Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Mecanica Twingo, sa ne reparam singuri masinile

tunderbird
post 30 Sep 2009, 19:36
Post #31


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Catalincre

Pentru jante e mai simplu. Te duci la o vulcanizare mai serioasa si gasesti.

Dar la planetara trebuie strans cu un cuplu mai mare. Incearca sa cauti tot pe la vulcanizare pistol pneumatic cu cuplu de strangere reglabil.
Daca nu, numai la service gasesti, fie la dealer fie la un service mai serios.

Pacat ca nu esti din Bucuresti te puteam ajuta eu intr-un week-end. Nu dureaza decat 3 minute.

Si daca tot ai afirmat: "dar din cate stiu eu cam toate se strang la masina cu cheia dinamometrica", uite o poza cu toate momentele de strangere prescrise de Renault la puntea fata.

Si ca bonus, ofer si doua manuale care descriu demontarea/montarea planetarelor, si nu numai atat.


This post has been edited by tunderbird: 30 Sep 2009, 19:45


Attached thumbnail(s)
suspav.JPG ( Size: 45.98k ) Number of downloads: 2116


Attached File(s)
Attached File  06.PDF ( 1.23mb ) Number of downloads: 384
Attached File  07A.PDF ( 1.35mb ) Number of downloads: 223


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Boghdan
post 4 Oct 2009, 14:36
Post #32


O zi nu e niciodata prea lunga.


Group: Members
Posts: 75
Joined: 30 January 08
From: Bucharest




Are cineva idee cum se schimba flansa de sus cu rulment de la amortizor ? ( pe partea dreapta fata ) am dat pe flansa 140ron cu tot cu rulment pentru ca cea veche nu o mai am .


--------------------
Renault Twingo - B 77 JFKenndy 2000'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 4 Oct 2009, 20:56
Post #33


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




blink.gif
Te-ai uitat pe link-urile puse de Renotgo?
Sau pe manualele puse de mine?
Sau pe aici te-ai uitat? http://www.reno.ro/Intrebari-diverse-page-1-t146262-s0.html

This post has been edited by tunderbird: 4 Oct 2009, 22:07


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0ctavianus
post 5 Oct 2009, 07:16
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 10 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(Boghdan @ 4 Oct 2009, 14:36)
Are cineva idee cum se schimba flansa de sus cu rulment de la amortizor ? ( pe partea dreapta fata ) am dat pe flansa 140ron cu tot cu rulment pentru ca cea veche nu o mai am .
*



De unde ai cumparat-o?

Te intreb pentru ca mi se pare relativ ieftin si trebuie sa inlocuiesc si eu pe fata flansa de la amortizor.


--------------------
Renault Twingo 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Boghdan
post 5 Oct 2009, 12:07
Post #35


O zi nu e niciodata prea lunga.


Group: Members
Posts: 75
Joined: 30 January 08
From: Bucharest




Pai am gasit si pe Autokarma.ro dar le avea separat adica flansa separat si rulmentu separat si mie frica sa nu se potriveasca la preturi relativ mici adica 24 ron flansa si 34 ron rulmentu sau ceva de genu , si am mai gasit la mine unde stau un magazin de piese auto si in jumatate de ora poate sa imi aduca si flansa si rulmentu cu 134 RON adica pe Str. Margeanului sectro 5 viz-avi de posta .

5 Oct 2009, 12:09:
Nu am gasit , mersi ca mi-ai aratat tunderbird biggrin.gif

This post has been edited by Boghdan: 5 Oct 2009, 12:09


--------------------
Renault Twingo - B 77 JFKenndy 2000'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0ctavianus
post 5 Oct 2009, 13:12
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 10 January 09
From: Bucuresti




Da, dar de la 130 de lei 1 flansa + 1 rulment pe langa 120 de lei ambele (stanga dreapta) mi se pare diferenta mare.

Daca as fi in locul tau as comanda de la autokarma si m-as duce cu piese uzate la mine ca sa pot sa compar.


--------------------
Renault Twingo 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Boghdan
post 5 Oct 2009, 15:36
Post #37


O zi nu e niciodata prea lunga.


Group: Members
Posts: 75
Joined: 30 January 08
From: Bucharest




Nu cred ca este nevoie sa mai compar ca am dat toate datele despre masina si modelul necesare pentru flansa si rulment da ar fi mai ieftin pe autokarma


--------------------
Renault Twingo - B 77 JFKenndy 2000'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 6 Oct 2009, 19:04
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Am revenit cu problema mea - nu reusesc sa pornesc masina desi totul merge am verificat injectorul e bun, mai mult am desfacut asa zisul carburator, e format din doua bucati, partea de deasupra unde are montat injectorul am ridicat-o si am tinut injectorul spre mana mea nu spre clapeta si pulverizeaza benzina foarte bine, deci nu e injectorul. Bujiile le-am verificat pe rand adica scos afara facut masa si dat la automat toate dau scanteie dar masina nu porneste, ce ar mai putea fi? Am dat jos tot carburatorul si l-am spalat cu o solutie de spalat carburatoare si a iesit bec. Corpul clapeta nu era murdar deloc doar motorasul pas cu pas avea putina mazga dinaia neagra acolo inauntru unde inchide aerul. Ar putea fi asta defect si sa nu mai inchida? Sau ar putea fi defect sistemul ala antifurt? Ledul ala rosu se stinge cand deschid usile, NU palpaie cand dau la automat deci se comporta normal, ar pute fi defect chiar daca se manifesta normal? Senzorul de pe volanta l-am dat jos si curata cu spray dar ma gandesc sa nu fie ars cum il pot verifica?

6 Oct 2009, 21:23:
oare daca o imping porneste sau nu are rost sa incerc? ce ar putea fi daca benzina e, scanteie e dar tot nu porneste?

This post has been edited by cipikao: 6 Oct 2009, 21:23


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSRXK
post 8 Oct 2009, 17:27
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 19 August 09




Check out postarile mele de la topicul "NU porneste twingo"... daca masina are curent, poate fi aceeasi pb ca a mea... contactul... l-am schimbat si e ok (la model din 2003 cel putin se potriveste cel de Logan wink.gif )


--------------------
Renault Twingo 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 9 Oct 2009, 19:14
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Unde se afla senzorul de temperatura, Twingo 1996 motor 1239cm3, v8 injectie monopunct. Am citit intr-un topic de pe Renault Clio ca acest senzor opreste motorul cand temperatura creste peste un anumit nivel iar daca senzorul e dus atunci motorul nu porneste


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 9 Oct 2009, 21:14
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




atunci cand calculatorul -sau imobilizatorul- opresc motorul, nu ai benzina in injector, ceea ce nu e cazul tau


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 9 Oct 2009, 23:41
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




FOARTE CORECT Gedan. Injectia nu este operationala fara autentificarea acelui cod din cipul cheii, mai precis codul antidemaraj.
Daca se doreste se poate insa anula imobilizatorul dar pe urma poti porni masina si cu briceagul. smile.gif
Imobilizatorul este operational NUMAI la identificare (cand este citit codul din cheie) odata pornit motorul nu mai are treba cu imobilizatorul - poti scoate si chipul din cheie odata ce imobililizatorul a recunoscut codul antidemaraj.
Eu am facut si un test candva.
Am pus chipul ala in apropierea contactului, am bagat cheia si am rasucit-o, imobilizatorul - normal a citit codul din cip si a pornit motorul. Am lasat chipul din cheie in cutia postala de la scara (pretty crazy huh?) - motorul in timpul asta fiind pornit.
Apoi am facut o tura prin cartier apoi am parcat masina in fata blocului. Am oprit-o si am incercat sa o repornesc - surpriza! nu mai vroia deloc - clipea led-ul rosu.
Am pus inapoi chipul in cheie si a luat-o instant !
Am anulat cuiva imobilizatorul. Persoana a mentionat ca prefera sa stea fara el decat sa stea cu frica ca intr-o zi nu mai pleaca motorul. Parerea mea? O alegere proasta. Proiectantii de masini se chinuie sa bage tehnologie in jucariile noastre iar noi le scoatem ca cica "se poate strica". Ma rog...

This post has been edited by bubu782001: 9 Oct 2009, 23:50


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 10 Oct 2009, 13:49
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Am inteles. Multumesc. Dar tot nu mi-ati spus unde se afla senzorul de temperatura e montata pe radiator sau pe pompa de apa sau in alta parte? Pai din moment ce eu am benzina inseamna ca antifurtul lucreaza bine, scanteie am deci ce ce nu porneste? Poate e o problema de avans cum spune gedan dar am miscat delcoul si e prins bine la locul lui nu cred ca sa invartit dar totusi o sa incerc sa-i schimb pozitia putin cate putin poate iasa ceva.


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 10 Oct 2009, 16:23
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Benzineste, scanteieste..dar nu porneste..hmmm pare sa fie o problema legata de senzorul de turatie (capteur P.M.H ii mai spune Renault). Cam asa stie Twingo sa-si dea aprinderea (de fapt asa citeste el pozitia cilindrilor). S|\enzorul asta se afla la unirea cutiei cu motorul (cum te uiti deasupra motorului).

Vezi ca sonda de temperatura se afla montata pe chiuloasa in partea dreapta a ei.

Din cate stiu eu ala nu prea este delcou clasic (cu reglajul avansului) ci mai degraba un distributor si atat - si este folosit sistemul asta din cauza tipului de bobina (cu un singur semnal). Computerul stie cand sa comande scanteia in functie de pozitia senzorului de pe volanta - captor de punct mort superior (capteur de point mort haut).
Recomand sa lasi asa distributorul (ca asta este ala de fapt) ca sa nu cumva sa dai ceva peste cap.
Poate nu este bine bagata mufa, sau poate este intrerupta. Fara ala conectat 100% nu are cum sa porneasca pentru ca pur si simplu computerul NU STIE cand sa dea corect scanteia - el da comanda catre bobina, insa nu cand trebuie.

This post has been edited by bubu782001: 10 Oct 2009, 17:22


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 10 Oct 2009, 21:22
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Si cum pot verifica acest senzor de turatie daca lucreaza? Se poate masura? De curatat l-am curatat chiar eu, deci nu e murdar. Mufa am dat-o cu spray de contacte deci e verificata, dar luni oricum ma duc si comand un senzor nou fie ce-o fi. Poti bubu-le sa ma ajuti cu un cod ? Masina e twingo 1996, motor C3G-D7-02, iar codul de pe stalpul din dreapta e F087008. Si cam cat costa un astfel de senzor daca sti? Multumesc!

10 Oct 2009, 21:29:
Modelul e C06, motor 1239 cm3. Si mai aveam o intrebare: daca mobilizatorul electronic se defecteaza cum se manifesta palpaie acel led rosu sau nu? Pentru ca poate sa fie si ala de vina.

This post has been edited by cipikao: 10 Oct 2009, 21:29


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 10 Oct 2009, 22:48
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Deci cand imobilizatorul nu identifica codul din cheie (codul antidemaraj) se manifesteaza prin clipirea rapida a LED-ului ala rosu din bord. Daca acel LED se aprinde cand pui contactul (sta un pic aprins apoi se stinge) inseamna ca a fost identificat codul antidemaraj (cel din cheie) si pornirea a fost autorizata (computerul de injectie are voie sa lucreze).
Daca LED-ul clipeste dupa ce ai pus contactul (sau ramane aprins incontinuu) stai linistit ca e din cheie - nu mai cauta in alta parte.
Pana la urma care e? Este citit codul corect ? (ti-am spus ce trebuie sa faca cand este identificat corect codul).


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 10 Oct 2009, 23:03
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Inseamna ca citirea chei se face corect. Ledul se stinge la 2-3 secunde dupa ce pun contactul. Ajuta-ma te rog cu un cod pentru senzorul de pe volanta datele masini sunt mai sus.

10 Oct 2009, 23:08:
Eu ma gande-am asa: acel led rosu e comandat de imobilizator sau de computer? pentru ca daca e comandat de imobilizator, iar imobilizatorul electric se defecteaza cum reactioneaza acel led in acest caz? la mine reactioneaza normal ca si atunci cand masina pornea.

This post has been edited by cipikao: 10 Oct 2009, 23:08


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 11 Oct 2009, 00:29
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Imobilizatorul este o functie situata in computerul de injectie. Exista un alt computer ce se cheama UCE (Unitee Centrale Electrique) si care are functia de antidemaraj.
Ce este antidemarajul? Pai ca sa nu o fure hotii cu un briceag. Functia asta deblocheaza imobilizatorul din computerul de injectie numai atunci cand codul cheii a fost citit corect. UCE-ul este raspunzator de antidemaraj, de inchiderea centralizata, de inchiderea automata a usilor la rularea automobilului, temporizarea plafonierei..etc.
Versiunile mai noi au un computer mai avansat - se cheama UCH (Unitee Centrale Habitacle) care contine ce are vechiul UCE-ul plus multe alte chestii.
UCH-ul se mai ocupa si de semnalizare, avarii, stergatoare luneta/parbriz, etc - cam tot ce este releu prin bord este inclus acuma electronic in UCH.

Sunt versiuni de UCH pe masini mai smechere ce au suport si pentru ridicarea geamurilor cu impuls, functii ale computerului de bord, alarme etc.

Care este treaba cu antidemarajul asta? Smecheria este cam asa - computerul de injectie este legat de UCE / UCH printr-un fir ce este folosit la trimiterea codului antidemaraj. In momentul in care codul este recunoscut, UCE-ul sau UCH-ul (depinde de dotarea masinii) autorizeaza pornirea injectiei, mai pe romaneste spus, anunta computerul de injectie ca este cheia originala si ca poate porni.

Bun. Acuma legat de senzorul de turatie - asta este un senzor electromagnetic de tip HALL care se poate masura si afla daca este bun sau defect - nu te grabi sa il schimbi.
Ideea este urmatoarea te pricepi ceva la electrica/ electronica?

Am o documentatie in limba engleza, si daca stii sa manui aparatul de masura respectiv sa te uiti pe urmatoarele pagini din pdf-ul atasat (MR305TWINGO1.PDF).

In PDF-ul atasat gasesti totul despre motorul tau (inclusiv pozitiile senzorilor, valorile senzorilor samd.)

Paginile 73, 74,75, 76 (pagini aratate in counterul de la Adobe Acrobat Reader)

Paginile astea reprezinta chart-urile de verificare in caz ca masina NU PORNESTE. Dai un print la ele si o iei pas cu pas. Mai sunt si alte chart-uri pentru alte chestii in documentatie insa momentan prioritatea este sa o pornesti.

Mai atasez un pdf (tot de la masina ta) cu partea electrica. (MR305TWINGO8.pdf)

AM mai pus si schema de la injectie la tine + legenda

Eu zic ca o sa te descurci - apropo esti din Bucuresti?

This post has been edited by bubu782001: 11 Oct 2009, 01:43

Attached thumbnail(s)
Schema_Injectie.jpg ( Size: 972.71k ) Number of downloads: 2090


Attached File(s)
Attached File  MR305TWINGO1.pdf ( 1.08mb ) Number of downloads: 249
Attached File  MR305TWINGO8.pdf ( 705.69k ) Number of downloads: 185
Attached File  Legenda_schema.txt ( 925bytes ) Number of downloads: 150


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 11 Oct 2009, 09:19
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Multumesc bubu am sa ma pun pe ferificat sper sa-i dau de cap. Din pacate nu sunt din Bucuresti sunt din Oravita, Caras-Severin.


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 19 Oct 2009, 19:02
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Ura! merge buburuza! Dupa ce am suspectat injectorul, pompa de benzina, aprinderea si alte cele, s-a dovedit in final ca sistemul antifurt e de vina. Am chemat platforma de la Service Renault Resita, 250 lei, mi-au tinut-o 4 zile dar acum merge. Concluzia?...sistemul antifurt nu datea unda verde computerului sa porneasca motorul desi se manifesta perfect normal, adica ledul rosu nu palpaia la pornire. Au facut o resoftare, dupa cum mi sa spus iar acum porneste la sfert de cheie. Pretul 195 lei include diagnoza computerizata, resoftare si nu mai stiu ce ca nu inteleg pe factura asta.Deci pentru cei care patesc ca mine, adica nu le porneste nici cum desi nu pare nimic in neregula, pot lua si aceasta varianta in calcul.


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 Oct 2009, 19:29
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Felicitari.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 19 Oct 2009, 19:30
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Multumesc tuturor celor care m-au ajutat in special lui bubu782001

19 Oct 2009, 19:31:
multumesc! bubu-le

19 Oct 2009, 19:40:
Mai am o intrebare: nu am ventilator in bord, nu aeroterma asa cum am facut confuzia intr-un alt topic, iar pe vremea asta e crima sa mergi cu masina cu toate geamurile aburite, trebuie dat jos bordul pentru a monta ventilatorul? Masina e Twingo 1996, model C064, 1239cm3 cu AC, airbag volan + pasager. Se potriveste un alt ventilator de exemplu de supernova sau solenta?

This post has been edited by cipikao: 19 Oct 2009, 19:40


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 Oct 2009, 19:49
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




NU il ai deloc sau EXISTA acolo dar nu fuctioneaza? In general nu ventilatorul se defecteaza ci grupul de rezistente care il comanda. Consecinta? Ventilatorul MORT complet.
Cam da, trebuie dat jos bordul (la cele cu AC se mai poate scoate pe jos pe la pasager insa este foarte greu si acolo).
Oricum la noi bordul sa de desttul de usor jos.
Singurele chestii de care trebuie sa tii cont sunt asa:
Aibag-urile (volan si pasager)
Butoanele - se scot cu totul fara a da jos bordul - alea din stanga ma refer.
Si cel mai important (daca ai airbag volan) banda aia flexibila sa ai grija inainte de a o scoate sa o blochezi pe pozitie cumva cu un scotch sau ceva de genul.
Inainte da a incepe operatiunea trebie sa pui volanul pe centru (tocmai pentru a centra acea banda) si decuplezi borna de + de la baterie.

Ma rog..poate ma insel eu. Ideea este ca tu ai bord de tip vechi si poate diferi un pic la demontare uite un tutorial de pe alt site cu un bord exact ca al tau (tot o problema la ventilator - grupul de rezistente de comanda a ventilatorului).

http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet265134.htm

Aici la link-ul de mai sus vezi si unde se afla ventilatorul..si cu putina franceza (putin mai multa) o sa intelegi ce si cum. Pe ultima pagina a acelui topic o sa vezi si o schema a ventilatorului (cu rezistentele respective).

Multa bafta la demontat.

This post has been edited by bubu782001: 19 Oct 2009, 20:28


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 20 Oct 2009, 21:23
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Hm! Cam complicat dupa cum mi-ai spus tu bubu. E o lucrare migaloasa si de durata asa ca nu am nici timp nici curaj sa ma prind, mai ales ca nici vremea nu ne mai permite sa stam cu masina desfacuta, sunt unele lucrari care se fac doar vara. Cum voi dispune de ceva fonduri o voi duce la service sa-si faca specialisti treaba, trebuie si ei sa "traieste" Multumesc!


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 28 Jan 2010, 20:44
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Si uite-asa la inceput de 2010 Twingo al meu a inceput s-o ia razna ...
Simptome ; a inceput sa dea semne de mers in 3 pistoane la ralanti ,numai la ralanti ,a scazut putin puterea motorului si se pare ca imi papa antigel sau poate-l pierde pe undeva (am depistat o mica pierdere pe la un furtun da-i prea mica pentru ce se intampla ...).Toata problema porneste de la pistonul 1 ,mai precis acolo gasesc bujia uda si in ralanti nu da semne de functionare .Masina in mers intrerupe usor la turatii scazute .
Am probat injectoarele ,le-am curatat si le-am inversat de proba intre ele ,am cumparat un set nou de bujii ,am schimbat fisa cu una de Logan pentru proba ,am pus masina pe tester si nimic ,nicio eroare ,am verificat jocul termic al culbutorilor .Uneori ,chiar si in seara asta, masina da semne de revenire la normal ,nu pare sa consume mai mult si parca ralantiul da semne de "rotunjire" .Un alt simptom dubios ar fi ca atunci cand scot joja imi cam ies gaze pe acolo ,nu in exces dar ies .
Ce banuiesc c-ar fi ...segmenti aliniati ,supapa admisie "ciupita" ,garnitura chiulasa partial arsa ,segmenti uzati ( curios ,doar pe un piston ...!?).Am uitat sa spun ca am verificat compresia ,pe pistoul cu pricina valoarea era cu 2 bari mai mica decat pe celalalte pistoane ,mai precis 10 bari pe primul si 12 (cel putin ) pe celalalte .
Am postat aici pentru ca vreau sa-mi repar masina singur ,nu ma duc la service ,nu vreau s-o vad asteptand prin curtea lor ...
Ce nu pot intelege ...cum naiba se uda bujia daca injectorul functioneaza perfect ,nu este blocat ,nu "pisa" !?

Daca aveti vreo idee despre ce-ar putea fi in plus fata de banuielile mele ,va rog s-o scrieti aici poate-mi va fi de ajutor .


Apropos ,am uitat ,masina-mi porneste perfect indiferent de temperatura de afara si dupa pornire,o perioada de timp motorul functioneaza excelent de parca n-ar avea nimic . blink.gif

This post has been edited by renotgo: 28 Jan 2010, 21:35


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 28 Jan 2010, 22:22
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Ia vezi tu daca nu ai o BUBA - o fisura pe admisie - cornul ala. Sau o etansare naspa acolo -daca trage aer fals pe acolo se poate sa ai probleme.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adriamm
post 29 Jan 2010, 00:34
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 11 April 07




QUOTE(renotgo @ 28 Jan 2010, 20:44)
Si uite-asa la inceput de 2010 Twingo al meu a inceput s-o ia razna ...
Simptome ; a inceput sa dea semne de mers in 3 pistoane la ralanti ,numai la ralanti ,a scazut putin puterea motorului si se pare ca imi papa antigel sau poate-l pierde pe undeva (am depistat o mica pierdere pe la un furtun da-i prea mica pentru ce se intampla ...).Toata problema porneste de la pistonul 1 ,mai precis acolo gasesc bujia uda si in ralanti nu da semne de functionare .Masina in mers intrerupe usor la turatii scazute .
Am probat injectoarele ,le-am curatat si le-am inversat de proba intre ele ,am cumparat un set nou de bujii ,am schimbat fisa cu una de Logan pentru proba ,am pus masina pe tester si nimic ,nicio eroare ,am verificat jocul termic al culbutorilor .Uneori ,chiar si in seara asta, masina da semne de revenire la normal ,nu pare sa consume mai mult si parca ralantiul da semne de "rotunjire" .Un alt simptom dubios ar fi ca atunci cand scot joja imi cam ies gaze pe acolo ,nu in exces dar ies .
Ce banuiesc c-ar fi ...segmenti aliniati ,supapa admisie "ciupita" ,garnitura chiulasa partial arsa ,segmenti uzati ( curios ,doar pe un piston ...!?).Am uitat sa spun ca am verificat compresia ,pe pistoul cu pricina valoarea era cu 2 bari mai mica decat pe celalalte pistoane ,mai precis 10 bari pe primul si 12 (cel putin ) pe celalalte .
Am postat aici pentru ca vreau sa-mi repar masina singur ,nu ma duc la service ,nu vreau s-o vad asteptand prin curtea lor ...
Ce nu pot intelege ...cum naiba se uda bujia daca injectorul functioneaza perfect ,nu este blocat ,nu "pisa" !?

Daca aveti vreo idee despre ce-ar putea fi in plus fata de banuielile mele ,va rog s-o scrieti aici poate-mi va fi de ajutor .
Apropos ,am uitat ,masina-mi porneste perfect indiferent de temperatura de afara si dupa pornire,o perioada de timp motorul functioneaza excelent de parca n-ar avea nimic . blink.gif
*




set motor uzat asta e concluzia mai ales dc ai gaze la joja,compresie scazuta la un cilindru,de fapt ai sa te lamuresti cu siguranta cind o sa dai chiulasa jos si o sa scoti pistoanele afara, segmenti aia de la acel cilindru ii vei gasi cu certitudine blocati, cocsati sau chiar rupti,dc ai sansa sa mai ai urme de la honuiala originala (acele ''zgarieturi'' pe cilindru,deci sa NU fie oglinda)a motorului si uzura nu depaseste 1 mm mai ai sansa sa-i bagi doar segmenti(perfect circle) dar si aici exista o ''smecherie'' ca iti iasa buna segmentarea ,iti trebuie o scula de honuit care gaseste la la mag specializate pe care o atasezi la o bormasina.
dc depasesti 1mm se trece la alta cota, cu siguranta la 2,se alezeaza blocul si alte pistoane cu segmenti noi
dc nu aveai gaze la joja mai putea fi ''ciupita'' o supapa ,de aceea iti putea merge si in trei si compresia scazuta(dar fi trebuit sa fie cu mare diferenta nu ca la tine de 2 bar), iar cu pornirea buna asta nu este un semn ca este motorul bun ,asta este valabila numai pt motoarele diesel ,motorul pe benzina poate sa porneasca si cu compresia mai mult prin'' baie'' biggrin.gif
asa ca spor la lucru mai ales ca este nasol afara

This post has been edited by adriamm: 29 Jan 2010, 00:53


--------------------
renault twingo renault twingo 2001 authentique klima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 29 Jan 2010, 20:00
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Bubule ...nu-i rea ideea,o sa verific . up.gif
adriamm ,nu este exclus sa am surprize neplacute ,cilindru zgaraiat de la vreun segment rupt .O sa vad "surpriza" dupa ce-o sa dau jos chiulasa ... frustrat.gif


Am sa postez aici site-ul postat mai demult de bubu782001 foarte util celor ce vor sa-si repare masinile singuri .

http://www.techniconnexion.com/moteur-f86/...asse-t10597.htm

This post has been edited by renotgo: 30 Jan 2010, 11:51


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 7 Feb 2010, 15:53
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Nu am mai umblat la masina din lipsa de spatiu corespunzator ( am avut niste promisiuni care s-au spulberat intre timp ...) dar curios este ca motorul functioneaza mult mai bine .O las asa ,poate se repara singura ...! smile.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andapelian
post 21 Feb 2010, 11:44
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 10 February 10




baieti am si eu nevoie de un ajutor.
mi se aprinde becu de la aiberg in bord. ce trebuie sa fac sa nu se mai aprinda?


--------------------
Renault Twingo - AB 30 PAA 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 16:26
Dacia