 2012, ea ar trebui să reprezinte 85% din motorizările pe benzină ale Renault în 2015. Aceste motoare „modulare” cu cilindree de la 0,9 l la 1,2 l vor fi propuse pentru versiunile de 3 și 4 cilindri și centrate pe segmentul de putere de la 65 kW la 85 kW (de la 90 CP la 115 CP). Mai multe vehicule dotate cu aceste motoare vor emite mai puțin de 100 de grame de CO2 pe fiecare kilometru parcurs.

Viitorul motor 1.6 dCi 130 - parca erau vreo doua topicuri la sectiunea stiri despre acesta
http://www.daciaclub.ro/Renault-pregateste...ce-t137765.html
http://www.daciaclub.ro/1-6-dci-S2D-R9M-t134077.html

Acest viitor motor cu cilindree de 1,6 l va dezvolta la lansarea sa o putere de 96 kW (130CP). El este dezvoltat în cadrul Alianței Renault-Nissan și va fi lansat în 2011. Emisiile sale de CO2 vor fi reduse cu 25 de grame față de un motor diesel actual de 1.9 l.

Transmisia cu dublu ambreiaj
Comercializată începând cu anul viitor, ea va combina o calitate exemplară a schimbării treptelor de viteză cu reducerea de emisii CO2. Ea va oferi un consum identic cu cel al unei cutii de viteze manuale.

STRATEGIA MECANICĂ A RENAULT
Emisii de CO2: să fim lideri în Europa
Pentru Renault, respectul față de mediul înconjurător reprezintă o provocare majoră pe care industria auto va trebui să o înfrunte pentru a-și asigura perenitatea. Astăzi, reducerea drastică a consumului de carburant al vehiculelor este imperativă, totodată asigurându-se o trecere către vehiculele cu zero emisii de CO2 în cel mai scurt timp posibil. Renault consideră că este esențial să
ofere unui număr cât mai mare de clienți cele mai performante tehnologii la un preț accesibil.
În 2008, Renault s-a clasat printre cei mai buni trei constructori europeni în materii de emisii medii de CO2. Față de 1995, emisiile medii de CO2 ale Renault au scăzut cu 25%, în timp ce, de 14 ani, vehiculele comercializate sunt mai silențioase și mai sigure. De acum înainte, Renault urmărește să se poziționeze în fruntea constructorilor de automobile europeni în materie de emisii de CO2.
Pentru aceasta, Grupul lucrează pe două direcții:
• Un angajament fără precedent în ceea ce privește motoarele 100% electrice prin
dezvoltarea unor tehnologii revoluționare. Pe durata utilizării sale, vehiculul 100% electric nu va genera deloc emisii de CO2.
• Introducerea de noi tehnologii pe motorizările și transmisiile convenționale pentru reducerea semnificativă a emisiilor de CO2.

UN ANGAJAMENT FĂRĂ PRECEDENT ÎN CEEA CE PRIVEȘTE MOTOARELE
ELECTRICE

O adevărată revoluție tehnologică
Față de soluțiile tehnice care propun reduceri de emisii de CO2 de ordinul a 10, 20 sau 30 grame/km, Renault a ales o soluție de mobilitate ale cărei emisii de CO2 reprezintă o adevărată ruptură. Acest proiect ambițios: vehiculul 100 % electric. În timpul utilizării, acesta nu va emite nici CO2, nici emisii poluante, nici noxe sonore. Obiectivul Renault este de a deveni lider în vânzarea la
scară largă a vehiculelor electrice.
Vehiculul 100 % electric : o soluție de neocolit
Mai mulți factori explică angajamentul Renault în ceea ce privește vehiculul electric :
- conștientizarea încălzirii climatice cauzate de emisiile de CO2 ;
- înăsprirea legislației față de emisiile de CO2
- creșterea prețului petrolului
- creșterea nevoilor de mobilitate urbană și identificarea unei piețe potențiale importante în Europa, constituită mai ales din clienții care efectuează zilnic un traseu dus-întors între locul de muncă și domiciliu, „navetiștii” urbani, pentru care vehiculul electric constituie o soluție eficace;
- stăpânirea tehnologiei bateriilor litiu-ion, dezvoltate în cadrul Alianței Renault-Nissan de către Automotive Electric Supply Corp (AESC), un joint-venture între Nissan și NEC. Au fost realizate progrese semnificative pe aceste baterii în materie de densitate energetică, securitate, durabilitate și diminuarea costurilor. Acest condiții fac posibilă oferirea către clienți a unui vehicul electric plăcut de condus și cu o autonomie suficientă.
- dezvoltarea de noi modalități de consum (cost lunar, plata serviciului la cerere etc.) aplicate în numeroase sectoare de activitate și aplicabile și la automobile.
Dezvoltarea unei game complete de grupuri motopropulsoare 100% electrice
Alianța Renault-Nissan dezvoltă o gamă completă de grupuri motopropulsoare 100% electrice, care va acoperi un segment de putere de la 50 kW la 100 kW (de la 70 CP la 140 CP). Această gama va fi destinată tuturor vehiculelor: de la citadine la berline de familie, trecând prin furgonete și camionete. Primele grupuri motopropulsoare 100% electrice vor echipa o berlină tricorp și un vehicul utilitar tip Kangoo începând cu 2012.
Dezvoltarea de vehicule electrice nu vizează însă înlocuirea totală a parcului auto. Datorită polivalenței sale și progreselor pe care le va înregistra în anii următori, motorul termic rămâne o soluție potrivită pentru numeroși clienți.

NOILE TEHNOLOGII PENTRU MOTOARELE ȘI TRANSMISIILE CONVENȚIONALE
Pentru reducerea semnificativă a emisiilor de CO2, Renault lucrează în paralel la:
- caracteristicile fundamentale ale vehiculului: masă, aerodinamică (SCx), frecare la rulaj;
- gestionarea energiei electrice (reîncărcarea bateriei în timpul frânării și a decelerației) și termice (managementul termic care accelerează creșterea temperaturii motorului) ;
- tehnologiile transversale cum ar fi stop & start, care oprește automat motorul în momentul opririi mașinii;
- generalizarea downsizing-ului motoarelor termice (un motor mai mic supraalimentat cu un turbocompresor are un randament mai bun), atât la motorizările pe benzină cât și la cele pe motorină. Trebuie menționat însă că potențialul de reducere a emisiilor de CO2 este astăzi mult mai important la benzină decât la diesel.
- cutii de viteze cu un randament îmbunătățit, manuale sau automate.
Să prezentăm mai în detaliu aceste ultime două puncte.

Viitoarea gamă de motoare TCe modulare
Renault accelerează downsizing-ul la motoarele pe benzină
Motoarele pe benzină trebuie să facă față următoarei provocări : să îmbunătățească semnificativ randamentul energetic, în special în ceea ce privește circulația în oraș. Downsizing-ul și supraalimentarea cu ajutorul turbocompresorului oferă soluții viabile. Lansat în urmă cu doi ani și pionier în categoria sa (cilindree de 1.2 l) motorul TCe100 ilustrează perfect acest demers. Echipat cu acest motor, Renault Clio are cele mai mici emisii de CO2 din categoria motoarelor de 100 de CP pe benzină: 137 grame (și un consum mixt de 5,8 l/100 km).
Pentru a menține competitivitatea gamei de motoare pe benzină și a asigura o reducere semnificativă a emisiilor de CO2, Renault dezvoltă o familie de motoare TCe modulare.

Familia modulară : motoarele TCe 90 de 115
Odată cu trecerea la normele Euro 5 și Euro 6, motorizările pe benzină ar trebui sa devină și mai atractive. Noua familie TCe 3 și 4 cilindrii anticipează această evoluție. Ea va acoperi plaja de cilindree de la 0,9 l la 1,2 l și va înlocui motoarele aspirate cu o cilindree de la 1.2 l la 1.6 l.
Supraalimentate de un turbocompresor cu inerție scăzută, aceste motoare vor fi centrate în principal pe segmentul de putere de la 65 kW la 85 kW (de la 90 CP la 115 CP). Renault va dezvolta apoi versiuni și mai puternice. Proiectarea bazei motorului va permite injecția directă și puteri și mai mari. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 30-40grame față de motoarele din generația veche cu emisii de CO2 sub 100 g/km pe anumite vehicule.
Primele versiuni ale acestor motoare vor fi lansate în doi ani și jumătate. Renault estimează că la orizontul anului 2015, aceste motoare vor reprezenta circa 85% din motoarele pe benzină vândute.
Această nouă familie de motorizări modulare este dezvoltată în cadrul alianței Renault-Nissan.
Această practică permite împărțirea costurilor de dezvoltare, realizarea unor economii importante și adaptarea dezvoltării organelor mecanice la specificitățile fiecărei regiuni. Aceste viitoare motoare TCe vor deriva din motoarele aspirate de 1.5 și 1.6 l, deja disponibile în gama Nissan. Renault utilizează cunoștințele dobândite în ceea ce privește piața europeană și pe cele în materie de supraalimentare pentru a dezvolta aceste motoare în cadrul Alianței.

Viitoarea gamă dCi : un motor cu totul nou
Atuurile motorizărilor dCi Motorul Diesel în 4 timpi cu injecție directă common rail și supraalimentat prin turbocompresor este azi soluția de motorizare a autoturismelor cu cel mai bun randament energetic. Un vehicul diesel consumă în medie cu 20-30% mai puțin decât un motor pe benzină cu aceleași performanțe.
Șotoarele dCi sunt astăzi bine poziționate în ceea ce privește emisiile de CO2. De exemplu:
- Renault Twingo dCi 85 consumă 104 grame de CO2 pe kilometru parcurs (un consum mixt de 4,0 l/100 km) - Campion CO2 Alianta Renault-Nissan
- Noul Renault Mégane berlină emite 118 grame de CO2 pe kilometru parcurs (un consum mixt de 4,5 l/100 km)
- Laguna dCi 110, 130 grame de CO2 pe kilometru parcurs (un consum mixt de 4,9 l/100 km).
Inginerii Renault vor exploata la maxim tehnologia dCi și o vor îmbunătăți pentru a corespunde noilor norme de emisii și a consuma mai puțin. Aceste motoate dCi de nouă generație vor permite scăderea sunt 100 de grame pe km pentru un număr mare de vehicule.

Motoarele 1.5 dCi de generație nouă
Motorul 1.5 dCi (tip K9K) ocupă un loc special în gama diesel. Este motorul Renault cel mai vândut cu aproape 900.000 unități fabricate în 2008 la Valladolid (Spania) și la Bursa (Turcia). Propus în mai multe versiuni de putere (de la 65 CP la 110 CP), el echipează numeroase modele Renault (de la Twingo la Laguna) și Dacia. Simplitatea în ceea ce privește proiectarea și nivelul slab de frecare
fac din el un motor foarte performant în termeni de prestații/cost.
Renault va îmbunătăți semnificativ acest motor în 4 cilindri de 1,5 l. Aceste evoluții spre emisii de CO2 reduse cu 20 de grame pe kilometru parcurs vor fi propuse începând cu 2012.

Viitorul motor de 1.6 dCi 130
Cu totul nou, acest motor de 1,6 l va avea la lansare o putere de 96 kW (130 CP). Aceasta corespunde unei diminuări de cilindree de 16% față de un motor diesel actual de 1.9 l cu o putere echivalentă.
Renault va dezvolta apoi versiuni și mai puternice. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 25 grame, față de motorul menționat anterior, reducere la care se vor adăuga și alte avantaje pentru vehicul (aerodinamică, frecare, masa vehiculului etc.). El va îndeplini normele de emisii Euro 6. Cu mai mult de 15 brevete Renault, acest motor va fi în centrul segmentului C, dar și o motorizare cheie pentru segmentul D și pentru camionete. Lansarea sa este prevăzută în 2011. acest proiect numit
R9M este dezvoltat în comun în cadrul Alianței Renault-Nissan.

Motoarele de 2.0 dCi și peste
Motorul 2.0 dCi (tip M9R) de generație nouă va fi disponibil în 2012. Între timp, Renault va implementa politica de downsizing la vehiculele utilitare înlocuind motoarele actuale de 2.5 l cu o versiune de 2.3 dCi, care va avea aceeași „moștenire genetică” a 2.0 dCi.
Motorul V6 dCi (tip V9X) va continua să echipeze modelele vârf de gamă ale Grupului.

Transmisiile automate
Transmisia cu dublu ambreiaj
Transmisiile automate tradiționale favorizează confortul schimbării vitezelor în detrimentul consumului. Dezvoltând noi transmisii automate, Renault urmărește un dublu obiectiv:
- să îmbunătățească randamentul mecanic față de cutiile automate tradiționale (hidraulice) folosind tehnologii preluate de la cutiile de viteze manuale.
- să utilizeze potențialul de automatizare a cutiei de viteze pentru a face motorul să funcționeze în plajele de randament energetic mai bun și a obține niveluri de consum identice cu cele pentru cutiile manuale.
Renault va propune o transmisie cu dublu ambreiaj în circa un an. Dublul ambreiaj permite schimbarea vitezelor fără întreruperea cuplului-motor. Această cutie de viteze îmbină un confort sporit de utilizare ci emisii de CO2 identice cu ale unei cutii manuale, ceea ce reprezintă o reducere cu 15% față de o cutie automată tradițională.

This post has been edited by Loganel_AG: 17 Feb 2009, 17:10


--------------------
Dacia / Logan MCV / 2006 / Preference / Gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 13 Jun 2009, 22:49
Post #3


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




0,9 litri, 90 Cp, supraalimentat si injectie directa:
0990CP.jpg

1,2 litri, 115 Cp, supraalimentat si injectie directa:
12115cp.jpg

Poze luate dintr-o prezentare Renault.


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 14 Jun 2009, 07:17
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




pe ce modele vor fi puse oare? 0,9 banuiesc ca pe modelele mici (twingo, modus,poate clio?) iar 1.2...


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 14 Jun 2009, 07:30
Post #5


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Ea va acoperi plaja de cilindree de la 0,9 l la 1,2 l și va înlocui motoarele aspirate cu o cilindree de la 1.2 l la 1.6 l.


poate si megane?

This post has been edited by rtBK: 14 Jun 2009, 07:30


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catal1n2000
post 19 Jun 2009, 15:48
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 16 May 08




Oare vor fi si pe Dacia?


--------------------
Toyota Auris 1,33 VVTI 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 19 Jun 2009, 16:51
Post #7


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Pai o sa apara motorul de 1,2 dar de 75 de cai, ia citeste mai atent despre ce se vorbeste sus...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi - CT _ _ _ _ 2008 ph 2
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 26 Dec 2009, 15:13
Post #8


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




Au aparut noile documente de la Inverstors Meeting din 2 si 4 decembrie. Cu aceasta ocazie au fost facute publice noi informatii despre viitoarele propulsoare:

1.6 dCi 130
16dCi130.jpg

Beneficiile in materie de emisii de CO2 fata de 1.9 dCi 130
16dCi130reducereemisii.jpg

Beneficiile in materie de emisii de CO2 ale 1.2 TCe 115 fata de 1.6 16v 110 Cp
12TCe115reducereemisii.jpg

Goldman Sachs conference - December 4
Societe Generale conference - December 2

This post has been edited by r_vlad: 26 Dec 2009, 15:21


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 12:18
Dacia