Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dacia a ajuns la 10% din exporturile Romanie

aphophis
post 20 Jul 2009, 22:46
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




QUOTE
n prima jumatate a acestui an, exporturile Dacia au crescut cu peste 60%, la aproape 1,3 miliarde de euro, valoare care reprezinta 10% din totalul exporturilor de pe piata locala in primul semestru din 2009.

Acest lucru a fost sustinut in principal de programele de tip "Rabla" din Europa de Vest, care se vor epuiza in ultimul trimestru al acestui an, informeaza Ziarul Financiar.

La nivelul Europei de Vest, vanzarile Dacia au crescut cu aproape 100%, la 95.997 de unitati, in contextul in care Dacia este una dintre marcile cu cele mai ridicate vanzari in cadrul programului "Rabla" din Germania.

"Exporturile Dacia vor continua intr-un ritm accelerat si in trimestrul al treilea al acestui an, insa nu se pot face inca estimari cu privire la ultimele trei luni, datorita epuizarii programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.

Potrivit statisticilor Grupului Renault, in primul semestru al acestui an, marca Dacia a comercializat la nivel mondial 153.795 de autovehicule asamblate atat la Mioveni, cat si in uzina din Maroc, de la Casablanca.

Acestea au fost comercializate in Europa, Rusia, dar si pe piete precum Brazilia sau Argentina


http://bloombiz.ro/auto/dacia-a-ajuns-la-1...turile-romaniei


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 21 Jul 2009, 07:27
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Cresterea exporturilor Dacia nu poate decat sa ne bucure. Avem si noi ceva valabil si cautat la export. Ceea ce ar trebui facut este ca marca Dacia sa fie cautata in continuare in vest inclusiv in afara programelor Rabla in care cetatenii germani primesc sume de 2500 euro. E bine ca Dacia are o piata de aproximativ 2% din piata U.E de automobile. Este un lucru foarte important iar pe viitor sper sa creasca acest procent. Bravos baieti!


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jul 2009, 11:37
Post #3


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Faptul ca 10% din exporturi e reprezentat de exporturile Dacia e un lucru ingrijorator, in opinia mea. Nu suntem o tara care sa ne permitem un export nediversificat si sa asumam riscul unei singure piete principale (cum e cea auto, care vedeti bine, un an e pe val, anul viitor e in groapa).


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jul 2009, 11:44
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




la anul iar incep ca n'au comenzi, n'au ce manca, somaj tehnic, si jos guvernul ca a indraznit sa lase taxa 'asa mica'.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 21 Jul 2009, 12:00
Post #5


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Vă dați seama cât de praf e economia românească? Oare la nemți câte procente reprezintă toată industria auto?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jul 2009, 12:04
Post #6


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Nu cred ca e mica. DAR nu e reprezentata de un singur producator auto....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 21 Jul 2009, 20:36
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Pai s-a cam daramat tot din industrie iar noi i-am aplaudat ca au spus ca industria este veche si polueaza. Acum nu ne ramane decat sa reconstruim fabricile.................


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 21 Jul 2009, 21:19
Post #8


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Cele 10% trebuie sa ne ingrijoreze, dovedeste o economie zob dar ritmul de productie "duduitor" de la Dacia ar trebui sa ne bucure. Dintr-o intamplare gresita, sau o greseala intamplatoare, Dacia a cazut "pe piata", ca musca-n lapte, cu Logan si MCV, la momentul oportun.
Cu toate astea, sa nu ne facem iluzii! Aceasta conjunctura favorabila pentru Dacia nu ne plaseaza in "lumea buna" a producatorilor de automobile.



--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 21 Jul 2009, 21:58
Post #9


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




driverx are dreptate, problema nu e atat de grava ca o ramura industriala atinge singura o pondere atat de mare in total exporturi, ci faptul ca aceasta ramura are un singur reprezentant semificativ... daca aveam 10% repartizat mai mult sau mai putin uniform intre 3-4 mari producatori, era altceva...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jul 2009, 22:06
Post #10


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cum au americanii de ex: GM, Chrysler, Ford... Noroc cu Ford...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 21 Jul 2009, 22:10
Post #11


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Simplifici prea mult lucrurile... sa intelegem ca industria auto americana o duce atat de prost fiindca a avut mai multi producatori mari, in timp ce aia romaneasca huzureste fiindca are numa' unul?... dom' klaus, aveam pretentii mai mari de la matale, ce dreaq... smile.gif


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jul 2009, 22:17
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ideea era ca nu numarul de producatori e important, chiar daca ai mai multi iaca poti fi in gropa.
Important e cat sunt de competitivi si raspund pietei.
Exemplul meu e dovada vie ca numarul nu e relevant uneori.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 21 Jul 2009, 22:52
Post #13


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Dom' klaus, poti ajunge in groapa si cu un producator pe ramura si cu mai multi... da' mai repede ajungi cu unul singur in conditii de ceteris paribus (adica toate celelalte conditii egale), de asta era vorba... smile.gif
Exemplul matale e numai dovada vie ca mai exista si alti factori relevanti in afara de numarul producatorilor de pe ramura, nu ca asta nu ar fi relevant... da' daca chiar tii mortis sa ai ultimu' cuvant, io ma pot opri, sa stii... smile.gif
QUOTE
Important e cat sunt de competitivi si raspund pietei.

Adevarat, si convingerea mea e ca pe producatorii auto americani nu criza i-a bagat in primul rand in groapa, ea numai a accelerat lucrurile...

This post has been edited by Vio: 21 Jul 2009, 22:59


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jul 2009, 11:56
Post #14


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Un alt exemplu (de piata de autovehicule) ar fi Suedia: Saab o duce de minune, Volvo vinde de se-ndoaie...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 10 Sep 2009, 22:34
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




laugh.gif laugh.gif

Exporturile Dacia au redus deficitul comercial al Romaniei cu Germania

QUOTE
Balanta comerciala a Romaniei cu Germania, puternic deficitara in ultimii ani, a inceput sa se echilibreze in prima jumatate a acestui an, deficitul reducandu-se cu 80%, ca urmare a cresterii exprturior de autoturisme, a declarat presedintele INS, Vergil Voineagu.

"Ierarhia tarilor cu care Romania a inregistrat cele mai mari deficite s-a modificat semnificativ in semestrul intai din 2009 fata de semestrul unu din 2008", a spus Voineagu.

Potrivit datelor prezentate de seful INS, balanta comerciala cu Germania a inregistrat un deficit de 422,8 milioane euro in primul semestru.

Germania a derulat, pana in luna august a acestui an, un program generos de prime de casare, acordand 2.500 euro pentru schimbarea unei masini vechi cu una noua.

Unul din principalii beneficiari ai programului a fost producatorul roman Dacia, controlat de Renault. Vanzarile modelului Logan pe piata din Germania au crescut in prima jumatate a acestui an cu 83%, potrivit statisticilor germane.

Germania si Italia continua sa fie principalii parteneri comerciali ai Romaniei, situandu-se pe primele doua locuri atat la importuri, cat si la exporturi. Alti parteneri importanti au fost Franta, Turcia, Ungaria si Austria.

Insa principalele deficite comerciale ale Romaniei, care anul trecut erau pe relatia Germania si Rusia, au fost intregistrate in prima jumatate a acestui an cu Ungaria (905,5 milioane euro), China (749,3 milioane euro), Kazahstan (618,9 milioane euro) si Austria (519,4 milioane euro).

Deficitul comercial cu Rusia s-a redus cu 74%, pe fondul scaderii importurilor de titei cu 52% si a celor de gaz natural cu 72%. in schimb, deficitul pe relatia China s-a adancit in acest an, "ca urmare a cresterii importurilor de aparate telefonice pentru telefonia mobila si pentru alte retele, fara fir", a precizat Voineagu, citat de NewsIn.

Romania a inregistrat excedente comerciale in principal cu Serbia, Norvegia, Republica Moldova, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Liban, Georgia, Irak, Marea Britanie si Siria, potrivit datelor INS.

"Excedentul comercial cu Bulgaria s-a redus ca urmare a scaderii exporturilor Romaniei de produse petroliere", a mai spus seful INS.

Potrivit ultimelor date ale Statisticii, in primele sapte luni, deficitul comercial al Romaniei s-a redus cu 63%, la 4,9 miliarde euro. Romania a importat in primele sapte luni cu 36,6% mai putin decat in perioada similara din 2008, respectiv 21,2 miliarde euro, si a exportat cu 19,4% mai putin, de 16,3 miliarde euro.


http://www.bloombiz.ro/auto/exporturile-da...iei-cu-germania


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 14 Sep 2009, 19:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




deficitul pe relatia China s-a adancit in acest an!!!

AR TREBUI marite taxele de import la produsele non-europene.

Somajul planeaza deaspru Romaniei si UE.


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 14 Sep 2009, 20:08
Post #17


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Da, cum sa nu, sa punem taxe suplimentare in loc sa restructuram industria sa fie mai eficienta...
Ca la guvenul lui Poc: avem deficit, sa punem taxe mai mari nu sa reducem cheltuielile nenecesare sau sa facem lucrurile la pretul pietii nu la de 3 ori pretul international (exemplul evident cel cu km de autostrada).
Asta cu taxarea suplimentara o poate spune si o capra lobotomiata sau trepanata


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 14 Sep 2009, 20:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




pai in coreea industrie mai eficienta inseamna sprijinul companiilor coreene, prin credite ieftine nelimitate (pe care cei de la daewoo de exemplu nu i-au mai dat inapoi, dand faliment), prin protectia pietei interne de competitori externi etc. Chestie realizata continuu, nu cand si cand..

QUOTE
Government policy served as a double edged sword: it protected the chaebol, providing them with massive subsidies, unlimited cheap credit, and protection against foreign competition. However, the price for these services was total loyalty to the government. Chaebol were forced to take over industries against their will. The government was constantly involved in their businesses and stifled their creativity.


http://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 14 Sep 2009, 20:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




In coreea cine cumpara masina non-coreeana e zburat de la serviciu.


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 14 Sep 2009, 20:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




nu stiu daca se intampla asta, stiu doar ca dezvoltarea exploziva a coreenilor de la daewoo s-a facut cu bani guvernamentali in mare parte. Acu vad ca cei de la hyundai/kia fac la fel, si ma tot intreb, de unde tot au resurse sa se extinda in asa hal.. Sa nu uitam, ca si daewoo era intr-o cursa din asta sa deschida uzine peste uzine in lume, pana s-a aflat ca minunata companie care in teorie era sanatoasa , avea datorii de zeci de miliarde de dolari + bani de dat inapoi statului ce i-a finantat dezvoltarea

Acu intrebare: cum draq lupti cu asa ceva? rolleyes.gif

This post has been edited by aphophis: 14 Sep 2009, 20:43


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fan3
post 14 Sep 2009, 22:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 619
Joined: 1 January 05




daewoo a fost infranta...


--------------------
* * - * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 14 Sep 2009, 23:02
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




radmasa.gif de criza economica , in urma caruia statul coreean nu a mai avut bani sa finanteze investitiile daewoo icon_mrgreen.gif

oricum, revenind la dacia, sa vedem ce va fi dupa terminarea programului rabla in germania. Dacia are (zic eu) nevoie de un model mai mic ca si sandero, de volum, acuma cat mai e criza in europa, si lumea se uita mai atenta (decat de obicei) la banii dati pe o masina


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 3 Nov 2009, 22:47
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




cred ca suma e ceva mai mare, e ceva ca dacia sa aiba exporturi de 1.5 miliarde de euro. Sunt curios cam ce exporturi a avut romania per total in aceeasi perioada.

QUOTE
Exporturile Dacia au crescut cu 500 mil. euro

Exporturile Automobile Dacia au ajuns la aproximativ 1,5 mld. euro in primele trei trimestre din 2009, sustinute de cererea din tarile vest-europene, si au depasit cu mai mult de jumatate de miliard de euro valoarea exporturilor din acelasi interval din 2008.
Vanzarile au fost calculate considerand exporturile de 180.000 de automobile (plus 50% fata de ianuarie - septembrie 2008) si o valoare medie de vanzare de 8.000 de euro.
"2009 este mult mai bun din toate punctele de vedere. Noiembrie este acoperit in ceea ce priveste comenzile si productia, iar in decembrie luam in calcul si obligatiile fata de angajati, care trebuie sa primeasca libere pentru perioadele in care au lucrat zile suplimentare", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.



Exporturile Dacia au reprezentat pana la finalul lunii septembrie 85% din productia realizata la Mioveni



http://www.zf.ro/companii/exporturile-daci...l-euro-5075892/


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 26 Jan 2010, 21:46
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




sunt curios ce ar fi fost daca se lua in considerare si importul de masini sh

Balanta comerciala in auto trece pe plus

QUOTE
Prabusirea vanzarilor de autovehicule noi pe plan local si explozia exporturilor Automobile Dacia au transformat in 2009 Romania in exportator net in sectorul auto, cu un sfert de milion de automobile vandute in afara granitelor tarii.

In cursul anului trecut vanzarile de autovehicule noi importate in Romania s-au diminuat cu aproape 55%, la aproape 106.000 de unitati, in timp ce exporturile Dacia s-au apreciat in aceeasi proportie, la mai mult de 258.000 de unitati.

Considerand un pret mediu de 8.

500 de euro al automobilelor exportate, valoarea exporturilor ajunge la 2,2 mld. euro, in timp ce valoarea importurilor de autovehicule a depasit 1,4 mld. euro (pret mediu de 13.500 de euro), ceea ce indica un excedent de aproape 800 de milioane de euro.

Franta, in schimb, a doua tara de export pentru automobilele Logan, a anuntat la finalul anului trecut un deficit de 6,7 mld. euro in comertul extern de autovehicule noi, dupa ce in 2008 deficitul a fost de 4,8 mld. euro. Pentru a limita adancirea deficitului in acest sector Franta a anuntat diminuarea primelor de casare pentru programul "Rabla" de la 1.000 de euro in 2009 la 500 de euro la 1 iulie 2010.


http://www.zf.ro/companii/balanta-comercia...e-plus-5431613/


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 3 Apr 2010, 02:51
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




Bravo dacia, mai ales ca productia de masini are mai multa valoare adaugata cu origini in romania, raportat la companiile petroliere..


Dacia, a doua companie privata din Romania dupa Petrom

QUOTE
Dacia, cel mai mare producator auto din Romania, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 9 mld. lei (2,1 mld. euro), in crestere cu 17,8% in lei si 2% in euro fata de 2008, potrivit situatiilor financiare ale constructorului auto, citate de Mediafax.
Astfel, Dacia a urcat anul trecut in topul companiilor private din Romania pe pozitia secunda, dupa Petrom, care a raportat afaceri de 3 mld. euro si a devansat Rompetrol Rafinare (afaceri estimate la 1,4 mld. euro) si Mittal Galati (800 mil. euro), din businessul caruia s-a evaporat anul trecut un miliard de euro. De altfel, potrivit datelor publicate de companii pana in prezent, Dacia este singura companie privata din top cinci care a raportat afaceri in crestere in euro.
Profitul net al companiei, parte a grupului francez Renault, a crescut anul trecut cu 3,7%, la 230 mil. lei (54 mil. euro) in cursul anului trecut, fata de 222,2 mil. lei (60,3 mil. euro) in 2008, potrivit datelor publicate anterior de companie intr-un raport de fuziune prin absorbtie cu filiala Auto Chassis International, publicat in Monitorul Oficial.
Cresterea cifrei de afaceri a fost sustinuta de livrarile la export, care au urcat cu 87%, la 6,11 miliarde de lei. Dacia nu a dat semne de oboseala nici la inceputul acestui an, astfel ca productia Dacia a inregistrat in ianuarie-februarie un avans dublu fata de perioada similara a anului trecut.


sursa: http://www.zf.ro/companii/dacia-a-doua-com...petrom-5797792/


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 15:13
Dacia