Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

pt posesorii de Rx4..poate si pt megane1, probleme cu ventilatorul de la AC

catnico
post 18 Apr 2007, 08:51
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 14 April 07
From: bucuresti colentina




A unceput sa huruie ventilatorul cind ii dadeam drumul...de bine de rau a mai mai functionat o luna dupa care nu a mai vrut nici sa mai porneasca.
Am descoperit ca de sub el venea apa(o spalasem mai cu responsabilitate o data).
Nu am putut decit sa demontez ventilatorul .Se afla in pardea deapta pe interior sub compartimentul cu plapa din bord.Deasupra are o protectie din burete.Esta strins cu 5-6 suruburi ,2 puse aproape neplacut de actionat.Totusi nu a fost chiar atit de greu de dat jos.Inauntru avea apa si mizerie......desfacut,curatat,dat cu WD40 ,picaturi de ulei la lagare......merge.
PROBLEMA:..sub gratarul de sub parbriz exista in stinga si dreapa gaurile de scurgere pt apa .Aceste fante de scurgere sint acoperite cu niste bucati de cuciuc pt a nu lasa mizeria aruncata de roata sa ajunga in jgheab.
Cea de pe dreapta dintr-un motiv sau altul se colmatase,clapa nu se mai misca si apa se putea scurge doar pe partea stinga...de aici si apa in ventilator.
Asa ca daca mergeti pe drumuri cu pamint sau spalati masina cu jet f mare de apa urmariti modul de scurgare al apei mai ales pe partea dreapta.
Ideal ar fi sa desfaceti grilele(trebuie ridicata capota)si curatata un pic zona.Nu dureaza mult si nici nu trebuie sa fii mecanicos ..
De cind am facut ac4easta operatie nu mai am probleme....cred ca in toaman o voi repeta.
Succes


--------------------
renault Rx4 benzina 2001 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagittarius
post 19 May 2007, 11:23
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 25 January 07




Am patit si yo la fel ca tine!
Pana la urma ca sa fiu sigur ca nu o mai patesc am dat joc clapeta aia de cauciuc si de un an nu mai am treaba si nici mizerie nu se mai aduna.


--------------------
Renault Scenic 2001dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MadMax
post 21 May 2007, 19:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 May 07




eu am alta problema: la mine nu se mai opreste ventilatorul!
adica daca e contactul pus , merge si ventilatorul .
am renault scenic 1 phase2 din 2003 cu climatronic.
ati mai patit careva asa ceva?
si daca da, cum ati remediat?


--------------------
Renault Megane Scenic 2003
Renault Megane Scenic 1.9dTI - 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laguna_2_interceptor
post 12 Jun 2007, 17:32
Post #4


createur d'automobile


Group: Members
Posts: 1.416
Joined: 17 May 06
From: I A S I-capitala Moldovei, RO




@catnico... dupa operatiunea de curatire in timpul mersului se mai aude huruitul?


--------------------
Renault - Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft - 2003 - IS 79 MRS
C32 AMG Sportcoupé
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MadMax
post 27 Jun 2007, 20:21
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 May 07




m-am dus la serviceul euro motor din brasov.
programarea respectata.
constatare probleme clima = 10 minute
concluzia: trebuie schimbat modulul de climatizare...140 euro +tva +manopera.si nu-l au pe stoc , doar luni ma rezolva.
dar nu am platit nimic azi, deci constatarea e gratis.


--------------------
Renault Megane Scenic 2003
Renault Megane Scenic 1.9dTI - 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MadMax
post 2 Jul 2007, 17:38
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 May 07




azi am rezolvat: modulul de clima 140 euro+tva
test clip gratis
manopera 11 euro+tva / ora
Total : 587 ron
curs euro : 1 euro = 3.13 ron
multumit de lucrare si de servire , desi lucrarea a durat 20 minute , si vreo 20 minute a durat scoaterea piesei de la magazia lor interna.
si manopera mi-au bagat 1.2 ore ptr piesa asta.
asta este, servire buna, preturi nerusinate.


--------------------
Renault Megane Scenic 2003
Renault Megane Scenic 1.9dTI - 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catnico
post 3 Jul 2007, 06:58
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 14 April 07
From: bucuresti colentina




scuze ,nu am fost in tara...
5000 km AC la maxim fara zgomot.
la 140+tva ventilatorul nu e mult.
Nu inteleg de ce nu ai facut cum am scris .Te costa un spray degripant si putina vaselina....In fine cred ca si motorul vechi poate fi folosit...daca l-ai luat.Curata-l ,degripeaza-l si nu uita de clapita de scurgere a apei din jghiabul parbrizului..
Succes

3 Jul 2007, 08:03:
MADMAX la tine mi se pare o probleme de contacte (releul de sub ventilator)>da-l jos.sigur nu se va mai invirti .Vezi si pe la Logan ...gasesti relee cred similare (chiar si cod)
Eu am gasit contactul pt luminile de avarie (pe care il stricasem eu anterior)

This post has been edited by catnico: 3 Jul 2007, 07:03


--------------------
renault Rx4 benzina 2001 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MadMax
post 3 Jul 2007, 11:01
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 May 07




intre timp s-a rezolvat: era modulul(rezistenta) de climatizare.
ala a costat 140 euro + tva.
acum merge totul bine.


--------------------
Renault Megane Scenic 2003
Renault Megane Scenic 1.9dTI - 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 16 Dec 2009, 22:52
Post #9


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




salut
catnico, sau altcineva care stie, imi puteti spune mai detaliat cum sa desfac acel ventilator al aerotermei?
adica se desface din interior?
dau filtrul de polen jos si sub el este?
sau am acces din compartimentul motor?
va rog sa ma ajutati, ca acel ventilator s-a hotarat sa se strice chiar acum , cand e frig...


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 17 Dec 2009, 01:44
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




in dreapta de tot e motorasu cel putin la 1.6 asa e
are 3 suruburi si iese in jos

nu trebuie scos filtru de polen

in dreapta filtrului de polen chiar langa stalpu de la prag
nu te descurci da un call am scos deja unu smile.gif

de reparatie nu m-am ocupat eu


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 17 Dec 2009, 09:10
Post #11


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




m-am uitat intre filtru de polen si stalp si nu am vazut decat o mufa rosie...aia ce face?
si mai e un fel de capac de plastic/cauciuc..asta acopera motorasul?
si motorasul poate fi scos in jos, spre scaunul pasagerului?
iese cu tot cu elice?
ce scule imi trebuie?

This post has been edited by "BandiT": 17 Dec 2009, 09:11


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 17 Dec 2009, 10:25
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Cam asa "arata"instalatia de ventilatie de la RX4!
Vezi in detaliu piesele(motorul de la ventilatie este cu nr.5) si poate te ajuta cu ceva poza ca sa poti demonta ce vrei!
Numai bine!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catnico
post 17 Dec 2009, 10:31
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 14 April 07
From: bucuresti colentina




aeroterma se scoate din interior la RX.
protectia de cauciuc este deasupra aerotermei.Cu atentie ..se rupe imediat.Daca imi amintesc bine sint 3 -4 suruburi unele acoperite de protectie(parca unele erau si deasupra protectiei).Filtrul de polen ramine la locul lui.Nu e greu dar trebuie sa stai cu capul in jos cam mult.....poate ai garaj si nu te ninge.Cupla electrica nu mai stiu ce culoare are.Indiferent cum ar fi daca te incurca desfa-o dar nu uita sa o reperezi.Despre cum il deblochezi si unde este clapa de scurgere vinovata de acest scirtiit cred ca ai citi pe site.
Fii tare Ai sa reusesti
aeroterme este cam ca cea de la dacie.O sa iasa spre podea si e formata dintr-o covata de plastic cu motorasul inauntru.Pe partea de jos sint suruburile de fixate ale motorului.Desfaci ,scuti motorul.cureti ungi ,probezi si pui la loc
Iti trebuie niste capete de tubulara mici(parca 8-10)si un Teu mai lungut

This post has been edited by catnico: 17 Dec 2009, 10:36


--------------------
renault Rx4 benzina 2001 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 17 Dec 2009, 13:08
Post #14


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




inainte sa ma apuc , mai vreau niste detalii:
inainte de ventilator se afla acea mufa portocalie care de fapt e un releu portocaliu intr-un soclu negru...
intrebare: daca vine curent in soclu, rezulta acel releu sau motorul ventilatorului e stricat? corect?
daca releul e bun, rezulta motorul bulit?
si acea protectie de cauciuc care acopera motorul ventilatorului cum se desface? prin tragere cu forta sau are un schepsis?



17 Dec 2009, 18:55:
deci m-am apucat:
am verificat sigurantele = toate bune.
am verificat releul = bun
am dat jos si am verifcat aeroterma = buna
dar montata la loc tot nu merge....
mufa care intra in aeroterma nu primeste curent....
nu mai stiu ce sa fac, adica stiu, cred ca maine merg la service...


This post has been edited by "BandiT": 17 Dec 2009, 18:55


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catnico
post 17 Dec 2009, 19:53
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 14 April 07
From: bucuresti colentina




cum ai verificat releul?ai controlat partea de comanda(intra curent pe un fir mai subtire si se actioneaza releul adica se inchide contactul?prin contactul inchis trece curent..ai masuart rezistenta contactului de putere,te-ai uitat la pastile si sint curate?Era mai simplu sa pui un alt releu .
Ai verificat aeroterma si functioneaza?Chiar si pe locul ei (montata)te-ai mai uitat la carbuni?Se poate ca in anumite pozitii sa se blocheze.poate este ceva in interior care o blocheaza .eventual probeaz-o montata in totalitate dar nemontata la locul ei .Daca merge vezi daca nu e ceva inghetat in partea ei superioara unde vine turbina.pune-o pe locul ei si vezi daca miscind-o in sus si jos merge sau nu.
daca totul este OK vezi daca primesti semnal pe releu de la calculatorul de AC(pui un bec in paralel pe contactul releului de comada.
Verifica semnalul pe intrarea in aeroterma.....daca ai semnal pe intrarea aeroth. ..tot ea e de vina.
Daca ai semnal de comanda(fir subtire)cind comanzi de la panou tot e bine...scapi de frica calculatorului de aer cond.
imposibil sa nu o rezolvi singur..

<span class='edit'>17 Dec 2009, 20:58:</span>
'mufa care intra in aeroterma nu primeste curent....'
nu ai probat functionarea aerotermei dind curent pe mufa?inseamana ca un fir de la mufa la motoras e intrerupt

This post has been edited by catnico: 17 Dec 2009, 20:00


--------------------
renault Rx4 benzina 2001 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 17 Dec 2009, 20:23
Post #16


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




deci:
releul l-am demontat din soclul lui si l-am dus intr-un atelier de electronica (de la mine de la servici)...electronistul a zis ca e bun, dupa ce l-a probat la o baterie auto...
aeroterma am dat-o jos , mi-a curatat-o alt specialist,mi-a suflat-o cu aer, mi-a uns lagarele, mi-a probat-o tot la o baterie de masina si merge perfect(am scapat de un suierat care se auzea inainte, acum merge silentios).
mentionez ca elicea aerotermei se invartea un pic mai greu inainte de curatare, acum se invarte foarte usor si silentios.
dar pur si simplu nu vine curent in mufa de alimentare a aerotermei...
adica problema e undeva intre siguranta si mufa de alimentare a aerotermei(parerea mea).
mai mult de atat nu mai stiu sa fac...
specialistii mei nu au garaj, de aceea am demontat ce s-a putut demonta si am dus in atelier sa probam.
eu personal nu ma pricep de loc la electronica sau electrotehnica, eu doar am demontat aeroterma...si am verifcat cu un beculet la mufa ei...si beculetul nu se aprinde..
si auzind prognoza meteo care anunta temperaturi profund negative in viitorul apropiat, am hotarat sa o duc la service maine....
macar stiu ca piesa cea mai scumpa (aeroterma) functioneaza, deci nu ma pot jupui de prea multi bani..cel putin asa sper!
multumesc ptr. ajutor!

This post has been edited by "BandiT": 17 Dec 2009, 20:26


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 18 Dec 2009, 20:48
Post #17


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




Revin cu noutati:
am rezolvat.
era vorba de grupul de rezistente(sau modul de clima)..
arata ca in pozele de mai jos.
coata destul de mult noua, cred ca peste 140 euro, dar eu am dat 200 lei pe una secondhand cu montaj inclus.
de montaj s-a ocupat userul NaeRX4 caruia -i multumesc si pe aceasta cale.
in ultima poza se vede incercuit cu rosu piesa care se strica de fapt, (un tiristor de mare putere).
aceasta piesa se afla undeva sub plansa de bord, cam in spatele torpedoului.
cica primul efect al defectarii acestei piese este faptul ca ventilatorul va merge doar pe treapta maxima...
si cica o metoda profilactica este renuntarea la filtrul de polen, astfel scazand riscul supraincalzirii acestei piese...

This post has been edited by "BandiT": 18 Dec 2009, 20:51

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 60.82k ) Number of downloads: 566
2.jpg ( Size: 73.67k ) Number of downloads: 585
3.jpg ( Size: 70.6k ) Number of downloads: 569
4.jpg ( Size: 73.65k ) Number of downloads: 581


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 19 Dec 2009, 02:34
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




merci de poze chiar eram curios cum arata tongue.gif sper sa nu am probleme


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 15:35
Dacia