Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Chitaiala roata fata clio, se aude si pe loc drept

bluecat
post 23 Aug 2010, 14:35
Post #1


bluecat


Group: Members
Posts: 80
Joined: 30 October 05
From: Iasi




de 2-3 sapt aud din ce in ce mai strident o chitaiala la roata drapta dar precis e si in stanga putin. ciudat e ca nu pot fi bieletele pt ca sunt schimbate de 2-3 mii km. acum masina are 55.000 km si nu i am schimbat nimic in afara de bielete. se aude mai tare cand trec de ex peste liniile de tramvai sau o groapa mai mica. dupa denivelare se aude in continuare si daca virez stanga drapta (ca si cum as vrea sa derapez) sunetul dispare. oricum sigur ajung la mecanic dar eram curios ce ar putea fi. personal cred ca e o bucsa care s a uzat si acum se aude fier pe fier cum se roade dar nu huruie, doar chitaiala....

mersic mult de opinii

Cata


--------------------
Renault clio II symbol 2005
In GOD we trust !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 23 Aug 2010, 14:41
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nici placutele nu au fost schimbate ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bluecat
post 24 Aug 2010, 12:36
Post #3


bluecat


Group: Members
Posts: 80
Joined: 30 October 05
From: Iasi




ba da au fost dar chitaiala se aude si cand accelerez banuiesc ca ar fi de la roata pt ca placutele nu actioneaza in acceleratie.... sau cine stie

consumabilele au fost schimbate la timp si aici intra cred ca si placutele care au fost schimbate la 30.000 km si s-a uitat cineva la ele a zis ca sunt ok inca ...


--------------------
Renault clio II symbol 2005
In GOD we trust !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 Aug 2010, 15:24
Post #4


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Dupa 25.000km au deja o viata. Nu actioneaza la acceleratie dar nici nu sunt prinse acolo fix fix ... ele/placutele se mai misca in locas (atunci cand frana nu este actionata) si deci pot atinge discul = sunete. Poate ar fi utila o verificare si curatare, e una dintre cele mai ieftine si rapide solutii (chiar si doar de eliminare a unei posibilitati). Altfel posibilitatile sunt multiple, trebuie "neaparat" mers la un service ridicat masina si vazut ce si cum.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 24 Aug 2010, 15:38
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




@bluecat.
Scoate placutele, da cu un smirghel cu o granulatie medie pe ele, nu mult, doar cat sa le asperizezi un pic si eventual sa se sparga stratul carbonizat si dur care da chitaiala, apoi porneste si pune cateva frane sa se pasuiasca . Daca continua sa chitaie, fa rost de o pisica. biggrin.gif (No ofense!)

Mai ai 2 variante:
1. Pui pe cineva sa balanseze fata pe fiecare parte, si asculta la roata, daca chitaie vreo bucsa o gasesti rapid.
2. Mergi pe o strada linistita, pui pe cineva pe post de ascultator si cand treci pe langa el (nu cu viteza), scoti din viteza si lasi la relanti. O sa poata sa-ti spuna pe ce parte se aude.

Nu ai spus daca chitaie si accelerand pe loc, atunci poate fi vorba de cureaua de accesorii.

Bucsa uzata fier pe fier troncane urat la denivelari.

Succes!

This post has been edited by D-Ice: 24 Aug 2010, 15:41


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 Aug 2010, 15:54
Post #6


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cureaua sau o rola totusi ma gandesc ca nu prea are legatura cu liniile de tramvai, denivelari etc. ... poate putin cand virezi dar nu mare lucru ... cred eu smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 24 Aug 2010, 16:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




Omul a zis ca ii apare si cand accelereaza, plus a zis ca ii dispare cand ia stanga-dreapta, deci probabil cand intra pompa de servo. Oricum nu prea este convins cand se aude, de aceea i-am dat mai multe variante de cautare in diferite conditii de functionare.
Nu vreau sa par pisalog dar e mai bine daca verifica mai multe cauze. La service smecherii aia te intorc cum stiu ei ca sa schimbi cat mai mult si sa te tapeze de bani.


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 Aug 2010, 16:35
Post #8


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




N-am spus nu 100% era doar o parere ... plus ca pompa aia stiu ca se invarte in permanenta ... iar daca ar fi vorba de a braca rotile maxim hai sa zicem ca ar fi ceva ... e doar o parere, sariti peste - macar daca ar fi cureaua ca e ieftina si se schimba relativ rapid.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 24 Aug 2010, 17:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




Pompa se invarte mereu dar cand volanul este in pozitie neutra, ferestrele de comanda a actionarii hidraulice sunt partial deschise, uleiul intra in ambele camere ale cilindrului hidraulic si apoi, pe circuitul de retur, inapoi in rezervorul de ulei, iar singura rezistenta intampinata de pompa este data de frecarea uleiului la trecerea prin conducte, distribuitor si cilindru. Cand se roteste volanul, distribuitorul deschide una din ferestre la maxim si o inchide pe cealalta, uleiul se duce doar intr-o camera a cilindrului hidraulic, pistonul fortat sa se deplaseze opune rezistenta mult mai mare datorita frecarii rotii de carosabil, pompa se incarca, (dovada scaderea turatiei motorului la relanti), creste momentul pe fulie, aceasta incearca sa franeze motorul care are o turatie constanta, variind momentan presiunea de contact a curelei pe fulie.

Cam asta a fost rationamentul.

This post has been edited by D-Ice: 24 Aug 2010, 17:33


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 27 Aug 2010, 12:06
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Am patit ceva asemanator cu franele, pe fata, la ambele roti. Erau blocate ghidajele pe care culiseaza etrierul si din cand in cand, in functie de cum se uzau placutele, scoatea un chitait infernal, care tacea numai daca viram maxim stanga-dreapta. Dupa 5-10 km facea iar... si tota asa 300 km. 2 din 4 erau bolcate iar celelalte mergeau foarte greu. Infunctie de sistemul de franare de pe fata si de cum si unde a fost folosita masina este posibil ca placutele sa nu se departeze sufucient si sa atinga constant pe disc.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:25
Dacia