Probleme la sistemul de ventilatie - Nu incalzeste, dirijare aer, turatie ventilator
![]() ![]() ![]() |
Probleme la sistemul de ventilatie - Nu incalzeste, dirijare aer, turatie ventilator
cipikao |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 ![]() |
|
||
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|||
Recristalizatu |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 2 December 09 ![]() |
Buna seara,
Am si eu o intrebare: Unde se afla panoul cu rezistente Pentru a varia turatia de la ventilator? la mine nu merge decat pe treapta 4. Daca se mai poate repara, daca nu unde il gasesc si cat costa ? multumesc anticipat |
--------------------
Renault
Twingo
2004
|
|
renotgo |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Buna intrebare ...uita-te mai sus !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
Recristalizatu |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 2 December 09 ![]() |
Multumesc pentru raspuns. Nu prea ma inteleg cu franceza dar pozele arata demontarea bordului complet
![]() |
--------------------
Renault
Twingo
2004
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nope.
Ghinion. Motorizarea nu are absolut nimic a face cu bordul. La toate Twingo-urile la fel se da jos bordul...COMPLET. Si se incepe cam asa: - se demonteaza cochilia unde este contactul (are un surub dedesubt) - se scoate airbag-ul de la volan (are 2 suruburi torex in spatele volanului) - se da jos si volanul (un surub torex MARE in centru) - se da jos blocul de lumini (blocul cu manetele) de pe axul volanului (prins cu un surubel) - apoi se scot mastile de la tweeterele integrate in bord + mufele de la acele tweetere - se scoate masca aia ce contine bricheta+scrumiera (are 6 suruburi) - se desfac cele 2 suruburi de la blocul de comenzi climatizare apoi se impinge in spate. - se scot butoanele din lateral (proiectoare/far ceata si dezaburire) - se trage de ele in fata - se desface plansa superioara a bordului (nu mai stiu cate suruburi are) - apoi se desfac suruburile bordului (sunt 6 jos si mao multe sus - sub plansa aia) - si se cam trage in fata - ar trebui sa iasa INSA inainte de a scoate complet se deconecteaza mufa de la airbag-ul pasager. Diferentele dintre bordul de tip nou si cel de tip vechi (sunt minime) si de ordinul formei - in schimb exista exact aceleasi prinderi, exact aceleasi locuri in care intra butoanele totul practic e la fel - diferenta la cel de tip mai nou este mai bombat un pic iar cel de tip vechi are o adancitura in el. This post has been edited by bubu782001: 16 Dec 2009, 16:38 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Recristalizatu |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 2 December 09 ![]() |
Multumesc. Piesa cum se numeste si unde o gasesc de cumparat si daca pot gasi pe cineva sa faca treaba asta contra cost?
|
--------------------
Renault
Twingo
2004
|
|
twingooo |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
nici macar nu ai rabdare sa citesti daramite sa mai si intelegi ceva. daca concluzia ta e " daca pot gasi pe cineva sa faca treaba asta contra cost" de ce nu te duci la service?lasa-ma sa ghicesc, e scump si te-ai gandit ca pe forum gasesti vreun mester!
|
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Recristalizatu aici fara suparare sunt intru-totul de acord cu twingoo. De ce nu te duci la un service?
Piesa se cheama Rezistenta Ventilator, scria si pe forum insa nu era cazul sa te mai deranjezi sa si citesti (asta e culmea!!! ce tupeu pe capul meu). Aceasta piesa are codul 7701046081 (cel putin la mine) - si eu am tot D4F si AC deci nu vad sa difere. Daca citeai forumul si te uitai pe link-urile postate, vedeai ca acolo sa gasit rezolvarea - se poate repara foarte usor acea rezistenta si mai aflai muulte alte informatii. De gasit SIGUR o sa gasesti pe cineva...insa frate (scuze te rog) NU PE FORUM. Incearca la un service. This post has been edited by bubu782001: 17 Dec 2009, 14:55 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nici o problema.
PS nu ar strica sa incerci sa o faci tu. Iti inveti si tu masina cu ocazia asa. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Recristalizatu |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 2 December 09 ![]() |
Iti multumesc am rezolvat problema cu ventilatia. Era arsa o dioda. Am inlocuit piesa si merge pe toate cele patru trepte.
|
--------------------
Renault
Twingo
2004
|
|
vanilla2009 |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 June 09 ![]() |
Salutare prieteni twingari....Am si eu o problema legata de caldura in interior.Am dat pe cautare insa....vad ca sunt singurul cu problema asta.Pe scurt...am dus limuzina la service pentrru a schimba capacul de la pompa de apa(rulment cu probleme..)si cand mi-a venit masina acasa....am observat ca nu mai am caldura !!!Baga ffff putin,abia se simte un pic de caldurica.In mod normal ar trebui sa duc masina iar la service ...sa ma cert cu meseriashii...insa e departe de mine acest service si sper sa primesc o rezolvare pe acest forum,asta in cazul in care e ceva usor de facut.Ma gandeam ca poate au inchis aia din intamplare vreun robinet,poate trebuie aerisit...dracu shtie.Multzam fain.
|
--------------------
renault
twingo
1994
- TO 83377V
|
|
twingo |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 20 January 09 ![]() |
Noroc. am si eu o dilema... aeroterma mea are vitamine, suflu e puternic indiferent de pozitie. problema e ca nu incalzeste. temperatura esta una mica.termostat ? termocupla ? antigel ?
|
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
gedan |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
pune mana pe furtunele care duc din compartimentul motor catre calorifer(2 buc). teoretic turul trebuie sa fie mai fierbinte decat returul.
daca nu sunt fierbinti, verifica toate furtunele si cauta unde se opreste circuitul apei calde. daca este fierbinte doar unul, atunci ai caloriferul infundat(clasica la renault). nu strica sa verifici su furtunele groase care duc la radiator.. 19 Jan 2010, 11:00: incepe cu termostatul. verifici temperatura furtunelor groase, apoi pe cele subtiri. cu motorul bine incalzit nu ar trebui sa poti tine mana pe ele. apoi verifica furtunele care duc la calorifer. mai vorbim. This post has been edited by gedan: 19 Jan 2010, 11:00 |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
renotgo |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Ar mai fi garnitura de chiulasa cu "probleme" si trebuinta unei aerisiri a sistemului de racire .
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
cos55ap |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 June 10 ![]() |
Recristalizatu poti te rog sa dai detalii cum ai rezolvat problema?
La mine merge numai pe pozitia 4 si inca sper sa rezolv problema fara sa desfac tot bordul. |
--------------------
Renault
Twingo
1998
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Primul meu post pe acest forum si vin si eu cu o problema :
Masina este un Twingo din 96 fara ac si cu ventilatie cu 4 trepte. - primele 3 trepte nu merg iar cand comut pe a4a ventilatia porneste dar se produce un scurt , se arde o siguranta dar ventilatorul merge in continuare ... ![]() - m-am uitat pe topicul de mai sus dar inteleg franceze destul de putin, nu prea am inteles mare lucru , am observat ca intre comutatorul ventilatorului si ventilatorul propriuzis este un bloc de rezistente , dar am vazut ca sunt rezistente doar pt primele 3 trepte iar a4a cum ar veni este pe direct , intrebarea mea este de ce cand comut pe a4a treapta face scurt ? - oricum dau bordu jos sa incerc remedierea problemei de la acel grup de rezistente, dar care alta cauza ar mai fii posibila ca sa stiu ce sa mai verific pe acolo ? |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
![]() Stii ce e amuzant ? (nu ca am patit-o si eu stai linistit...). Ca la noi, lumea vara isi da seama subit ca nu le merge AC-ul, iar iarna...realizeaza ca nu le merge incalzirea... ![]() PS apropo de problema ta, cred ca ai un scurt pe partea de comanda, sau la blocul ala de rezistente pentru turatia ventilatorului (dioda de protectie - de sens) sau o rezistenta face scurt pe acolo). Din pacate doar daca dai jos bordul ai acces la ele. Citeste acest topic mai in spate putin si o sa vezi. This post has been edited by bubu782001: 6 Oct 2010, 07:01 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#48
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Bubu stieeeeeeee !!! La mine a fos aceiasi problema , iar grupul de rezistente costa la reprezentanta 166 lei . La mine era arsa o dioda.
|
--------------------
Twingo
C064
1995
- DE BUCURESTI Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Am rezolvat si eu problema cu caldura .
- ca si la ceilalti si la mine era arsa acea dioda , care eu cred ca este de protectie, a mea scria pe ea ca cedeaza la 105 grade , am fost la magazin si am cautat si nu am gasit la fel si am luat una care cedeaza la 140 de grade , costul unei diode este de 3 lei , eu am schimbat-o singur. - cu ocazia asta am gresat si motorasul si acuma este mai silentios. - am antifonat panoul ignifug o parte cu dynamat si restul cu aluband si bordul tot cu aluband si acuma in interior motorul se aude ceva mai infundat si au mai disparut multe zdranganituri. |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
freeenduro |
![]() ![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 November 10 ![]() |
Salutare salutare....iaca si eu nou pe acest forum si tot cu o problema legata de caldura din Twingo.
baga caldura dar nu asa cum trebuie, mai bine zis nu ca al unui prieten care are tot Twingo numai ca al meu este din 95 si al lui din 2004. Pornesc dimineatza si incepe sa bage aer cald dupa aprox 7km ( i-am pus si pe jumate de radiator un carton) si la temp de acum - nu vreau sa ma gandesc la iarna ce o sa fac daca nu gasesc o solutie. Gedan daca esti amabil sa-mi spui unde este amplasat acel calorifer ( nu stiu la ce te referi si recunosc ca nu prea le am la cap. Twingo Va rog ma ajutati si pe mine si daca se poate asa...mai babeste ca doar ce am cumparat acest Twingo si nu il cunosc mai deloc. Multumesc anticipat de ajutor |
--------------------
Renault
Twingo
95''
|
|
gedan |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
daca esti convins ca ventilatorul baga un flux de aer destul de bun dar temperatura aerului nu e corespunzatoare, trebuie sa te asiguri ca apa ajunge fierbinte in calorifer.
urmareste furtunele din compartimentul motor si ai sa vezi doua de grosimea degetului mare care intra in cabina. trebuie sa fie fierbinti, aproape sa nu poti tine mana pe ele. in cazul in care apa intra in calorifer, ai debit de aer dar nu incalzeste, se poate intampla sa fie infundat caloriferul. la multe renault-uri se infunda caloriferul cand masina sta mult nefolosita, inainte de vanzare. curatarea caloriferului se face cu un detartrant sau chiar cu otet alimentar! oricum, trebuie clatit bine dupa. demontarea caloriferului este mai dificila un pic, dar nu imposibila... |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
freeenduro |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 November 10 ![]() |
Am sa verific ce m-ai sfatuit si am sa revin cu concluzia la care am ajuns.
Mersi mult de raspuns. |
--------------------
Renault
Twingo
95''
|
|
ccris |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Am un D4F (Initiale, cu AC) la care scartaie ventilatorul. Ca sa-l dau jos sa-l curat sau sa-i dau cu niste wd40 trebuie sa demontez tot bordul conform procedurilor de mai sus sau pot ajunge altfel la ventilator? Zicea Bubu ceva de partea pasagerului... Daca n-o merge altfel ma gandesc sa-i dau cu wd40/spray cu silicon pe sub capota, ca tot n-am filtru de polen. N-ar trebui sa distruga nimic, sau? merci! |
--------------------
RENAULT
TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002
__
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Salutare, ar fi o posibilitate sa te uiti din locul pasagerului sub capota - in partea dreapta (deci spre portiers) in SUS (ca trebuie sa te bagi cu capul...nici nu stiu cum sa-ti zic - asa de aiurea este pozitia...sub bord
![]() Acolo practic o sa vezi ventilatorul care trebuie rasucit si iese in jos - inspre tine. El are niste urechi care trebuie rotite (cu tot cu ventilatorul) este destul de dificil DAR se poate. Acuma daca dai cu spray prin intake-urile alea 2 de aer, este fix frectie la piciorul de lemn. Adica la cum este sistemul acolo este putin probabil sa reusesti sa cureti/ungi ceva. Daca vrei, o sa fac niste poze deseara si o sa-ti schitez cam ce trebuie sa faci... Toata stima. This post has been edited by bubu782001: 10 Nov 2010, 15:52 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
ccris |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
La Scenic vad ventilatorul daca stau cu capul pe presul pasagerului si ma uit in sus, sub bord...il pot si demonta.
La Twingo am vazut un plastic care pare sa acopere SI ventilatorul, adica acopera cam tot si n-am zarit nici un surub. "Rasucitul" se face pe dedesubt si nu implica desurubarea bordului? Daca da, o sa mai insist in week-end. merci |
--------------------
RENAULT
TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002
__
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu. Deci acel capac de plasti de fapt este carcasa ventilatorului. Si exact pe principiul de la Scenic este. Insa e durere cu spatiul pe acolo...
Asa este ai perfecta dreptate "rasucitul" ![]() Daca studiezi un pic problema o sa te prinzi (din moment ce spui ca ai facut la Scenic sistemul este similar). Scenic RX4 ... ![]() This post has been edited by bubu782001: 10 Nov 2010, 22:34 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
ccris |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Done! Sistemul e intr-adevar asemanator cu cel de la Scenic, cu diferenta ca la Twingo nu-i nici un surub, la prima vedere pare totul dintr-o bucata si nu pare sa existe o mufa pentru a indeparta cablul de alimentare. Ventilatorul e chiar deasupra contra-aripii, are o lamela de blocare/siguranta, daca tragi usor de ea in jos ventilatorul poate fi rasucit ca un capac de borcan si tras in jos cu totul. Partea proasta e ca n-am reusit sa descopar cum indepartez cablul de alimentare asa ca m-am chinuit cu ventilatorul atarnat. Timp necesar pentru demontat-sters de praf-dat cu spray-remontat <5min. Pentru moment nu mai scartaie. merci!
This post has been edited by ccris: 15 Nov 2010, 15:11 |
--------------------
RENAULT
TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002
__
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Aaasa este scuze ccris, am uitat de siguranta aia.
![]() In orice caz este FOARTE ingust si tampit locul acolo, trebuie sa ai maini de artist si degete de pianist... |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Care este diferenta intre sistemele de ventilatie cu recirculare a aerului din interior si cele fara aceasta functie ?
|
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Un sistem mecanic cu volet ce inchide comunicarea cu exteriorul (deasupra ventilatorului este decupata o zona dreptunghiulara ce comunica cu exteriorul) iar aerul se invarte doar inauntru - deci ventilatorul nu mai trage de afara ci il recircula pe cel interior.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 22:31 |