Proaspat posesor de laguna , in cautare de sfaturi, Multumesc anticipat
![]() ![]() ![]() |
Proaspat posesor de laguna , in cautare de sfaturi, Multumesc anticipat
hardinc |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 28 October 10 From: Slobozia/Ialomita ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 1.1
1995, 1.8 RT
|
|||
adrianarcis |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 August 10 ![]() |
din experienta iti spun ca un rulment de spate e undeva la 7 milioane!!
caloriferul dupa ce il demontezi treb sa il cureti in interior eu am facut treaba asta in iarna trecuta . l-am decapsat pt al curata bine. de aerisit am aerisito pe la un capacel pe care il aveam pe furtunul de tur la calorifer sper sa fii multumit de masina,desii eu nu am fost ,ca atare am scapat de ea. ![]() |
--------------------
dacia
nova
- ag 98 xxx
1998 gt
|
|
asfaltuscat |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 8 May 10 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(hardinc @ 28 Oct 2010, 15:13) Salut si bine v-am gasit. Am cumparat recent o Laguna 1.1 , motor 1.8 8v, an 1995. Sunt super incantat de masina doar ca am niste intrebari ,si aici interveniti voi ![]() 1. Imi huruie un rulment pe spate, in dreapta . Franele sunt pe discuri cu abs. Din ce am inteles , se schimba rulmentul cu tot cu butuc , dar eu nu stiu niciun cod al piesei respective si mi-e frica sa nu-l comand degeaba. Daca ar stii cineva sa-mi zcia exact ce sa comand ar fi nemaipomenit. 2.O sa fie nevoie sa curat caloriferul din interior, in oras nu-mi baga caldura si am inteles ca e o problema frecvent intalnita la ele. Dupa ce scot caloriferul , cand il bag inapoi cum fac sa nu ia aer pe instalatie, are ca la dacie aerisirile acelea pe furtune din compartimentul motor ? 3.Din 5 in 5 secunde asa mi se pare ca face nush cum sa explic ... nu merge rotund motorul. Tre` sa fi foarte atent sa-ti dai seama , dar o consider o problema. Banuiesc ca ar fi bujiile , nu le-am demontat, dar de unde am luat-o mi-a zis ca a stat si pe dreapta masina. Ce bujii imi recomandati pentru motorul acesta? 4.Daca o pornesc cand e rece, porneste ok la cheie, invarte nitel mai mult decat de obicei , dar e ok ..nu se ineaca in mers sau ceva. Singura problema e ca se ridica turatia mai mult ...si nici asta n-ar fi o problema daca nu ar reveni pe la 1000 de ture. Eu stiam ca trebuie sa stea undeva pe la 900? Si inca ceva. Cand apas dimineata cand e rece acceleratia la podea mi se opreste motorul, iarasi nu stiu daca e normal sau e vreo problema ascunsa pe acolo.(daca accelerez frumos, liniar cum trebuie ... nicio problema ...nu tremura ,nu se ineaca,nimic) 5.Voua vi se intampla ca acul la benzina sa se duca mai greu pana la ultimul sfert iar pe urma sa pice dintr-o data in 30-40 de km de mers? Si acul sta pe rosu inca 10-15 km pana mi se aprinde in final becul. 6. Si am ajuns la consumabile. Ce ulei de motor imi recomandati, motorul are 230 mii de km, sau cel putin asa arata bordul. Dar de cutie? Cutia intra bine in viteze , exceptand a 2-a care intra putin mai greu mai ales cand e frig afara (aici mi se pare normal). filtru de benzina, de ulei? Niste repere daca s-ar putea , niste producatori buni, dar nici premium ![]() ![]() 7. Bateria credeti ca e cam mica pentru acest motor ? e de 55 , si mi-e sa nu am probleme iarna. Si cam atat ar fi , daca imi mai aduc aminte ceva, mai scriu. Masina merge foarte bine acum, toate chestiile de sus (in afara de calorifer si rulment care chiar trebuiesc rezolvate) sunt doar probleme pe care le banuiesc eu ca le-ar avea. Aaaa...da. Si cine ma serveste si pe mine cu un set de jante de tabla pe 16" pt gumele de iarna ? ![]() Va multumesc mult, si raman dator cand ne-om vedea ![]() P.S.: Va rog foarte mult daca puteti sa-mi raspundeti pe puncte la fiecare si sa nu transformati totul intr-o cearta pe tema uleiurilor (care e mai bun ,etc). Mi-ar fi mult mai usor mie. Multumesc inca o data. La punctul 3 e posibil ca ceea ce auzi sa fie compresorul de clima cand cupleaza. Tot din experienta iti spun si eu ca rulmentul spate nu e 700 de lei ci e undeva pe la 200. |
--------------------
Renault
Laguna
- CJ 27 BGM
1.6 16V 107cp 1999/RXE
|
|
jungle_21 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 762 Joined: 18 February 07 From: Mures ![]() |
Salut. o sa incerc sa raspund pe puncte
![]() 1.La mine pe spate am tamburi, deci nu te pot ajuta ![]() 2. Dupa ce cureti caloriferul, si motezi totul la loc, completezi antigelul, pornesti motorul tinand constant o turatie de 2000 de rot/ min.Pe radiator trebuie sa ai in stanga sau in dreapta un aerisitor, ca un dop, il desfaci, dar nu de tot, pana incepe lichidul de racire sa curga constant, nu intrerupt.Atungi il strangi la loc, si teoretic ar trebui sa fie gata aerisirea, bineinteles dupa ce faci aerisirea si la calorifer, trebuie sa ai un tumburuc pe unul din furtunele care duc la el. 3.Si la mine face la fel, verifica asa:bujii, fise, motorasul de relanti, poate e murdar si scapi cu o curatare, fara a fi nevoit sa il schimbi. Incearca sa cureti si clapeta de acceleratie. 4. E in legatura directa cu problema de la 3. Aici poti verifica si garnitura de la galeria de admisie sa nu fie fisurata sau mancata si sa traga aer fals pe acolo. 5. La fel e si la mine.Cand am plinul facut, merg si peste 100 de km, si nu se misca de loc, dupa incepe sa scada destul de repede.La fel si cand ajunge pe rosu, merg cam 8-10 km, si dupa aceea ramane aprins.Sa nu mergi cu el aprins mai mult de 50 km, pt ca trage toate depunerile din rezervor in sistemul de injectie, si de acolo incep alte baiuri. 6. Poti incerca Elf Competition 10w 40, sau Mobil 1 10 w 40.Eu sunt la al 2-lea schimb de Mobil si sunt multumit, cu toate ca am completat cu aproape 1 l in 9000 de km, dar e o limita acceptabila la anii ei.Ca si filtre recomand Mann, atat de ulei cat si de aer, benzina si polen daca ai aer conditionat. Sunt la preturi accesibile dar sunt de calitate. 7 Si bateria mea este de 55, originala de Renault, dar sigur nu de fabrica, nu am avut probleme anul trecut pe frigurile care au fost, sper sa ma tina si iarna aceasta. Ca si roti de iarna recomand pe 14", sigur gasesti, potrivesc si de la opel sau vw(Vectra A, Astra F, Golf 2-3, Renault 19, 21, Megane 1 etc, atentie doar la diametrul gaurii din mijoc, cauciucuri max de 185 latime, eu vara am de aluminiu de 16". |
--------------------
Opel/Renault
Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch
"04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
|
|
Adi R5 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.432 Joined: 29 August 06 From: A R A D ![]() |
salut...in primul rind precizeaza de unde esti...poate ai forumisti vecini cu tine si atunci lucrurile sunt mai simple de rezolvat... si pentru a fii mai usor de indrumat catre magazine de piese,"servisuri",vulcanizari,etc
1. 3. cind vei lua ceva piese/consumabile,etc le vei lua cu talonul in mana...in felul acesta,cu ajutorul seriei de sasiu si a datelor de pe placuta ovala (situata in partea dreapta a masinii,pe stilp) iti vei putea aduce reperele dorite. 4. la rece se tureaza datorita socului automat. zici ca masina a stat,atunci cred ca nu ar fii rau sa incepi cu un schimb de ulei/filtre/bujii,poate chiar si o baterie noua nu ar fii rau sa ai in vedere,tinind cont ca vine iarna. 6. ulei de motor 5w daca esti sigur ca nu papa..dar nici 10w nu e rau. Ca si producatori : Elf,Mobil,Liquid Moly,Castrol. (ordinea e aleatorie) pentru iarna iti recomand jantele de R15,de tabla,incaltate cu 195/65R15....un set de 4 ajunge de la 3 la 5 milioane pe la noi (jante cu gume) ... cum am spus si mai sus...chiar daca masina merge bine acum,nu ar fii rau sa o pregatesti ptr sezonul rece..adica bujii,ulei motor,filtre,baterie. pe viitor ,daca vei avea placerea sa lecturezi in josul paginii de forum...chiar si in paginile urmatoare...2.3.4.5.etc...vei gasii raspunsuri/sfaturi/rezolvari/preturi mult mai detailate la problemele/suspiciunile tale decit vreun raspuns dat in fuga ... felicitari ptr achizitie si lectura placuta!!! a,sa nu uit:LOCALIZEAZA-TE!!! ![]() This post has been edited by Adi R5: 29 Oct 2010, 11:32 |
--------------------
Renault
Espace
2007
|
|
hardinc |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 28 October 10 From: Slobozia/Ialomita ![]() |
Am uitat sa mentionez ca eu am deja cauciucurile de 16 , 205/55/r16. asta ma obliga sa gasesc niste jante de 16 pt iarna. Si am mai uitat sa mentionez ca sunt din Slobozia / Ialomita
![]() "Adi R5", stiu ca se tureaza la rece din cauza socului automat, dar problema era ca imi ramane pe la 1000 rpm si dupa ce se incalzeste. Urmeaza saoptamana asta sa ii schimb consumabilele si mai vedem. Am inca nevoie disperata de niste jante de tabla pe 16 ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1.1
1995, 1.8 RT
|
|
overburn_x |
![]()
Post
#7
|
![]() VLAD Group: Members Posts: 180 Joined: 28 January 09 From: Zalau ![]() |
nu e musai dom'le, ia jante normale de 15 de tabla si cauciucurile admise pe 15 inscrise in talon, imposibil zic eu sa nu ai si 196/60/15, sau ceva de genul asta
29 Oct 2010, 18:20: Apropo, saptamanile urmatoare sunt prin slobozia cu munca, ne intalnim sa iti aud intermitenta la mersul motorului, asa face si la mine si am observat in mica/mare parte de ce : daca vei testa sunetul motorului la cald cu toate luminile stinse, fara radio si fara nimic electric pornit...va merge foarte rotund, daca incepi si pornesti consumabile cum ar fi faruri si stergatoare si casetofon deja rola de accesorii care e legata de functionarea motorului imprima un mic cum sa zic, o mica intermitenta, de o jumate de secunda la sunetul motorului This post has been edited by overburn_x: 29 Oct 2010, 18:20 |
--------------------
renault
laguna 1 1.6 l , 16 v
- SJ64VLD
1999 / 12 model - habar n-am-
|
|
hardinc |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 28 October 10 From: Slobozia/Ialomita ![]() |
Pai eu am deja cauciucurile de iarna 205/55 r16. Deci imi trebuie jante de 16 nu?
In legatura cu mersul motorului, trebuie sa-i schimb bujiile si capacul de la delco ca am observat ca e pe duca ,si pe urma sa vad cum merge. Si am si toba nitel fisurata undeva pe la mijloc, trebuie si aia facuta. Dar ma anunti cand esti in oras si ne vedem. Caloriferul l-am curatat cu succes, insa cred ca o sa trebuiasca sa curat toata instalatia sa nu mai am probleme pe viitor. Stie cineva vreo substanta de bagat pe instalatie ca sa curete tot inainte sa-i bag noul antigel? |
--------------------
Renault
Laguna 1.1
1995, 1.8 RT
|
|
Adi R5 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.432 Joined: 29 August 06 From: A R A D ![]() |
pe viitor daca vrei sa ai un lichid de racire curat in circuit,foloseste apa distalata cu antigel portocaliu(roz).
1 Nov 2010, 13:44: despre jante: in talon sunt "omologate" 195/65 R15 si 205/55R16...aproape identice ca dimensiune...insa pe zapada eu te sfatuiesc sa cauti pe R15 ptr ca poti pune cauciuc mai ingust (care taie mai bine zapada) cu talon mai inalt (nu vei simtii toate gropile,denivelerile,depunerile de gheta/zapada de pe carosabil)...si se face mai mult loc intre roata si caroserie(poti curata mai usor si mai rar depunerile de gheta/zapada din pasajul rotilor) acum ca le-ai luat pe alea pe R16..asta e...vinde-le sau fa un schimb...in general jante de tabla R16 gasesti pe megane2. This post has been edited by Adi R5: 1 Nov 2010, 12:44 |
--------------------
Renault
Espace
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 10:01 |