Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema deosebita climatronic, se strica compresoarele in draci

razvan_barbuneanu
post 14 Jul 2009, 14:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 13 March 09




Am luat masina in iarna si nu am verificat daca merge climatronicul...prostia mea, dupa ce am vazut ca nu functioneaza am descoperit o conducta care era ciupita, chiar conducta de inalta presiune ce iese din compresor, cea subtire, am inlocuit segmentul defect, am incarcart instalatia cu freon(650g r134) functiona dar aveam un zgomot un fel de huruit care se amplifica pe masura ce motorul era mai turat, dar daca opream climatizarea zgomotul disparea.Dupa ceva cercetari, am ajuns la niste baieti care au zis ca este compresorul de vina, schimbandu-l, dar intr-un interval de cateva ore zgomotul a fost din nou prezent.In acel moment am exclus defectul compresorului, crezand ca, compresorul meu original nu a avut nici o problema am dat vina pe partea de accesorii si am inceput sa inlocuiesc rolele(ce fixa si cea intanzatoare) alternatorul, dar fara nici un rezultat, in acest moment mai suspectam fulia de la arborele cotit dar a crapat compresorul cel nou dupa 2 saptamani......si acum m-am dus la cei de le care am achizitionat compresorul si l-am dat in garantie revenind la compresorul original. Problema era aceeasi zgomotul prezent, pana a crapat si cel original dar mai urat un pic la modul ca ambreiajul lui a cedat si iese fum din el in momentul de fata.
Acum am un compresor nou si am achizitionat si filtru deshidrator, dar am o banuiala o zgomotul o sa fie prezent din nou dupa montaj.
Acum mai am o banuiala cu partea electrice mai ales cu pilotarea compresorului, masina avand climatronic, ma gandesc sa nu functioneze iar cilindreea compresorului sa fie numai pe o pozitie de min sau max si asa sa imi manace compresoarele pe paine calda.
Astept un sfat sau macar o parere,
P.S Cei de la Serus mi-au recomandat sa inlocuiesc toata instalatia ceea ce nu apare nicaieri in manualele de service pe care le am .....


--------------------
Renault Laguna - B-73-VPV 2004 Privilege 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 15 Jul 2009, 08:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Un tester nu ai icercat cu motor pornit, AC cuplat?? Ar trebui sa vada pe tester daca sunt ceva probleme electrice. Ulei ti-au bagat in compresor? (imposibil sa nu fi bagat, da' intreb pt orice eventualitate)

This post has been edited by ovidy: 15 Jul 2009, 08:14


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_barbuneanu
post 15 Jul 2009, 11:05
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 13 March 09




Ulei o.k in instalatie, iar pe tester toti parametri pareau o.k, in iarna cel putin,
Daca cunoasteti pe cineva unde pot sa ma duc pentru problema asta, raman dator


--------------------
Renault Laguna - B-73-VPV 2004 Privilege 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Jul 2009, 16:52
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Se opreste vreodata compresorul ala ?

Spre ex, seara, pe vremea asta... daca e ventilatia la 1 sau 2 linii, ar trebui sa se mai si decupleze.

Ca sfat pe viitor, cand testati AC la o masina iarna.... dati mai intai pe recirculare si stati inauntru sa se abureasca geamurile.
Apoi porniti AC, tot pe recirculare. Ar trebui sa se duca aburii de pe geam.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_barbuneanu
post 15 Jul 2009, 16:55
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 13 March 09




Da compresorul se opreste nu numai seara ci si in cursul zilei, deci nu merge tot timpul, face si pauze. Stiu ca am gresit dar asta e... sper sa rezolv problema intr-un fel sau altu.
Stie cineva ceva de pilotarea compresorului, ce semnal trebuie sa ajunga la compresor?


--------------------
Renault Laguna - B-73-VPV 2004 Privilege 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Jul 2009, 19:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Auzi... te mai intreb o treaba...

Sa nu fie problema la serviceul la care schimbi compresorul... poate nu-ti baga ulei in instalatie.

Intelegi ce zic... mai intai s-a bulit conducta si a aparut fisura... dupa aia te-ai dus sa bage freon, dar n-au bagat si ulei. De atunci problemele si huruitul.
Dupa care ai schimbat compresor si tot n-au bagat ulei. Si iar huruit.

This post has been edited by andu911: 15 Jul 2009, 19:30


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 15 Jul 2009, 19:54
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Daca acel compresor este cuplat si decuplat cu vad de ce s-ar strica.
Doar daca, asa cum a spus si andu, merge fara ulei.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Jul 2009, 22:20
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Problema este ca sunt zeci de astefel de ateliere care se ocupa de climatizare, dar foarte putini au cunostinte.
Toti au un aparat si apasa pe butoane...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_barbuneanu
post 16 Jul 2009, 21:37
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 13 March 09




Ulei a fost in instalatie si prima data si a doua data, iar in manualul de sevice cand se schimba compresorul nu trebui sa se adauge ulei este scris in cartea de service,asta deoarece compresorul vine cu cantitatea de ulei necesara deja in el, lucru ce se si vede. iar ultimul care l-am schimbat avea in el ulei suficient, adika a curs cand l-am data afara, dar nu am stat sa vad daca are fix 235g in el, dar nu era uscat, la fel ca si primul, oricum treaba cu uleiul iese din discutie.
Multumesc pt ajutor sau intentie macarf, va tin la curent daca ii dau de cap.
Azi am facut si masuratori la circuitul electric ia +12 nu era prezent, pe mufa de pilotatre a compresorului conform manualului de service dar nici nu aveam freon sau presiune in instalatie, maine o sa merg la serus sa fac o verificare, la instalatia electrica.... sper sa se rezolve


--------------------
Renault Laguna - B-73-VPV 2004 Privilege 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 17 Jul 2009, 12:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Mai fratilor eu stiu ca acel ulei care se foloseste in instalatiile de aer conditionat este unul cu totul special si care nu trebuie sa stea prea mult timp in contact cu aerul. Mai stiu si ca uleiul care ramane in ambalaj daca nu se foloseste imediat atunci se arunca. De aceea se face vidarea instalatiei inainte de umplerea cu agent frigorific nou. Ma insel cumva?


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 17 Jul 2009, 16:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




@razvan_barbuneanu, daca tu crezi ca o problema electrica duce la acel huruit pe care ziceai ca-l face compresorul, eu zic ca te inseli. Sau poate ca o intra in el 220V icon_mrgreen.gif Si nu inteleg de ce ai eliminat definitiv problema cu uleiul, poate ca ar trebuie sa mai insisti pe treaba asta.


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_barbuneanu
post 17 Jul 2009, 21:31
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 13 March 09




azi dupa vizita de la serus panou comanda climatronic parlit si mufa defecta, se pare ca ultimul compresor a facut un scurt si a parlit panou de comanda si siguranta (in fine eu zic ca siguranta trebuia sa sara nu sa imi arda climatronicul). Am verificat continuitatea si este o.k. Maine o sa fac o spalare a instalatiei si o incarcare, instalatia fiind curata o sa ii bag 235ml ulei si 650g freon.De functionat o sa functioneze cand o sa gasesc un calc de climatronic si mufa.


--------------------
Renault Laguna - B-73-VPV 2004 Privilege 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chelios89
post 30 Jul 2009, 11:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 30 July 09




salut. am si eu o problema cu aerul conditionat la laguna mea. adica in sensul k acum o luna jumate am bagat freon in instalatie...tot tacamul. inainte sa bag freon aveam un huruit de compresor gol cand o acceleram....acum a aparut iar. am fost cu ea la service,,mai aveam vreo 300 de grame de freon. s-a zis k pierde pe undeva..a cautat ala la toate conductele..si in timp ce i-a dat si cu solutie daia fluorescenta sau cum ii zice nu a vazut nici o scurgere dar a observat k toate conductele cand sunt reci ...asa cum ar trebui sa fie si cand ajung in vaporizator nu mai sunt asa reci...iar la iesire din vaporizator conducta de joase ar trebui sa fie putin rece si era calda...sa fie oare vaporizatorul sau compresorul???  si unde dreacu s-a dus freonul? si mai am o intrebare....conducta de inalte are supapa se vede clar si bine...dar cea de joase are supapa??? si dak da unde doamne iartama e k am masina in service de 5 zile mor de cald...va multumesc


--------------------
Renault Laguna - B 70 LRK 2002 Privilege 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micutz
post 5 Aug 2009, 22:48
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 12 August 03




razvan ti-am dat pm.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci 120CP - PH-88-PWR 2002 Privilege
Weitec, Luxor 17', Clarion 958 HU, Clarion APA 4400, Helix A1,Mac-Audio,2xPhase Thriller Pro 10' sub
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 5 Aug 2009, 23:13
Post #15


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




QUOTE(Chelios89 @ 30 Jul 2009, 11:59)
salut. am si eu o problema cu aerul conditionat la laguna mea. adica in sensul k acum o luna jumate am bagat freon in instalatie...tot tacamul. inainte sa bag freon aveam un huruit de compresor gol cand o acceleram....acum a aparut iar. am fost cu ea la service,,mai aveam vreo 300 de grame de freon. s-a zis k pierde pe undeva..a cautat ala la toate conductele..si in timp ce i-a dat si cu solutie daia fluorescenta sau cum ii zice nu a vazut nici o scurgere dar a observat k toate conductele cand sunt reci ...asa cum ar trebui sa fie si cand ajung in vaporizator nu mai sunt asa reci...iar la iesire din vaporizator conducta de joase ar trebui sa fie putin rece si era calda...sa fie oare vaporizatorul sau compresorul???  si unde dreacu s-a dus freonul? si mai am o intrebare....conducta de inalte are supapa se vede clar si bine...dar cea de joase are supapa??? si dak da unde doamne iartama e k am masina in service de 5 zile mor de cald...va multumesc
*




sigur ai fisura vezi la conducta aia subtire care iese din compresor mai multi au avut fisura la ea ....si eu pot spune ca acolo este punctul slab al circuitului
Doamne Ajuta

Attached thumbnail(s)
conducta_ac_fisurata.jpg ( Size: 29.14k ) Number of downloads: 561


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WaxLaguna
post 6 Aug 2009, 16:31
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 29 November 07




@Przamfiri,
ai idee cat costa acea conducta? fiinca am observat ca la mine pierde pe acolo gaz fiindca era putin umeda si lipicioasa acea conducta, iar acum am ramas fara freon si nu mai porneste compresorul.
Ms


--------------------
Renault Laguna 2 - TM xx WAX 2001 Privilege 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
plesu
post 7 Aug 2009, 08:17
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 1 January 09




Eu am sudat acea conducta,probabil se strica de la drumurile bune-si la mine a fost stricata in acelasi loc


--------------------
renault laguna2 - ar10mlc 2001 Privilege 1.9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibirk
post 7 Aug 2009, 11:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 20 September 06




QUOTE(przamfiri @ 6 Aug 2009, 00:13)
sigur ai fisura  vezi la conducta aia subtire care iese din compresor mai multi au avut fisura la ea ....si eu  pot spune ca acolo este punctul slab al circuitului
Doamne Ajuta
*




e normal ca acel tub de pe conducta aia sa seincalzeasca tare? Ca la mine frige de nu poti sa ti mana pe el. Poate iau foc Doamne Fereste!!!


--------------------
- - -
Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 7 Aug 2009, 12:56
Post #19


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




da se incalzeste

WaxLaguna conducta o gasesti la mana a doua cu 100 de lei iar noua pe original ,la reprezentanta era 320--350 de lei atat cereau si asteptam doua, trei saptamani......trecea vara smile.gif
asa ca am sudat o decat sa astept atat sau sa cumpar alta sh si sa se fisureze dupa un timp
Doamne Ajuta


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WaxLaguna
post 7 Aug 2009, 18:56
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 29 November 07




se pare ca varianta cea mai buna ar fi un sudor bun fiindca SH s-ar putea sa o iau fisurata.
Mersi pentru info.


--------------------
Renault Laguna 2 - TM xx WAX 2001 Privilege 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo3108ro
post 7 Aug 2009, 21:12
Post #21


Conducator de Twingo


Group: Members
Posts: 1.218
Joined: 4 March 06
From: Dirty Bucharest




dragi colegi de forum;
acea conducta ar trebui inlocuita deoarece contine pe ea si filtrul uscator(acel filtru ar trebui schimbat la 4 ani si are rolul de a retine condensul format pe instalatia de freon).sudarea nu vad decat o solutie temporaradataorita filtrului care se afla in interior si nu recomand decat inlocuirea cu una noua


--------------------
i help if i can
Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH
Twingo 1.2 16 ventricole
ex angajat renou :))
Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 12 Aug 2009, 19:04
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Mai baieti lamuriti-ma si pe mine va rog, cat ulei trebuie bagat in instalatie?? Ca la mine zicea ala ceva de vreo 30-50 ml, plus ca am vazut si pe aparatul de bagat freon cum a tras putin(cam 50 ml) din paharul acela cu solutie verde fluorescenta.
Am avut si eu un huruit la compresor la turatii mai mari si a bubuit. Eu am zis ca a fost de vina rulmentul de la fulia compresorului, dar ma gandesc sa nu fie de la prea putin ulei in instalatie si sa o patesc iar.
Nici nu vreti sa stiti ce naspa a fost cand s-a parlit, ideea e ca s-a parlit doar partea cu fulia, rulment praf cu bilele topite. tot bobinajul de acolo parlit plus curea rupta, de fapt topita cam o palma din lungime.


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 15 Aug 2009, 16:40
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Revin tot eu: confirm reaparitia zgomotului cu AC cuplat, deci probabil ca daca merg in continuare cu AC pornit o sa pocneasca si asta. Ce am observat este ca daca masina este oprita pt un timp, dupa ce pornesc motorul plus AC pornit, zgomotul suspect apare dupa aprox. 1-2 min si se accentueaza in timp (repet, se aude mai bine doar dupa 3000rot/min). Din aceasta cauza incep sa suspectez o incarcare necorespunzatoare a instalatiei cu freon+ulei.
Intreb inca o data: stie cineva ce cantitate de ulei trebuie sa contina freonul din instalatie??


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 15 Aug 2009, 18:34
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Compresoarele de pe 1.8 16V (si de pe maj. 1,9 dci) sunt Delphi Harrisson V5e care au codurile 1135320/8200021822/8200424250. Conform etichetei de pe ele trebuie introdusa o cantitate de 265ml de ulei care respecta standardul SAE 639. Un asemenea ulei este Planetelf PAG 488.


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 15 Aug 2009, 18:52
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




265 ml ??? Daca e asa inseamna ca trebuie sa ma razboiesc puternic cu cel ce mi-a incarcat instalatia, a bagat cel mult 50 ml.
Si inca o chestie importanta: incarcarea s-a facut pe o singura conducta, pe a doua nu am gasit-o nici eu. Exista oare si a doua conducta sau asa e normal?
Multumesc pt reply!

This post has been edited by ovidy: 15 Aug 2009, 18:53


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 15 Aug 2009, 19:28
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Eu am intrebat la un service Renault daca baga si ulei in instalatie si mi-au spus ca nu are ce sa caute ulei in instalatie!!! Bineinteles ca am plecat de acolo si m-am dus la o alta reprezentanta mai mare un mi-au spus ca baga un bidon de ulei (care are 250ml). Uleiul PAG 488 pe care l-am vazut are culoare albastra. Verzui spre galben sunt pentru compresoarele SANDEN, care necesita un ulei mai putin vascos. Nu stiu detalii mecanice despre incarcare. andu911 are cateva posturi foarte detaliate despre aceste operatii in topicul despre compresoare. Mai uita-te pe acolo, dar in mod cert trebuie sa bagi cel putin un bidon de PAG 488 in instalatie.


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 15 Aug 2009, 19:47
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Mda tocmai am facut rost si de o parere mult mai avizata, autodata, care spune ca trebuie 205 - 235 ml ulei PAG488. Ca si culoare e clar ca ce mi-a bagat mie era cel verde fluorescent.
Am mai aflat de pe un alt forum ca exista o gaura cu surub pe compresor (am vazut-o la celalalt compresor) pe unde se face umplerea. Acum nu prea stiu cum se face acest lucru, din cate stiu eu acel ulei nu trebuie sa intre in contact cu aerul.

This post has been edited by ovidy: 15 Aug 2009, 19:49


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibirk
post 15 Aug 2009, 21:56
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 20 September 06




mie cand mi-a facut reincarcarea cu freon a pus niste ulei albastru intr-un vas in spatele aparatului ăluia cu care a facut incarcarea si si-a luat singur ulei de acolo cat i-a trebuit...in nici un caz nu au fost 250 ml....a pus maxim 100 ml si a tras cam jumatate din el.....Reincarcarea am facut-o la Service Norauto Militari.


--------------------
- - -
Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 16 Aug 2009, 07:32
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




tibirk: ovidy a schimbat compresorul! A pus altul care nu mai avea ulei in el. Tu doar ai completat freonul si eventualul ulei pierdut odata cu freonul, pentru ca atunci cand se pierde freon se poate pierde si ulei, depinde de locul prin care se pierde (mai sus sau mai jos pe instalatie).

Si repet ce am spus mai sus: cantitatea de ulei din compresor este scrisa in partea dreapta a etichetei acestuia. In cazul acestui compresor, 265 ml (pentru incarcare completa, nu completare).

This post has been edited by itadrian: 16 Aug 2009, 07:45


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 16 Aug 2009, 11:24
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




@itadrian ai dreptate, numai ca dupa cum am mai zis autodata zice ca intra 205-235 ml ulei, cantitate care apare si pe eticheta compresorului.
Imi permit sa spun ca lipsa uleiului este si problema initiatorului.


--------------------
Renault Laguna II - GJ-16-MSW 2001 1.8 16V + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 05:52
Dacia