Temperatura Mare Lichid Racire, sau normal
![]() ![]() ![]() |
Temperatura Mare Lichid Racire, sau normal
cmandrei |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
|
||
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|||
vali79m |
![]()
Post
#2
|
![]() No. 620 Group: Members Posts: 509 Joined: 5 April 05 From: Titan-Salajan ![]() |
si la mine se intampla asta cand aveam supernova(care are acelasi motor).chiar daca afara erau doar 20 de grade ,apa obisnuia sa urce pana la temperatura pe care o spui tu, pornea ventilatorul ....se mai racea apa si dupa cateva minute(2-3) iar se incalzea......
cred ca e normal ce se intampla. parerea mea ![]() |
--------------------
Clio
Symbol
2005 dci-80 cp
|
|
valiusbug |
![]()
Post
#3
|
![]() posesor reno Group: Members Posts: 105 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
mai bine faci o verificare - mie nu mi s-a intamplat asta nici pe transfagaran cu 4 oameni in masina si portbagajul plin ochi. acul a stat tot timpul cu doar 1-1,5 liniute mai sus de jumatate. in schimb prietenii cu care eram - cu o supernova au ajuns la capra cu apa fierband in vasul de expansiune...
|
--------------------
renault
clio symbol
1,4 8v 2000
|
|
Tudor |
![]()
Post
#4
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Andrei,
Temperatura motorului trebuie sa fie mereu in parametrii corecti, indiferent de conditiile de trafic (poate doar in Sahara sa aiba probleme). In mod normal acul martorului de temperatura ar trebui sa stea intre fara 17min si fara 12min. Cea mai simpla metoda de a forta reducerea temperaturii este pornirea AC-ului, care determina automat pornirea si functionarea continua a ventilatorului. Cel mai bun lucru de facut este un control pe computer-tester in service, deoarece senzorul de citire a temperaturii motorului (situat imediat deasupra captorului de pe fulie, cum te uiti la motor pe latura dreapta) se poate defecta si atunci furnizeaza calculatorului masinii informatii aiurea, acesta nemaicontroland corect ventilatorului si temperatura. (Eu m-am lovit de aceasta problema, temperatura crestea la fel, am fost la service, au verificat, au schimbat senzorul, totul a revenit la normal) |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
ncristi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.910 Joined: 9 April 05 ![]() |
Nu-i normal.
La clioiul meu acul care indica teperatura sta undeva pe la jumatate (putin sub jumatate) indiferent de modul de mers. Du-te la un service. PS Vezi daca porneste ventilatorul de racire. |
--------------------
Renault
kadjar - 1.2 tce 130 hp
ZEN - 2017 Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mda, daca dupa atatia ani in care ai avut temperatura normala la ac acum a crescut e clar ca-i de vina ceva la racire, posibil termostatul.
|
--------------------
.
.
.
|
|
David |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
La masina mea exact asa sta cum a descris Tudor, intre fara 17min si fara 12 min.
In vara asta cand mergeam la mare, in Bucuresti pe trafic mare am auzit prima data ca ventilatorul din fata a cuplat pe o viteza mai mare, pana acum nici nu stiam ca are mai multe. Erau vreo 34 grade afara si avansam ca melcul. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#8
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Va multumesc pentru raspunsuri ... in mers nu s-a intamplat niciodata indiferent de inclinatia drumului sau de incarcarea masinii ... doar la mers ca melcul ... 10 m stop 10 m stop si asa mai departe ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
rmada |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 29 September 05 ![]() |
Dupa ce am facut o revizie de intretinere, acum 1 luna, s-a petrecut un fenomen nou pentru mine: o crestere a temperaturii lichidului de racire, pana aproape de zona de risc punctata pe afisajul analog. O data s-a petrecut aparent fara motiv, dupa ce am bagat benzina( la OMV), a doua oara dupa juma de ora de trafic infernal de Bucuresti. Nu cred sa fie eroare de masurare a instrumentelor de bord, pentru ca, de cateva ori a fost insotita si de o incalzire a aerului ce vine de la ventilator si deasemenea o incalzire a plasticului din zona frontala manetei de directie, ceea ce-mi spune ca s-a incalzit ceva destul de tare in compartimentul motor.
Masina are aproape 5 ani, am luat-o anul trecut, dar pana acum nu m-am confruntat vreodata cu problema asta, desi masina a intalnit si conditii mai solicitante de trafic. Aveti idee cam care ar fi problema? O sa o duc maine la service( IPSO, acolo unde am facut revizia), dar as vrea sa stiu in prealabil parerea voastra, poate chair s-a mai confruntat cineva cu asta. This post has been edited by rmada: 2 Oct 2006, 09:26 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001 Clio Symbol 1.4 8v, 2002, 90.000 km
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
In manual scrie ca acul de temperatura tre sa stea in primele 3 sferturi ale gradatiei... daca ajunge la ultimul sfert (liniute groase la mine) atunci e in neregula. E normal ca la motoarele pe benzina sa se incalzeasca mai mult decat dieselul (mie cel mai tare mi se incalzeste in trafic urban cand acul ajunge la fara 15 minute)... dar ce spui tu e anormal.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#11
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
rmada ... vezi ce scrie si mai sus in topic (dupa ce l-am unit pe al tau cu cel existent) ... mie mi-a facut asa de vreo 3 ori de cand am masina adica de aproape 2 ani ... nici o problema la motor, nu a fiert apa ... nu s-a intamplat nimic rau ... dar oricum atentie sa nu se repede prea des
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
reptyla |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 23 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Aceeasi problema o am si eu.. imi urca acum pana aproape de limita maxima ( fara sa se aprinda vre-un martor ), dupa care porneste ventilatorul, acul mai coboara cu un sfert ( din totalul gradatiilor ), dupa care urca din nou, si tot asa.
Mi se intampla numai in trafic in care merg bara la bara mai mult de 1 km. Mie mi se pare normal ... Adica atat timp cat functioneaza ventilatorul. Am facut o revizie tehnica acum 1 luna ... nu a aparut absolut nici o problema.. Nu stiu ce sa spun .. dar mie pana cand am citit postul asta nu mi s-a parut vreo problema. |
-------------------- Renault Clio 3 2009
1.6 16V / 45.000km (01/04/2013) |
|
cataline |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
ia sa va duceti voi la service ca se poate sa fie de la un contact imperfect de masa...eu asa am avut si imi crestea temperatura pe bord ca nebuna....desi motorul mergea in parametrii si electroventilatorul pornea corect, sonda mergea bine.
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
moromete |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 8 September 05 ![]() |
Corect !!
99% de la contact imperfect de masa;am patit-o si pana sa se elucideze misterul s-a incercat tot : senzorul, ceasul de bord ca sa nu mai zic ca mi s-a inlocuit alternatorul tot din aceasta cauza pana la urma dovedindu-se a fi cablul de (-) care are probleme la mufa (sertizare proasta) si contactul prost la locul de prindere pe blocul motor; ca sa va convingeti ca asa este porniti toti consumatorii de pe masina si actionati si geamurile electrice in acest timp.Veti observa cum acul de temeperatura incepe sa se ridice in functie de nr consumatorilor elctrici -- >contact prost de masa |
-------------------- Cleeeo symbol, dec.2004 1.4,16v 101CP full (jenti tabla)
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#15
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Care / unde este aceasta mufa / contact masa ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
moromete |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 8 September 05 ![]() |
scuze am vrut sa zic borna
![]() |
-------------------- Cleeeo symbol, dec.2004 1.4,16v 101CP full (jenti tabla)
|
|
cataline |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
La mine au dat jos bordul si nu era de la ala (cica pinul 7 sau asa ceva) si pana la urma se pare ca era de la un fir de masa de pe langa baterie....de la baterie pleaca si se leaga de caroserie.....
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
diesel |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 20 May 04 From: Galati ![]() |
cam aceeasi problema o am si eu de o luna. Am zis initial ca o fi de la antigel dar ieri cand afara erau numai 15 grade , cu masina in stationare si motorul pornit, a inceput acul sa urce pana la 5 - 5,5 puncte (normal, statea la 4). Am sa verific firul ala de masa de care ziceti sa vad daca e de acolo.
![]() |
-------------------- Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005 |
|
cataline |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate problema la mine a reaparut...acu masina este in service si nu-i mai dau de cap problemei....curatat toate contactele (incepand de la stopuri spate si oprindu-se cine stie unde), inlocuit sonda temperatura si tot nimic.
Acu cat oare sa ii astept eu pe ei sa descopere problema? Care o fi solutia, sa dea jos tot ce inseamna electrica si sa refaca? Nici eu nu mai stiu ce sa zic, oricum, ma supara faza ca nu stiu de la ce este problema, ca daca as stii ca e de la tz piesa atunci ok, accept, o inlocuiesc si gata, dar asa cerceteaza problema facand masina bucati si nici asa cu certitudinea ca problema se va rezolva. Va tin la curent cu situatia problemei. |
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
rmada |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 29 September 05 ![]() |
Am dus-o si eu la service( Ipso) pentru problema asta. Raspunsul receptionerilor m-a enervat si m-a bagat in ceatza. Ei mi-au zis ca nu au descoperit nici o problema, ca nu stiau de la ce ar putea sa fie, etc. Nervos nevoie mare am cerut sa vorbesc cu seful de service, iar dupa vreo juma de ora a reusit sa vina. Suprinzator de profesionist, mi-a explicat ca daca testele computerizate au iesit ok, atunci ei nu au cum sa dea de problema in acest fel. Si atunci problema ar putea fi de la 2 piese mecanice: un termostat cuplat la motor sau sonda de temperatura. Investigarea lor( incluzand demontarea celor 2) e destul de costisitoare asa ca m-a sfatuit la modul urmator: cand creste temperatura lichidului de racire, sa pornesc aerul conditionat. Daca in 5 min temperatura scade, atunci problema este de la una din cele 2 piese.
Mi-a explicat apoi ca roulul termostatului e sa comande ventilatorulului intrarea intr-una din cele 2 trepte de racire( prima la temp lichidului de racire de 95 grade, cea de-a doua la temperatura de 99 grade). Iar rolul sondei e bineinteles sa masore temperatura lichidului. Mi-a mai spus ca nu are rost sa ma alarmez prea tare deocamdata. Daca insa se aprinde martorul atunci ar trebui sa trag pe dreapta si sa ma duc urgent la service. In plus, mi-a zis ca motorul are un mecanism de siguranta separat care il opreste cand temperatura creste prea mult. Deci intentionez sa mai astept sa vad cum se mai comporta. This post has been edited by rmada: 18 Oct 2006, 10:51 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001 Clio Symbol 1.4 8v, 2002, 90.000 km
|
|
cataline |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Am fost sa iau masina din service. Cei din service nu s-au prins de unde e buba, asa ca astept comisie de la Pitesti pentru a se "minuna" si ei la cele 2 liniute buclucase. Asa ca acum astept telefon de la service penru a ma anunta data venirii comisiei.
La mine au refacut toate contactele de masa, au inlocuit bord provizoriu, schimbat sonda temperatura si tot face. Pus pe computer si totul functioneaza absolut corect, deci e numai problema de un contact ciudat dar nu se stie care. O sa mai incerc un service saptamana viitoare, poate s-au mai lovit de problema asta si au solutii. |
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
x_men_clio |
![]() ![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 11 October 07 From: Bucuresti ![]() |
fratilor am si eu o problema asemanatoare,mi se ridica acul de la temperatura peste jumatatate dar cand am amandoua geamurile deschise si dau sa le ridic pe amandoua se ridica acul mai mult,ajunganda geamurile la capat de cursa si le mai tin apasate se ridica mai multasta acum o luna doua ?????mai nou daca e stationata masina si e temperatura normala aproape de zona 4- 5 liniute si o tin turata un pic si dau sa ridic geamurile imi scade si in turatii mult rau,daca mai aprind si farurile mai rau.nu stiu ce sa mai fac,la auto marcus mia spus ca totul este normal?????la service de pe iuliu maniu mia scos toate minusurile de pe masina si le acuratat si nimic,concluzia la cei de pe iuliu maniu este ca problema e de la bord sau sonda????pls help daca stiti ceva
![]() This post has been edited by x_men_clio: 21 Feb 2008, 19:08 |
--------------------
Renault
Clio
2005--1,4-8v x_men_stefan
|
|
sobolan |
![]()
Post
#23
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
acu la jumate...asa e normal....verifica sonda de apa(e infiletata in chiuloasa)....poate e dusa...sau poate e ceasul...poti face o proba cu un ceas de apa si o sonda de apa de dacie
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#24
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Tu, cel mai probabil, ai o legatura proasta la masa. Mai sapa pe sub bord, sau pe la picioarele soferului pe undeva si gaseste-o.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Aprinde dezaburirea pe spate, faza mare, proiectoarele, ventilatorul si ce consumatori puternici mai ai, vezi daca se ridica, daca dupa ce stingi toti consumatorii, temperatura scade, atunci stai linistit, e de la legatura de la masa slaba, intre baterie si caroserie si intre caroserie si motor.
S-a discutat problema si pe daciaclub, la probleme tehnice logan, se rezolva prin "trese de masa" in fond conductori mai zdraveni suplimentari (merge si o sarma multifilara suplimentara) intre baterie si caroserie si intre caroserie si motor. Si eu am respectiva problema, dar insesizabil, in sensul ca se misca maxim 1 mm acul la temperatura, nu-mi bat capul. Daca nu ai timp sa o rezolvi, stai linistit, nu-i o graba. Problema am mai sesizat-o si cu un coleg, cand eram in poligon, sa faca exercitii de pornire din rampa si, cum oprea motorul des (ambreiajul...), probabil se descarca si bateria, scadea tensiunea pe instalatie si de aici indicatiile anormale. La un Matiz de exemplu, la un scurt in instalatie, la care nu mai functiona nici un consumator, am vazut cum a sarit din scala indicatorul de temperatura, s-a dus pur si simplu la capatul cursei. |
--------------------
.
.
.
|
|
Pismialex |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 4 December 07 ![]() |
Parerea mea este ca, daca ventilatorul porneste corect, nu-i nicio problema si puteti sta linistiti. Daca cumva acul nu indrazneste sa coboare, porniti AC, asa cum s-a spus si mai sus, iar atunci temperatura apei(daca este ridicata) va scade cu siguranta, pe parte mecanica. Altfel e defectiune din sonda, ceas, ssmd.
|
--------------------
Renault Clio phaseII
Renault Clio phaseII
2003 1.4 8v mkII
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
INDICATIILE AIUREA NU AU NICI O LEGATURA CU TEMPERATURA APEI.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Pismialex |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 4 December 07 ![]() |
Mai atent pentru ca nu am zis asta;) Indicatiile aiurea din cauza masei sunt particularitati!
|
--------------------
Renault Clio phaseII
Renault Clio phaseII
2003 1.4 8v mkII
|
|
69AFK |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 3 December 07 ![]() |
este normal am patit si nu rar am fost la service MAPN si nu au gasit nici o problema turatiile putin mai mari si mersul de 10-20 m MAX dupa care opresti sau mersul in coloana duce la crestearea temperaturii si actionarea termostatului putin mai dif fata de normal
PS:nu am citit tot topicul |
--------------------
Renault
Clio
2000
- 69 AFK Play Paintball
|
|
borky |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 15 September 06 ![]() |
In seara asta cand veneam de la ikea m-am trezit cu surpriza din atasament. Am mai vazut eu de vreo 2 zile ca parca temperatura crestea mai mult decat normal la drumurile mele prin oras, dar acum parca a crescut cam mult.De obicei sta cam cu o linuta sub jumatate si stiu ca la o liniuta deasuprea liniei de mijloc pornea ventilatorul. Acum temperatura era crescuta si ventilatorul nu pornise, cand am dat drumul la AC a pornit, dar am cam facut putin turturi in masina ca nici afara nu era tocmai cald ca sa se raceasca motorul si drumul parca n-a fost deosebit de aglomerat. Sa o programez la o vizita prin service? Sau ce as mai putea sa verific eu inainte sa ajung la service?
Attached thumbnail(s) 15032008_002_.jpg ( Size: 278k ) Number of downloads: 2283 |
--------------------
Renault
Symbol
2000 1.4 8V
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 09:35 |