Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme alternator!

unicooll
post 19 Mar 2008, 22:46
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




De ceva vreme alterantorul meu a inceput sa scoata un zgomot fin dar destul de sesizabil, si cred ca din cauza lui imi apar si urmatoarele probleme: se aprinde becul la baterie cateodata, intensitatea luminii la faruri variaza cand prea puternica cand prea slaba, cand se aprinde becul la baterie mi se tureaza masina crescand cu 200-300 rotaii pe minut( de exemplu daca la relanti imi indica 800-900 turatii pe minut, cand se aprinde becul la baterie urca la 1000-1100 rot/min.)...
Astazi i-am spus mecanicului din spatele blocului si mi-a masurat cat incarca alternatorul si varia destul de mult: cateodata 14 si ceva si urca pana la 16 si ceva (volti cred sau ce-s astia???) Cat e normal sa incarce alternatorul la Renault 19 ??? - el spunea ca incarca prea mult dupa parerea lui (oricum se pricepe mai bine doar la Dacii)... - a simtit la mana un joc la alternator, si mi-a spus ca zgomotul e de la un rulment sau poate amandoi, din alternator care ar fi stricat sau stricati ...voi ce credeti???

Cat ma costa sa-i schimb rulmentul sau rulmentii? Dar un alternator nou cat ajunge??? As putea sa incerc sa ii schimb eu? e greu? sau sa-l las pe mecanic??? biggrin.gif

19 Mar 2008, 23:17:
Initial am crezut ca sunt bornele de vina si le-am schimbat degeaba biggrin.gif

This post has been edited by unicooll: 19 Mar 2008, 23:17


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Mar 2008, 00:13
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




14.4V incarca un alternator sanatos.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 20 Mar 2008, 14:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




rulment mic skf 6201 sau 6202 15 ron(nu mai tin minte codul)
rulment mare 6203 6 ron la magazin dacia.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Mar 2008, 14:33
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(gabytzu)
de curand am schimbat rulmentii de la alternator... era rulmentul mic si costa 20 ron nu e greu de inlocuit(si cel mare costa 21 ron) , ai grija cand reglezi cureaua sa nu fie prea intinsa pt ca iti uzeaza rulmentii de la servo pompa de apa si alternator... mult succes!!!




Pe viitor te rog foloseste butonul ADDREPLY nu REPORT!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 20 Mar 2008, 20:27
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Sa vad ce fac, ca inca n-am trusa de chei la masina pentru a desface alternatorul asa ca o sa apelez tot la mecanic biggrin.gif sau decat sa ii dau bani la mecanic, imi cumpar o trusa de chei... ce ziecti? biggrin.gif merita? sau e posibil sa-mi prind urechile pe acolo daca desfac pentru prima data in viata un alternator??? tongue.gif


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 21 Mar 2008, 01:47
Post #6


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Daca ai idei d eemcanic anu este complicat smile.gif
Acum depinde cum vei baga acel rulment ...
daca incepisa il lovesti cuc iocanul maibinemergi la mecanic smile.gif
presa de rulment ai ? ?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabytzu
post 21 Mar 2008, 09:52
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 6 November 07
From: bacau




scuze R19/16v am sa tin minte pe viitor.... mie mecanicul mi a saltat 30 ron pt inlocuit un rulment...


--------------------
renault renault 19 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aliynutz_84
post 21 Mar 2008, 18:31
Post #8


renault 19


Group: Members
Posts: 184
Joined: 4 November 07
From: ZALAU




si io am avut treaba asta cu aprinsu becului, tot asa, ori nu uncarca de loc ori incarca prea mult.

am schimbat releul de incarcare 60 de ron unu nou, si brici sa rezolvat.


--------------------
renault 19 - SJ 65 ALY 1991 benzina 1721 cm F3NL740 54 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 21 Mar 2008, 20:45
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




QUOTE(aliynutz_84 @ 21 Mar 2008, 18:31)
si io am avut treaba asta cu aprinsu becului, tot asa, ori nu uncarca de loc ori incarca prea mult.

am schimbat releul de incarcare 60 de ron unu nou, si brici sa rezolvat.
*




Si releul de incarcare se afla tot in alternator??? Pe langa faza cu luminile pateai si tu cu turatia motorului fara nici un motiv???Cand scade sau creste???
Eu am spus ca e cel putin un rulment dus la mine deoarece scoate s un zgomot si are si un joc alterantorul...Deci sper sa nu fie si releul dus...


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aliynutz_84
post 22 Mar 2008, 10:28
Post #10


renault 19


Group: Members
Posts: 184
Joined: 4 November 07
From: ZALAU




da da, orice consumator care functiona in timp ce mi se aprindea becu incepeau sa aiba o tensiune mai mare, adica luminile in bord erau mai puternice si la faruri la fel si ventilatoru daca era pornit il auzeam cum se tureaza mai tare.

da la mine era ciudat ca numi functiona termocupla cand se aprindea becu pt ca incarca prea mult si baga o tensiunea prea mare. nu stiam de cemi fierbe apa. cum opream motoru cum pornea termocupla. dupa ce am schimbat releu totul a revenit la normal.

releu e chiar pe alternator. are o mufa in el si inca vreo doua fire care sunt de la releu mi se pare.

daca o sa dai releul jos sati verifice cineva si rotorul sau cum ii zice la axu ala pe care freaca periile. se verifica cu un aparat, nustiu cum ii zice da mie mi la verificat tot cu ala cu care mia verificat cat incarca.

tu stii ce ai acolo.bafta dca incerci sa faci ceva smile.gif


--------------------
renault 19 - SJ 65 ALY 1991 benzina 1721 cm F3NL740 54 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 22 Mar 2008, 21:36
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




QUOTE(aliynutz_84 @ 22 Mar 2008, 10:28)
da da,  orice consumator care functiona in timp ce mi se aprindea becu incepeau sa aiba o tensiune mai mare, adica luminile in bord erau mai puternice si la faruri la fel si ventilatoru daca era pornit il auzeam cum se tureaza mai tare.

da la mine era ciudat ca numi functiona termocupla cand se aprindea becu pt ca incarca prea mult si baga o tensiunea prea mare.  nu stiam de cemi fierbe apa.  cum opream motoru cum pornea termocupla.  dupa ce am schimbat releu totul a revenit la normal.

releu e chiar pe alternator.  are o mufa in el si inca vreo doua fire care sunt de la releu mi se pare.

daca o sa dai releul jos sati verifice cineva si rotorul sau cum ii zice la axu ala pe care freaca periile.  se verifica cu un aparat, nustiu cum ii zice da mie mi la verificat tot cu ala cu care mia verificat cat incarca.

tu stii ce ai acolo.bafta dca incerci sa faci ceva smile.gif
*




Am rezolvat cu alternatorul...Mi s-a blocat azi de tot si am schimbat rulmentii, se pare ca releul e bun, caci nu mai imi face probleme dupa ce am schimbat rulmentii; cel mic era stricat de tot, si daca tot am desfacut i-am schimbat pe amandoi...
Ms pentru sfaturi...!!!


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 24 Mar 2008, 00:00
Post #12


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Ai schimbat tu rulmentii sau la mecanic , cat a facut toata treaba asta referitr la bani ....


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
selfdistruct
post 24 Mar 2008, 08:04
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 January 08




exact aceeasi problema o am si eu cu alternatorul, mama lui. cu motorul pornit, tensiunea variaza in functie de acceleratie de la 14 la 16 volti, toata elactrica de pe masina parca merge mai bine ca niciodada geamurile electrice coboara si urca cu o viteza fantastica, becurile lumineaza foarte bine iar stergatoarele au luat-o razna.
Constient sunt de faptul ca nu e bine(fierbe bateria) si din cauza asta trebuie sa schimb si eu releul de incarcare.
In acest sens rog si eu vre-un forumist sa ma ajute cu o schema ceva de montaj al alternatorului. Are cineva asa ceva?

Azi am luat un releu de incarcare, am reusit cumva sa-l pun sus si surpriza: incarca doar 13V in loc de 14,4; deci presupun ca nu e bun. O sa ma duc sa vad daca mi-l schimba. Revin cu amanunte mai tarziu.

Revin. L-am schimbat si acum incarca dupa ceas - 14,4V constant.
Costuri: releu de incarcare = 50 Ron

This post has been edited by selfdistruct: 24 Mar 2008, 15:07


--------------------
RENAULT 19 TD - CJ-05-MKM 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aliynutz_84
post 24 Mar 2008, 18:25
Post #14


renault 19


Group: Members
Posts: 184
Joined: 4 November 07
From: ZALAU




ei la mine a fost 60. distanta dintre cluj-zalau ii de vina.

selfdistruct? sunt multe dezmembrari in cluj? esti din cluj nu?


--------------------
renault 19 - SJ 65 ALY 1991 benzina 1721 cm F3NL740 54 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
selfdistruct
post 24 Mar 2008, 19:55
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 January 08




QUOTE(aliynutz_84 @ 24 Mar 2008, 18:25)
ei la mine a fost 60.  distanta dintre cluj-zalau ii de vina.

selfdistruct? sunt multe dezmembrari in cluj? esti din cluj nu?
*



nu sunt din cluj, dar locuiesc in cluj si da, sunt ceva dezmembrari in cluj.


--------------------
RENAULT 19 TD - CJ-05-MKM 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 26 Mar 2008, 00:12
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




QUOTE(vepman_ro @ 24 Mar 2008, 00:00)
Ai schimbat tu rulmentii sau la mecanic , cat a facut toata treaba asta referitr la bani ....
*





I-am schimbat la mecanicul din spatele blocului...practic la mine era defect doar rulmentul mic dar daca tot am desfacut alternatorul, i-am schimbat pe amandoi ca asa mi-a recomandat mecanicul...Am dat 26 ron pe rulmenti, si 30 ron la mecanic ca m-a si dus el cu masina pana la naiba la un magazin de rulmenti mai buni cica...da mie mi se pare ca m-a taxat cam mult dry.gif


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 31 Mar 2008, 20:30
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Eu zic ca ai dat f bine. Ai facut bine ca ai schimbat pe amandoi.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabytzu
post 29 Jul 2008, 15:55
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 6 November 07
From: bacau




de ceva zile iar a inceput martorul de la baterie sa se aprinda...trebuie sa schimb peria colectoare(chestia aia care stau asezati carbunii) ... este greu de inlocuit??? orice parere e buna ! ms


--------------------
renault renault 19 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 30 Jul 2008, 10:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Vezi ca am raspuns pe topicul cu martor baterie.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabytzu
post 30 Jul 2008, 14:35
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 6 November 07
From: bacau




problema rezolvata... am schimbat alternatoru cu unul sh si sa vad cat ma tine!
ms!

This post has been edited by gabytzu: 30 Jul 2008, 14:36


--------------------
renault renault 19 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lusyen
post 30 Jul 2008, 17:52
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 13 August 07
From: Bistrita




Cat costa un Alternator nou nout cu tot cu releu ?
Merci

This post has been edited by Lusyen: 30 Jul 2008, 17:52


--------------------
Dacia Logan - BN04UXT 2007 Laureat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabytzu
post 30 Jul 2008, 20:59
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 6 November 07
From: bacau




alternator pe net am gasit la 750 ; 1500 ; 2500 si la un magazin 1000


--------------------
renault renault 19 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 19 Aug 2008, 13:15
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Am o problema cu Renault-ul din semnatura. O problema cu incarcarea bateriei, cred. Acum cateva zile, pe o caldura infernala am plecat din Constanta pana in Eforie Sud, noaptea. Am mers bara la bara, si avand luminile aprinse si cd-playerul mergand, din cand in cand mi se aprindea bateria in bord. Acum nu se mai aprinde bateria in bord (ledul functioneaza cand pun contactul), insa, cand pornesc masina, merg, dau drumu la casetofon, aprind faza lunga (flash-uri)si nu se intampla nimic, dar dupa vreao 5 minute de mers, cand aprind din nou faza lunga (flash-uri), mi se inchide cd-player-ul, iar motorul da sa se opreasca. Vreo idee cu ceea ce se intampla ? Ce trebuie sa verific, si o rezolvare?

Multumesc.


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT - CT-27-SSD 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 19 Aug 2008, 18:50
Post #24


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Cea mai buna solutie sa verifici cu un multimetru ( voltmetru ) tensiunea de incarcare la bornele bateriei. DPDV tehnic ea ar trebui sa fie situata intr-o plaja 14,2-14,4V. Masori cu consumatori ( faza scurta - lunga , aeroterme , geamuri ) si fara ..variatia de tensiune trebuie sa fie de 0,4V maxim.
Probabil unul dintre elementii bateriei a cedat ( in cazul in care releluld e reincarare are tensiune in regula ) sau releul de reincarare defect !


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin_cata
post 16 Dec 2009, 12:21
Post #25


catalin


Group: Members
Posts: 175
Joined: 20 February 09
From: botosani




baieti am si eu probleme cu incarcarea...am verificat simi incarca intre 12 si 15....trebuie schimbat releul???si la turatie mare scade!!!!ast rasp urgent.bafta


--------------------
renault 19 chamade 1995 s
renault 19 chamade 1.8s
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 07:06
Dacia