Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#661
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|||
cristian92 |
![]()
Post
#662
|
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 12 July 12 From: Bucuresti ![]() |
@ p.s am vazut ca un coleg a intrebat la cat sa schimbe filtrul de motorina,la ce motorina avem noi eu te sfatuiesc sa il schimbi intre 10.000~15.000 maxim,vezi ca filtrul de motorina sa filtreze la capacitatea de 1micron! filtre mann la un pret rezonabil
|
--------------------
Renault ,Ford
Megan2 bicorp /Mondeo Limusin
2003/2001
- ph 57 Mad/ph 12 Guk
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#663
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
La motorina din RO este indicat sa se schimbe filtrul de motorina la fiecare schimb de ulei..... (producatorul zice la 60k km) Cand am ajund in Ro vara trecuta,am facut plinul la intare in tara de la OMV,si pe la Brasov,sa facut bordul rosu: "check injection". Am pus imediat testerul (care-l port cu mine) si am vazut eroarea! Am schimbat filtrul de motorina si totul a revenit la normal.
This post has been edited by maytow_airis: 29 Apr 2015, 11:24 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
adybar |
![]()
Post
#664
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
revin la motul
![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#665
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Sticla de whiskey si antigelul Dacia nu te-au convins?
![]() Baga repede comanda de Motul pana nu te razgandesti. ![]() P.S. Eu ti-am zis ca e fan Motul. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 29 Apr 2015, 12:04 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#666
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
madhorsefuzzy: si eu sunt de acord cu explicatia ta.
Dar sa-ti spun cum a fast la mine: masina noua la fiecare schimb elful reprezentantei schimbat la 1 an, kilometrii mai putini era negru taciune de fiecare data, cateva schimburi la rand. Nu am urmarit cat de repede se innegrea. Motorul a fost pastrat curat iar redline nu s-a ingrosat cum s-a intamplaty la altii. Dar erau doar 29.000 km aproximativ, restul schimburilor anterioare cu elf 5w40 sxr. Primul schimb cu redline plus aditiv redline plus aditiv liqui moly 5122 plus ulei 2t motul 710(esteric complet sintetic nu tehnologie de sinteza) intradevar s-a innegrit mai greu dar cand l-am dat jos era negru smoala ca si elful insa foarte uleios, nu apa ca elful. Teoretic se intampla cum spui tu daca folosesti un aditiv de motorina si/sau ulei 2t a la long, eventual de la primul kilometru parcurs cu masina. In practica, motorul diesel este destul de murdar, motorina noastra neomogena si arde prost cu reziduuri astfel incat uleiul se innegreste rapid. Sau ar trebui sa se innegreasca, de aceea am spus ca uleiul trebuie sa curete si sa inglobeze mizeria in ele nu sa ramana curat ptr. ca atunci nu curata. Depinde si de regimul de exploatare ptr ca una este sa mergi preponderent extraurban si alta urban cu porniri si opriri dese, pe distante scurte.... Si inca ceva: folosit numai si numai alto 55 si apoi efixs tot de 55. Nu e decat reclama de ea, dar asta-i o alta discutie. Cifra cetanica are buna ptr. ca nu mai bate avansul centrifugal ca la cea de 51 dar aditivii sunt doar o poveste. Spuneai in postul anterior ca motorina trebuie adusa cat mai aproape de cifra cetanica 55: pai efixs plus redline 85+ cu cetane improver plus ulei 2t ajunge la mai mult de 55. Nu crezi? This post has been edited by ionita123: 29 Apr 2015, 12:25 |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#667
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt cam multi aditivi acolo?
![]() Eu pun doar EfixS 55 + ulei 2T (Kaufland bidon galben si mai nou Mobil 2T nu mai stiu cum). EfixS 55-ul il pun doar pentru cifra cetanica, pentru ca are aceeasi aditivi ca si cea de 51 (scrie pe pompe care sutn aditivii). In realitate cifra cetanica nu sare de 52 la EfixS 55. Cu cantitati mai mari de ulei 2T (1:200 sau peste nu 1:300 cum pun eu) se mai creste cifra cetanica cu 3 unitati. Deci combinatia mea sigur nu are 55. Cocktail-ul tau poate are cifra cetanica 55 sau mai mult. Peste 55 cica nu mai conteaza. Legat de flush eu sunt convins ca ajuta la curatarea motorului. Eu i-am facut Legumei la 120.000Km, adica la al 4-lea schimb. Sunt convins ca neamtz-ul nu a facut flush la schimburi. Innegrirea uleiului se observa si la benzina. La mine la Logan in 7000Km era taciune ca de diesel pentru ca nu aveam reglate bujiile corespunzator. Dar tot din ardere incompleta provenea inegreala. This post has been edited by madhorsefuzzy: 29 Apr 2015, 12:39 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#668
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Nu sunt multi. Bataia de pompa specifica de diesel a disparut doar cu 5122. 85+ nu mi-a scos-o din pacate.
Iar uleiul 2T motul l-am luat inainte de aditivi, nu a facut ce fac aditivii si acum il folosesc daca tot il am pana se termina. Gasisem pe un forum motortalk.de ca au testat nu stiu cum uleiurile 2T si Mobilul ala ce-l folosesti tu era dat ca fiind neutru, adica nu face rau da nici nu exceleaza cu curatarea...Ma rog nu inteleg germana si s-ar putea sa nu fi inteles eu cum trebuie. Ei ziceau acolo ca 2t din kaufland trebuie evitat insa ar fi bune liqui moly 2t universal, cel semisintetic de motocicleta si de scuter precum si ravenolul semisintetic de scuter cu foarte putina cenusa sub 0.004% parca. This post has been edited by ionita123: 29 Apr 2015, 12:52 |
--------------------
renault
megane II
2008 lux privilege 1.5 105cp
- NT 72 MAN
|
|
adybar |
![]()
Post
#669
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
dar fara flush nu merge?pana acum 2 zile nici nu auzisem de asa ceva!
|
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#670
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
De 2 zile ai aflat ceva nou. Merge si fara flush. Merge si fara ulei. =))
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
adybar |
![]()
Post
#671
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
pistritu |
![]()
Post
#672
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Pentru cei ce doresc sa foloseasca Shell pe baza de GTL, sa caute pe net si vor gasi ceva produse; HELIX ULTRA ECT 0w30, HELIX ULTRA 5w40, HELIX ULTRA AV-L 5w30 LL.
GTL procedeu Fischer Tropsch = transformare a gazului natural in ulei sintetic = molecule cu lant lung = ulei brut extrem de pur, sintetic, care este lipsit de contaminanti, cum ar fi sulf, aromatice si metale = identic cu PAO (mult mai ieftin de produs) = indice de vascozitate mare, punctul de curgere scazut, volatilitate mica, punct de aprindere mare, asta fara aditivi adaugati! Shell Helix Ultra ECT 0w30 API SN, ACEA C3, MB 229.51, BMW LL 04 Densitate; 835.1 Vascozitate 40 grade; 66.99 Vascozitate 100 grade; 12.1 VI; 180 MRV; 13.700 FP; 233 PP; -54 TBN; minim 6 HTHS; minim 3.5 Shell Helix Ultra 5w40 API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40; Renault RN0700, RN0710; PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725 Densitate; 840.3 Vascozitate 40 grade; 79.10 Vascozitate 100 grade; 13.1 VI; 168 MRV; 19.300 FP; 243 PP; -45 TBN; minim 10 HTHS; minim 3.5 Shell HELIX DIESEL HX7 C 5W40 API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; GM LL-B-025; MB approval 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; JASO SG+ Densitate; 860 Vascozitate 40 grade; 82.5 Vascozitate 100 grade; 14.4 VI; 182 FP; 220 PP; -42 TBN; minim 10 HTHS; 3.6 P.S; Shell e singurul producator de ulei ce are baze din GTL (ii are sub aripa si pe cei de la Pennzoil si Vapsoil), doar ca produsele Shell sunt mai ieftine fata de celelalte doua. 29 Apr 2015, 22:04: Shell Helix Ultra Professional AB-L 0W-30 e peste AG 5W-30 si AV-L 5w30 (, la toate capitolele, are un VI de 204! .......gama e destul de noua ) API SN; ACEA C3; MB approval 229.52; 229.51;229.31 Densitatea; 838 Vascozitate 40 grade; 58.7 Vascozitate 100 grade; 11.9 VI; 204 MRV; 18900 FP; 226 PP; -51 This post has been edited by pistritu: 29 Apr 2015, 22:04 |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Stric intre Elf NF si SXR,ce sa aleg?Pana acum am ales NF,am aproape 120k,nicio problema !
Odata cu noile denumiri,au mai umblat si la reteta? |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#674
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Din fise vechi NF-ul se uzeaza mai greu (TBN 10 vs 9) dar este si mai gros la cald (14,3 vs 13.6).
Fise noi nu gasesti. Secret de stat francez. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
adybar |
![]()
Post
#675
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
fan motul
![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
adybar |
![]()
Post
#676
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
motul
![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
gabize |
![]()
Post
#677
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Fan brânză, nimeni?
![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
argon |
![]()
Post
#678
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Catalinmodena @ 30 Apr 2015, 00:44) Stric intre Elf NF si SXR,ce sa aleg?Pana acum am ales NF,am aproape 120k,nicio problema ! Odata cu noile denumiri,au mai umblat si la reteta? Ce conteaza? Asta cu ce sa aleg la Renault benzinar e o pierdere de vreme, o discutie doar de dragul de a discuta..si nu ma refer la tine ci la toate topicele de minim treij de pagini de pe forum...orice ulei ar fi, 5w40, 5w30... schimbat la cat zice cartea, in aceasi stare o sa fie motorul cand casezi masina. This post has been edited by argon: 1 May 2015, 20:24 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#679
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
Motorul da, in schimb ...confortul psihic difera in functie de tipul de ulei pe care il ai in motor.
![]() |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#680
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 1 May 2015, 20:21) Ce conteaza? Asta cu ce sa aleg la Renault benzinar e o pierdere de vreme, o discutie doar de dragul de a discuta.. La Reno diesel cum sta treaba ca te vad informat? QUOTE(gabize @ 1 May 2015, 20:09) Decat de oaie. This post has been edited by madhorsefuzzy: 1 May 2015, 22:49 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
adybar |
![]()
Post
#681
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
motul
![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#682
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
![]()
Post
#683
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La diesel nustiu ca nu-s fan, dar bănuiesc ca daca bagi ce zice cartea schimbat la cat zice cartea, e totuna. Eventual schimbat mai repede, ca unge si turbina, si se murdărește mult mai repede ca la benzinar.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adybar |
![]()
Post
#684
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
deci la dci bagi motul
![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#685
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai ce am bagat Ravenol HDS fabricat in 2011 + flush cu Wynn's. 22.500Km am tinut Elf-ul vietii. De pe la 21.500Km incepuse sa dea semne de oboseala.
Argoane te rog sa te hotarasti: cum zice cartea sau mai repede ca se murdareste? This post has been edited by madhorsefuzzy: 3 May 2015, 15:05 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
argon |
![]()
Post
#686
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cel tarziu cand zice cartea, daca as avea dci l-as schimba la maxim 10.000, pentru ca la 1000 de la schimb e negru ca taciunele. LA benzinar nu conteaza, imi pun ulei long life schimbat la 30.000 sau 2 ani.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adybar |
![]()
Post
#687
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 March 15 ![]() |
sa ma tii la curent cu ravenol
![]() |
--------------------
renault
megane sedan
2008
- ot-79-dya
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#688
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 3 May 2015, 17:53) Cel tarziu cand zice cartea, daca as avea dci l-as schimba la maxim 10.000, pentru ca la 1000 de la schimb e negru ca taciunele. Pai nu mai bine il schimb la 1000Km cand e negru ca taciunele? De ce sa risc pana la 2-3000Km?QUOTE(adybar @ 3 May 2015, 21:44) Ravenolul actual sigur zboara pana in 300Km. Sa vad cu ce il inlocuiesc: ravenol, elfu' vietii sau altceva. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#689
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
2 ani e prea mult dar un 1 an si aprox 20000 la benzina e ok.
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#690
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
|
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 05:49 |