Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
![]() ![]() ![]() |
Tipul de ulei folosit!, Dupa cati km este recomandat schimbul?
busu 12 |
![]()
Post
#1351
|
||
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
dacia
1
|
|||
GBX |
![]()
Post
#1352
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
De ce sunt mai potrivite?
OK, trecând peste partea strict comercială și contractuală dintre Renault și Elf (de fapt Total), ce anume declasifică uleiul Elf? Întreb d.p.d.v. al unui utilizator de Renault, ce nu are nicio legătură cu domeniul auto, și căruia i s-a recomandat mereu, de către dealer (dar și direct de producător, prin abțibildurile de pe lunetă sau adnotările din manualul de utilizare), uleiul Elf. Că sunt uleiuri mai bune, fie, dar cum ai stabilit care e mai potrivit, altul decât ce recomandă producătorul? |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
Heavyd |
![]()
Post
#1353
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 17 February 17 From: Timisoara ![]() |
total quartz 9000 energy 5w40 nu are certificare Renault.
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci 60 kw 82 cp
2004
|
|
aluibasarabeanu |
![]()
Post
#1354
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 24 August 08 From: CONSTANTA ![]() |
la 1,6 benzina cati litri de ulei trebuie sa iau? merg pe 5w40? masina e din 2006 si are 90000 de km.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
1,6 16v anul 2006
- Necunoscut momentan
|
|
molduo |
![]()
Post
#1355
|
cititor Group: Members Posts: 77 Joined: 25 November 15 ![]() |
4.7 l .
5w40. |
--------------------
Renault
Megane 2
2005
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#1356
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(4ltair @ 3 Oct 2017, 09:57) Salutare tuturor Ca si proaspat posesor al unui Megane 2 hatchback, 1.5dci, 82cp (motor K9KD7), an de fabricatie 12.2004, vreau sa-i schimb uleiul si am nevoie de ajutor: 1. Tipul asta de motor are DPF (se poate verifica de un amator daca are ?) 2. Ce tip de ulei trebuie in functie de raspunsul la intrebarea de mai sus? Din ce am citit in cartea tehnica si pe forum, recomandat este Elf 5W40. Le-am dat un mesaj cu VIN-ul masinii celor de la Renault Romania pentru o oferta de pret si acolo au trecut ceva de genul ULEI ELF 5W30 DPF, la un pret de 45.59 RON litrul. 1.Nu ai DPF. 2. Ca "proaspat posesor",poti afla cu ce ulei sa plimbat masina pana acum? Si cati km ... QUOTE(GBX @ 3 Oct 2017, 13:16) De ce sunt mai potrivite? OK, trecând peste partea strict comercială și contractuală dintre Renault și Elf (de fapt Total), ce anume declasifică uleiul Elf? Întreb d.p.d.v. al unui utilizator de Renault, ce nu are nicio legătură cu domeniul auto, și căruia i s-a recomandat mereu, de către dealer (dar și direct de producător, prin abțibildurile de pe lunetă sau adnotările din manualul de utilizare), uleiul Elf. Că sunt uleiuri mai bune, fie, dar cum ai stabilit care e mai potrivit, altul decât ce recomandă producătorul? Nu trebuie sa fii AS in domeniul auto,pur si simplu trebuie sa stii ce sa cauti! E foarte simplu: "renault recomanda ELF". Un contract stabil cu cei de la TOTAL, de unde au de castigat ambele parti. Ei fac un ulei mineral aditivat "sa reziste" si sa corespunda cerintelor motoarelor renault,si renault il vinde. Motoarele de renault sunt foarte reusite,si ce e drept nu sunt foarte pretentioase la ulei. Bun sa fie! (Nu luam in calcul cele cu DPF). Intrebi de uleiurile "mai bune"! Mai bune sunt cele care au la baza ulei sintetic, cu aditivi. Acesta este mult mai rezistent,si ofera o protectie mult peste masura unui ulei mineral. E usor sa ai un prieten care zice "baga de ala ca am bagat eu si merge brici" ! Ca sa nu mai intrebi, si sa te decizi singur,doar trebuie sa cauti: MSDS-ul uleiului (un fel de "prospect" sau "fisa tehnica" al uleiului) Acolo vezi diferente intre ele,plus date care la un ulei "slab calitativ" lipsesc. Cand prezinti Fisa tehnica-compozitiile unui ulei,de fapt " TE LAUZI", e ca un "CARNET DE NOTE"! Dacai ai ce sa arati,le prezinti,daca nu sunt spectaculoase,le eviti! Exemplu: (ce sa cauti) Densitatile uleiului la diferite temperaturi- Vascozitatea la 20º 40º si 100ºC HTHS (densitatea uleiului la 150ºC) Indexul de vascozitate Cantitatea de Sulf ( sulful confera ungere ridicata) TBN-ul acestuia- Cu cat mai ridicat.cu atat mai bun! reprezinta capacitatea unui lubrifiant de a neutraliza compusii acizi rezultati din procesul de oxidare (exceptie DPF unde se cauta echilibrul) Poti sa mergi pe aceste date,iar urmatoarea data vei descoperi ca nu mai intrebi pe nimeni cand vrei sa faci schimbul de ulei. ![]() |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
GBX |
![]()
Post
#1357
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Pe scurt, Elf-ul e mai mult decât suficient. Schimbat la timp, firește.
Că sunt și alte uleiuri, la fel de bune dau chiar mai bune, fie. Dar, cum spuneam, nu poți pretinde că sunt "mai potrivite". |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#1358
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Sunt mai potrivite,deoarece confera mult mai multa protectie.
Sau poate pentru unii prea putin conteaza,dar pentru mine nu. Si acum depinde ce intelegi prin "schimbat la timp". Acest "timp" unii il vad "long life" |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
bogdanpaul |
![]()
Post
#1359
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 19 August 17 ![]() |
QUOTE(maytow_airis @ 8 Oct 2017, 21:45) Sunt mai potrivite,deoarece confera mult mai multa protectie. Poti prezenta niste teste/dovezi pt sustinerea acestei afirmatii ? |
--------------------
Renault
Megane II Grand Tour
2.0 16v
|
|
molduo |
![]()
Post
#1360
|
cititor Group: Members Posts: 77 Joined: 25 November 15 ![]() |
Result:0.09:
https://www.youtube.com/watch?v=_6pj3KyDm_I Result: 0,01: https://www.youtube.com/watch?v=XF5vOE-cKh0 |
--------------------
Renault
Megane 2
2005
|
|
busu 12 |
![]()
Post
#1361
|
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
QUOTE(bogdanpaul @ 8 Oct 2017, 22:01) ptr tine merge motul xcess 5w40, ca tot esti fan motul. Atat. Am vazut ca recomandai la cutii de viteze uleiul motul. ptr restul un banal ulei Valvoline Synpower 5w40 sau Ravenol VST 5w40. Este suficient. This post has been edited by busu 12: 9 Oct 2017, 11:22 |
--------------------
Renault
dacia
1
|
|
GBX |
![]()
Post
#1362
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
QUOTE(molduo @ 9 Oct 2017, 09:30) Dacă acest test simulează frecările reale din interiorul cilindrilor unui motor, atunci cu siguranță un motor ce a primit doar Elf în primii 100000km n-ar mai avea cămăși. Și nici segmenți. Ceea ce nu este cazul. This post has been edited by GBX: 9 Oct 2017, 11:59 |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#1363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(bogdanpaul @ 8 Oct 2017, 22:01) NU. Eu nu detin dovezi,altii da. Eu detin aprobarile (in PDF) semnate cu majoritatea producatorilor de masini. Ce contin uleiurile,sunt "ingrediente",si daca e sa luam acest termen din gastronomie,sa il folosim si ca exmplu: Luam doua feluri de mancare,unul care este alcatuit cu produse "premium"(eco), iar celalat cu produse ieftine. Ce fac ambele? pai te saturi la fel de bine.... doar ca mananci mai "sanatos" sau nu. QUOTE(molduo @ 9 Oct 2017, 08:30) Result:0.09: https://www.youtube.com/watch?v=_6pj3KyDm_I Result: 0,01: https://www.youtube.com/watch?v=XF5vOE-cKh0 Aceste sunt teste TIMKEN,si nu au nici o relevanta. Acest tip de test se foloseste pentu a determina uzura in alte tipuri de frecari,dar nu in industria auto. Uleiul se comporta diferit in motor,si isi schimba proprietatile odata cu urcarea in temperatura. Poti face tu acasa acest test,si daca vrei uzura "zero",in loc de ulei de motor,foloseste sampon de par! rezultatul te va uimi! QUOTE(busu 12 @ 9 Oct 2017, 11:22) ptr tine merge motul xcess 5w40, ca tot esti fan motul. Atat. Am vazut ca recomandai la cutii de viteze uleiul motul. ptr restul un banal ulei Valvoline Synpower 5w40 sau Ravenol VST 5w40. Este suficient. Eu folosesc Motul de foarte mult timp. Pana la el am Folosit si altele: Shell,GM Dexos2 (in masini anterioare),Mobil1,ELF,Castrol .... La inceput nu stiam mai nimic despre ele,dar apoi am inceput sa caut informatii despre fiecare in parte. Pot spune ca ani de zile, imi dedicam ore bune,seara, cautad tot felul de informatii,si invatand despre aditivii acestora,si rolul lor in functionarea unui motor. Am intrat in cotnact cu foarte multe pesoane din mai multe tari, de la care am invavat rolul uleiului in motor. Pana la urma a devenit un fel de "pasiune" pentru mine. Cand intri in lumea uleiurilor,descoperi lucruri interesante. Te poate atrage,sau poate nu! ![]() Recunosc ca Motul NU ESTE "the best" in uleiuri,dar sunt alte motive care ma determinat sa-l folosesc. Daca il baga SUBARU la prima umplere,si BRABUS (firma de tuning Mercedes),eu de ce nu l-as baga? ![]() Il am si in motor,si in cutie,+ lichid de frana, in ambele masini care le detin. Plus ca il folosim in alte 5 (familie-neamuri). ![]() Am devenit atat de "cretin" incat mi-am cumparat o mini-camera de inspectat motoarele pe interior ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by maytow_airis: 9 Oct 2017, 13:59 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
busu 12 |
![]()
Post
#1364
|
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
QUOTE(maytow_airis @ 9 Oct 2017, 13:54) Eu folosesc Motul de foarte mult timp. @maytow aris, nu la tine m-am referit, uita-te atent la quote si o sa vezi ca e alta persoana. Cred c-ai folosit motul din cauza ca era foarte ieftin. Dar sa afirmi ca e un ulei bun,e cale lunga ... Ala e un ulei mediocru, multi care au folosit se plang de el ca le-a lasat sludge prin motor, dupa 6-7000km uleiul ceda psihic si devenea zgomotos motorul ![]() Inafara de danviteza si budspencer07 absolut nimeni nu a fost multumit de Motul Xcess 5w40 ![]() |
--------------------
Renault
dacia
1
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#1365
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu acum ce fac? Il arunc si iau altul pentru Logan?
M-am lasat dus de val ca am luat pentru Leguma Motul RN0720 si am luat si X-cess 5W40 pentru Logan. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#1366
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(busu 12 @ 9 Oct 2017, 15:03) @maytow aris, nu la tine m-am referit, uita-te atent la quote si o sa vezi ca e alta persoana. Cred c-ai folosit motul din cauza ca era foarte ieftin. Dar sa afirmi ca e un ulei bun,e cale lunga ... Ala e un ulei mediocru, multi care au folosit se plang de el ca le-a lasat sludge prin motor, dupa 6-7000km uleiul ceda psihic si devenea zgomotos motorul ![]() Inafara de danviteza si budspencer07 absolut nimeni nu a fost multumit de Motul Xcess 5w40 ![]() Da. M-am grabit, nu era quote pentru mine. Dar oricum,nu ai inteles nimic. Si sa ma faci "calic",adica folosesc anumit tip de ulei,ca e ieftin, inseamna ca citesti doar printre randuri. In cazul meu,chiar nu se pune problema cand e vorba de intretinerea masinii.... daca platesc 35€ pe un ulei,crezi ca mi-ar pasa daca ar costa 50€? Poate imi explici si mie de ce in 110k km=11 schimburi de ulei, am mototul curat pe interior (am scris mai sus ... am o camera care o strecor prin motor din cand in cand),+ in cealalta masina 8 schimburi ... dar daca tu zici "multi se plang de el" stii tu ceva ceva.... QUOTE(madhorsefuzzy @ 9 Oct 2017, 17:09) Si eu acum ce fac? Il arunc si iau altul pentru Logan? M-am lasat dus de val ca am luat pentru Leguma Motul RN0720 si am luat si X-cess 5W40 pentru Logan. De care val? ![]() Nu ai 15 zile sa iti recuperezi banii ? Glumeam ... Nu-l arunca,pastreaza-l. Toarna-l in motor cu toata increderea ... This post has been edited by maytow_airis: 9 Oct 2017, 18:49 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
espacern |
![]()
Post
#1367
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Ce face baeti se distreaza?....ramane-ti ontopic totusi!
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
molduo |
![]()
Post
#1368
|
cititor Group: Members Posts: 77 Joined: 25 November 15 ![]() |
Nu ai de unde sa stii, si nici noi nu avem de unde sa stim daca uleiul achizitionat nu este contrafacut. Nu vad de ce ar umbla cu ,,fofarlica", ma refer la afirmatia cu inlocuirea metalului.
Piotr a testat aproape toate uleiurile de pe piata, nu doar doua. Daca te-ai uitat, probabil ai vazut ca au fost si de la noi din tara care i-au cerut sa testeze diferite uleiuri. Corect. Are mai multe, iar el a testat si: https://www.youtube.com/watch?v=i8A7qoKmb7A Rezultate teste: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb...Ppgg/edit#gid=0 |
--------------------
Renault
Megane 2
2005
|
|
bogdanpaul |
![]()
Post
#1369
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 19 August 17 ![]() |
@molduo
Tocmai asta si spun. Ca niciun privitor la teste nu are cum sa stie multe, iar prin urmare credibilitatea e indoielnica. A se face distinctie intre indoiala si certitudine. Nu putem sti "contactele" omului. Greu imi vine a crede ca cineva face ceva atat de laborios (cantitate si timp) pe banii lui. ![]() Asa cum ziceam, dar mi s-a sters din nou postarea, un ulei nu se evalueaza doar d.p.d.v. al protectiei la frictiune. |
--------------------
Renault
Megane II Grand Tour
2.0 16v
|
|
40micron |
![]()
Post
#1370
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 October 14 ![]() |
QUOTE(maytow_airis @ 14 Sep 2017, 21:32) Nu se poate compara Valvoline cu ELF. ELF e păr la ceas pe lângă Valvoline, fie el fabricat în orice țară. (Cei de la TOTAL îl fac) Andreea, dacă te-ai axat pe astea doua,și dacă nu ai DPF (nu ai specificat ce tip de motor ai) mergi pe Valvoline. Dupa legea germana ACESTE 3 uleiuri vascozitatea 5W40 NORMA MB229.5 (nu merg pe motoare diesel cu DPF) (si este CEA MAI BUNA NORMA PT BENZINARE) sunt considerate sintetice intergrale (etichetate vollsintetisch in Germania) si nu HC synteze...adica au procentul de PAO minim pt a fi incadrate in full sintetice integral CF LEGII GERMANE UNICE IN LUME RAVENOL VST 5W40 VALVOLINE SYN POWER 5W40 FUCHS TITAN SUPERSYN LONG LIFE 5W40 RESTUL SUNT semisintetice marketate doar ca full syntetice doar in afara GERMANIEI ( grupa 3+ preponderent) dopate cu aditivi performanti... Doua de exceptie din aceasta gama sunt LIQUY MOLLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40 (facut special pt GAMA AMG MERCEDES ) ce este dopat cu disulfit de tungsten (uleiul are nuanta spre verde la culoare) are o mare rezistenta la ardere si capacitate de curatare remarcabila cat si un film de ulei ff rezistent la forfecare... SHELL HELIX ULTRA 5W40 CE ARE APROBARE OFICIALA FERRARI si este aprobat EASA oficial si in anumite motoare de avion unde cerintele sunt ff dure... Aici verificati pe cele sintetice integrale pe fiecare norma AUTO Delticom distribuitorul german de uleiuri in ITALIA respecta legea si mentioneaza in meniu de selectare "" sintetico"" si ""sintetico integrale"" Delticom NU VINDE in RO deci nu se poate considera reclama la site-ul respectiv. https://www.gommadiretto.it/olio/applicazio...etico-integrale Testele lui PIOTR nu au relevanta in industria AUTO deoarece sunt uleiuri ce sunt aditivate cu LUBRIZOL (nr 1 mondial la aditivare uleiuri in fabrica) CE SUNT (cf PIOTR) MAI SLABE CA NISTE JALNICE SEMISINTETICE 10W40 ce scurteaza viata motorului cu 100000KM garantat. Uleiul in motor este pompat in presiune si alta este rezistenta filmului de ulei introdus in presiune in motor.TESTELE la lubrifianti se fac pe motoare simuland conditiile reale nu intre 2 role pe o masuta ..astea sunt comicarii pt atehnici. UN ulei trece prin 10-15 teste diferite cel putin. "Vor sari repede... clonacii de serviciu cu copy paste pe toate site-urile" This post has been edited by 40micron: 11 Oct 2017, 02:55 |
--------------------
opel +logan
Dacia Logan
2012
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1371
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
QUOTE(40micron @ 11 Oct 2017, 02:19) NORMA MB229.5 [...] este CEA MAI BUNA NORMA PT BENZINARE SHELL HELIX ULTRA 5W40 CE ARE APROBARE OFICIALA FERRARI si este aprobat EASA oficial si in anumite motoare de avion unde cerintele sunt ff dure... 1. "Cea mai bună normă" după ce criterii? 2. Noi avem Renault = mașini, nu avioane This post has been edited by Mr_X: 11 Oct 2017, 04:11 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
bogdanpaul |
![]()
Post
#1372
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 19 August 17 ![]() |
@40micron
E interesant un aspect. De ce oricare din cele 3 uleiuri din enumeratie, au pe rafturi preturi similare celor "mai slabe" ? Logic, am avea 3 variante : 1. Valvoline, Liqui Molly, Ravenol fac pomana pt clientii lor. 2. Elf, Total, Mobil, Motul, Aral etc isi scumpesc nejustificat produsele. 3. Nu e nicio diferenta calitativa intre ele, iar daca da, e prea mica pt tam-tam. https://www.bizol.com/forum/viewtopic.php?p=161 Primul caz e naiv, cazurile 2 & 3 ar fi posibile. Si atunci vin cu o intrebare : exista teste competente si independente care sa furnizeze o concluzie corecta ? A doua ar fi : chiar conteaza ? Intreb deoarece de-a lungul timpului, frenezia "celui mai bun ulei" vine si pleaca pt toata lumea. Intre timp masinile merg bine si se vand dupa cativa ani cu motoare care merg la fel de bine, folosind uleiuri la indemana si schimbandu-le (cel putin cazul meu) inainte de termen. Pe scurt, merita bataia de cap cu "care ulei il face pe care" ? Parca nu. ![]() This post has been edited by bogdanpaul: 11 Oct 2017, 08:05 |
--------------------
Renault
Megane II Grand Tour
2.0 16v
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#1373
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(maytow_airis @ 9 Oct 2017, 19:43) Nu-l arunca,pastreaza-l. Toarna-l in motor cu toata increderea ... Bine il pastrez. Mai baga Loganu' inca un experiment de ulei. Oricum crapa caroseria de la rugina si il mananca viitoarea taxa a PSD-ului fiind EURO 3. Cred ca uleiul din motor o sa fie ultima problema in conditiile in care a facut ~ 6500-7000Km pe an in ultimii 2 ani. Am anulat comanda de Ravenol VSI. Prea secretosi astia cu MSDS-ul. Motul si restul sunt mai deschisi. ![]() Ca si idee in ordinea avuta in motor: 1. Elf EVOLUTION FULL TECH FE 5W30 RN0720: Oil, mineral >90% 2. Wolf RN0720: Olio base - non specificato (clar e mineral) 40 - 60% Olio base :Olii lubrificanti, C20-50 - 1 - 4,99% 3. Ravenol HDS RN0720 - nu am gasit MSDS - daca are cineva 4. Yacco Lube-R RN0720: Lubricating oils (petroleum), C20-50, hydrotreated neutral oilbased 20 -< 25% Urmeaza: 5. Motul RN0720 : LUBRICATING OILS (PETROLEUM), C20 50,HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED 50 <= x % < 100 Practic dublez cantitatea de HC de la Yacco. Teoretic. Practic o sa vad. Yacco dupa 11 luni si 20.000Km se aude inca foarte frumos dimineata la pornire. Dupa ce am luat Motul-ul chiar imi parea rau ca nu am luat dinou Yacco. Nu am gasit inca un ulei RN0720 care vara la 40 de grade C sa mearga frumos in forje la 4000rpm. Cel mai prost ulei a for Wolf. Macar Elf-ul e sincer. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#1374
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Păi nu făcuși schimbul încă?
Te așteptăm cu un feedback ... |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#1375
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu le-a venit inca sorocul. Mai incolo cand se lasa frigul.
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
40micron |
![]()
Post
#1376
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 October 14 ![]() |
reply pt mr x
""1. "Cea mai bună normă" după ce criterii? 2. Noi avem Renault = mașini, nu avioane"""" NORMELE LA ULEIURI SUNT FACUTE DE BLENDERI DUPA CERINTELE CONSTRUCTORULUI... RN 0700 e o norma slaba fata de PORSCHE A40 care la randul ei e mai slaba decat MB229.5 Poti sa te uti in comparatorul performantei relative a normelor de la Lubrizol sa-ti dai seama...( MB229.5 vs RN 0710) uneori un ulei prost e mai scump ca un ulei bun cum spunea al user mai sus.. Cerintele fluidelor de ungere pt masini premium sunt mult mai dure decat pt masini cu caroserie de 6 ani maxim garantie la coroziune cum este grupul RENAULT ce nu face nici o masina cu mai mult de 6 ani garantie la coroziune (din interior la exterior).de ce ar cere norme top quality la ulei pt masini de masa cu durata mica de utilizare La marci premium cum de ex a cerut BMW lui SHELL pt uleiul 5w30 twin power( e de top uleiul), e altceva. https://www.lubrizol.com/Lubricant-and-Fuel...erformance-Tool This post has been edited by 40micron: 20 Oct 2017, 18:42 |
--------------------
opel +logan
Dacia Logan
2012
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1377
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Foarte interesat graficul! Am înțeles acum criteriile la care te referi.
Niște observații: în înstrucțiunile de utilizare a graficului sunt două disclaimere care, în traducere liberă, spun asta: 1. Faptul că un ulei este mai "performant" ca altul nu înseamnă că este ceea ce motorul TĂU are nevoie 2. Graficul este făcut pentru a se compara performanța relativă a două sau multe norme în cadrul aceleiași specificații Attached thumbnail(s) Screen_Shot_2017_10_22_at_08.53.11.png ( Size: 47.16k ) Number of downloads: 412 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#1378
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat uleiul la Logan 1.4mpi.
Cumparasem Motul xCess 8100 5w40. Cica 100% synthetic. Apoi am cumparat si Ravenol VSI 5w40. Si asta vollsynthetische. Si am facut asa: pus Liqui Molly Motor clean (ala ieftin), lasat 10 min., scos uleiul, pus Motul, mers 10Km in forja si apoi schimbat cu Ravenol. Azi dimineata la 5 grade C a pornit frumos. Acum 2 ani sau 20.000Km stau linistit. Poate sotia sa birjareasca masina. Si o birjareste nu gluma. This post has been edited by madhorsefuzzy: 29 Oct 2017, 14:47 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#1379
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Adica motul a fost folosit pentru " gargară " ?
|
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#1380
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Exact. Daca stiam de la inceput cumparam x-clean nu x-cess.
Cica astea din Italia au calitate slaba comparativ cu alea din Franta. Pentru Laguna am Motul de Franta. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 14:13 |