Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme la sistemul de ventilatie - Nu incalzeste, dirijare aer, turatie ventilator

cipikao
post 18 Nov 2009, 23:05
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Multumesc bubu din pacate cu franceza stau mai prost, oricum e clar care e problema deci nu o voi rezolva prea curand pentru ca nu e foarte simplu de ajuns la rezistentele cu pricina, dar totusi voi verifica maine pe zi.


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Recristalizatu
post 15 Dec 2009, 20:22
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 December 09




Buna seara,

Am si eu o intrebare:
Unde se afla panoul cu rezistente Pentru a varia turatia de la ventilator? la mine nu merge decat pe treapta 4.
Daca se mai poate repara, daca nu unde il gasesc si cat costa ?

multumesc anticipat


--------------------
Renault Twingo 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 15 Dec 2009, 20:42
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Buna intrebare ...uita-te mai sus !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Recristalizatu
post 16 Dec 2009, 10:51
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 December 09




Multumesc pentru raspuns. Nu prea ma inteleg cu franceza dar pozele arata demontarea bordului complet sad.gif . sau exista o metoda mai simpla? Twingo al meu este din 2004 1.2 16 v


--------------------
Renault Twingo 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 16 Dec 2009, 16:37
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nope.
Ghinion.
Motorizarea nu are absolut nimic a face cu bordul.
La toate Twingo-urile la fel se da jos bordul...COMPLET.
Si se incepe cam asa:

- se demonteaza cochilia unde este contactul (are un surub dedesubt)
- se scoate airbag-ul de la volan (are 2 suruburi torex in spatele volanului)
- se da jos si volanul (un surub torex MARE in centru)
- se da jos blocul de lumini (blocul cu manetele) de pe axul volanului (prins cu un surubel)
- apoi se scot mastile de la tweeterele integrate in bord + mufele de la acele tweetere
- se scoate masca aia ce contine bricheta+scrumiera (are 6 suruburi)
- se desfac cele 2 suruburi de la blocul de comenzi climatizare apoi se impinge in spate.
- se scot butoanele din lateral (proiectoare/far ceata si dezaburire) - se trage de ele in fata
- se desface plansa superioara a bordului (nu mai stiu cate suruburi are)
- apoi se desfac suruburile bordului (sunt 6 jos si mao multe sus - sub plansa aia)
- si se cam trage in fata - ar trebui sa iasa INSA inainte de a scoate complet se deconecteaza mufa de la airbag-ul pasager.

Diferentele dintre bordul de tip nou si cel de tip vechi (sunt minime) si de ordinul formei - in schimb exista exact aceleasi prinderi, exact aceleasi locuri in care intra butoanele totul practic e la fel - diferenta la cel de tip mai nou este mai bombat un pic iar cel de tip vechi are o adancitura in el.

This post has been edited by bubu782001: 16 Dec 2009, 16:38


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Recristalizatu
post 17 Dec 2009, 01:37
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 December 09




Multumesc. Piesa cum se numeste si unde o gasesc de cumparat si daca pot gasi pe cineva sa faca treaba asta contra cost?


--------------------
Renault Twingo 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 17 Dec 2009, 08:35
Post #37


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




nici macar nu ai rabdare sa citesti daramite sa mai si intelegi ceva. daca concluzia ta e " daca pot gasi pe cineva sa faca treaba asta contra cost" de ce nu te duci la service?lasa-ma sa ghicesc, e scump si te-ai gandit ca pe forum gasesti vreun mester!


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 17 Dec 2009, 11:45
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Recristalizatu aici fara suparare sunt intru-totul de acord cu twingoo. De ce nu te duci la un service?

Piesa se cheama Rezistenta Ventilator, scria si pe forum insa nu era cazul sa te mai deranjezi sa si citesti (asta e culmea!!! ce tupeu pe capul meu).
Aceasta piesa are codul 7701046081 (cel putin la mine) - si eu am tot D4F si AC deci nu vad sa difere.

Daca citeai forumul si te uitai pe link-urile postate, vedeai ca acolo sa gasit rezolvarea - se poate repara foarte usor acea rezistenta si mai aflai muulte alte informatii.

De gasit SIGUR o sa gasesti pe cineva...insa frate (scuze te rog) NU PE FORUM. Incearca la un service.

This post has been edited by bubu782001: 17 Dec 2009, 14:55


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 18 Dec 2009, 10:50
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nici o problema.

PS nu ar strica sa incerci sa o faci tu. Iti inveti si tu masina cu ocazia asa.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Recristalizatu
post 3 Jan 2010, 19:01
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 December 09




Iti multumesc am rezolvat problema cu ventilatia. Era arsa o dioda. Am inlocuit piesa si merge pe toate cele patru trepte.


--------------------
Renault Twingo 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vanilla2009
post 19 Jan 2010, 08:49
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 June 09




Salutare prieteni twingari....Am si eu o problema legata de caldura in interior.Am dat pe cautare insa....vad ca sunt singurul cu problema asta.Pe scurt...am dus limuzina la service pentrru a schimba capacul de la pompa de apa(rulment cu probleme..)si cand mi-a venit masina acasa....am observat ca nu mai am caldura !!!Baga ffff putin,abia se simte un pic de caldurica.In mod normal ar trebui sa duc masina iar la service ...sa ma cert cu meseriashii...insa e departe de mine acest service si sper sa primesc o rezolvare pe acest forum,asta in cazul in care e ceva usor de facut.Ma gandeam ca poate au inchis aia din intamplare vreun robinet,poate trebuie aerisit...dracu shtie.Multzam fain.


--------------------
renault twingo 1994 - TO 83377V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingo
post 19 Jan 2010, 09:33
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 20 January 09




Noroc. am si eu o dilema... aeroterma mea are vitamine, suflu e puternic indiferent de pozitie. problema e ca nu incalzeste. temperatura esta una mica.termostat ? termocupla ? antigel ?


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 19 Jan 2010, 10:58
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




pune mana pe furtunele care duc din compartimentul motor catre calorifer(2 buc). teoretic turul trebuie sa fie mai fierbinte decat returul.
daca nu sunt fierbinti, verifica toate furtunele si cauta unde se opreste circuitul apei calde.
daca este fierbinte doar unul, atunci ai caloriferul infundat(clasica la renault).
nu strica sa verifici su furtunele groase care duc la radiator..

19 Jan 2010, 11:00:
incepe cu termostatul. verifici temperatura furtunelor groase, apoi pe cele subtiri. cu motorul bine incalzit nu ar trebui sa poti tine mana pe ele. apoi verifica furtunele care duc la calorifer. mai vorbim.

This post has been edited by gedan: 19 Jan 2010, 11:00


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 19 Jan 2010, 19:58
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Ar mai fi garnitura de chiulasa cu "probleme" si trebuinta unei aerisiri a sistemului de racire .


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cos55ap
post 14 Jun 2010, 20:59
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 2 June 10




Recristalizatu poti te rog sa dai detalii cum ai rezolvat problema?

La mine merge numai pe pozitia 4 si inca sper sa rezolv problema fara sa desfac tot bordul.


--------------------
Renault Twingo 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheEnZo
post 5 Oct 2010, 22:40
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 29 September 07
From: Craiova




Primul meu post pe acest forum si vin si eu cu o problema :

Masina este un Twingo din 96 fara ac si cu ventilatie cu 4 trepte.
- primele 3 trepte nu merg iar cand comut pe a4a ventilatia porneste dar se produce un scurt , se arde o siguranta dar ventilatorul merge in continuare ... sad.gif
- m-am uitat pe topicul de mai sus dar inteleg franceze destul de putin, nu prea am inteles mare lucru , am observat ca intre comutatorul ventilatorului si ventilatorul propriuzis este un bloc de rezistente , dar am vazut ca sunt rezistente doar pt primele 3 trepte iar a4a cum ar veni este pe direct , intrebarea mea este de ce cand comut pe a4a treapta face scurt ?
- oricum dau bordu jos sa incerc remedierea problemei de la acel grup de rezistente, dar care alta cauza ar mai fii posibila ca sa stiu ce sa mai verific pe acolo ?


--------------------
Volvo/Renault 480/Twingo '88 ES/96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 Oct 2010, 23:10
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




radmasa.gif

Stii ce e amuzant ? (nu ca am patit-o si eu stai linistit...). Ca la noi, lumea vara isi da seama subit ca nu le merge AC-ul, iar iarna...realizeaza ca nu le merge incalzirea... radmasa.gif ... pana atunci nu au nici o treaba...daca intrebi..."Merge PERFECT MASINA" - vreu sa zic ca imi aduc aminte prin iulie...cand ma dadeam de ceasul mortii ca-mi scapa pe undeva AC-ul (pana sa vina caldurile alea nici prin cap nu-mi daduse sa pornesc macar de curiozitate AC-ul sa vad daca merge, ma gandisem ca nu o sa am nevoie..)

PS apropo de problema ta, cred ca ai un scurt pe partea de comanda, sau la blocul ala de rezistente pentru turatia ventilatorului (dioda de protectie - de sens) sau o rezistenta face scurt pe acolo). Din pacate doar daca dai jos bordul ai acces la ele. Citeste acest topic mai in spate putin si o sa vezi.

This post has been edited by bubu782001: 6 Oct 2010, 07:01


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 6 Oct 2010, 11:07
Post #48


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Bubu stieeeeeeee !!! La mine a fos aceiasi problema , iar grupul de rezistente costa la reprezentanta 166 lei . La mine era arsa o dioda.


--------------------
Twingo C064 1995 - DE BUCURESTI
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheEnZo
post 16 Oct 2010, 22:26
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 29 September 07
From: Craiova




Am rezolvat si eu problema cu caldura .
- ca si la ceilalti si la mine era arsa acea dioda , care eu cred ca este de protectie, a mea scria pe ea ca cedeaza la 105 grade , am fost la magazin si am cautat si nu am gasit la fel si am luat una care cedeaza la 140 de grade , costul unei diode este de 3 lei , eu am schimbat-o singur.
- cu ocazia asta am gresat si motorasul si acuma este mai silentios.
- am antifonat panoul ignifug o parte cu dynamat si restul cu aluband si bordul tot cu aluband si acuma in interior motorul se aude ceva mai infundat si au mai disparut multe zdranganituri.


--------------------
Volvo/Renault 480/Twingo '88 ES/96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeenduro
post 3 Nov 2010, 22:28
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 November 10




Salutare salutare....iaca si eu nou pe acest forum si tot cu o problema legata de caldura din Twingo.

baga caldura dar nu asa cum trebuie, mai bine zis nu ca al unui prieten care are tot Twingo numai ca al meu este din 95 si al lui din 2004.

Pornesc dimineatza si incepe sa bage aer cald dupa aprox 7km ( i-am pus si pe jumate de radiator un carton) si la temp de acum - nu vreau sa ma gandesc la iarna ce o sa fac daca nu gasesc o solutie.

Gedan daca esti amabil sa-mi spui unde este amplasat acel calorifer ( nu stiu la ce te referi si recunosc ca nu prea le am la cap. Twingo

Va rog ma ajutati si pe mine si daca se poate asa...mai babeste ca doar ce am cumparat acest Twingo si nu il cunosc mai deloc.

Multumesc anticipat de ajutor


--------------------
Renault Twingo 95''
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 4 Nov 2010, 09:44
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




daca esti convins ca ventilatorul baga un flux de aer destul de bun dar temperatura aerului nu e corespunzatoare, trebuie sa te asiguri ca apa ajunge fierbinte in calorifer.

urmareste furtunele din compartimentul motor si ai sa vezi doua de grosimea degetului mare care intra in cabina. trebuie sa fie fierbinti, aproape sa nu poti tine mana pe ele.
in cazul in care apa intra in calorifer, ai debit de aer dar nu incalzeste, se poate intampla sa fie infundat caloriferul.
la multe renault-uri se infunda caloriferul cand masina sta mult nefolosita, inainte de vanzare.

curatarea caloriferului se face cu un detartrant sau chiar cu otet alimentar! oricum, trebuie clatit bine dupa.
demontarea caloriferului este mai dificila un pic, dar nu imposibila...


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeenduro
post 4 Nov 2010, 10:10
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 November 10




Am sa verific ce m-ai sfatuit si am sa revin cu concluzia la care am ajuns.
Mersi mult de raspuns.


--------------------
Renault Twingo 95''
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccris
post 10 Nov 2010, 15:24
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Salutare,

Am un D4F (Initiale, cu AC) la care scartaie ventilatorul. Ca sa-l dau jos sa-l curat sau sa-i dau cu niste wd40 trebuie sa demontez tot bordul conform procedurilor de mai sus sau pot ajunge altfel la ventilator? Zicea Bubu ceva de partea pasagerului...
Daca n-o merge altfel ma gandesc sa-i dau cu wd40/spray cu silicon pe sub capota, ca tot n-am filtru de polen. N-ar trebui sa distruga nimic, sau?
merci!


--------------------
RENAULT TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002 __
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 10 Nov 2010, 15:51
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Salutare, ar fi o posibilitate sa te uiti din locul pasagerului sub capota - in partea dreapta (deci spre portiers) in SUS (ca trebuie sa te bagi cu capul...nici nu stiu cum sa-ti zic - asa de aiurea este pozitia...sub bord icon_mrgreen.gif ).

Acolo practic o sa vezi ventilatorul care trebuie rasucit si iese in jos - inspre tine. El are niste urechi care trebuie rotite (cu tot cu ventilatorul) este destul de dificil DAR se poate.

Acuma daca dai cu spray prin intake-urile alea 2 de aer, este fix frectie la piciorul de lemn. Adica la cum este sistemul acolo este putin probabil sa reusesti sa cureti/ungi ceva.

Daca vrei, o sa fac niste poze deseara si o sa-ti schitez cam ce trebuie sa faci...

Toata stima.

This post has been edited by bubu782001: 10 Nov 2010, 15:52


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccris
post 10 Nov 2010, 16:32
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




La Scenic vad ventilatorul daca stau cu capul pe presul pasagerului si ma uit in sus, sub bord...il pot si demonta.
La Twingo am vazut un plastic care pare sa acopere SI ventilatorul, adica acopera cam tot si n-am zarit nici un surub. "Rasucitul" se face pe dedesubt si nu implica desurubarea bordului? Daca da, o sa mai insist in week-end. merci


--------------------
RENAULT TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002 __
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 10 Nov 2010, 22:32
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nu. Deci acel capac de plasti de fapt este carcasa ventilatorului. Si exact pe principiul de la Scenic este. Insa e durere cu spatiul pe acolo...

Asa este ai perfecta dreptate "rasucitul" laugh.gif se face pe dedesubt si nu implica desurubarea bordului...
Daca studiezi un pic problema o sa te prinzi (din moment ce spui ca ai facut la Scenic sistemul este similar).

Scenic RX4 ... wub.gif super masina. Fratele mai mare a lui Twingo.

This post has been edited by bubu782001: 10 Nov 2010, 22:34


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccris
post 15 Nov 2010, 12:29
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Done! Sistemul e intr-adevar asemanator cu cel de la Scenic, cu diferenta ca la Twingo nu-i nici un surub, la prima vedere pare totul dintr-o bucata si nu pare sa existe o mufa pentru a indeparta cablul de alimentare. Ventilatorul e chiar deasupra contra-aripii, are o lamela de blocare/siguranta, daca tragi usor de ea in jos ventilatorul poate fi rasucit ca un capac de borcan si tras in jos cu totul. Partea proasta e ca n-am reusit sa descopar cum indepartez cablul de alimentare asa ca m-am chinuit cu ventilatorul atarnat. Timp necesar pentru demontat-sters de praf-dat cu spray-remontat <5min. Pentru moment nu mai scartaie. merci!

This post has been edited by ccris: 15 Nov 2010, 15:11


--------------------
RENAULT TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002 __
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 15 Nov 2010, 14:06
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Aaasa este scuze ccris, am uitat de siguranta aia. biggrin.gif
In orice caz este FOARTE ingust si tampit locul acolo, trebuie sa ai maini de artist si degete de pianist...


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheEnZo
post 16 Nov 2010, 18:32
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 29 September 07
From: Craiova




Care este diferenta intre sistemele de ventilatie cu recirculare a aerului din interior si cele fara aceasta functie ?


--------------------
Volvo/Renault 480/Twingo '88 ES/96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 16 Nov 2010, 22:25
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Un sistem mecanic cu volet ce inchide comunicarea cu exteriorul (deasupra ventilatorului este decupata o zona dreptunghiulara ce comunica cu exteriorul) iar aerul se invarte doar inauntru - deci ventilatorul nu mai trage de afara ci il recircula pe cel interior.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 22:31
Dacia