Stopuri semnalizare, Semnalul de frana si becurile utilizate
![]() ![]() ![]() |
Stopuri semnalizare, Semnalul de frana si becurile utilizate
LiviuIonut |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 October 11 From: Bucuresti ![]() |
Attached thumbnail(s) RENAULT_LAGUNA_2.jpg ( Size: 148.62k ) Number of downloads: 1684 RENAULT_LAGUNA_2_separat.jpg ( Size: 97.52k ) Number of downloads: 1812 RENAULT_LAGUNA_2_manual_p1.jpg ( Size: 81.27k ) Number of downloads: 1872 RENAULT_LAGUNA_2_manual_p2.jpg ( Size: 82.1k ) Number of downloads: 1851 |
||
--------------------
Renault
Laguna
- BxxxHLI
2003 Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
|
|||
jordi |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Aceeasi dilema o am si eu. Cand franez se aprind doar cele 3 pozitii descrise de ionut mai sus, desi triplele spate de pe haion sunt prevazute cu becuri cu doua pozitii. Am intrebat la reprezentanta si mi s-a spus ca este normal. Cei care mai au astfel de lampi puteti verifica si sa ne spuneti daca este normal....multumesc.
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
- PH-XX-XXX
2004 Expression
|
|
daniLaguna2 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 809 Joined: 30 January 11 From: bucuresti ![]() |
am fost in service de mi am schimbat hayonul .si cei de acolo cred ca au incurcat firele cand dau masalier se aprind luminile de ceta din spate ...si decat un martor luminos alb cel din dreapta de pe hayon ...stie cineva ce poate fiii au incurcat firele?
![]() ![]() ![]() |
--------------------
renault
laguna2
- B-200-DNI
2003 dni[COLOR=blue][SIZE=7]
|
|
pishky |
![]()
Post
#4
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.522 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
mai bine mergi inapoi la service sa le spui, sa nu apara ceva de genu "a umblat scovearga si nu noi si deaia s-a stricat"!
|
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
dacadrean |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 321 Joined: 6 May 07 ![]() |
@LiviuIonut: la luminile de ceata te-ai gandit?
|
--------------------
Renault
Laguna
- -
2007 2.0T Lux Dynamique http://www.reno.ro/index.php?showtopic=255881&hl=
|
|
daniLaguna2 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 809 Joined: 30 January 11 From: bucuresti ![]() |
oricum trebuie sa ma duc sa imi montez bara spate ca astept un suport de bara care e pe comanda da a ramas inzapezit prin pitesti ..hihihi ... ce poate fii a pus mufele gresit ? daiai se aprind cele de ceata ..... cand dau in spate ......... si m ai am o problema cand deschid hayonul nu mai sta in sus cade in jos e de la amortizoarele de la hayon da eu cand am duso nu aveam problema asta ... ..mie mi a schimbat hayonul si de atunci nu mai sta in sus cade singur .....
![]() ![]() ![]() 28 Jan 2012, 18:50: .......... ![]() 29 Jan 2012, 17:56: am inteles ca daca mi am pus eleron trebuie sa schimb si telescoepele hayon ..... are cineva schema electrica la stopurile de pe spate ca ,cand bag in masarier se aprind luminile de ceata cei de la service cred ca au incurcat mufele de conectare ... trebuiau sa se aprinda martorul alb de pe stop nup ....? ![]() ![]() ![]() This post has been edited by daniLaguna2: 29 Jan 2012, 17:56 |
--------------------
renault
laguna2
- B-200-DNI
2003 dni[COLOR=blue][SIZE=7]
|
|
LiviuIonut |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 October 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacadrean @ 27 Jan 2012, 22:15) M-am gandit si la acestea! Luminile de ceata se aprind separat. Nu afecteaza aceasta functionare a stopurilor de frana. Eu am o varianta logica de gandire pentru aceasta, dupa ce am observat mai multe masini in trafic. Masinile de clasa superioara (la care stopurile nu sunt construite Low buget) au stopurile formate din becuri (stanga si dreapta) care stau aprinse cu aceeasi intensitate in orice situatie (ca mod de referinta) si au alte becuri (stanga, dreapta si mijloc pe haion) pentru stopul de frana. In cazul unei situatii in care cel din spate apare brusc in spatele tau (de dupa un obstacol/camion) si tu ai stopurile de frana aprinse (poate si cazul de frana de urgenta) daca nu vede la tine o diferenta intre becurile de la stop si cele de referinta poate sa nu perceapa din timp faptul ca tu franezi. Asta este si mai de inteles cand becul de pe haion este ars (caz dramatic). Posibilitate de coliziune din spate. Apoi mai este cazul in care unul din becurile pentru stopurile din dreapta sau stanga se ard si nu mai pot semnaliza pozitia de frana. Becul de pe haion are 2 filamente si astfel poate prelua el aceasta sarcina in timpul franarii (se aprinde filamentul de 20W din el) pentru dreapta sau stanga (partea unde am mentionat ca becul este ars). Pana la schimbarea becului putem semnaliza in bord avaria si astfel nu cream posibilitatea de tamponare din spate. Acest caz, il mentionez pentru ca eu asa as face daca as construi masini la Renault. Dar nu construiesc masini si nici nu lucrez la Renault dar asa gandesc unde construiesc ce construiesc. |
--------------------
Renault
Laguna
- BxxxHLI
2003 Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
|
|
ovidy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 29 September 08 ![]() |
Eu nu am remarcat spusele tale, o sa verific. Ai incercat sa vezi daca atunci cand ai ceatza aprinsa, poate la franare se aprinde al doilea filament al becurilor de frana pt. a marii intensitatea luminoasa a stopurilor.
|
--------------------
Renault
Laguna II
- GJ-16-MSW
2001 1.8 16V + GPL
|
|
LiviuIonut |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 October 11 From: Bucuresti ![]() |
Ovidy, exact acest aspect nu pot garanta ca l-am incercat. Dar nu am sa uit si sigur il voi incerca.
Eu sunt realist si cred ca cei de la Renault nu au implementat asa multe kestii de "mixaj" in masina asta (Laguna), chiar daca ar fi putut sa faca asta! Multe kestii implementate, multe kestii de testat si de asigurat ca merg bine si apoi multe kestii de reparat ![]() Cand este mai simplu este mai bun, poate si mai durabil! |
--------------------
Renault
Laguna
- BxxxHLI
2003 Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
salut aceeasi intrebare o am si eu ca si initiatorul topicului ,asa ca rog un coleg care cunoaste de ce sunt pe stopurile de pe haion becuri cu dublu filament sa ne explice si noua
ms anticipat <span class='edit'>16 May 2012, 22:16:</span> nu stie nimeni? 17 May 2012, 14:51: cineva? This post has been edited by dandanDAN: 17 May 2012, 13:51 |
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
nimeni nimic
|
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#12
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.727 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Orice folosinta se dorea pentru dublul filament de pe haion, la facelift l-au scos si au pus unifilament (W5W). Daca i-as fi gasit o utilitate ar fi fost aceea ca in momentul franarii sa se aprinda toate cele 4 becuri care folosesc si la pozitie, in loc de 2 cum e acum (asa se intampla la Honda Civic, de exemplu). Ar fi fost si util si estetic. Probabil au renuntat la idee sau nu le-a permis vreo norma europeana in domeniu...
This post has been edited by OVIDIUS: 19 May 2012, 11:18 |
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
ms OVIDIUS
|
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#14
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.727 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Cu placere. Ai putea sa incerci, cand ai timp si chef, sa tragi fire si sa le dai aceeasi utilitate ca si celorlalte care se aprind la frana. Cred ca s-ar vedea frumos. Daca o faci, sa pui si poze, sunt sigur ca si altii ti-ar urma exemplul.
![]() Inainte de asta insa, ar fi bine sa fi 100% sigur ca nu au alta functie. This post has been edited by OVIDIUS: 20 May 2012, 19:37 |
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
salut,asta vreau sa si fac ,dar vroiam sa fiu 100% sigur ca nu au o alta imtrebuintare ,imi era frica sa nu se aprinda suplimentar cand intra in functiune AFU sper totusi sa aflu dintr-o sursa mai sigura scopul lor
o zi faina la toti ![]() This post has been edited by dandanDAN: 21 May 2012, 08:28 |
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
LiviuIonut |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 October 11 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat la mufa de la stopul de pe haion. Are doar 4 fire.
Unul este negru, deci este masa, iar celelalte au diferite culori (nu imi mia amintesc exact care) dar cred ca sunt pentru pozitie, mers inapoi, si ceata. Ar mai fi trebuit sa aiba inca unul tras pentru frana suplimentara. Am vazut si la alte masini, vezi Skoda Octavia model mai nou (cred ca de prin 2010) care are mai multe becuri pentru pozitie in stop, dar tot numai unul dintre ele se aprinde puternic cand se franeaza (cel de sus), impreuna cu cel din mijloc. Sa fie o normal europeana care interzice aprinderea mai multor becuri din stopurile laterale de pe spate cand se franeaza? Stie cineva? Ma gandeam sa fac cum zice un coleg mai sus, mai trag un fir suplimentar, sau sa il leg la un fir dintr-un stop de frana care se aprinde progresiv: http://www.vbilighting.co.uk/index.html This post has been edited by LiviuIonut: 21 May 2012, 15:16 |
--------------------
Renault
Laguna
- BxxxHLI
2003 Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
interesant LiviuIonut dar VBI-ul acela costa cam mult ,pana la urma o sa trag un fir de la un stop si sa fac sa mearga si cele de pe haion daca chiar aflu ca nu au nici o intrebuintare
This post has been edited by dandanDAN: 21 May 2012, 16:01 |
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#18
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.727 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Pai daca colegul zice ca nu are fir tras, e clar. Cred ca cel mai simplu si mai aproape este de tras + de la lampa suplimentara de stop.
|
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
LiviuIonut |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 October 11 From: Bucuresti ![]() |
Ma gandeam sa imi montez acel VBI in partea de sus a lunetei, sa inlocuiesc becul W16W de frana din mijloc cu una sau 2 benzi de leduri rosii, si sa inlocuiesc becurile (pozitii si frana) cu unele cu leduri. Astfel sigur sunt vazut mai bine de cei din spate si am si frana progresiva bazata pe acceleratia negativa in momentul franarii (clipeste incontinuu daca franezi brusc).
|
--------------------
Renault
Laguna
- BxxxHLI
2003 Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
Salut, am verificat acele becuri cu dublu filament si nici nu au macar lamela pentru al 2-lea filament ,asa ca am tras 2 fire de la stopul (cel lat)de pe haion si le-am lipit direct pe soclul becului la fiecare, cu cositor ca sa fiu sigur ca face contact .Functioneaza perfect dupa cum se si vede.
![]() This post has been edited by dandanDAN: 23 May 2012, 16:08 Attached thumbnail(s) DSCN1028.JPG ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 1268 |
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
LiviuIonut |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 October 11 From: Bucuresti ![]() |
Foarte tare! Eu nu am fost atent ca in interiorul soclului nu este prezent contact pentru cel de al doilea filament! Nici nu m-am gandit ca se poate elimina din constructia soclului contactul cel de al doilea
![]() Cred ca asa voi proceda si eu, tot cu pistolul de lipit ca altfel nu vad cum! Bine de stiut ca sa stiu ce am nevoie cand voi lucra la micul meu proiect (care contine mai multe "retusuri") |
--------------------
Renault
Laguna
- BxxxHLI
2003 Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
|
|
dandanDAN |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 September 11 From: Alba Iulia AB ![]() |
LiviuIonut daca ai ceva nelamuriri da un pm si se rezolva (nu dezizola cablul de la stopul de pe haion ca se poate scoate capacul de la mufa galbena si se leaga acolo dupa care presezi capacul la loc)
bafta |
--------------------
renault
laguna 2
- AB
2001 1.6 16V
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
rezitalizez si eu subiectul
are cineva idee de ce la becul de semnalizare, intensitatea celui din stanga este mai mica decat a celui din dreapta? soclurile pe ambele parti au fost schimbate, si nu prezinta urme de "arsuri"... totodata, cand am pozitiile aprinse, si las masina pe avarii, am observat ca becul de pozitie scapa foarte putin din intensitate pe partea stanga, atunci cand se aprinde cel de semnalizare. am schimbat toate becurile .. a doua problema, este ca becurile de pozitie, cele dubufilament, se innegresc , ceva anormal , ele trebuie sa ramana albe... mentionez ca eu pe masina am inlocuuit tot ce era bec si se putea, cu led-uri ( plafoniera, lumini pozitie, luminile din stopurile de la portiera, semnalizarile de pe portiera ) .este posibil ca tensiunea suplimentara generata de consumul mic al led-urilor sa forteze becurile cu dublufilament sau ceva de genul asta??? PS : am vazut acum la intuneric, ca ledurile din semnalizarile de pe portiera, stau foaarte putin aprinse .. sugestii ? idei ? solutii ? This post has been edited by siriteanu: 20 Apr 2013, 20:03 |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
-
Dynamique 2006
|
|
iuli23 |
![]()
Post
#24
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
si eu am o anomalie cu semnalul pe partea stranga ,cand apas frana ramane aprins sau palpaie mai des(am schimbat soclul cu bec si tot degeaba )
|
--------------------
Renault
Laguna II
- B-CFX
2003 1.9 dci hatchback
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.175 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
In ambele cazuri problema este la firul de masa (cel negru) din mufa: contact imperfect. Trebuiesc curatate si/sau tensionate lamelele firului cu pricina, este nevoie de putina indemanare, din pacate este cam greu sa descriu pasii...la fata locului o sa iti dai seama ce trebuie facut.
Solutia am aplicat-o atat la mine cat si la colegul postasu. Eu am fost in cazul lui iuli23: apasam frana si se aprindea si semnalizarea ![]() @siriteanu becurile innegrite cred ca se trage de la calitatea acestora, led-urile nu au nici o treaba. Led-urile stau putin aprinse pentru ca in gol este o mica tensiune...nu da importanta. P.S. Aproape zilnic vad, in special, Logan taxi carora le fac stopurile ca pomu' de craciun ![]() Numai bine Adrian |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
postasu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
Confirm cele spuse de Adr!@n. Mi-a rezolvat pomul de craciun
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III
- TM ......
2008 Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
iuli23 |
![]()
Post
#27
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
firul negru pare curat(nu se vad urme de scurt..ceva) i-am cracanat si mufa (dupa operatiunea asta tot asa face,insa nu mereu...de cateva zile iar a revenit )
|
--------------------
Renault
Laguna II
- B-CFX
2003 1.9 dci hatchback
|
|
iuli23 |
![]()
Post
#28
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
tot nu-i dau de cap acestei probleme..Am schimbat tripla spate am schimbat becurile ..cracanat si rascracanat lamelele tot asa face.Sa fi avut eu norocul sa cumpar o tripla cu probleme.Ce sa-i mai fac?
|
--------------------
Renault
Laguna II
- B-CFX
2003 1.9 dci hatchback
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
problema e din mufa. va trebui sa o schimbi.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
- cl 03 wzm
2001 - Estate - 79kw
|
|
bad_ovi |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 21 May 08 ![]() |
Mai baieti, colegi de forum, lagunisti ! Va rog sa ma ajutati cu legaturile la stopurila spate deoarece eu am o laguna 2 din 2002 si vreau sa imi schimb stopurile cu stopuri de laguna 2 din 2006 facelift dar am citit pe undeva ca legaturile firelor sunt altfel decit la lagunele din 2002. Poate cineva sa imi explice cum se fac aceste legaturi, ca din mufa veche firele nu ies sau imi spune cineva cum sa fac ? Ceea ce vreau sa va spun sa stiti ca stopurile noi sunt foarte frumoase si cred ca va arata bine.
|
--------------------
Renault
laguna
- MS 07 VOT
2001 privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 13:31 |