Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme...

dj_bonssay
post 11 Aug 2009, 14:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Ziua buna voua soferi de R19 si nu numai. Am si eu 2 probleme diferite desi eu cred ca se leaga intre ele dar am nevoie de parerile dvs.
1. Acum o saptamana am ramas fara baterie. Cand am deschis compartimentul bateriei am vazut bornele corodate si am crezut ca aceasta este cauza. Am luat in seara aceea bateria, am pus-o la incarcat, a doua zi am schimbat bornele origininale ale masinii cu un set nou, modelul care e pe dacia, de-alea cu surub. A pornit la sfert si inca mai porneste bine. Trebuie sa precizez ca, de inainte cu cateva zile de a mi se descarca bateria mi se aprindea la fiecare pornire martorul de la baterie... acela rosu. Rezolvarea era sa dau un "spritz" si se stingea. M-am gandit ca dupa incarcarea bateriei ar trebui sa nu mai apara dar apare in continuare. Parerea mea este ca alternatorul nu-si mai face treaba bine. Cum pot sa verific daca alternatorul mai incarca bine? Stiam ca, avand motorul pornit si fara consumatori, cu ajutorul unui volt-metru trebuie sa am o valoare cuprinsa intre 14,2 si 16,4. Cum e bine?

2. Azi dimineata pornind masina sa ma duc la servici, am constatat ca nu mai tine relantiul. Am pornit motorul si relantiul a cazut la 600 rpm unde a stat 2-3 minute pana am plecat. Cand am ajuns la birou (un drum de 5-10 minute), am observat ca relantiul statea frumos la 900-950 iar temperatura apei era la prima liniuta. Mentionez ca dimineata era cam frig. In timpul zilei, mergand cu masina am constatat ca la relanti, in momentul cand porneste ventilatorul de la radiator, turatia iar scade undeva pe la 600-700. Ce parere aveti?

Eu cred ca problemele se leaga intre ele. La fel cred ca alternatorul nu mai da suficient curent si as vrea sa-mi spuneti parametri la care ar trebui sa lucreze. Unde este legat martorul ala de la baterie? si de ce cand ii dau un imbold se stinge?

Multumesc si drum bun!


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 11 Aug 2009, 19:06
Post #2


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Mai mult decat sigur turatia motorului este influentata de releul defectuos al alternatorului.

Verifica cel mai bine cu un voltmetru , tensiunea la bornele bateriei MARE GRIJA trebuie sa fie cu motorul pornit si fara/cu consumatori in intervalul de 14,4 +/- 0,2V.
In manualul se specifica intervalul acesta dar trebuie totusi sa admitem ca sunt mahsini vechi si o oarecare abatere le-o permitem .
Cel mai bine te opresti la un centru de schimbat baterii ( au tester de baterie si voltmetru cu sunt si ei isi pot da seama in cazul in care ai o dioda arsa ) .
Dupa ce ai montat bateria pe mashina ai "resetat" ECU-ul ca la carte ? 30 de min motorul pornit fara a atinge epdala de acceleratie ?
Si apropo 2-3 zile dupa ce ai resetat ECU vei simti cateva fluctuatii de putere si turatie ale motorului datorate resetarii ECU-lui .

Deci cu alte cuvinte verifica bateria- releul de tensiune - alternator si in rest nu ar trebui sa-ti faci probleme ..
In cazul in care problema persista ..rediscutam smile.gif


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 12 Aug 2009, 12:49
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Legat de martorul de bord pentru baterie: asa am patit si eu la inceput cu un mic sprit apoi cu unul mai mare, apoi in timpul mersului samd. Era de vina puntea redresoare care contine si carbunii care erau dusi. La mine se aprindea apoi se stingea, avea viata proprie. Am scimbat tot ansamblul, punte-carbuni si de atunci nu mai am probleme. Din ce imi aduc aminte fluctua si intensitatea luminoasa a farurilor odata cu relantiul.
Bafta!


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 25 Aug 2009, 22:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Treaba cu intensitatea luminilor care scad in relanti si cresc pe acceleratie trebuia sa te conduca sigur catre alternator TAZ,dar la DJ Bonssay cred ca e altceva in afara de alternator,cred ca ar fi vorba de mufa de la debitmetru sau undeva un fir da la masa pe caroserie.
Oricum alternatorul se poate verifica rapid daca ii mai sunt bune diodele sau nu,cea mai simpla varianta :se porneste motorul,se pune voltmetrul pe bornele bateriei, se pornesc ceva consumatori(pozitii,faza lunga,a.c,ventilator de bord),se tureaza motorul la 2500-3000 de ture iar la citire trebuie sa fie peste 13,5V,daca nu inseamna ori releu ars ori punte de diode arsa.

25 Aug 2009, 22:33:
Apropo VEPMAN de de 30 de minute si nu 15 minute?????????
Fluctuatiile de putere la mine nu s-au simtit din contra raspunde mult mai bine la acceleratie dupa resetare.

This post has been edited by tomas: 25 Aug 2009, 22:33


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 30 Aug 2009, 13:45
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




In cele din urma am fost la mecanic si a desfacut capacul ala unde vin carbunii. Din cate am inteles carbunii sunt buni inca, cca 1.5 cm. Era ceva murdar pe acolo, a curatat iar acum face la fel. Cat de lungi sunt carbunii de noi? Unde e debitmetru asta? si ce ar trebui sa urmaresc la el?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 30 Aug 2009, 15:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Daca ai F3P trebuie sa ai galeria de evacuare in spatele motorului,iar debitmetrul e deasupra motorului la intrarea in galeria de admisie,daca nu ai asemenea motor oricum acel debitmetru se afla in zona mai sus descrisa.
Rolul debitmetrului este de a da motorului acea cantitate optima de aer,daca mufa e sarita din port merge numai cu benzina si se inneaca de aici si relantiul mic sau oprirea motorului in secunda urmatoare.
Ca sa-l gasesti mai repede urmaresti furtunul ce duce de la filtrul de aer la motor la capatul dinspre motor trebuie sa fie si acest debitmetru.
Tine-ne la curent oricum


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 30 Aug 2009, 23:36
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Nu se opreste motorul... sta doar la 600 rpm si doar cand e frig afara... orele 4-7. Dupa ce se incalzeste motorul... 5-10 minute sta cum ar trebui. Nu cred ca e de acolo. Desi contrar celor spuse de mecanic eu totusi cred ca e de la alternator. Valorile masurate ma pun pe ganduri. Motor rece fara consumatori=14,39, motor cald fara consumatori 13.40. De ce??? Motor cald cu tot ce inseamna consumator + cd player pornit si faza lunga si aeroterma pornita = 11.30 - asta inteleg. Valorile sunt date la relanti. Si inca ceva: cum va explicati ca la relanti sunt aceste valori cand incep sa turez, valoare creste cu 0.20 maxim si apoi incepe sa scada???


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 31 Aug 2009, 06:09
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Daca ai noroc schimbi decat carbunii, sau daca ai norocul meu gasesti un fir deslipit in releul de incarcare ( adica schimbi releul).


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 13:31
Dacia