Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Stopuri semnalizare, Semnalul de frana si becurile utilizate

LiviuIonut
post 16 Nov 2011, 16:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Deschid acest topic in urma unei observatii in trafic la o alta masina identica cu a mea.
Eu am o masina Renault Laguna 2 din 2003 (cred ca versiunea 1) de 2.0 16V cu 137cai 99KW, in rest normal. Am aceasta masina din martie 2011 (al treilea posesor), masina originara din Germania. Am atasat 2 poze (gasite pe net) in care se observa foarte clar stopurile de pe spate, pe masina si demontate. Atasez si pozele din manualul de utilizare.

In trafic am observat (seara, cu pozitiile aprinse) ca laguna 2 dotata cu acest model de stopuri (clasice, vezi imagini), semnalizeaza franarea doar prin 3 becuri:
- un corp de semnalizare din stanga
- al treilea corp de semnalizare frana din mijloc
- si unca unul in dreapta.
La fel semnalizeaza si a mea, am testat seara cu pozitiile aprinse.

Dupa cum se poate vedea si in imagini (nu cititi acest paragraf daca stiti manualul), stopul din stanga este format din partea fixa ce se afla pe corpul fix al caroseriei si partea mobila ce se afla pe haion (parte mobila, ii zic eu). Astfel ca pe partea fixa,
- sus are becul galben pt semnal galben(citez din manual de utlizator: "Direction indicator light - Orange PY21 W bayonet bulb")
- jos are becul alb cu 2 filamente ce semnalizeaza rosu ("Side and brake lights - Two filament bayonet bulb: P21/5 W."
Pe partea mobila (pe haion) se afla 3 corpuri semnalizatoare:
- sus are bec alb de mers inapoi cu semnal alb ("Reversing lights Bayonet bulb P21 W")
- jos are bec alb cu 2 filamente ce semnalizeaza rosu ("Side lights - Two filament bayonet bulbs P21/5 W.")
- spre interiorul masinii se afla un bec alb ce lumineaza rosu pentru ceata ("Fog light - Bayonet bulb P21 W.")
Al treilea corp din mijlocul haionului este un bec alb ce semnalizeaza rosu ("Third brake light 10 - Consult your Renault Dealer. Bulb type: W16W.")

Pozitiile sunt semnalizate cu cele 4 becuri albe ce lumineaza rosu din stopuri (2 in stanga si 2 in dreapta), becurile sunt P21/5 W si se activeaza filamentul de 5W. In total un consum de 20W si lumina aferenta din acestea.
ATENTIE! Frana se semnalizeaza doar cu un bec din stanga si unul din dreapta, plus al treilea bec din mijlocul haionului. Becurile (stanga si dreapta) sunt P21/5 W si lumineaza cu cel deal doilea filament de 21W (daca nu gresesc).
DAR mai exista inca un bec pe haion in fiecare parte care este tot un P21/5 W si care nu se aprinde la semnalul de frana (al doilea filament), unul in stopul din stang si unul in dreapta. Aceste 2 becuri raman aprinse doar pe semnalul de pozitie.
Despre aceste 2 becuri ma refer in intrebarile ce urmeaza. Intrebari:

1. Este corect acest comportament? ( La voi cum se aprinde semnalizarea franei fara sau cu pozitiile aprinse? )
2. Ce rol au becurile P21/5 W (al doilea filament de 21W) ? (cumva becuri de rezerva pentru frana in caz ca unul sau 2 dintre cele utilizate nu se mai aprind?)
3. Cumva aceste 2 becuri se aprind pe semnal de frana doar atunci cand viteza de la care se franeaza este mai mare de un anumit nivel, sau franarea este una foarte puternica (cu cazul in care intra abs) ?
4. Cand se aprind acele 2 becuri la putere maxima, adica si cu al doilea filament? ( stie cineva daca cablajul lor pentru ambele filamente ajunge in computerul de bord sau nu? )


P.S.: 1. Am spus ca becul este alb si semnalizeaza alta culoare pentru ca becul este incastrat intr-un corp semitranparent care lasa sa treaca doar lumina de culoare rosie. Astfel vedem noi ca lumineaza rosu stopurile. Pe becul de semnalizare filamentul becului lumineaza cu lumina alba dar sticla becului este de culoare galbena astfel lumina becului este de culoare galbena.
2. Nu am desfacut stopul sa verific ca ce scrie in manul este corect, adica ca acolo pe stopul din haion, stanga si dreapta, se afla un bec P21/5 W sau un P21 W.


Attached thumbnail(s)
RENAULT_LAGUNA_2.jpg ( Size: 148.62k ) Number of downloads: 1684
RENAULT_LAGUNA_2_separat.jpg ( Size: 97.52k ) Number of downloads: 1812
RENAULT_LAGUNA_2_manual_p1.jpg ( Size: 81.27k ) Number of downloads: 1872
RENAULT_LAGUNA_2_manual_p2.jpg ( Size: 82.1k ) Number of downloads: 1851


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 20 Jan 2012, 21:11
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Aceeasi dilema o am si eu. Cand franez se aprind doar cele 3 pozitii descrise de ionut mai sus, desi triplele spate de pe haion sunt prevazute cu becuri cu doua pozitii. Am intrebat la reprezentanta si mi s-a spus ca este normal. Cei care mai au astfel de lampi puteti verifica si sa ne spuneti daca este normal....multumesc.


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp - PH-XX-XXX 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniLaguna2
post 27 Jan 2012, 20:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 30 January 11
From: bucuresti




am fost in service de mi am schimbat hayonul .si cei de acolo cred ca au incurcat firele cand dau masalier se aprind luminile de ceta din spate ...si decat un martor luminos alb cel din dreapta de pe hayon ...stie cineva ce poate fiii au incurcat firele? smile.gif smile.gif smile.gif


--------------------
renault laguna2 - B-200-DNI 2003
dni[COLOR=blue][SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 27 Jan 2012, 21:14
Post #4


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




mai bine mergi inapoi la service sa le spui, sa nu apara ceva de genu "a umblat scovearga si nu noi si deaia s-a stricat"!


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacadrean
post 27 Jan 2012, 21:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 321
Joined: 6 May 07




@LiviuIonut: la luminile de ceata te-ai gandit?


--------------------
Renault Laguna - - 2007 2.0T Lux Dynamique
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=255881&hl=
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniLaguna2
post 27 Jan 2012, 22:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 30 January 11
From: bucuresti




oricum trebuie sa ma duc sa imi montez bara spate ca astept un suport de bara care e pe comanda da a ramas inzapezit prin pitesti ..hihihi ... ce poate fii a pus mufele gresit ? daiai se aprind cele de ceata ..... cand dau in spate ......... si m ai am o problema cand deschid hayonul nu mai sta in sus cade in jos e de la amortizoarele de la hayon da eu cand am duso nu aveam problema asta ... ..mie mi a schimbat hayonul si de atunci nu mai sta in sus cade singur ..... smile.gif smile.gif smile.gif

28 Jan 2012, 18:50:
.......... smile.gif

29 Jan 2012, 17:56:
am inteles ca daca mi am pus eleron trebuie sa schimb si telescoepele hayon ..... are cineva schema electrica la stopurile de pe spate ca ,cand bag in masarier se aprind luminile de ceata cei de la service cred ca au incurcat mufele de conectare ... trebuiau sa se aprinda martorul alb de pe stop nup ....? smile.gif smile.gif smile.gif

This post has been edited by daniLaguna2: 29 Jan 2012, 17:56


--------------------
renault laguna2 - B-200-DNI 2003
dni[COLOR=blue][SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 23 Feb 2012, 21:35
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




QUOTE(dacadrean @ 27 Jan 2012, 22:15)
@LiviuIonut: la luminile de ceata te-ai gandit?
*


M-am gandit si la acestea!
Luminile de ceata se aprind separat. Nu afecteaza aceasta functionare a stopurilor de frana.

Eu am o varianta logica de gandire pentru aceasta, dupa ce am observat mai multe masini in trafic.

Masinile de clasa superioara (la care stopurile nu sunt construite Low buget) au stopurile formate din becuri (stanga si dreapta) care stau aprinse cu aceeasi intensitate in orice situatie (ca mod de referinta) si au alte becuri (stanga, dreapta si mijloc pe haion) pentru stopul de frana.
In cazul unei situatii in care cel din spate apare brusc in spatele tau (de dupa un obstacol/camion) si tu ai stopurile de frana aprinse (poate si cazul de frana de urgenta) daca nu vede la tine o diferenta intre becurile de la stop si cele de referinta poate sa nu perceapa din timp faptul ca tu franezi.
Asta este si mai de inteles cand becul de pe haion este ars (caz dramatic). Posibilitate de coliziune din spate.

Apoi mai este cazul in care unul din becurile pentru stopurile din dreapta sau stanga se ard si nu mai pot semnaliza pozitia de frana. Becul de pe haion are 2 filamente si astfel poate prelua el aceasta sarcina in timpul franarii (se aprinde filamentul de 20W din el) pentru dreapta sau stanga (partea unde am mentionat ca becul este ars). Pana la schimbarea becului putem semnaliza in bord avaria si astfel nu cream posibilitatea de tamponare din spate.
Acest caz, il mentionez pentru ca eu asa as face daca as construi masini la Renault.
Dar nu construiesc masini si nici nu lucrez la Renault dar asa gandesc unde construiesc ce construiesc.







--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 23 Feb 2012, 22:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Eu nu am remarcat spusele tale, o sa verific. Ai incercat sa vezi daca atunci cand ai ceatza aprinsa, poate la franare se aprinde al doilea filament al becurilor de frana pt. a marii intensitatea luminoasa a stopurilor.


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 23 Feb 2012, 23:35
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Ovidy, exact acest aspect nu pot garanta ca l-am incercat. Dar nu am sa uit si sigur il voi incerca.
Eu sunt realist si cred ca cei de la Renault nu au implementat asa multe kestii de "mixaj" in masina asta (Laguna), chiar daca ar fi putut sa faca asta!
Multe kestii implementate, multe kestii de testat si de asigurat ca merg bine si apoi multe kestii de reparat tongue.gif
Cand este mai simplu este mai bun, poate si mai durabil!


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 16 May 2012, 12:16
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




salut aceeasi intrebare o am si eu ca si initiatorul topicului ,asa ca rog un coleg care cunoaste de ce sunt pe stopurile de pe haion becuri cu dublu filament sa ne explice si noua
ms anticipat

<span class='edit'>16 May 2012, 22:16:</span>
nu stie nimeni?

17 May 2012, 14:51:
cineva?

This post has been edited by dandanDAN: 17 May 2012, 13:51


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 19 May 2012, 08:48
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




nimeni nimic


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 19 May 2012, 09:52
Post #12


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Orice folosinta se dorea pentru dublul filament de pe haion, la facelift l-au scos si au pus unifilament (W5W). Daca i-as fi gasit o utilitate ar fi fost aceea ca in momentul franarii sa se aprinda toate cele 4 becuri care folosesc si la pozitie, in loc de 2 cum e acum (asa se intampla la Honda Civic, de exemplu). Ar fi fost si util si estetic. Probabil au renuntat la idee sau nu le-a permis vreo norma europeana in domeniu...

This post has been edited by OVIDIUS: 19 May 2012, 11:18


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 20 May 2012, 18:58
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




ms OVIDIUS


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 20 May 2012, 19:35
Post #14


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Cu placere. Ai putea sa incerci, cand ai timp si chef, sa tragi fire si sa le dai aceeasi utilitate ca si celorlalte care se aprind la frana. Cred ca s-ar vedea frumos. Daca o faci, sa pui si poze, sunt sigur ca si altii ti-ar urma exemplul. wink.gif
Inainte de asta insa, ar fi bine sa fi 100% sigur ca nu au alta functie.

This post has been edited by OVIDIUS: 20 May 2012, 19:37


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 21 May 2012, 08:25
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




salut,asta vreau sa si fac ,dar vroiam sa fiu 100% sigur ca nu au o alta imtrebuintare ,imi era frica sa nu se aprinda suplimentar cand intra in functiune AFU sper totusi sa aflu dintr-o sursa mai sigura scopul lor
o zi faina la toti smile.gif

This post has been edited by dandanDAN: 21 May 2012, 08:28


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 21 May 2012, 15:16
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




M-am uitat la mufa de la stopul de pe haion. Are doar 4 fire.
Unul este negru, deci este masa, iar celelalte au diferite culori (nu imi mia amintesc exact care) dar cred ca sunt pentru pozitie, mers inapoi, si ceata. Ar mai fi trebuit sa aiba inca unul tras pentru frana suplimentara.

Am vazut si la alte masini, vezi Skoda Octavia model mai nou (cred ca de prin 2010) care are mai multe becuri pentru pozitie in stop, dar tot numai unul dintre ele se aprinde puternic cand se franeaza (cel de sus), impreuna cu cel din mijloc.

Sa fie o normal europeana care interzice aprinderea mai multor becuri din stopurile laterale de pe spate cand se franeaza? Stie cineva?

Ma gandeam sa fac cum zice un coleg mai sus, mai trag un fir suplimentar, sau sa il leg la un fir dintr-un stop de frana care se aprinde progresiv: http://www.vbilighting.co.uk/index.html

This post has been edited by LiviuIonut: 21 May 2012, 15:16


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 21 May 2012, 15:55
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




interesant LiviuIonut dar VBI-ul acela costa cam mult ,pana la urma o sa trag un fir de la un stop si sa fac sa mearga si cele de pe haion daca chiar aflu ca nu au nici o intrebuintare

This post has been edited by dandanDAN: 21 May 2012, 16:01


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 21 May 2012, 16:15
Post #18


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Pai daca colegul zice ca nu are fir tras, e clar. Cred ca cel mai simplu si mai aproape este de tras + de la lampa suplimentara de stop.


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 21 May 2012, 16:17
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Ma gandeam sa imi montez acel VBI in partea de sus a lunetei, sa inlocuiesc becul W16W de frana din mijloc cu una sau 2 benzi de leduri rosii, si sa inlocuiesc becurile (pozitii si frana) cu unele cu leduri. Astfel sigur sunt vazut mai bine de cei din spate si am si frana progresiva bazata pe acceleratia negativa in momentul franarii (clipeste incontinuu daca franezi brusc).


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 23 May 2012, 15:47
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




Salut, am verificat acele becuri cu dublu filament si nici nu au macar lamela pentru al 2-lea filament ,asa ca am tras 2 fire de la stopul (cel lat)de pe haion si le-am lipit direct pe soclul becului la fiecare, cu cositor ca sa fiu sigur ca face contact .Functioneaza perfect dupa cum se si vede.
smile.gif

This post has been edited by dandanDAN: 23 May 2012, 16:08

Attached thumbnail(s)
DSCN1028.JPG ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 1268


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 24 May 2012, 11:36
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Foarte tare! Eu nu am fost atent ca in interiorul soclului nu este prezent contact pentru cel de al doilea filament! Nici nu m-am gandit ca se poate elimina din constructia soclului contactul cel de al doilea smile.gif)
Cred ca asa voi proceda si eu, tot cu pistolul de lipit ca altfel nu vad cum! Bine de stiut ca sa stiu ce am nevoie cand voi lucra la micul meu proiect (care contine mai multe "retusuri")


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 24 May 2012, 13:55
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




LiviuIonut daca ai ceva nelamuriri da un pm si se rezolva (nu dezizola cablul de la stopul de pe haion ca se poate scoate capacul de la mufa galbena si se leaga acolo dupa care presezi capacul la loc)
bafta


--------------------
renault laguna 2 - AB 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siriteanu
post 20 Apr 2013, 18:43
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 748
Joined: 19 May 11
From: Iasi




rezitalizez si eu subiectul
are cineva idee de ce la becul de semnalizare, intensitatea celui din stanga este mai mica decat a celui din dreapta?
soclurile pe ambele parti au fost schimbate, si nu prezinta urme de "arsuri"... totodata, cand am pozitiile aprinse, si las masina pe avarii, am observat ca becul de pozitie scapa foarte putin din intensitate pe partea stanga, atunci cand se aprinde cel de semnalizare.
am schimbat toate becurile ..
a doua problema, este ca becurile de pozitie, cele dubufilament, se innegresc , ceva anormal , ele trebuie sa ramana albe...
mentionez ca eu pe masina am inlocuuit tot ce era bec si se putea, cu led-uri ( plafoniera, lumini pozitie, luminile din stopurile de la portiera, semnalizarile de pe portiera ) .este posibil ca tensiunea suplimentara generata de consumul mic al led-urilor sa forteze becurile cu dublufilament sau ceva de genul asta???

PS : am vazut acum la intuneric, ca ledurile din semnalizarile de pe portiera, stau foaarte putin aprinse ..

sugestii ? idei ? solutii ?

This post has been edited by siriteanu: 20 Apr 2013, 20:03


--------------------
Renault Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW - Dynamique 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 20 Apr 2013, 21:36
Post #24


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




si eu am o anomalie cu semnalul pe partea stranga ,cand apas frana ramane aprins sau palpaie mai des(am schimbat soclul cu bec si tot degeaba )


--------------------
Renault Laguna II - B-CFX 2003 1.9 dci hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdR!@N
post 21 Apr 2013, 19:06
Post #25


Adrian


Group: Members
Posts: 1.175
Joined: 13 December 10
From: Timisoara




In ambele cazuri problema este la firul de masa (cel negru) din mufa: contact imperfect. Trebuiesc curatate si/sau tensionate lamelele firului cu pricina, este nevoie de putina indemanare, din pacate este cam greu sa descriu pasii...la fata locului o sa iti dai seama ce trebuie facut.
Solutia am aplicat-o atat la mine cat si la colegul postasu. Eu am fost in cazul lui iuli23: apasam frana si se aprindea si semnalizarea blink.gif si cand semnalizam si puneam frana palpaia mai repede.
@siriteanu becurile innegrite cred ca se trage de la calitatea acestora, led-urile nu au nici o treaba. Led-urile stau putin aprinse pentru ca in gol este o mica tensiune...nu da importanta.

P.S. Aproape zilnic vad, in special, Logan taxi carora le fac stopurile ca pomu' de craciun radmasa.gif

Numai bine
Adrian


--------------------
Renault Latitude Luxury 2.0dCi CVA
Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 21 Apr 2013, 19:11
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




Confirm cele spuse de Adr!@n. Mi-a rezolvat pomul de craciun cheers.gif cheers.gif


--------------------
Renault Laguna III - TM ...... 2008
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 21 Apr 2013, 20:57
Post #27


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




firul negru pare curat(nu se vad urme de scurt..ceva) i-am cracanat si mufa (dupa operatiunea asta tot asa face,insa nu mereu...de cateva zile iar a revenit )


--------------------
Renault Laguna II - B-CFX 2003 1.9 dci hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 9 Jun 2013, 22:24
Post #28


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




tot nu-i dau de cap acestei probleme..Am schimbat tripla spate am schimbat becurile ..cracanat si rascracanat lamelele tot asa face.Sa fi avut eu norocul sa cumpar o tripla cu probleme.Ce sa-i mai fac?


--------------------
Renault Laguna II - B-CFX 2003 1.9 dci hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 10 Jun 2013, 17:52
Post #29


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




problema e din mufa. va trebui sa o schimbi.


--------------------
Renault Laguna 2 - cl 03 wzm 2001 - Estate - 79kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_ovi
post 13 Dec 2013, 18:19
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 21 May 08




Mai baieti, colegi de forum, lagunisti ! Va rog sa ma ajutati cu legaturile la stopurila spate deoarece eu am o laguna 2 din 2002 si vreau sa imi schimb stopurile cu stopuri de laguna 2 din 2006 facelift dar am citit pe undeva ca legaturile firelor sunt altfel decit la lagunele din 2002. Poate cineva sa imi explice cum se fac aceste legaturi, ca din mufa veche firele nu ies sau imi spune cineva cum sa fac ? Ceea ce vreau sa va spun sa stiti ca stopurile noi sunt foarte frumoase si cred ca va arata bine.


--------------------
Renault laguna - MS 07 VOT 2001 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 13:31
Dacia