Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Posibil scurtcircuit?, fum din electromotor

daniel4ro
post 18 Jul 2009, 18:28
Post #1


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




Am nevoie de un sfat

azi in jurul orelor 17 vreau sa dau o fuga pana la tara. incarc ceva bagaje in masina plus familia aferenta si la iesire din oras, dupa aproximativ 4 km, piuie si in bord se aprind martorul baterie si mesajul STOP.
Opresc 10 min intr-o benzinarie, sa pornesc din nou, acelasi mesaj, cu toate ca nu vedeam nimic schimbat in comportamentul motorului, intensitatii farurilor sau in eficienta AC.
Vreau sa ma intorc, mergand in treapta a 3-a maxim , cu AC decuplat si dupa 2 km simt miros de fum in masina. Ridic capota si din zona electomotorului vad cateva suvite de fum, cu miros greu, inecacios.
Am scos borna de la baterie si am lasat-o acolo, pana maine dimineata cand incerc sa o tractez pana la service.
Aveti idee de la ce poate fi? ma gandesc ca ma asteapta un drum pana in Bulgaria sa nu-mi inchipui ce as face daca mi s-ar intampla din nou.
Precizez ca nu am spalat de curand masina si nici nu am dat cu cine stie ce pe la motor. Dimineata am mers cu masina si nu a avut nimic.


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chieftec
post 18 Jul 2009, 18:35
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 July 09
From: Bucuresti




sa nu se fi decuplat electromotorul ? exista aceasta posibilitate ?


--------------------
Renault Megane 2 2005 1.5 dci 105 hp (82 hp original) - B 03 NUJ
Yaesu 857D + Sirio Megavat 4000 N + talpa magnetica Midland 16cm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 18 Jul 2009, 18:40
Post #3


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




nu am idee

eroarea in bord a apartut in mers, dupa aproximativ 4 km, avand cam 60 km/h, mers constant, fara bruscari sau depasiri fortate.


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chieftec
post 18 Jul 2009, 18:49
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 July 09
From: Bucuresti




da nu stiu ce sa zic destul de nasol, sper sa rezolvi usor si cu putini bani.
chiar sunt curios ce sa intamplat asa ca astept si io parerile unor profesionisti.
din curiozitate cati km are masina a mea are acelasi motor si are 160.000km iar io o am cam de pe la 150.000km. deocamdata 0 probleme.

This post has been edited by chieftec: 18 Jul 2009, 18:52


--------------------
Renault Megane 2 2005 1.5 dci 105 hp (82 hp original) - B 03 NUJ
Yaesu 857D + Sirio Megavat 4000 N + talpa magnetica Midland 16cm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 18 Jul 2009, 18:54
Post #5


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




si eu astept sfaturile unor forumisti care se pricep intr-adevar
deabia am trecut de 75.000 km, revizia acum aproape 2 luni


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 18 Jul 2009, 21:34
Post #6


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Eu vreau sa fiu sigur...ai zis electromotor, dar poate e alternatorul! De unde iesea fum mai exact?
Faptul ca martorul baterie s-a aprins poate semnifica ca nu se mai incarca acumulatorul, adica "mergi pe baterie" cum se zice.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 18 Jul 2009, 22:00
Post #7


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




din zona electromotorului, dar precis nu pot spune


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 Jul 2009, 00:28
Post #8


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Cel mai probabil e de la alternator.

Electromotorul are tensiune pe el doar cand pornesti masina .. si la cat consuma, ti-ar face bordul ca instalatia pomului de craciun daca ar ramane cuplat. Electromotorul se alimenteaza prin bobina bendixului care, iarasi, daca ar fi cuplat, ar fi in contact mecanic cu coroana volantei .. de unde ar iesi un zgomot ca de drujba si ar cam sari chestii metalice de prin motor smile.gif ... deci varianta cu elecctromotorul cam pica.

Alternatorul este predispus la probleme caci este expus si de obicei lumea mai da pe el cate un pic de lichid de spalat parbrizul (cand se umple rezervorul) => uzura prematura.

Acum vin si eu cu intrebarea, iar ... de unde iesea fum exact ?

Cum te uiti la compartimentul motor cu capota ridicata, alternatorul este elementul din stanga motorului, si se vede usor cu ochiul liber pe cand electromotorul este in dreapta motorului, undeva in spate-jos si nu prea se vede usor.

Inca o data .... de unde iesea fum ?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 19 Jul 2009, 00:35
Post #9


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




cum te uiti la motor, in stanga, din zona curelei


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 Jul 2009, 00:37
Post #10


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ala e alternatorul ... esti "fericitul" castigator al unui alternator defect ...

Poate totusi e doar un contact slab .. asta ar fi cazul fericit .
Daca totusi trebuie schimbat, iti recomand unul sh sau reconditionat. Nu vrei sa stii cat costa unul nou ...

Oricum o dai, trebuie sa mergi la service.




--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 19 Jul 2009, 00:38
Post #11


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




se pare ca asa e

multumesc Liviu, deja incep sa caut solutii


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 Jul 2009, 00:39
Post #12


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




A .. sa nu uit, nu da banii pe tractat .. ii dai degeaba. Masina merge OK si pe baterie dar nu prea mult timp ... scoate-i mufa alternatorului (ca sa nu mai scoata fum) si mergi pe roti pana la service.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 19 Jul 2009, 00:42
Post #13


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




partea funny e ca s-a stricat chiar in fata service-lui Renault, dar fiind sambata dupa amiaza nu se lucra

nu am de facut decat 2 km pana la service, de unde am lasat-o, merci pentru sfat


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 20 Jul 2009, 16:44
Post #14


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




astazi am mers in service cu Megan-ul

se pare ca trebuie schimbata fulia alternator si cureaua, s-a dat comanda de piese si maine sper sa fie gata

o sa-i intreb maine pe mecanici din ce cauza s-a blocat fulia si daca poate fi prevenita pe viitor defectiunea asta

Liviu, merci pt sfaturi, masina a ajuns pe rotile ei la service, netractata


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ru55eL
post 20 Jul 2009, 23:43
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 16 February 09




sa ne zici si cat tea costat...ms


--------------------
Renault Megane Sedan Decembrie 2005/ Privilege - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 22 Jul 2009, 17:15
Post #16


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ã U city




am scapat cu bine, masina merge ca inainte

rulment alternator 55 lei
fulie alternator Cargo 250 lei
curea Lemfurder 55 lei

cu TVA si manopera cu tot aproape 500 lei

se pare ca un cuplaj de pe fulie ar fi cauza, bine ca m-a prins aproape de casa
Drum bun !


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 16:30
Dacia