Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

1.9 dci distributie aspecte tehnice, cum se procedeaza

ariciul76
post 2 Dec 2009, 17:42
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 4 April 09




Toate operatiunile au fost facute de o singura persoana-eu- DAR E BINE SA FITI MACAR 2 CA SA MEARGA MAI REPEDE SI MAI USOR

Materiale necesare:

Cheie inelara de 8 si de 10 si de 16
Cheie tubulara de 16 si de 18 si de 8 si 10.

Surub de 8cm lung de cca 7-10 cm

In afara de tubulara si clichet va trebuie neaparat 2 prelungitoare lungi pentru clichet.
Cu alte cuvinte trebuie ca clichetul (ca nu stiu cum sa-i zic altfel) cu tubulara montata pe fulie, sa fie situat in afara aripii masinii pentru ca sa puteti avea spatiul necesar pentru a stringe/desface.
Distanta dintre clichet si surubul de desfacut (fulie) sa fie de cca 60-80- cm

3 cricuri(cel putin 1 hidraulic) sau 2 capre si 1 cric hidraulic
4-5 ore timp de lucru
Surubelnita dreapta si 3-4 braduti
Vas pentru recuperarea lichid antigel

Piese noi: curea distriibutie, rola intinzator, pompa apa si garnitura pompa apa, surub nou blocare fulie
Marker
Lichid blocare suruburi
Silicon pentru etansare (de preferinta rezistent la 300C)-nu e neaparat necesar
Ceva de pus pe jos sub motor (patura)


Se scoate masina din viteza
Se ridica masina pe capra in ambele parti.
De preferat se ridica cit mai sus intrucit va fi nevoie de acces chiar sub partea centrala a motorului
Se demonteaza protectia inferioara motor (scutul)
Se demonteaza roata din partea dreapta (partea dreapta stind la volan)
Se demonteaza protectia de plastic a motorului (dupa ce s-a dat jos roata, partea de plastic care protejeaza motorul). Daca exista, eventual se demonteaza partea de metal care permite accesul la fulie. La mine nu era asa ceva.
In acest moment ar trebui sa aveti acces la fulie (folosind tubulara de 18 parca)

Cricul hidraulic se monteaza sub baia de ulei in partea dinspre fulie, SI NEAPARAT SE PUNE INTRE CRIC SI BAIE O BUCATA DE LEMN DE CCA 10 X 10 CM GROASA DE 3 CM.
Se ridica cricul pina cind se fixeaza bucata de lemn. Ideea este ca nu trebuie fortata ridicarea cricului, dar cricul trebuie sa sustina baua de ulei fara A O FORTA.

Se trece la demontarea suportului pendular superior (cu capota deschisa, privind catre masina, in partea stinga a motorului.
Sint 5 suruburi parca: se demonteaza toate pina cind se poate scoate complet toata suspensia pendulara, inclusiv surubul orizontal.

Se trece sub motor, si se desurubeaza DOAR 1 SURUB al suspensiei inferioare,; eu l-am desfacut pe cel dinspre motor.

Dupa aceste opeeratiuni motorul se va putea misca liber in sus si jos intr-o anumita limita, folosind cricul hydraulic.

ATENTIE: cricul hidraulic trebuie sa fie bine pozitionat, astfel incit sa nu existe riscul dezechilibrarii lui.
De asemenea nu se forteza ridicarea exagerata a motorului intrucit forteaza planetara si nu este nevoie.

Se demonteaza aparatoarea de plastic a distributiei: sint parca 4 suruburi.

ATENTIE: oricit v-ati chinui nu puteti scoate aparatoarea decit pe jos. Nu incercati sa fortati scoaterea pe sus ca nu merge si o puteti rupe
Cu greu veti putea sa o scoateti pe jos eventual ridicind/coborind motorul cu cricul hidraulic.

Acum deja veti vedea cureaua si rotile axelor, pompei.

Folosind cheia inelara de 16 pe care o atasati la piulita speciala de la intinzatorul curelei de accesorii dati jos cureaua de accesorii. E simplu si aici e bine sa fiti 2 persoane: una trage de cheie, alta de curea.

Se intra sub masina cu fata in sus, si se merge pina cind veti trece de motor si se va observa planetara din stinga cum stati. Poate pare bizara descrierea mea dar e mai bine pentru mai multa precizie in desriere.
Ideea este ca in locul de unde pleaca planetara stinga si motor, exista o tabla (aparatoare mica) prinsa cu un surub de 8 care protejeaza coroana demaratorului de praf.
Trebuie demontata acesta tabla pentru a avea acces la coroana. Coroana este atasata direct la vibrochen si prin blocarea ei veti putea bloca vibrochenul.

Se poate lua o pauza, eventual cite 1 bere.

Se instaleaza cheia tubulara pe fulie
Se blocheaza coroana de care am vorbit mai sus cu o surubelnita mai solida dreapta(de preferat o surubelnita scurta 5-6 cm si groasa) pe care o introduceti in una din fantele coroanei.
ATENTIE: blocarea se face foarte simplu: se introduce surubelnita in fanta si in timpul acesta persoana nr doi invirte usor de fulie pina cind blocheaza surubelnita.
NU INCERCATI DESURUBAREA FULIEI IN TIMP CE ALTUL STA SUB MOTOR. PERICOL DE ACCIDENTARE GRAVA.

Odata blocata coroana, se desurubeaza surubul fuliei fortind din ce in ce mai mult, pina cind acesta va ceda. La mine a cedat destul de usor.
Se da jos fulia.
Se insurubeaza la loc surubul vechi.

Se scoate surubelnita care blocheza coroana

Se invirte de surub IN SENSUL ACELOR DE CEASORNIC pina cind veti obseva ca semnul de pe roata arborelui cu came (cum te uiti la fulie, roata din stinga in partea superioara a motorului) care la mine era marcat cu un punct galben cu markerul dar care este si stantat pe roata, va ajunge la punctual stantat pe tabla din dreptul rotii (daca va uitati cu atentie veti obsevra pe tabla aia 2 puncte, unul superior, altul mai in jos).
Voi luati in seama doar punctual superior.

Nu veti reusi din prima: cind invirtiti incercati sa va miscati foarte incet. Daca ati ratat punctul, nu incercati sa dati inapoi, invirtiti in continuare inca o tura pina ajungeti din nou in locul marcat.

La mine probabil din intimplare in momentul cind am ajuns la punctual dorit, am observat ca si punctual marcat pe vibrochen era in dreptul punctului barcat de pe motor-la semn-.
Daca ati ajuns la semn cu arborele cu came dar vibrochenul nu este la semn, cred ca daca ma invirti de citeva ori o sa ajungeti sa le aveti pe amindoua la semn asa cum am ajuns eu.

Odata ajunsa la semn, va trebui sa blocati din nou coroana cu surubelnita, de data asta blocarea va trebui sa va iasa din prima intrucit nu prea este loc de invirteli suplimentare (daca invirtiti pleaca de la semn…). Eu am reusit repede blocarea.

Deci acum aveti axa cu came la semn, vibrochenul la semn.
Faceti un semn cu markerul pe curea, in dreptul unde este semnul axei cu came.
Faceti acum un semn (undeva unde este roata pompei de injectie ) pe curea, pe roata pompei si pe tabla din dreptul rotii unde ati facut semnul.
Ideea este sa puteti pozitiona pompa de injectie in acelasi loc si la cureaua cea noua, nu stiu daca conteaza dar mai bine asa.

Insurubati surubul de 8 in gaura de intinzator pina cind acesta nu mai merge.
Faceti un semn cu markerul pe filet ca sa aveti un reper.
Desurubati surubul.

Slabiti intinzatorul.
Scoateti cureaua veche avind grija sa nu smuciti pentru ca sa nu plece axele de la semn.

Demontati intinzatorul.
Montati intinzatorul nou.-puteti aplica pasta de fixare suruburi.

Daca e cazul (la mine nu a fost) demontati pompa de apa si inlocuiti-o. Nu stiu daca este necesar sa goliti mai intii lichidul de racire-asa scrie la carte.
Eu sint de parere ca e greu sa scoti lichidul prin demontarea unui tub de la radiator.
As slabi pur si simplu suruburile de la pompa si as astepta pina curge tot ce e de curs.
Va trebuie insa neaparat o garnitura noua.


Puneti cureaua noua, avind grija sa nu fiti murdari pe miini de grasime.
Intrucit cureaua este destul de rigida va fi cam greu sa o puneti: si eu m-am chinuit ceva, a mers de la a 5-a incercare. Deci nu disperati.
Cureaua se va monta in ordinea: ax came, pompa injectie, pompa apa, intinzator, vibrochen.

Dupa ce a intrat cureaua, verificati din nou ca axele sa fie tot la semn.

Puneti surubul de 8 din nou pe noul intinzator si stringeti-l pina la semnul facut anterior.
Scoateti surubelnita care blocheaza coroana.

Invirtiti de vibrochen in sensul acelor de ceas, cel putin 3 ture. Daca invirtiti repede veti observa ca la un moment dat se va bloca dar nu va speriati: de fapt din cauza presiunii create nu va lasa sa invirtiti: deci invirtiti cit se poate de incet.

Daca ati reusit sa invirtiti 3 ture complete de vibrochen atunci e bine.
Verificati daca cureaua e suficient de intinsa: incercati sa o rasuciti folosind degetul mare si aratator, trebuie sa se rasuceasca cca 45 grade.
Daca e in regula, fixati intinzatorul definitiv si desurubati surubul de 8.

Se monteaza aparatoarea de plastic: veti avea de furca cu introducerea pe pozitie.

Se blocheaza din nou coroana vivrochen.
Se desurubeaza surubul vechi din vibrochen
Se monteaza fulia
Se insurubeaza surubul nou.
Se stringe surubul avind grija ca vibrochenul sa fie bine fixat. SE STRINGE LA BUNUL SIMT, NU SE EXAGEREAZA CA SA NU TRECETI PRIN FILET.
Se scoate surubelnita din coroana.
Se monteaza la loc aparatoarea

Se fixeaza suspensia inferioara.
Se fixeaza suspensia superioara. Nu uitati sa stringeti toate suruburile, ca altfel veti auzi zgomote ciudate in timpul mersului si nu de asta aveti nevoie dupa atita munca.
Se monteaza aparatoarea motorului.
Se porneste motorul.
Daca porneste atunci e totul OK.

Acum se poate bea din nou bere.


--------------------
renault Laguna 2.0 dci CVA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Io_mi_s
post 2 Dec 2009, 18:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 25 August 06
From: Galati




Buna treaba. Congrats!
Tu ai motorul E4 (130 CP), nu? Parca scriai undeva ca ai folosit documentatia de la E3 (120 CP).


--------------------
Renault Megane 2.2 2006/Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geoman
post 2 Dec 2009, 18:02
Post #3


George


Group: Members
Posts: 386
Joined: 28 October 07
From: Iasi




Ai reusit sa scoti fulia fara extractor de fulii ? Interesant. Citisem undeva ca ai avea nevoie si de asta. Aveai pana la fulia ac? Oricum, cred ca e de tutoriale. Felicitari de indrazneala.
LE: scuze nu m-am uitat ca ai putut roti si dupa ce ai dat jos fulia. Inseamna ca aveai pana la pinionul ac.

This post has been edited by geoman: 2 Dec 2009, 18:12


--------------------
renault megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP 2004, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 2 Dec 2009, 18:10
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.603
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Daca porneste atunci e totul OK:Aici ai zis o vorba mare!!
Este o operatie destul de simpla daca ai un pic de curaj si de NOROC!Numai bine!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 2 Dec 2009, 22:50
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Daca faceai si poze in timpul operatiunii era un tutorial perfect.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ariciul76
post 4 Dec 2009, 17:45
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 4 April 09




Sa mai fac si poze dupa ce ca eram singur era prea mult....

Motorul asta are o pana la vibrochen, deci nu sare nimic de la semn daca se desface fulia.
Fulia se scoate fara nici o presa, doar tragi de ea cu mina si iese imediat...

Nu stiu cum e la alte motoare...

Deja am 3000 Km cu ea si merge ca focu, e mai silentioasa ca inainte (''toarce'' in orice plaja de turatii).

In plus recomand ulei 5w-40 (nu am mai pus ELF daca nu m-am mai dus la service), face toti banii uleiul asta.

Numai bine

4 Dec 2009, 17:50:
QUOTE(Io_mi_s @ 2 Dec 2009, 18:01)
Buna treaba. Congrats!
Tu ai motorul E4 (130 CP), nu? Parca scriai undeva ca ai folosit documentatia de la E3 (120 CP).
*




Da e cel de 130 de cai, dar nu difera in partile esentiale (la semne, axe, etc).

Difera la pozitionarea diverselor furtune, a vanei EGR, lucruri neesentiale pentru schimbarea distributiei.

Am avut nevoie doar de citeva pagini din manual, le pot pune daca aveti nevoie.-manual ''luat'' de pe net, e cel de 120 de cai cred.

This post has been edited by ariciul76: 4 Dec 2009, 17:50


--------------------
renault Laguna 2.0 dci CVA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pelycan
post 4 Jan 2010, 20:04
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 29 July 08




buna treaba ! mai ales ca renaulturile nu au pana la pinionul de la vibrochen. iar motoarele e3 si e4 au la fel distributia....


--------------------
mazda xedos 6 2.0 v6 95 - sha-rn 112
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driv8r
post 5 Jan 2010, 01:24
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 5 January 08




Eu am masina din 2007 e4 si are pana la vibrochen (1.5 dci)si distributia este destul de simplu de schimbat( mai ales daca vezi o data cum se procedeaza)


--------------------
renault megane 2007 2.2 1,5 dci expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manrenault
post 2 Mar 2019, 16:09
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 26 February 19




Pana la urma 1.5 dci din 2008 are pana la vibrochen sau nu? sad.gif


--------------------
Renault Megane2 2008 autentiq - Gj 78 nmg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2024 - 13:18
Dacia