Probleme la sistemul de ventilatie - Nu incalzeste, dirijare aer, turatie ventilator
Probleme la sistemul de ventilatie - Nu incalzeste, dirijare aer, turatie ventilator
Krisz_14 |
16 Oct 2009, 14:20
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 10 May 09 From: Zalau |
|
||
--------------------
Renault Twingo 1997/
Renault Scenic
2006
- -
|
|||
bubu782001 |
16 Oct 2009, 16:42
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
O solutie ar fi DEZMEMBRARI. Cauta pe net. Apoi vorbesti cu persoana respectiva care vinde produsul sa-ti trimita prin colet.
This post has been edited by bubu782001: 16 Oct 2009, 16:43 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cipikao |
16 Oct 2009, 20:41
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 |
Vezi ca difera aerotermele in functie de masina. Si eu am aceasi problema, a mea lipseste cu desavarsire, asa am cumparat masina. Aerotermele de pe Twingo cu AC difera de cele fara AC. Chiar si locul in care sunt puse difera in functie de dotari. La fel cred ca e si cu anul de fabricatie, ai grija sa nu iei ceva ce nu ti se potriveste.
|
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
16 Oct 2009, 21:43
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Omul are probleme cu ventilatorul din cate am inteles eu, nu cu aeroterma.
Aeroterma este altceva (radiatorul de incalzire). Insa fara ventilator nu prea este bagata caldura in masina si nici ventilatie corespunzatoare nu se face (de aia se aburesc si geamurile). |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
goransplit |
19 Oct 2009, 08:05
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 25 June 08 |
Incearca la un electrician.si eu am avut probleme si acolo s-au rezolvat,e mult mai convenabil,Bafta!
|
--------------------
renault
twingo
1999,metropolis easy we've got the jazz
|
|
cipikao |
25 Oct 2009, 23:05
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 |
Vreau sa-mi cumpar un ventilator de caldura, cel din bord,poate gasesc la dezmambrari, stie cineva daca ventilatoarele difera intre ele in functie de dotari? Spre exemplu twingo meu are AC si e din 96, am gasit la dezmembrari un twingo din 95, e posibil sa difere ventilatoarele? Mi-e frica sa nu-l comand degeaba. Multumesc!
|
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
26 Oct 2009, 08:56
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Salve. Ai verificat rezistentele alea? Te intreb deoarece no o sa meraga nici mama ventilatorului daca alea sunt busite. Intai verifica si dupa aia sa schimbi.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cipikao |
26 Oct 2009, 10:29
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 |
Salve bubu! Nu e problema de rezistente, e sparta elicea, il am scos, defapt asa am cumparat masina, nemtoaica il avea intr-o plasa. Am incercat sa-l lipesc dar nu rezista la turatie se dezmembreza imediat, iar fara bucata lipsa merge descentrat si cred ca ar face ca toti dracii prin bord pe acolo. Am gasit unul la dezmembrari pe net tipul zicea ca e de pe un Twingo "95 al meu e din 07.96 sper sa se potriveasca. Omul zicea ca-l pot baga prin panoul central daca-l desfac fara sa mai fie nevoie sa dau jos bordul, e adevarat?Imag012.jpg ( Size: 122.43k )
Number of downloads: 3004
Imag016.jpg ( Size: 108k ) Number of downloads: 3062 Multumesc! |
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
27 Oct 2009, 00:22
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Aaa da. Este jale sa il pui pe ala descentrat. Din pacate nu poti face nimic cu el. Baga vibratii si cred ca face un zgomot teribil. Ca idee incearca sa vb cu tipul ala sa-ti puna mai multe poze cu ventilatorul ala de Twingo din 1995.
Eventual roaga-l sa ii masoare cu o rigla diametru si inaltimea si te convingi daca merge sau nu in functie de ce dimensiuni are al tau. Din 4 poze (chiar si cu telefonul facute) + 2 dimensiuni se pot afla multe. This post has been edited by bubu782001: 27 Oct 2009, 08:41 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cipikao |
2 Nov 2009, 20:21
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 |
Uraaaa! Am caldura in buburuza. Azi mi-a venit ventilatorul prin posta comandat pe net de la dezmembrari. Nu este identic cu al meu,e de pe un Twingo 1995 iar al meu e 96, dar cu cateva modificari l-am adaptat, l-am montat iar acum am caldura. Si nu a trebuit demontat bordul, l-am montat prin partea dreapta-jos a bordului, [Twingo CO6 cu AC] ie drept m-am chinuit vreo trei ore dar am reusit. Dupa ce l-am montat in prima faza, zic gata am terminat si dau drumul la caldura...nimic. Ventilatorul mergea dar nu baga aer. La montare am respectat culoarea firelor, care erau identice cu cele de la ventilatorul meu. Dupa cateva minute mi-a venit ideea sa inversez firele pentru ca alta explicatie nu era iar acum baga aer super bine pe toate treptele de viteza.
|
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
2 Nov 2009, 22:46
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Mda. Sa stii ca NOROCUL TAU este ca ai AC. Din cate stiu eu (poate ma insel) la astea cu AC ventilatorul este montat mai jos (avantaj - poate fi scos prin dreapta bordului pe la pasager - este mult de munca ai dreptate) - eu asa l-am scos pe al meu pentru ca huruia. Apoi in casa l-am demontat l-am uns, centrat, curatat colectorul, verificat periile, si apoi l-am montat la loc. Nici nu se aude daca merge - doar VAJUL de aer se simte/aude si asta la turatie maxima.
Eu deja sunt obsedat dupa liniste in masina. Intentionez sa o isonorizez. Daca am posibilitatea (24h - 48h de un garaj) chiar si in toamna/iarna asta am sa ma apuc sa o fac. Este mare lucru sa obtii confortul fonic. Inca mai sunt in cautare de solutii deoarece Dynamat ma dispera la cat costa (solutii la fel de eficiente precum Dynamat - sunt sigur ca exista). Credeti-ma nu aveti idee cum se aude motorul la viteze de peste 80 - 90 (ma refer la 1.2 16v). Problema este stiuta (nu este doar la Twingo) - vezi pe forumurile cu Clio 2 si 3. La fel si baietii aia ii scoate din minti zgomotul. Presupun ca apeland la o isonorizare cu STP sau Dynamat obtin rezultate satisfacatoare. La cum se aude zgomotul motorului in ea, orice scadere de cativa decibeli se simte semnificativ. In plus are efectul acela de "cutie de tabla pe roti". Am mers cu mai multe Twingo si la fel se simte/aude si Matizul face asa. Asta este consecinta (pretul pe care noi il platim) datorita faptului ca Renault sa zgarcit sa termine ce a inceput. Aceasta super masinuta. This post has been edited by bubu782001: 2 Nov 2009, 23:01 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
miky2 |
12 Nov 2009, 13:35
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti |
Salut. Am o problema la buburuza mea, ma puteti ajuta? Nu pot sa dirijez aerul prin orificiile de la parbriz, motiv pentru care se aburete foarte tare.Indiferent de pozitia butonului aerul iese numai prin cele 4 guri frontale.
Multumesc anticipat si daca nu m-am facut bine inteles sa-mi spune-ti. |
--------------------
Renault
Twingo
2000 / 1.2 8v
|
|
_remusik_ |
12 Nov 2009, 15:31
Post
#13
|
sharpest blade Group: Members Posts: 33 Joined: 29 September 09 |
daca inchizi celelate "guri" ,iti scoate aer pe la parbriz?
|
--------------------
reno
twingo
2002 ...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
|
|
miky2 |
12 Nov 2009, 18:59
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti |
Indiferent ce "guri" inchid aerul iese numai prin grilele (cele 4) frontale.
|
--------------------
Renault
Twingo
2000 / 1.2 8v
|
|
bubu782001 |
12 Nov 2009, 19:33
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
_remusik_ se refera la grilele frontale.
Alea se pot inchide din rotitele ce le-am incercuit cu rosu (vezi poza atasata). Inchide-le la maxim in asa fel incat daca dai la maxim pe ventilator sa NU SE MAI SIMTA flux de aer pe la cele 4 grile frontale. Butonul de la ventilator trebuie pus neaparat pe pozitia ventilare si nu recirculare (vezi poza atasata). Butonul de dirijare a aerului trebuie pus pe una din pozitiile pe care le-am incercuit cu rosu (vezi poza atasata) - ca sa testezi ideal sa fie pe ultima pozitie - numai dezaburire. This post has been edited by bubu782001: 12 Nov 2009, 19:34 Attached thumbnail(s) Comenzi_clima.jpg ( Size: 40.07k ) Number of downloads: 3407 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
miky2 |
12 Nov 2009, 21:17
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti |
Multumesc frumos pentru sfaturi am sa incerc cum ai zis tu Bubu, dar nu este normala procedura asta. Din moment ce rotesc butonul pe pozitia "picioare" sau mai stiu ce pozitie, pai acolo trebuie sa sufle indiferent daca rotitele de la gurile frontale sunt inchise sau deschise, nu? Maine dimineata am sa incerc varianta ta Bubu, dar cred ca trebuie sa fie ceva (o supapa, clapeta) care sa-si faca de cap si sa nu lucreze la parametrii.
|
--------------------
Renault
Twingo
2000 / 1.2 8v
|
|
cipikao |
12 Nov 2009, 23:00
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 |
Bubu are dreptate, acele guri de ventilatie frontale au clapetele inchis-deschis chiar acolo langa fiecare gura. Ar fi absurd sa mai axiste si alta clapeta cu aceeasi functie. Cand folosesti functia pentru parbriz sau picioare, aerul se imparte intre ventilatia frontala, daca e deschisa, si cealalta optiune. Aceasta tehnica se foloseste si la masini mai scumpe, deci nu e un procedeu rudimentar. Verifica totusi sa nu pierzi din puterea de suflu a ventilatorului prin alta parte, eventual baga mana pe sub bord, cat poti, si vezi daca iese aer pe unde nu ar trebui sau sub capota sa nu fie infundat cu vreo carpa locul de unde isi trage aer. Bafta!
|
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
miky2 |
12 Nov 2009, 23:45
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti |
Pt. Cipikao
Aerul dat de turbina ventilatorului nu se pierde, doar ca nu-l pot dirija catre parbriz de exemplu sau catre parbriz si picioare. Indiferent de ce pozitie aleg, invartind butonul cu pricina, aerul iese numai prin "gurile" frontale. Rolul rotitelor de langa "gurile" frontale este altul , acela de a micsora sau marii debitul de aer ce trece prin gura respectiva. |
--------------------
Renault
Twingo
2000 / 1.2 8v
|
|
RadNoise |
13 Nov 2009, 12:23
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 22 November 08 From: Iasi |
si la mine se intampla exact la fel. daca totusi inchid gurile de ventilatie, aerul este dirijat corect acolo unde selectez din comutator.
o fi o problema sau asa e proiectat sistemul? cat despre alte masini care reactioneaza similar... personal nu am intalnit. |
--------------------
Renault
Twingo
1999
- IS - 07 - CZE Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu |
|
twingo_buc |
13 Nov 2009, 15:07
Post
#20
|
fost twingar Group: Members Posts: 883 Joined: 4 January 09 |
tind sa cred ca e o "problema" specifica twingo. daca deschid gurile de aerisire mare parte din aer e directionat prin ele nu spre parbriz. daca le inchid nu e nicio problema. si la nemTZoaica care o am are ceva similar insa daca dau spre parbriz la treapta 4 se simte si pe gurile de ventilatie ca la treapta 1. deci nu e o megaproblema.
|
--------------------
mitsubishi
colt CZ3
1.1 75CP 2008 MOTION
- B8x8BBB fost twingar si fost TDI-st
|
|
Tamango |
13 Nov 2009, 17:59
Post
#21
|
Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti |
La fel si la mine ... nu intelegeam de ce se dezabureste asa greu parbrizul, iar cand am inchis aeratoarele centrale si laterale a fost OK. Probabil asa sunt proiectate ...
PS - Bubu, esti taticul lor This post has been edited by Tamango: 13 Nov 2009, 18:00 |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
tunderbird |
13 Nov 2009, 18:54
Post
#22
|
tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti |
Nu este o problema specifica Twingo. Si la Kangoo sistemul este identic.
Parerea mea este ca de fapt nu o putem considera problema, ba din contra o facilitate. Fata de un sistem obisnuit, acesta iti confera mai multa flexibilitate in dirijarea aerului in acelasi timp pe mai multe directii. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
13 Nov 2009, 22:10
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Exact. Si mai sunt masini care au sistem a fel. Parca si pe Clio 2 la fel este.
Mie unul chiar imi place si in plus cu un sistem din asta creste eficienta. Un exemplu banal, vreau caldura in masina (spre mine) insa o dezaburire foarte rapida. - Pun selectorul de dirijare a aerului pe pe pozitia a 3a (cea in care este si deaburire si aer din fata samd). - Dau la maxim ventilatorul (sa obtin o dezaburire rapida) - Pentru a nu ma rupe fluxul de aer (din cauza ventilatorului care e la maxim), inchid mai mult grilele frontale Parerea mea ca aceasta chestia ofera de fapt o optiune in plus - apropo de de ce spune si tunderbird. Asa ca cei ce se plang nu prea ii inteleg. PS Multumesc Tamango insa te inseli. Cand nu-mi explic ceva ma mai documentez doar atata tot. Nu este chiar atat de mare filosofie. This post has been edited by bubu782001: 13 Nov 2009, 22:10 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
miky2 |
13 Nov 2009, 22:16
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti |
Eu mai am un Logan, un Fiat Doblo, unul Fiorino, am amici cu Vectre, Astre, Chevrolet noi, etc. va spun ca nu este normal. Cand comut pe pozitia parbriz, pai acolo trebuie sa se duca aerul nu prin alte parti. Luni sau marti am sa-i desfac bordul (partea frontala) si va spun eu ce descopar acolo
|
--------------------
Renault
Twingo
2000 / 1.2 8v
|
|
tunderbird |
13 Nov 2009, 22:30
Post
#25
|
tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti |
Ce o sa descoperi este ceea ce ti-am explicat noi.
Cand aveam kangoo sistemul acesta era atat de prietenos incat cand am trecut la Clio Symbol care nu-l avea, am fost tare dezamagit. Dupa aceea am avut pe mana VW Passat, si apoi Skoda Octavia ambele cu Climatic. Si masinile acestea au o optiune relativ similara, in sensul ca daca comutatorul se afla intre pozitiile indexate, aerul patrunde prin ambele cai debitul fiind mai puternic pe acea cale de care este mai apropiat comutatorul. De Twingo, ce sa mai vorbim este o adevarata minune masinuta asta. In manualul de aici: http://www.reno.ro/Renault-Twingo-Manual-p...t46371-s60.html sunt date ceva explicatii pentru cine intelege italiana. This post has been edited by tunderbird: 13 Nov 2009, 22:44 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
14 Nov 2009, 00:17
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Si mai e ceva care pote o sa ii deranjeze pe unii useri de pe acest forum.
Credeti-ma ca nu o zic cu rautate. Fratilor uneori MA MIR ca inca mai cereti si nu sunteti multumiti de ceea ce ofera masinuta. Pai la clasa ei, sa ziceti sarumana ca are asa dotari, asta raportat la cat a costatat - o suma maxima zic un 4500 - 5000 euro. Si asta ca din cate am vazut marea majoritate a Twingozaurilor de pe forum sunt intre anii 96 - 2003. Acuma in vremuri de criza este altceva, preturile masinilor sunt altele, insa acum un an sau chiar 6 luni, la banii astia sa ziceti sarumana ca mergea ok masina si nu era manarita in toate partile (cum erau majoritatea aduse din Germanica la banii astia), ce sa mai punem dotari ca directie asistata, abs, sau aer conditionat. Am auzit argumente contra ca vezi doamne nu are climatronic sau alte chestii. Multe deja nu mai aveau unde sa le puna, iar alte dotari (turometru, un computer mai avansat, si alte gadgeturi) aveau ca repercusiuni o crestere foarte brusca a pretului de achizitie, iar pentru o masinuta cum e Twingo nu prea vad ca ar fi fost un succes. Exemplu este foarte clar la Twingo 2 versiunile GT si RS care sunt cumparate intr-un procent foarte scazut - pai la cat costa unul lejer cumperi un Megane sau o clasa mult mai mare. Ganditi-va ca un GT pleaca de la un MINIM de 14.300 de euro (fara dotari extra selectate) iar un RS de la 15.800 euro - la fel fara dotari extra. Acuma sa judecam la rece...CATI dau atata banet pentru o masinuta care sa fim seriosi este o pasiune pentru noi - insa impractica la banii astia. Deci pe scurt, bucurati-va de ceea ce are si asta e. Vreti ceva mai mult, incercati sa o imbunatatiti. Nu se poate? Cautati altceva, mai ales ca acuma este oferta mare cam peste tot. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Tamango |
14 Nov 2009, 09:19
Post
#27
|
Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti |
Bubu, o intrebare: de ce oare nu a comercializat Renault aceasta masinuta si la noi ? Eu zic ca ar fi avut succes. Sunt foarte putini cu Twingo. Eu cand m-am hotarat sa iau o burburuza eram chitit pe altceva: Corsa, Lupo, Getz. Cand am descoperit Twingo m-am indragostit de ea instant. Si nu stiam cate dotari are, doar la prima vedere. Acum pe masura ce-o descopar sunt din ce in ce mai incantat, e pur si simplu altceva, o masinuta cu personalitate, nu o anonima stearsa in trafic. Ca sa fie tacamul complet, fostul proprietar mi-a dat-o cu o toba sport care suna demential, e o adevarata placere s-o aud cum suna, ca fost motociclist
|
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
bubu782001 |
14 Nov 2009, 11:54
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
Nu am idee de ce nu a fost comercializata pe la noi, presupun ca din cauza nivelului nostru slabut de trai (masinuta era destul de scumpicica) si nu stiu cati romani ar fi avut posibilitatea sa o cumpere.
Pe de alta parte, Renault mai are niste probleme din astea daca putem sa le spunem "discriminatorii", de exemplu pe masinile care se vand si la noi, in ofertele de afara exista niste optiuni si dotari care la noi nu apar si nici nu exista posibilitatea nici macar de comanda pentru asa ceva. Exemplu la Megane sistemul de navigatie Carminat. Un alt exemplu, ne gandim pe plan local, masinuta noastra nationala de acuma Dacia Logan, au facut atat de multe rabaturi si sau zgarcit atat de mult la o gramada de chestii, incat masina a capatat o reputatie in general proasta - pentru aproape toti romanii. Credeti ca era greu daca pozitionau niste butoane in niste locuri mai normale? Sau puteau sa puna pe masina un climatronic (similar cu cel de la Clio), sau scaune incalzite (care apar in documentatie insa nu sunt aplicate la noi). Ma rog - nu este un post in care critic, ci mai degraba unul in care regret actiunile Renault. Un exemplu banal: primele Logan-uri aveau buton la geamuri cu implus (o optiune foarte utila de altfel) dupa un anumit timp nu au mai dotat masinuta cu asa ceva? De ce? Pai ridicau nivelul masinii mai mult decat considerau ei ca este necesar. Pe scurt...politica tampita Renault. This post has been edited by bubu782001: 14 Nov 2009, 21:00 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cipikao |
18 Nov 2009, 19:53
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 |
Nu-mi mai merge ventilatorul pe viteza unu si doi, doar pe trei si patru. Am desfacut panoul central si am scos placuta cu butoanele iar acolo pare totul in regula. Intrebarea mea este cine raspunde de turatia ventilatorului acel potentiometru din bord, ma refer la butonul cu 1,2,3,4?
|
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
18 Nov 2009, 21:39
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 |
De turatia ventilatorului raspunde un grup de rezistente. Acestea sunt situate sub bord cam pe langa ventilator. Tot aceste rezistente au bunul obicei sa se cam arda.
Pentru extra informatii urmareste te rog topicul de pe acest site. http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet265134.htm |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th September 2024 - 15:15 |