Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimbat viteza la supra turatie! Innecare, innecare la schimbat viteza supra turatie

domnuprofesor
post 5 Nov 2009, 08:00
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 13 May 08




Salutare tuturor,

daca va mai amintiti eu sunt cel cu problema cu pierderea de putere. Am rezolvat-o inlocuind debitmetrul, care era ars. EGR-ul l-am curatat de 2 ori, nu au fost probleme aici.

De bucurie ca masina trage bine am turat-o in viteza a 3-a pana pe la 4000 si apoi i-am dat a 4-a. M-am speriat cand m-am trezit aruncat in volan, in urma unei pierderi de putere. A fost ca o "frana de motor" inexplicabila in viteza a 4-a. Mentionez ca aceasta frana a avut loc imediat dupa ce am ajuns in viteza a 4-a, nu in timpul scurt al schimbarii vitezei. Masina apoi si-a revenit undeva in 3-5 secunde.

Care paote sa fie cauza acestui comportament anormal?
Mentionez ca in regim normal masina nu da nici un semn la functionarii anormale.

Multumesc!


--------------------
Renault Megane 1, 1.9 dCI 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Nov 2009, 08:47
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.396
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Vb. altor forumisti... potentiometrul de acceleratie?

Si vad ca ai in semnatura o echipare care nu exista la Renault... si anume Elegance... o fi unicat masina ta?? biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 5 Nov 2009, 08:56
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Ce motor ai? Posibil sa fie pompa din rezervor pe duca?


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draculiq
post 5 Nov 2009, 09:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 16 November 07
From: timisoara




salut si la mine face cam lafel cand vreau sa schim din treapa 1 la 4000rpm in a 2-a pica in bot (cum se zice)...apoi isi revine.la celalalte trepete nu se simte decat foarte putin.cum am putea depiste problema?....motor 1.9dci.

This post has been edited by draculiq: 5 Nov 2009, 09:31


--------------------
Renault megane classic 1.9dci(cu mici modificari) - TM 30 DAS 2003
azi in timisoara maine in toata tara!!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Nov 2009, 10:56
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.396
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Motorul dCi nu are pompa in rezervor... pompa de joasa presiune este aproape de roata dreapta fata... si nu cred ca problema lui vine de la pompa... as fi spus EGR sau debitmetru... dar sunt noi.... deci ramane ca potential vinovat potentiometrul de acceleratie...

domnuprofesor - se aprinde ceva in bord cand pica in nas asa violent?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
domnuprofesor
post 5 Nov 2009, 14:02
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 13 May 08




Revin cu detalii....

masina pe care o detin e un megane 2002 1.9dCi Expression...

era gresit scris in semnatura....

Debitmetrul este nou, EGR-ul nu, dar este curatat de doua ori. A doua oara cand l-a curatat domnul mecanic mi-a spus ca nu a gasit nimic depus pe el; nu merg subturat, schimb la turatile recomandate, ba chiar un pic mai sus.

Deci EGR-ul este vechi, nu l-am schimbat decand am luat masina (20.000 km)
Pe bord nu se aprinde nici un indicator cand masina "da in bot".

In schimb am un obicei de a conduce probabil mai rar intalnit (mostenire de la vechea masina) si vreau sa vi-l explic. Cand conduc in oras si de exemplu am calea libera pana la urmatorul semafor si am si viteza ok (sa zicem 60, 65 km) atunci o scot din viteza (a 3-a viteza) si o las asa pana la semafor. Asta se intampla destul de des pentru ca orele in care conduc in oras de obicei sunt ori dimineata foarte devreme ori seara cand orasul este mai liber (timisoara).

Intreb cu ocazia aceasta daca si ceilalti membrii procedeaza la fel sau sunt eu unul mai "rasarit" cu acest obicei de condus.

Multumesc,
si astept sfaturi/sugestii/recomandari.

This post has been edited by domnuprofesor: 5 Nov 2009, 14:04


--------------------
Renault Megane 1, 1.9 dCI 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Nov 2009, 14:13
Post #7


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.396
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu trebuie scoasa la liber... in momentul in care tu ridici piciorul de pe acceleratie... chiar daca masina este intr-o usoara frana de motor... tr. 4 sau 5... consumul este 0.... la liber consuma ca si la relanti.... deci preferabil este sa nu o scoti din viteza...

Si ce sa zic... ar putea fi EGR-ul totusi... cate fire are mufa de la EGR la tine?? 3 sau 5... daca este cu 3 scoate-i mufa si fa o proba asa ... vezi daca mai face... da nu face... este clar de unde este buba.... daca ai cu 5 fire... nu poti face testul asta... pt. ca calculatorul se va prinde ca este ceva in neregula la EGR..

This post has been edited by cj98czh: 5 Nov 2009, 14:15


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
domnuprofesor
post 5 Nov 2009, 14:41
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 13 May 08




Multumesc pentru sfaturi...

am sa ma uit la EGR sa vad cu cate mufe este si apoi revin cu detalii...


--------------------
Renault Megane 1, 1.9 dCI 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roby_B
post 10 Nov 2009, 15:43
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 45
Joined: 21 March 09




Eu zic ca e sigur potentiometrul de acceleratie. In termeni mai exacti, parca se cheama "captor" de acceleratie. Pentru mai multe detalii cred ca mai sunt vreo 2 topicuri cu problema asta.


--------------------
Renault Megane Break 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 11 Nov 2009, 10:50
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




Potentiometru e sigur. Apasa repede de cateva zeci de ori pedala pana la fund cu motorul oprit si ar trebui sa se rezolve. Poti si varianta mai profi, demontare si curatire.

PS. La mine la fel facea intr-o vreme si asa am rezolvat.


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th August 2025 - 17:11
Dacia