Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

vajit motor in mers + autoaprindere + pauza, vajait puternic ( mai ascutit ) motor in mers

redeye
post 19 Jul 2009, 14:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 July 09




Problema mea descrisa mai jos, cu speranta ca nu am repostat un topic, dar nu am gasit nimic legat de asta pe forum:

Eram in mers si aud dintr-o data un vajait destul de puternic, mai ascutit ca ton( prima data am crezut ca se aude din alta parte pana am deschis geamul si am realizat ca e de la motor).

Evident am tras dreapta cat de repede am putut ( intre timp s-a aprins indicatorul de service galben SERV ) si cand am oprit motorul de la buton, a inceput sa faca autoaprinderi intermitente consecutive, chiar si dupa ce am scos cardul din locas.

Acum doar presupun ca este autoaprindere, referindu-ma la cuvant in acceptiunea lui veche ( in principal din ce tin minte la daciile cu carburator ), poate ca de la atatea chestii electronice sa fie altceva, dar simptomul este acelasi.

Dupa ce a terminat cu "autoaprinderile", am deschis capota si am simtit miros de chestie electrica arsa, si se auzea in continuu un bazait electric.... suna ca si cum ceva ramasese cuplat / incerca in continuu sa se cupleze ( toate astea cu cardul scos ).

Am scos borna de la baterie sa tai alimentarea dupa care simptomele s-au oprit ( evident ) si am lasat-o unde am oprit.

daca are vreo importanta, precizez si ca bateria era cam praf, si, uneori, la prima pornire de peste noapte, facea figuri de genul : nu se intampla nimic decat la a 2-a, 3-a apasare, pornirea motorului dupa apasarea butonului era cam lunga si parca se chinuia sa porneasca.



--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 19 Jul 2009, 18:10
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Tiutul motorului nu poate veni decat de la vreun injector care se inchide/deschide cu o frecventa foarte ridicata. Si daca unul din injectoare s-a deschis/inchis asa, atunci a bagat mai multa benzina decat e nevoie si asta ar putea sa justifice autoaprinderea pe o durata foarte scurta de timp (si benzina foarte, foarte proasta bineinteles). Insa din punctul meu de vedere cea mai mare problema ar fi faptul ca ceva mai "bazaia" dupa ce ai scos cardul, ceea ce ma duce cu gandul la o problema electrica, de scurt-circuit.

Si mai este si mirosul...

This post has been edited by itadrian: 19 Jul 2009, 18:11


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redeye
post 21 Jul 2009, 15:31
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 July 09




Salut,

Masina a pornit impinsa fara probleme, in felul ala am dus-o la un electrician auto si problema a fost rezolvata:

problema:
electromotorul a fost cuplat in mers ( de unde si vajitul in timpul mersului ) si s-a distrus destul de bine ... rotor praf, bobina arsa, perii si suport perii duse (asta explica mirosul de ars ). dupa ce electromotorul reparat a fost montat la loc si masina tot nu a pornit, electricianul a verificat cablurile de la bornele bateriei si surpriza... pe firul de plus care merge la motor ( nu la panou ) exista o siguranta care s-a ars => motorul nu avea curent... rezolvat si asta si totul e ok la pret de 500 RON piese + manopera.

parerea general acceptat referitor la cauzele defectarii... abuzat prea mult timp de baterie extrem de slaba .. mers cu clima, cd player, etc( my bad ), si avand in vedere cate electronice are masina, se poate sa fi dat peste cap electrovalva de pornire sau ceva de genul.

concluzia... nu ma mai zgarcesc la baterie ( de genul: las' ca mai merge vreo cateva luni )

PS: poate are cineva alte idei legate de cauza cuplarii in mers a electromotorului...

This post has been edited by redeye: 21 Jul 2009, 15:33


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 21 Jul 2009, 16:10
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Atunci tiuitul era mai mult un clantanit! Bateria slaba nu avea cum sa faca aceste pagube. Cand nu mai putea, nu mai pornea motorul si atat. Nu vreau sa tin cu ursul, dar nu cred ca ai rezolvat problema pe deplin. Ai rezolvat numai efectele cuplarii electomotorului in timpul mersului. Din cauza cuplarii continue electromotorului s-a ars siguranta de la baterie, acesta este rolul ei.

Sincer cred ca trebuie sa verifici foarte atent atat firul gros de plus, de la baterie pana la solenoid, cat si firul mic de plus care intra tot in solenoid, pentru ca tu ai avut curent pe acesta din urma atunci cand nu ar fi trebuit. El trebuie sa aiba curent numai cand se apasa butonul START, si atunci numai pentru 5 secunde.


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redeye
post 22 Jul 2009, 19:11
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 July 09




La chestia cu firele de la baterie de care ziceai tu nu m-am gandit.. o sa verific.

In alta ordine de idei, se poate cumva sa fie ceva defectiune la butonul de start care sa fi cauzat cuplarea electromotorului? ...prea subit s-a intamplat totul.. am mai fost vreo 200 km de cand am reparat-o si nu s-a mai intamplat... ciudat.

hmm... ar avea rost sa o duc la un test clip la renault?



--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 23 Jul 2009, 15:12
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Nu stiu exact cum ajunge curent pe plusul mic de la solenoid. Prima posibilitate ar fi ca butonul START sa dea curent unui releu, care la randul lui sa dea curent plusului mic. A doua posibilitate ar fi ca butonul START sa dea semnal catre ECU care la randul lui sa rezolve pornirea. Poate stie cineva de pe forum. Eu inclin spre a doua varianta, pentru ca intra in ecuatie si cele maxim 5 secunde de actiune asupra demarorului, dar repet nu stiu. Oricare dintre cele doua variante ar fi inseamna ca sunt probleme la butonul START.

A treia posibilitate ar fi ca plusul mic sa faca contact cu plusul mare, fie de-a lungul traseului, fie pe solenoind (din cauza asta ti-am zis sa verifici traseele celor doua fire).

This post has been edited by itadrian: 23 Jul 2009, 15:13


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 21:59
Dacia