Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Reglare proiectoare, Se poate face?

zax
post 20 Dec 2006, 12:08
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




MI se pare ca nu am destula lumina de la proiectoarele de ceata. Saptamana trecuta cand a fost ceata in bucuresti mi se pareau total ineficiente. Poate am eu pretentii prea mari dar amaratele astea lumineaza doar unghiul mort al fazei scurte... adica singure lumineaza la maxim 2-3m in fata... Exsta vreo posibilitate de reglaj? le mai pot ridica? Sau trebuie sa schimb becurile?


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 20 Dec 2006, 12:28
Post #2


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Asa trebuie sa lumineze. Proiectoarele sunt utile pentru sofer doar la ceata foarte densa (vizibilitate sub 10m), in rest te fac mult mai vizibil celor ce vin din contrasens.
Daca le "inalti", o sa-i deranjezi (si mai tare) pe ceilalti.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 20 Dec 2006, 13:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




Nu vreau sa te contrazic dar nu cred ca am fost orbit vreodata de proiectoarele cuiva. Sunt foarte jos si doar daca le faci sa bata spre stele ar putea sa deranjeze, dar atunci nu-si mai fac treaba oricum.
Oricum, nu am chef sa umblu la ele aiurea si sa le dereglez. Daca exsta un surub ceva de care sa stiu ca stang 3 ture si daca nu-mi convine desfac 3 ture si e ca la inceput bine, daca nu asa le las ca sunt sanse sa fac mai rau.
Oare daca le pun becuri galbene ar putea fi mai eficiente? A incercat cineva?


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 20 Dec 2006, 18:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Ca sa reglezi proiectoarele trebuie sa scoti partea din fata ca capacului de plastin din fata rotii (are un fel de surub de ala de plastic pe care il impingi intr-un orificiu ..tre sa pui o surubeltnita sa faci un pic de loc si apoi sa tragi de el cu grija sa nu rupi tot capacu biggrin.gif ...depinde cit de barbat esti biggrin.gif tongue.gif ar trebui sa iasa usor...ca sa il montezi tre sa il impingi la loc)..bun .
Te culci sub masina si vezi in plan vertical pe partea din spate a proiectorului un fel de piulitza zimtzata pe margini. Din aia se regleaza.
Ca metoda iti recomand sa desfaci o data pe lumina ca sa te luminezi cum se face biggrin.gif si dupa aia sa o faci pe intuneric, cu proiectoarele deschise si acoperind pe celalalt cu ceva.INSA proiectoarele NU TREBUIE REGLATE...felul in care ai descris ca bat este cel corect...ele nu sunt in principal pentru a vedea ci pentru a fi vazut.
Succes!


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 20 Dec 2006, 21:03
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Si eu am incercat sa reglez proiectoarele ca la carte, dar n-am obtinut nimic. Le-am lasat asa si m-am intrebat la ce se justifica 400 ron bucata.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 20 Dec 2006, 21:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Proiectoarele nu sînt făcute ca să vezi mai bine prin ceață, ci ca să fii văzut mai bine prin ceață. Dacă te aștepți să vezi prin ceață ca ziua, țeapă.
Acei 400 de lei se justifică dacă unui berbec de pe sensul opus îi vine ideea să facă o depășire prin ceață și nu te vede venind spre el. Dacă ai proiectoare, berbecul te va vedea mai din timp. Sau cînd vrea unul să intre de pe un drum fără prioritate și nu te vede. Cu proiectoare te va vedea și-ți va da prioritate.
Vorbesc de ceață adevărată, deasă, din aia de nu-ți vezi nici pantofii cînd te uiți în jos. smile.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiCos
post 21 Dec 2006, 09:19
Post #7


.


Group: Members
Posts: 497
Joined: 16 November 06
From: Bucharest




Aberati, vreti sa zice-ti ca cei care nu au proiectoere si merg cu faza scurta nu sunt vazuti? Clar aberati. Eu cred ca proiectoarele sunt reglate si bat vizibil pana la 5 m pentru ca asa trebuie. Ia ganditi, cand masina o sa fie incarcata unde o sa bata?????? Aveti cumva reglaj de proiectoare ca la faruri ?!!! Si apoi ceata nu este lipita de pamant incepe si ea de la 20 cm in sus asa ca de aia proiectoarele sunt jos si se vad primele ca farurile sunt in ceata SI SUNT LA FEL DE VIZIBILE CA SI PROIECTOARELE.


(Cmandrei a se cenzura de nu se incadreaza)

This post has been edited by BiCos: 21 Dec 2006, 16:49


--------------------
Sania . D Logan 2005 1,4 8V // D Logan mcv 2016 1,5 dci - ACE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 21 Dec 2006, 10:16
Post #8


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




BiCos atentie putin la modul in care iti exprimi reactiile in scris pe forum ... !!!


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 21 Dec 2006, 11:55
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Proiectoarele SE POT REGLA, doar sus-jos, insa, din ce carti mai am acasa, am desprins ideea ca ele sunt pentru A VEDEA PE CEATA, deoarece sunt amplasate mult mai jos, unde este ceva mai putina ceata, si, citez: "centrul petei luminoase trebuie sa bata la 20-25 de metri in fata masinii". Proiectoarele de Clio nu pot fi reglate in acest fel din 2 motive:
1. la maxim in sus nu bateau mai mult de 7-8 metri.
2. de la o anumita distanta incolo deja nu mai erau eficiente, proiectorul in sine e mult prea slab pentru asa ceva.
La proiectoare, nu conteaza neaparat culoarea, ci amplasarea si reglajul.
Aceste date le-am luat dintr-o carte scrisa prin 1990, "Exploatarea de iarna a autovehiculelor", nu mai stiu insa autorul, insa o am pe acasa si pot sa o scanez.

Din pacate, ce vezi acum pe masini nu mai are nici o legatura cu farurile clasice de ceata. Sunt doar pentru trend.

Sigur esti vazut mai departe datorita proiectoarelor? Daca ar fi fost asa, ar fi trebuit sa fie dotare standard pe toate masinile si folosirea lor obligatorie. Dar nu este nici pe departe asa...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 21 Dec 2006, 13:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Cind este ceata deasa dc o sa fiti atenti (mai ales ziua) o sa observati la masinile care vin din sens opus intii proiectorul si apoi faza scurta. Si asta pt ca lumina proiectorului e mai concentrata.
Eu folosesc proiectoarele numai cind e ceata sau noaptea cind e ploaie torentiala.Pe ploaie torentiala noaptea intr-adevar parca lumineaza altfel drumul. In rest sincer folosirea ziua/noaptea cind nu sunt conditii severe reprezinta doar un consumator inutil.
Inca ceva...in noul cod eu as fi introdus amenzi pentru folosirea necorespunzatoare a luminilor de ceata (fata/spate) pt ca noaptea este absolut deranjant ..mai ales stopul ala mare aprins inutil. In germania (cel putin sunt prevazute amenzi pentru asa ceva ..din cate stiu..)


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 21 Dec 2006, 13:34
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




da, de acord cu tine... mai ales cielourile sunt mai tot timpu' cu stopul de ceata aprins... post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif

This post has been edited by R19/16v: 21 Dec 2006, 13:50


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 21 Dec 2006, 14:55
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Eu sunt pe deplin multumit de modul in care "bat" proiectoarele de ceata.

Chiar sunt atat de obisnuit cu acest mod (sunt reglate sa acopere pata dintre masina si locul in care bate faza scurta, deci corect, dupa cum spunea cineva mai sus), incat nu ma mai pot lipsi de ele. Consider ca e un mare plus pt. cei care le au.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 21 Dec 2006, 15:17
Post #13


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Foglamps

Foglamps provide a wide, bar-shaped beam of light with a sharp cutoff at the top, and are generally aimed and mounted low.[11][12][13] They may be either white or selective yellow. They are intended for use at low speed to increase the illumination directed towards the road surface and verges in conditions of poor visibility due to rain, fog, dust or snow. As such, they are often most effectively used in place of dipped-beam headlamps, reducing the glareback from fog or falling snow, although the legality varies by jurisdiction of using front fog lamps without low beam headlamps.

Use of the front fog lamps when visibility is not seriously reduced is often prohibited (for example in the United Kingdom), as they can cause increased glare to other drivers, particularly in wet pavement conditions, as well as harming the driver's own vision due to excessive foreground illumination.[14]

The respective purposes of front fog lamps and driving lamps are often confused, due in part to the misconcepion that fog lamps are necessarily selective yellow, while any auxiliary lamp that makes white light is a driving lamp. Automakers and aftermarket parts and accessories suppliers frequently refer interchangeably to "fog lamps" and "driving lamps" (or "fog/driving lamps"). In most countries, weather conditions necessitating their use are very rare, and there is no legal requirement for them, so their primary purpose is frequently cosmetic. Studies have shown that in North America more people inappropriately use their fog lamps in dry weather than use them properly in poor weather.[

http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#Foglamps


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jfo
post 21 Jan 2009, 21:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 5 November 06
From: Bucuresti




Salutare! am si eu o intrebare catre cineva care stie ,care e sistemul de prindere al unui proiector am lovit un caine si proiectorul de pe stanga a intrat putin in interior si nu stiu cum trebuie fixat e posibil sa se fi rupt ceva?,masina e cea din semnatura.

22 Jan 2009, 13:04:
Chiar nu stie nimeni? sad.gif

This post has been edited by jfo: 22 Jan 2009, 12:04


--------------------
Renault Megane 3 Limited /Clio-Hatchbach/ Limited 2016/110Cp DCI/2001 65 Cp
D C i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 22 Jan 2009, 12:27
Post #15


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 596
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




cam asa arata din spate ....proiector1.jpg ( Size: 507.51k ) Number of downloads: 1214
proiector2.jpg ( Size: 535.87k ) Number of downloads: 1375


pt a ajunge acolo tre sa dai jos plasticele de sub bara (in caz ca le mai ai biggrin.gif )
sistemul de prindere este urmatorul...
proiectorul intra intrun suport de plastic, de care se prinde in 2 suruburi , iar acest suport se prinde de bara in 3 cleme...(sper sa nu gresesc, eu am umblat la unul acu' ceva timp)
nu prea are ce sa se rupa p,acolo, poate doar sa se miste din clemele alea care sunt foarte proaste

This post has been edited by danutz_r: 22 Jan 2009, 12:31


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jfo
post 22 Jan 2009, 14:58
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 5 November 06
From: Bucuresti




@danutz-r worship.gif

22 Jan 2009, 16:05:
Atunci daca s-a deplasat in spate ,cred ca au sarit clemele respective in week-end o sa vad ce naiba s-a intamplat.


This post has been edited by jfo: 22 Jan 2009, 15:05


--------------------
Renault Megane 3 Limited /Clio-Hatchbach/ Limited 2016/110Cp DCI/2001 65 Cp
D C i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 22 Jan 2009, 15:12
Post #17


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 596
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




posibil ... clemele alea sunt la fel de puternice ca o agrafa care prinde 2 coli de hartie... acele cleme sunt de fapt niste scoabe cu ajutorul carora sunt fixate cele 2 parti
bafta biggrin.gif

This post has been edited by danutz_r: 22 Jan 2009, 15:25


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 22 Jan 2009, 15:43
Post #18


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(zax @ 20 Dec 2006, 13:26)
Oare daca le pun becuri galbene ar putea fi mai eficiente? A incercat cineva?

Exista becuri speciale pt "vreme rea" (ceata, ninsoare, ploaie) si care dau o lumina alb-galbuie...Spre exemplu pe SuperNova, am la poriectoare bec H3, Orsam Allseaseon Super(luminozitate +30%): dau o lumina galbuie, pe timp senin nu prea te ajuta, dar pe ceata e mai utila decat lumina alba a becurilor standard..

QUOTE(VladSoare @ 20 Dec 2006, 21:28)
Proiectoarele nu sînt făcute ca să vezi mai bine prin ceață, ci ca să fii văzut mai bine prin ceață. Dacă te aștepți să vezi prin ceață ca ziua, țeapă.
Acei 400 de lei se justifică dacă unui berbec de pe sensul opus îi vine ideea să facă o depășire prin ceață și nu te vede venind spre el. Dacă ai proiectoare, berbecul te va vedea mai din timp. Sau cînd vrea unul să intre de pe un drum fără prioritate și nu te vede. Cu proiectoare te va vedea și-ți va da prioritate.
Vorbesc de ceață adevărată, deasă, din aia de nu-ți vezi nici pantofii cînd te uiți în jos. smile.gif
*



Hai pe cuvantul tau ? Deci scopul proiectoarelor e ca sa vezi mai bine pe ceata, nu ca sa fi vazut mai bine...Scopul stopului de ceata (adica ala din spatele masinii) este ca sa fi vazut mai bine pe ceata....Ce te ajuta sa fi mai bine pe ceata este faza lunga, dar daca folosesti faza lunga nu mai vezi tu bine pe ceata...

Ca s-a pomenit in acest topic de cartea "Conducerea automobilului" acolo se preciza, ca ziua, pe ceata medie/densa, este indicata folosirea fazei lungi pt ca esti mai repede vazut de masinile care vin din sens opus, dar tu ca sofer nu vezi mai bine decat cu faza scurta.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 22 Jan 2009, 16:01
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Nu crezi ca e cam tarziu sa le raspunzi celor care au postat in 20 Dec 2006 ? Poate s-au lamurit intre timp (au iesit din ceata...)


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 22 Jan 2009, 16:10
Post #20


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Am vazut ca topicul e deschis din 2006, dar nu le-am raspuns strict lor, ci in general celor care citesc forumul si chiar vor sa invete ceva util... wink.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jfo
post 25 Jan 2009, 16:58
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 5 November 06
From: Bucuresti




Salutare!,revin cu rezolvarea problemei,a trebuit sa dau bara jos pt.a fixa proiectorul pt. ca nu aveam alta alternativa din cauza spatiului ,am avut noroc ca nu am pierdut clemele de fixare si ca nu sa spart nimic.Multumesc inca o data @Danutz worship.gif -r


--------------------
Renault Megane 3 Limited /Clio-Hatchbach/ Limited 2016/110Cp DCI/2001 65 Cp
D C i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 25 Jan 2009, 18:49
Post #22


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 596
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




04.gif coolspeak.gif


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 4 Feb 2009, 17:18
Post #23


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Stie careva cum se schimba becurile din proiectoare la masina din semnatura? blush.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Feb 2009, 17:22
Post #24


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Pai pe sub masina, dai la o parte protectiile de plastic (cel mai probabil va trebui sa scoti un surubel sau bradut, apoi ai acces la mufa, poti sa scoti mufa si apoi sa "desurubezi" becul cu soclu sau cu tot cu mufa ... schimbi becul si gata ... de obicei vine cu tot cu soclu partea de plastic care se prinde pe corpul farului de ceata/"proiectorului".


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 4 Feb 2009, 17:24
Post #25


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Ok...deci nu e chiar asa de dificil. smile.gif Multumesc pentru lamuriri. cheers.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Feb 2009, 17:37
Post #26


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nu e chiar deloc dificil ... doar ca "risti" sa te murdaresti putin smile.gif ... sau mai mult ... acum depinde tongue.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 4 Feb 2009, 17:40
Post #27


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 596
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




asa arata becul biggrin.gif
bec_far_h11_12v_tungsram_medie.jpg ( Size: 4.99k ) Number of downloads: 1015


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Feb 2009, 17:43
Post #28


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cam asa da smile.gif ... si incearca sa nu atingi (pe cat posibil) partea de sticla smile.gif [in teorie in cutie va avea o protectie de burete oricum]


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 4 Feb 2009, 17:48
Post #29


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Multumesc pentru ajutor baieti! smile.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Feb 2009, 17:50
Post #30


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Sa nu uiti sa ne spui ce si cum ai facut (cat a fost becul, daca ai reusit, etc.) smile.gif Spor


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:42
Dacia