Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

E foarte lenesh motorul HELP!

elvissica
post 24 May 2009, 18:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




Salutare,am achizitionat de curand un Megane din 1998 1.4 16v,si nu sunt multumit deloc cum trage,de ex. ieri cu ink 2 persoane in masina(si nu prea plinutze smile.gif ,nu urcam nici un deal cu a 4-a pt k imi murea motorul si schimbam a 3-a.Daca stiti k ar trebui schimbate filtre de benzina,etc etc...sau altceva,anuntati-ma si pe mine pls...

NU MAI FOLOSI PRESCURTARI DE GENUL "cv", "dc", "dk", "k", "sh", "tz" ..etc
CITESTE REGULAMENTUL FORUMULUI


This post has been edited by claus: 25 May 2009, 12:11


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 25 May 2009, 07:03
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.390
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




1.4 16v este un motor de turatie.... la ce turatie schimbi vitezele???? cred ca problema asta este...schimba vitezele la 3-4000 rpm si vezi ce frumos trage.... rosu il ai la 6400 daca nu ma insel...acolo este puterea maxima.... daca tu il duci subturat ii faci rau motorului si nu vei fi multumit de performante..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ctlnext
post 25 May 2009, 08:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 13 December 08




Eu am 1.6 16v si cand bag 2-3 pers se simte ca nu mai are aceeasi putere, cum a zis si cj98czh trebuie turata ca sa simti ceva, daca aveai diesel aveai cuplu mare si puteai sa urci in viteza a 4 fara probleme. Viteza inferioara turatie mai mare si ai rezolvat problema.


--------------------
Renault Megane 2.1
Renault Megane II 2004 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvissica
post 25 May 2009, 18:49
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




Adevarul e ca nu o prea fortez ca sa nu-i maresc consumul si o schimb intre 2000-2300,pentru ca fiind o masina cam vechiuta zic eu,mi-e frica sa nu se strice ceva la ea.Dar cred ca dupa ce ii voi schimba uleiul si filtrele,poate va trage mai bine.Si ma gandesc sa nu fie filtrul care vine de la rezervor sa nu fie cu ceva mizerie in el...

25 May 2009, 19:51:
Si inca doua probleme in care as vrea sa va cer sfatul.Nu am manualul de la masina si as vrea sa stiu ce rol are butonul rosu de langa vasul de expansiune si daca l-am apasat am facut ceva rau? Iar a doua problema e ca pedala de ambreiaj sta cam sus si abia spre sfarsitul cursei de ridicare a pedalei,atunci culpleaza.

This post has been edited by elvissica: 25 May 2009, 19:51


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex05
post 25 May 2009, 21:04
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




1. butonul de langa vasul de expansiune iti taie alimentare cu benzina in cazul unui accident . nu ai facut nimic rau daca l-ai apasat dar nu cred ca e indicat sa te joci la el

2. e cam uzat ambrejajul , cand e nou cupleza jos de tot


--------------------
RENAULT Megane 1998 phase 1 1.6e RT 90 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvissica
post 25 May 2009, 23:55
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




multumesc pentru sfaturi,hmmm ar cam trebui schimbat si chitul de ambreiaj cred..Iar cu problema turatiei dak o schimb in 3000 fuge bine de tot.


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shafu
post 26 May 2009, 07:30
Post #7


SHĂFU'


Group: Members
Posts: 777
Joined: 19 April 07
From: Iași




.... si daca ii schimbi si chitul de ambreiaj tine-te bine ....

This post has been edited by Shafu: 26 May 2009, 07:31


--------------------
Renault Megane Clasic 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3ro4u
post 29 May 2009, 12:38
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 4 March 08




Ar mai fi un lucru la care te poti uita si vad ca nu a pomenit nimeni... verifica daca furtunul de aer nu este fisurat ca sa iti traga aer fals. Daca trage aer fals puterea motorului scade si se si incalzeste mult mai repede. Cu ceva izoler ar trebui sa rezolvi simplu si rapid problema! wink.gif

Si inca ceva... depinde si ce fel de benzina folosesti... wink.gif Numai bine!


--------------------
RENAUL MEGANE 1.4 16V 2000/ COUPE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 May 2009, 12:46
Post #9


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.390
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(elvissica @ 25 May 2009, 19:49)
Adevarul e ca nu o prea fortez ca sa nu-i maresc consumul si o schimb intre 2000-2300,pentru ca fiind o masina cam vechiuta zic eu,mi-e frica sa nu se strice ceva la ea.
*




Pai daca el la un motor 16V schimba mult mai repede decat schimb eu la diesel... cum sa traga.... motorul ala se forteaza rau la turatiile alea mici sa faca fata si sa traga.....

Motorul ala se simte foarte bine la turatii de la 3000 in sus...nu are nici o treaba... am un amc cu motorul asta pe un Clio, motorul are 200.000 km si vede 5500 rpm fest.... de nou pana la km astia...nici o problema cu el ....

Aici este problema 100% nu in alta parte....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvissica
post 30 May 2009, 02:39
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




Am schimbat uleiul,filtrele si o schimb in 3000,dar m-am uitat si la furtunul ala de aer si era pus mai mult de forma niste improvizatii(ca la ramani)un furtun mai mic si crapat.Am sa incerc sa il schimb sau sa il carpesc si eu pentru o solutie de moment tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 May 2009, 09:18
Post #11


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.390
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Ideea este ca nu trebuie sa stai cu ochii pe turometru...trebuie sa simti motorul... asta nu inseamna ca nu poti schimba la 2500 daa este in coloana de exemplu... dar nici ca ii faci rau daca schimbi la 6000 intr-o depasire.... eu tot incerc sa-ti spun ca este mai benefic pt., motor sa schimbi la turatii ridicate decat sa-l duci subturat....

Ce ulei ai pus? Ce filtre?

Am o intrebare.... de cat timp ai permis?? si cati km crezi ca ai efectuati? Te intreb pt. ca mi se pare ca esti incepator...

This post has been edited by cj98czh: 30 May 2009, 09:19


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvissica
post 30 May 2009, 12:31
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




Nu sunt incepator,de 3 ani am carnet si aproape 100.000km,dar pana acum am avut masini mai puternice (calibra,espero...),cand apesi pedala stii cum se duce una cu motor de 2000 benzina...si nu prea am avut probleme cu ele.Iar reno-ul l-am luat mai mult pentru consum pentru ca traficul din Iasi a devenit cam costisitor,dar ma asteptam la mai mult din partea lui.M-am inscris pe forum pentru ca masina are 160.000km si trebuie schimbate mai multe la ea,e cam varza.Nici AC-ul nu merge,sonda din rezervor trebuie verificata pentru ca nu-mi indica bine....si multe altele. I-am pus ulei Elf 10 w 40 ,dar la filtre nu am tinut cont sa fie neaparat o firma renumita.


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 31 May 2009, 08:16
Post #13


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.390
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




espero nu este puternic... ca are cai cat Meganul de 1.4... si o greutate mai mare.... Calibra cel de 115 cai nu m-a impresionat decat prin consum.... cel de 150 merge bine dar tot asa consuma destul de mult....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shafu
post 31 May 2009, 17:02
Post #14


SHĂFU'


Group: Members
Posts: 777
Joined: 19 April 07
From: Iași




Mda ... si cum Iasul e "numai la deal", e o diferenta!Acum mai este si problema combustibilului care il folosesti (nu pune de pe marginea drumului de prin sate sau chiar de la "petromurile cu franciza" care is destule prin Iasi) dar intradevar cum spune si @cj98czh nu se supara masina daca o supraturezi putin. Intradevar vrei tu sa faci economie de combustibil dar vezi ca e pe undeva un forum unde sa discutat economia de combustibil si acolo spune ca pe trepte inferioare de viteza (1,2,3,) trebuie mers mai "in forta" dupa care cu demarajul care il ai il pastrezi ("intretii")cu treptele superioare 4,5!
Si eu la 1,6 16v daca dau drumul la aerul conditionat si mai am si vreo 2 in masina i se c-am "inmoaie genunchii" dar in depasiri de exemplu cobor doua trepte de viteze din 5 ma duc in 3 si ii dau blana.

This post has been edited by Shafu: 31 May 2009, 17:04


--------------------
Renault Megane Clasic 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jarr
post 25 Jun 2009, 20:36
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 5 November 08
From: Braila




Incearca sa-i schimbi filtrul de aer original cu unul sport costa doar 50 de lei dupa care sa cureti aspiratia (clapet vana relanti) si mai vprbim


--------------------
renault laguna privilege 2002 - 2.0 16v 135 cp
Mai bine vultur un an decat soarece o viata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 Jun 2009, 08:27
Post #16


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.390
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Da, si filtrul ala putosport de 50 ROn o sa-i lasa o gramada de praf sa intre in motor.. si il rezolva definitiv... ori pui un filtru calumea gen K&N care vine cu solutie de curatat si tot tacamul... dar este si foarte scump... ori o lasi cu ce vine din fabrica


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MirceaVio
post 26 Jun 2009, 23:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 15 October 08
From: Oradea




Da, dupa cum zice Shafu, li se cam inmoaie genunchii cand dai drumul la aerul conditionat, dar nici o problema daca la 70-80, chiar 90, cobori in a treia si ii dai blana...asa trage de nu-ti vine sa crezi. smile.gif


--------------------
Renault Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique - 1998 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roby_B
post 28 Jun 2009, 11:19
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 45
Joined: 21 March 09




Acum ceva vreme conduceam o Solenza, iar vara, cand vroiam sa ma bag intr-o depasire, decuplam AC-ul, efectuam depasirea dupa care il reporneam ... tongue.gif rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane Break 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvissica
post 31 Jul 2009, 21:08
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




M-as baga sa curat clapeta vana.Am vazut cum se curata la un clio 1.4 tot pe forum.La fel e si la megane 1?


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 31 Jul 2009, 21:15
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Mai cauta pe forum...sunt si poze cu Megane.


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danyell79
post 31 Jul 2009, 21:56
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 24 October 08
From: Rasnov




Ha, ha, ha mi-am adus si eu aminte de Fabia mea 1.4, 60 CP, cand faceam o depasire opream AC-ul, dar la Megane 1.6 16V nici nu simt ca-l am pornit. am condus odata si un Matiz cu AC, frate... zici ca mergeai cu frana de mana trasa.

This post has been edited by danyell79: 31 Jul 2009, 21:57


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 DCI GrandTour, R-link, Bose edition 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvissica
post 1 Aug 2009, 12:45
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 May 09




Madriann imi arati si mie unde?ca am tot cautat,si nimic...


--------------------
Renault Laguna 1 1997 2.2 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 3 Aug 2009, 08:59
Post #23


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




QUOTE(cj98czh @ 25 May 2009, 07:03)
1.4 16v este un motor de turatie.... la ce turatie schimbi vitezele???? cred ca problema asta este...schimba vitezele la 3-4000 rpm si vezi ce frumos trage.... rosu il ai la 6400 daca nu ma insel...acolo este puterea maxima.... daca tu il duci subturat ii faci rau motorului si nu vei fi multumit de performante..
*



Din ce stiu eu , puterea maxima la 1.6 16v e la 5.800 rot./min. Nu cred ca puterea maxima la 1.4 16v sa fie la 6.400 rot. /min. Puterea maxima nu e obligatoriu sa fie in zona "rosie " de turatie. Consulta o diagrama.
QUOTE(danyell79 @ 31 Jul 2009, 21:56)
Ha, ha, ha mi-am adus si eu aminte de Fabia mea 1.4, 60 CP, cand faceam o depasire opream AC-ul, dar la Megane 1.6 16V nici nu simt ca-l am pornit. am condus odata si un Matiz cu AC, frate... zici ca mergeai cu frana de mana trasa.
*


La motorul 1.6 16v (si nu numai), daca accelerezi pentru o depasire (in timp ce functioneaza climatizarea), calculatorul sesizeaza acest lucru si intrerupe functionarea compresorului de clima, pentru perioada in care tu accelerezi. De asta nu sesizezi tu vreo diferenta. Treraba asta mi-a spus-o un specialist in climatizari auto.
Asta nu inseamna ca nu merge compresorul cand rulezi cu viteze mari (peste 150 km./h.) , implicit turatii mari.

This post has been edited by Dodone: 3 Aug 2009, 09:02


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b29saa
post 9 Aug 2009, 18:27
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 8 August 09




QUOTE(Dodone @ 3 Aug 2009, 08:59)
Din ce stiu eu , puterea maxima la 1.6 16v e la 5.800 rot./min. Nu cred ca puterea maxima la 1.4 16v sa fie la 6.400 rot. /min. Puterea maxima nu e obligatoriu sa fie in zona "rosie " de turatie. Consulta o diagrama.

La motorul 1.6 16v (si nu numai), daca accelerezi pentru o depasire (in timp ce functioneaza climatizarea), calculatorul sesizeaza acest lucru si intrerupe functionarea compresorului de clima, pentru perioada in care tu accelerezi. De asta nu sesizezi tu vreo diferenta. Treraba asta mi-a spus-o un specialist in climatizari auto.
Asta nu inseamna ca nu merge compresorul cand rulezi cu viteze mari (peste 150 km./h.) , implicit turatii mari.
*



Nu prea am incredere in specialistul asta deoarece eu simt pe propria piele.. o fi bun mototul nu zic nu.. trage f bine de pe la 3300 rpm... insa cu AC-ul jur apas pedala si nr secundele pana cand simt ceva... nu e normal... si daca nu crezi te invit la o plimbare sa te edifici.


--------------------
Renault Megane 2002 berlina
M1 1.6 16v 2002 cumparat la super pret :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 10 Aug 2009, 20:02
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Ca iti dai seama de asta poti testa pe loc, avand capota deschisa. Accelerezi motorul puternic si brusc, timp in care privesti compresorul(fulia) din dreapta masinii si o sa observi cum acesta este decuplat pana turatia se stabilizeaza.


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 10 Aug 2009, 20:58
Post #26


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Nu cred ca e acelasi lucru. E cam ca si cum ai avea acelasi consum la turatii identice la mersul in gol ca si la mersul pe sosea, in sarcina. Ceea ce nu se intampla.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danyell79
post 11 Aug 2009, 08:15
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 24 October 08
From: Rasnov




QUOTE(b29saa @ 9 Aug 2009, 18:27)
Nu prea am incredere in specialistul asta deoarece eu simt pe propria piele.. o fi bun mototul nu zic nu.. trage f bine de pe la 3300 rpm... insa cu AC-ul jur apas pedala si  nr secundele pana cand simt ceva... nu e normal... si daca nu crezi te invit la o plimbare sa te edifici.
*


Eu nu stiu cum de nu-ti trage tie motorul cu AC-ul pornit, eu am acelasi model ca al tau si trage foarte bine in depasiri, chestia este ca trebuie sa mai si schimbi intr-o treapta inferioara la o depasire, nu crezi? Eu masina in depasiri o duc lejer pana la 5000 de ture, apropo de asta care stie pana la cat pot merge cu ea turata ca n-am pe ceas nici o dunga rosie?


This post has been edited by danyell79: 11 Aug 2009, 08:18


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 DCI GrandTour, R-link, Bose edition 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 11 Aug 2009, 10:12
Post #28


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.390
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Iti taie singura alimentarea cand ajungi la limita biggrin.gif

Parca 6200 rpm


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b29saa
post 12 Aug 2009, 12:10
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 8 August 09




intrebarea e in cate sec ajungi la 5000 rpm? iti permiti sa pierzi secunde cand vine din fata un mercedes cu 140km'h?


--------------------
Renault Megane 2002 berlina
M1 1.6 16v 2002 cumparat la super pret :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MirceaVio
post 12 Aug 2009, 15:25
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 15 October 08
From: Oradea




Pai in ideea in care nu depasesti in a 5-a sau a 4-a, ci in a treia, ajungi destul de repede la 5000 de ture. Daca nu ma insel ajungi pana la 110 - 120 in a treia la 5000 de ture. Acuma depinde si in ce depasiri te angajezi, ca sunt depasiri din care nici un motor de 500 de cai nu te scoate. biggrin.gif

This post has been edited by MirceaVio: 12 Aug 2009, 15:29


--------------------
Renault Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique - 1998 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th August 2025 - 19:56
Dacia