Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Despre semeringul dinspre ambreiaj

davincu
post 4 Nov 2009, 21:17
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Dupa cum spuneam intr-o postare recenta, am avut in ultima vreme compartimentul motor plin de ulei , de mai multe ori , din cauza jojei de ulei. Acum ca am rezolvat problema si am facut compartimentul bec , am observat ca imi curge ulei in cantitati mici din zona coroanei dintate. Pe langa ce curge pe loc , in timpul mersului imi stropeste (vad doar dupa urme) exact pe linia coroanei (are acolo fereastra cu senzorul pentru aprindere)
Cred ca platesc tribut faptului ca am dus-o la un mecanic in loc sa ma ocup eu. A schimbat discul de ambreiaj si semeringul acu vre-o doua luni.
Din ce cunosc eu teoretic , pare sa fie semeringul. Practic insa nu am avut inca aceasta experienta. Niciuna din masinile avute nu pierdeau ulei. Mecanicul acela zice ca nici vorba de asa ceva deoarece atunci ar trebui sa-mi patineze ambreiajul. As vrea -va rog- sa aflu parerea voastra !

2 As vrea sa mai stiu daca - in cazul ca dau jos motorul - e mai bine sa-l dau cu cutie cu tot si apoi sa desfac , sau numai motorul si sa las cutia acolo. Stiu ca mecanicul a dat jos numai motorul, dar s-a chinuit in mod barbar sa-l puna la loc.
Va multumesc !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 4 Nov 2009, 21:59
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




1. cind va incepe sa patineze discul..va fii prea tirziu si te vei afla intr-o depasire la limita...sfatul meu: nu mai astepta,schimba semeringul bucuclas. (sa nu fie unul din semeringurile alea...neam cu al meu de pe papuc..a curs acu vreo 90.000km de a facut balta sub masina...de atunci si pina in ziua de azi nu a mai varsat o lacrima)

2. daca vrei sa lucri elegant...da motorul jos cu tot cu cutie...daca vrei sa te chinui ,atunci imita-l pe mecanic. (poate in metoda mecanicului economisesti vreo 2-3 ore de lucru...dar la nervi nu faci nici o economie)

in service ,unde ai un elevator la dispozitie..sau un canal bine amenajat si n cricuri hidraulice la indemana ,se preteaza metoda..acasa insa cel mai sanatos si elegant e sa scoti motorul+ CV "din masina" ..sa il pui pe un banc/masa solida (o usa pusa pe citeva roti de masina) si astfel ai loc sa te dai de-a roata dupa el,sa ai acces la toate suruburile,sa centrezi corect discul si sa pui mai usor CV la loc.

4 Nov 2009, 23:44:
toate astea ...cele patite de tine in ultima vreme...imi ridica o intrebare: cum stai cu gazele de carter? te-ai gandit la o segmentare? ... e a2a intrebare.

This post has been edited by Adi R5: 4 Nov 2009, 22:44


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 5 Nov 2009, 07:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Adi R5 , multumesc !

Nu am gaze de carter (nu sufla si nu scoate fum pe la busonul de ulei), uleiul se mentine curat (nu se inegreste), in perioada recenta in care nu am avut pierderi de ulei , consumul de ulei exista dar era f. mic.

Intrebarea ta insa e pe deplin justificata si voi verifica asta cu motorul fierbinte si turat.

* Mecanicul avea o macara mobila mai modesta , dar stiu ca s-a chinuit mult de tot sa faca sa intre motorul in cutie. Nu reusea sa le alinieze perfect. De atunci imi faceam griji ca poate strica altceva.

This post has been edited by davincu: 5 Nov 2009, 07:54


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai29
post 5 Nov 2009, 11:58
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 15 June 06




am avut aceeasi problema - discul nu aluneca deoarece problemele sunt la semeringul de la motor nu la cel de cutie - eu am rezolvat tot la service, dar mi-a dat jos cutia nu motorul


--------------------
Renault Super5 TL 1,1 33kw 1987 5 usi B40H
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosinus
post 5 Nov 2009, 17:18
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 2 February 08
From: ORADEA




-Nu cumva problema este de la "alternator".


--------------------
Logan 1,4 MPI ABS Plus - BH 63 LGT 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 5 Nov 2009, 18:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




si noi cind o trebuit sa scoatem motorul am folosit grinda de la garaj si un palan.(acasa).


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 8 Nov 2009, 11:10
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Ma simt dator sa aduc o explicatie:

<cosinus Scris 5 Nov 2009, 17:18
-Nu cumva problema este de la "alternator".>

Nu e un mesaj scris aiurea. Omul mi-a trimis un alternator pe incredere, adica oferta dansului era sa-i trimit ce suma consider eu, cand am timp ca nu e graba, dupa ce ma conving ca este bun alternatorul. Desi a fost cel mai mare domn pe care l-am intalnit eu vreodata, au trecut 5 saptamani si eu inca nu i-am trimis banii. Un cumul de intamplari nefericite a facut sa nu-i pot trimite! Trebuie doar sa ajung in oras la ora la care sunt deschise bancile.

* Acum 2 saptamani: un furtun de langa pompa de apa s-a spart in mers si m-a lasat din nou fara alternator. Merg dus intors pe distante scurte, pe baterie... Cred ca masina mea trebuie exorcizata !



--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
treishu
post 14 Nov 2009, 02:56
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 14 November 09




deci motorul iese foarte usor de pe cutie... trebuie doar sa faci cateva chestii...

1 dai fulia de la alternator jos
2 scoti prezoanele de pe bloc si le inlocuiesti cu suruburi dar vezi sa ramana bucsile de ghidaj acolo si apoi motorul iese ca uns - fara chinuiala...

adir5... tie ti se pare mai usor sa:

- scoti uleiul din cutie... sa desfaci suruburi la planetare, sa desfaci suruburile care tin burduful de la planetara din stanga (care au prostul obicei sa se strice), sa scoti stiftul de la planetara lunga, sa dai jos cate o roata, sa desfaci amortizoarele de pe fuzeta ca sa scoti fiecare planetara?

nu e mai simplu sa desfaci surubul de la fulie si sa scoti prezoanele de la cutie si sa desfaci suruburile intre cutie si motor?

am dat motorasul ala de 1,4 turbo jos de f multe ori in acest fel si nu am abut niciodata probleme...


--------------------
Renault 5 1990 Cabrio
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vionik
post 14 Nov 2009, 18:53
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 9 May 09




te sfatuiesc sa il di jos cu cutui cu tot o sa iti fie mai usor mai ales daca ai o macara

Attached thumbnail(s)
DSC02142.JPG ( Size: 839.56k ) Number of downloads: 132


--------------------
renault 5 renault 19 1994 1,8 litri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 16 Nov 2009, 19:40
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Va multumesc frumos ! La urma urmei simt ca am imbatranit . Il duc la mecanic si treaba lui... munceste dupa cum il duce capul, atata doar ca de cate ori l-am dus la altcineva am avut diferite nemultumiri. Cand l-am facut eu - pe langa satisfactie- chiar daca l-am facut incet si oarecum babeste , n-am avut niciodata probleme.

Am facut o intelegere cu mecanicu : verificam impreuna daca sunt sau nu gaze de carter. (eu stiu ca nu sunt), apoi el schimba semeringul. Daca in decurs de 1-2 luni incepe iar sa curga schimba din nou semeringul fara plata. Am cumparat un semering cu 52 lei , ceva nemtesc , dar n-am retinut numele.Asta ca sa n-avem vorbe ca nu-i de calitate. I-am recomandat sa dea jos doar cutia, dar treaba lui ce face . Sper sa nu strice altceva.

N-am garaj cu groapa , incalzire si alte luxuri si nici asa tanar nu mai sunt. As putea sa-mi iau alta , dar am prins drag de curva asta mica. (rog moderatorii sa nu stearga cuvantul- e vorba doar de o figura de stil, nu de limbaj murdar)
Va doresc o seara placuta, e vreme urata afara !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tilicaru
post 16 Nov 2009, 19:48
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 23 April 08




semeringul lam schimbt si eu sambata asta precum si cutia de viteaza . intradevar sa dai jos cutia de viteze e mult de lucru , planetare etc sunt enumerate mai jos .total ore 6 ore munca cu schimbat de rulmenti fata .
dar nu inteleg davinciu cum de ai dat 56 de lei eu am luat semering tot nemtesc cu 20 de roni . e scump rulmentul . si fi atent daca nul bate cu ceva semeringup sil lasa mai inafara o sa frece fulia pe semering pana se duce si apoi iar curge ulei.sper ca am zis destul de clar . la mine asa a fost cred ca na fost bagat destul de la ros . am luat semerin nou si cu ocazia schimbari cutiei din 4 in 5 trept am schiombat si semeringul fara sa dau jos motorul sau jugul


--------------------
renault r5 campus renault 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 17 Nov 2009, 11:31
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Si asta tot nemtesc. Unu japonez era 60 ron. Alta data intrebam telefonic la 2-3 magazine de piese , dar acum mi-am zis ca doar pentru un semering nu e cazul.
Totusi recunosc ca m-a pus pe ganduri pretul, nu atat pentru semeringul asta cat pentru viitoarele cumparaturi de la acel magazin. Dupa ce il primesc si vad producatorul mai intreb la altii si daca e teapa m-au pierdut de client.

Ideea era ca totusi manopera costa mult mai mult sau presupune mult de lucru.
Cred ca eu am facut prostia de a-l schimba odata cu discul de ambreiaj, asa numai sa fie nou desi nu curgea, iar mecanicul mi-a pus unul de Dacia, romanesc si ieftin.

Alternatoru, dupa o super baie in diluant, lacuit statorul si uscat la cuptor, perii si releu de incarcare nou,slefuit colectoarele, merge perfect.
A fost bun cand l-am primit, dar baia repetata de ulei si apa nu i-a priit. Acum sunt doctor la capitolul alternator, oricand dispus la un sfat !

* Am primit semeringul. Marca Victor Reinz.


17 Nov 2009, 20:32:

Mare dreptate avea AdiR5. Mi-a aratat mecanicu cum stau cu gazele ! Eu ma uitasem la busonul de ulei.Problema era ca epuratorul are rupta teava spre carb si ca sa intre acolo l-am mai impins spre carb. Uneori ajungea teava carburatorului sa obtureze orificiul pe unde vin gazele din motor si atunci face presiune in motor. Cand orificiul e liber e OK. Dar daca tii cateva secunde degetul pe teava aia pe unde ies gazele de carter si apoi ii dai drumu iti dai seama exact, adica se si aude cum iese presiunea (gazele) formata, iar daca scoti joja de ulei cand e astupata teava cu pricina scuipa ulei mai ceva ca o sonda de petrol.
Daca epuratorul e OK si scot busonul de ulei nici nu-ti dai seama ca are gaze.
Acuma ar urma faza aia tipica cu scosul unui furtun pentru gaze... Numai ca eu am hotarat sa-i schimb segmentii. Despre marcile si costurile segmentilor sfaturile sunt binevenite.

Acuma stiu eu ca am scris cam mult, dar sper sa fie de folos cuiva vreodata !
Asadar ajunsese sa se obtureze aleator (adica sa se infunde uneori-alteori nu) traseul gazelor de carter , asta creea presiune de gaze in motor si mi-a sarit joja si a umplut totul cu ulei. Chestia asta repetata mi-a compromis pana la urma si alternatorul.
I-am pus o garnitura sa nu mai sara joja si mi-a puscat semeringul. Am verificat daca am gaze de carter , dar pe la busonul de ulei. Daca s-a nimerit ca atunci sa nu fie blocat traseul gazelor , totul parea in regula. Asa ca il injuram degeaba si pe mecanic si semeringurile romanesti. Piesa aia numita epurator, un plastic cu trei cai, are teva rupta spre carb. De aici cam tot necazul! Buturuga mica rastoarna...

Va doresc sa aveti mai mult succes ca mine !

This post has been edited by davincu: 17 Nov 2009, 20:32


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 18:37
Dacia