Dacia a ajuns la 10% din exporturile Romanie
![]() ![]() ![]() |
Dacia a ajuns la 10% din exporturile Romanie
aphophis |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|||
Master01 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 13 January 09 From: Suceava ![]() |
Cresterea exporturilor Dacia nu poate decat sa ne bucure. Avem si noi ceva valabil si cautat la export. Ceea ce ar trebui facut este ca marca Dacia sa fie cautata in continuare in vest inclusiv in afara programelor Rabla in care cetatenii germani primesc sume de 2500 euro. E bine ca Dacia are o piata de aproximativ 2% din piata U.E de automobile. Este un lucru foarte important iar pe viitor sper sa creasca acest procent. Bravos baieti!
|
--------------------
RENAULT
MEGANE SCENIC
- Nr. de SV
2005/1598 cmc 1,6 16 V Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie. |
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Faptul ca 10% din exporturi e reprezentat de exporturile Dacia e un lucru ingrijorator, in opinia mea. Nu suntem o tara care sa ne permitem un export nediversificat si sa asumam riscul unei singure piete principale (cum e cea auto, care vedeti bine, un an e pe val, anul viitor e in groapa).
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
la anul iar incep ca n'au comenzi, n'au ce manca, somaj tehnic, si jos guvernul ca a indraznit sa lase taxa 'asa mica'.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#5
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Vă dați seama cât de praf e economia românească? Oare la nemți câte procente reprezintă toată industria auto?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu cred ca e mica. DAR nu e reprezentata de un singur producator auto....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Master01 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 13 January 09 From: Suceava ![]() |
Pai s-a cam daramat tot din industrie iar noi i-am aplaudat ca au spus ca industria este veche si polueaza. Acum nu ne ramane decat sa reconstruim fabricile.................
|
--------------------
RENAULT
MEGANE SCENIC
- Nr. de SV
2005/1598 cmc 1,6 16 V Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie. |
|
adi_ar |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Cele 10% trebuie sa ne ingrijoreze, dovedeste o economie zob dar ritmul de productie "duduitor" de la Dacia ar trebui sa ne bucure. Dintr-o intamplare gresita, sau o greseala intamplatoare, Dacia a cazut "pe piata", ca musca-n lapte, cu Logan si MCV, la momentul oportun.
Cu toate astea, sa nu ne facem iluzii! Aceasta conjunctura favorabila pentru Dacia nu ne plaseaza in "lumea buna" a producatorilor de automobile. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Vio |
![]()
Post
#9
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
driverx are dreptate, problema nu e atat de grava ca o ramura industriala atinge singura o pondere atat de mare in total exporturi, ci faptul ca aceasta ramura are un singur reprezentant semificativ... daca aveam 10% repartizat mai mult sau mai putin uniform intre 3-4 mari producatori, era altceva...
|
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cum au americanii de ex: GM, Chrysler, Ford... Noroc cu Ford...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Vio |
![]()
Post
#11
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Simplifici prea mult lucrurile... sa intelegem ca industria auto americana o duce atat de prost fiindca a avut mai multi producatori mari, in timp ce aia romaneasca huzureste fiindca are numa' unul?... dom' klaus, aveam pretentii mai mari de la matale, ce dreaq...
![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ideea era ca nu numarul de producatori e important, chiar daca ai mai multi iaca poti fi in gropa.
Important e cat sunt de competitivi si raspund pietei. Exemplul meu e dovada vie ca numarul nu e relevant uneori. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Vio |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Dom' klaus, poti ajunge in groapa si cu un producator pe ramura si cu mai multi... da' mai repede ajungi cu unul singur in conditii de ceteris paribus (adica toate celelalte conditii egale), de asta era vorba...
![]() Exemplul matale e numai dovada vie ca mai exista si alti factori relevanti in afara de numarul producatorilor de pe ramura, nu ca asta nu ar fi relevant... da' daca chiar tii mortis sa ai ultimu' cuvant, io ma pot opri, sa stii... ![]() QUOTE Important e cat sunt de competitivi si raspund pietei. Adevarat, si convingerea mea e ca pe producatorii auto americani nu criza i-a bagat in primul rand in groapa, ea numai a accelerat lucrurile... This post has been edited by Vio: 21 Jul 2009, 22:59 |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Un alt exemplu (de piata de autovehicule) ar fi Suedia: Saab o duce de minune, Volvo vinde de se-ndoaie...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
aphophis |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
![]() ![]() Exporturile Dacia au redus deficitul comercial al Romaniei cu Germania QUOTE Balanta comerciala a Romaniei cu Germania, puternic deficitara in ultimii ani, a inceput sa se echilibreze in prima jumatate a acestui an, deficitul reducandu-se cu 80%, ca urmare a cresterii exprturior de autoturisme, a declarat presedintele INS, Vergil Voineagu. "Ierarhia tarilor cu care Romania a inregistrat cele mai mari deficite s-a modificat semnificativ in semestrul intai din 2009 fata de semestrul unu din 2008", a spus Voineagu. Potrivit datelor prezentate de seful INS, balanta comerciala cu Germania a inregistrat un deficit de 422,8 milioane euro in primul semestru. Germania a derulat, pana in luna august a acestui an, un program generos de prime de casare, acordand 2.500 euro pentru schimbarea unei masini vechi cu una noua. Unul din principalii beneficiari ai programului a fost producatorul roman Dacia, controlat de Renault. Vanzarile modelului Logan pe piata din Germania au crescut in prima jumatate a acestui an cu 83%, potrivit statisticilor germane. Germania si Italia continua sa fie principalii parteneri comerciali ai Romaniei, situandu-se pe primele doua locuri atat la importuri, cat si la exporturi. Alti parteneri importanti au fost Franta, Turcia, Ungaria si Austria. Insa principalele deficite comerciale ale Romaniei, care anul trecut erau pe relatia Germania si Rusia, au fost intregistrate in prima jumatate a acestui an cu Ungaria (905,5 milioane euro), China (749,3 milioane euro), Kazahstan (618,9 milioane euro) si Austria (519,4 milioane euro). Deficitul comercial cu Rusia s-a redus cu 74%, pe fondul scaderii importurilor de titei cu 52% si a celor de gaz natural cu 72%. in schimb, deficitul pe relatia China s-a adancit in acest an, "ca urmare a cresterii importurilor de aparate telefonice pentru telefonia mobila si pentru alte retele, fara fir", a precizat Voineagu, citat de NewsIn. Romania a inregistrat excedente comerciale in principal cu Serbia, Norvegia, Republica Moldova, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Liban, Georgia, Irak, Marea Britanie si Siria, potrivit datelor INS. "Excedentul comercial cu Bulgaria s-a redus ca urmare a scaderii exporturilor Romaniei de produse petroliere", a mai spus seful INS. Potrivit ultimelor date ale Statisticii, in primele sapte luni, deficitul comercial al Romaniei s-a redus cu 63%, la 4,9 miliarde euro. Romania a importat in primele sapte luni cu 36,6% mai putin decat in perioada similara din 2008, respectiv 21,2 miliarde euro, si a exportat cu 19,4% mai putin, de 16,3 miliarde euro. http://www.bloombiz.ro/auto/exporturile-da...iei-cu-germania |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
fansuv |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 545 Joined: 28 March 09 ![]() |
deficitul pe relatia China s-a adancit in acest an!!!
AR TREBUI marite taxele de import la produsele non-europene. Somajul planeaza deaspru Romaniei si UE. |
--------------------
logan
1.6
2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, cum sa nu, sa punem taxe suplimentare in loc sa restructuram industria sa fie mai eficienta...
Ca la guvenul lui Poc: avem deficit, sa punem taxe mai mari nu sa reducem cheltuielile nenecesare sau sa facem lucrurile la pretul pietii nu la de 3 ori pretul international (exemplul evident cel cu km de autostrada). Asta cu taxarea suplimentara o poate spune si o capra lobotomiata sau trepanata |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
aphophis |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
pai in coreea industrie mai eficienta inseamna sprijinul companiilor coreene, prin credite ieftine nelimitate (pe care cei de la daewoo de exemplu nu i-au mai dat inapoi, dand faliment), prin protectia pietei interne de competitori externi etc. Chestie realizata continuu, nu cand si cand..
QUOTE Government policy served as a double edged sword: it protected the chaebol, providing them with massive subsidies, unlimited cheap credit, and protection against foreign competition. However, the price for these services was total loyalty to the government. Chaebol were forced to take over industries against their will. The government was constantly involved in their businesses and stifled their creativity. http://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
fansuv |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 545 Joined: 28 March 09 ![]() |
In coreea cine cumpara masina non-coreeana e zburat de la serviciu.
|
--------------------
logan
1.6
2007
|
|
aphophis |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
nu stiu daca se intampla asta, stiu doar ca dezvoltarea exploziva a coreenilor de la daewoo s-a facut cu bani guvernamentali in mare parte. Acu vad ca cei de la hyundai/kia fac la fel, si ma tot intreb, de unde tot au resurse sa se extinda in asa hal.. Sa nu uitam, ca si daewoo era intr-o cursa din asta sa deschida uzine peste uzine in lume, pana s-a aflat ca minunata companie care in teorie era sanatoasa , avea datorii de zeci de miliarde de dolari + bani de dat inapoi statului ce i-a finantat dezvoltarea
Acu intrebare: cum draq lupti cu asa ceva? ![]() This post has been edited by aphophis: 14 Sep 2009, 20:43 |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
Fan3 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 1 January 05 ![]() |
daewoo a fost infranta...
|
--------------------
*
*
- *
*
|
|
aphophis |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
![]() ![]() oricum, revenind la dacia, sa vedem ce va fi dupa terminarea programului rabla in germania. Dacia are (zic eu) nevoie de un model mai mic ca si sandero, de volum, acuma cat mai e criza in europa, si lumea se uita mai atenta (decat de obicei) la banii dati pe o masina |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
aphophis |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
cred ca suma e ceva mai mare, e ceva ca dacia sa aiba exporturi de 1.5 miliarde de euro. Sunt curios cam ce exporturi a avut romania per total in aceeasi perioada.
QUOTE Exporturile Dacia au crescut cu 500 mil. euro Exporturile Automobile Dacia au ajuns la aproximativ 1,5 mld. euro in primele trei trimestre din 2009, sustinute de cererea din tarile vest-europene, si au depasit cu mai mult de jumatate de miliard de euro valoarea exporturilor din acelasi interval din 2008. Vanzarile au fost calculate considerand exporturile de 180.000 de automobile (plus 50% fata de ianuarie - septembrie 2008) si o valoare medie de vanzare de 8.000 de euro. "2009 este mult mai bun din toate punctele de vedere. Noiembrie este acoperit in ceea ce priveste comenzile si productia, iar in decembrie luam in calcul si obligatiile fata de angajati, care trebuie sa primeasca libere pentru perioadele in care au lucrat zile suplimentare", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. Exporturile Dacia au reprezentat pana la finalul lunii septembrie 85% din productia realizata la Mioveni http://www.zf.ro/companii/exporturile-daci...l-euro-5075892/ |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
aphophis |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
sunt curios ce ar fi fost daca se lua in considerare si importul de masini sh
Balanta comerciala in auto trece pe plus QUOTE Prabusirea vanzarilor de autovehicule noi pe plan local si explozia exporturilor Automobile Dacia au transformat in 2009 Romania in exportator net in sectorul auto, cu un sfert de milion de automobile vandute in afara granitelor tarii. In cursul anului trecut vanzarile de autovehicule noi importate in Romania s-au diminuat cu aproape 55%, la aproape 106.000 de unitati, in timp ce exporturile Dacia s-au apreciat in aceeasi proportie, la mai mult de 258.000 de unitati. Considerand un pret mediu de 8. 500 de euro al automobilelor exportate, valoarea exporturilor ajunge la 2,2 mld. euro, in timp ce valoarea importurilor de autovehicule a depasit 1,4 mld. euro (pret mediu de 13.500 de euro), ceea ce indica un excedent de aproape 800 de milioane de euro. Franta, in schimb, a doua tara de export pentru automobilele Logan, a anuntat la finalul anului trecut un deficit de 6,7 mld. euro in comertul extern de autovehicule noi, dupa ce in 2008 deficitul a fost de 4,8 mld. euro. Pentru a limita adancirea deficitului in acest sector Franta a anuntat diminuarea primelor de casare pentru programul "Rabla" de la 1.000 de euro in 2009 la 500 de euro la 1 iulie 2010. http://www.zf.ro/companii/balanta-comercia...e-plus-5431613/ |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
aphophis |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
Bravo dacia, mai ales ca productia de masini are mai multa valoare adaugata cu origini in romania, raportat la companiile petroliere..
Dacia, a doua companie privata din Romania dupa Petrom QUOTE Dacia, cel mai mare producator auto din Romania, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 9 mld. lei (2,1 mld. euro), in crestere cu 17,8% in lei si 2% in euro fata de 2008, potrivit situatiilor financiare ale constructorului auto, citate de Mediafax. Astfel, Dacia a urcat anul trecut in topul companiilor private din Romania pe pozitia secunda, dupa Petrom, care a raportat afaceri de 3 mld. euro si a devansat Rompetrol Rafinare (afaceri estimate la 1,4 mld. euro) si Mittal Galati (800 mil. euro), din businessul caruia s-a evaporat anul trecut un miliard de euro. De altfel, potrivit datelor publicate de companii pana in prezent, Dacia este singura companie privata din top cinci care a raportat afaceri in crestere in euro. Profitul net al companiei, parte a grupului francez Renault, a crescut anul trecut cu 3,7%, la 230 mil. lei (54 mil. euro) in cursul anului trecut, fata de 222,2 mil. lei (60,3 mil. euro) in 2008, potrivit datelor publicate anterior de companie intr-un raport de fuziune prin absorbtie cu filiala Auto Chassis International, publicat in Monitorul Oficial. Cresterea cifrei de afaceri a fost sustinuta de livrarile la export, care au urcat cu 87%, la 6,11 miliarde de lei. Dacia nu a dat semne de oboseala nici la inceputul acestui an, astfel ca productia Dacia a inregistrat in ianuarie-februarie un avans dublu fata de perioada similara a anului trecut. sursa: http://www.zf.ro/companii/dacia-a-doua-com...petrom-5797792/ |
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 15:13 |