10 tari, 16 zile, 4600 km
![]() ![]() ![]() |
10 tari, 16 zile, 4600 km
gibonu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.221 Joined: 29 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
- B 00 XXX
Inform 1.5 BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|||
adipo |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 88 Joined: 20 September 05 From: Pitesti ![]() |
Ba ne priveste spatiul Shengen deoarece ca membrii UE avem acces in el "doar cu buletinul". Si in Elvetia in februarie s-a votat la referendum daca se renunta la acordul Shengen sau se accepta conditiile UE de a se largi acordul si pentru noile tari membre (Romania si Bulgaria). Din fericire pentru noi, afacerile au primat nationalismului si noi ca membrii UE avem dreptul sa intram in Elvetia ca in orice alta tara membra a acordului.
In Elvetia exista obiceiul foarte bun ca o lege ce intereseaza in mod direct populatia sa intre in vigoare doar in urma unui referendum. |
--------------------
Dacia
1410
- AG-XX-XXX
1996 / 1600cmc + Peugeot 206 Sedan Plus (2007)
|
|
drrond |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 329 Joined: 8 June 07 From: Ramnicu Valcea ![]() |
Salut la toti! Ma bag si eu in seama cu niste comentarii. Anul trecut am trecut venind din Franta prin Slovenia-Croatia-Serbia. Slovenia m-a impresionat, desi taxa de drum m-a spart! Au tot ce le trebuie, noi vreo 50 ani in spate. Croatia- doar pe autostrada nu pot comenta.Plec peste 2 sapt. in Omis asa ca voi vedea. Ce vreau sa spun este despre sarbi. Daca nu era razboiul erau , cred peste sloveni. Prin Belgrad doar am trecut, dar Clisura e de vis! Oameni simpli in zona Clisurii, nu stiau engleza dar au facut eforturi sa-mi explice pe unde sa o iau si TOT ce au zis ( inclusiv detalii de finete ) au fost super-exacte!! De ex. o centura intr-un orasel m-a scutit de vreo 30 min. de mers. Apoi am vrut sa alimentez, nu aveam decat E, la prima benzinarie nu acceptau dar m-au indrumat la urmatoarea unde au acceptat si au facut o conversie mai mult decat corecta! Mie mi-au parut oameni de treaba! Mai vad eu anul asta. Sunt curios cum e prin Bosnia poate imi spune cineva.
This post has been edited by drrond: 17 Jul 2009, 10:56 |
--------------------
BMW X2, 2018
(fost proprietar de Dacia Logan,
2005, Ambition) NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM! |
|
gibonu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.221 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ drrond
Dupa ce ai spus despre Serbia, spre ca intelegi mai bine de ce am spus ca (cu putina exagerare) mi se pare un miracol. Serbia, daca nu i se dadea in cap sistematic si cu simt de raspundere in ultimii 18 ani, era de departea cea mai tare tara dintre fostele comuniste. Ca nu au avut comunismul de la noi, asta e alta poveste. Eu raman la parerea mea ca Iugoslvaia lui Tito a fost distrusa tocmai pentru ca era o tara mult prea puternica, si mai presus de toate independenta, din Balcanii de Vest. Dar asta e alta poveste. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
- B 00 XXX
Inform 1.5 BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#35
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
QUOTE(gibonu @ 9 Jul 2009, 16:36) 3. Slovenia Aici am stat mai putin de 12 ore, si cu toate astea am dat 35 de euro pe vigneta, vigneta care este valabila 6 luni. Am inteles ce de la 01.07.2009 au schimbat sistemul asta de japca, pe presiunile UE. Cu toate ca iti cer 35 de euro pe autostrada, nici macar asta nu este completa, intre granita cu Croatia si Ljubliana este o bucata de vreo 30 km de drum national, o banda pe sens si linie continua dubla. A facut UE presiuni, de acum Slovenia a introdus vigneta lunara care costa doar...30 euro. ![]() ![]() QUOTE(drrond @ 17 Jul 2009, 12:24) Slovenia m-a impresionat, desi taxa de drum m-a spart! Au tot ce le trebuie, noi vreo 50 ani in spate. Daca aprofundezi un pic Slovenia o sa vezi ca nu sunt chiar cu 50 de ani inaintea noastra. ![]() |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
Vio |
![]()
Post
#36
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Io unu' inca am probleme in a intelege admiratia asta tampa, absoluta si neconditionata a romanului fata de altii, combinata cu propria auto-desconsiderare... hai sa spunem ca atitudinea asta o intelegeam in primii ani dupa revolutie, cand abia incepusem sa vedem dincolo de marginea tigaii in care ne prajea Ceasca... dar acum e deplasat, zau asa... si mai e ceva: e cam simplist sa judeci o tara din goana masinii dupa o plimbare de genul douaj' de tari intr-o saptamana...
|
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
drrond |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 329 Joined: 8 June 07 From: Ramnicu Valcea ![]() |
@gibonu
Subscriu in totalitate. @Jack Daniel's Poate m-au impresionat pe mine mai mult, eram la prima trecere. In viitor voi vedea. Dar sunt unele lucruri la care imi mentin parerea. De ex. langa granita cu Croatia au CatezATherme, un parc termal amenajat SUPER! De ex. aveau peste 10 bazine fiecare cu un alt specific: unul cu cascada, altul cu valuri, altul tip jacuzzi etc. Toate de dimensiunile unui strand. Plus EuroCamping, plus parc etc. Unde gasesti asa ceva la noi? Si mai ales unde o sa gasesti in 50 ani? Sa nu intelegi ca mie imi pute tot ce e romanesc, mai degraba imi e ciuda ca ne batem joc de ce ne-a dat Dumnezeu. |
--------------------
BMW X2, 2018
(fost proprietar de Dacia Logan,
2005, Ambition) NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM! |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#38
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Corect, dar de exemplu mie mi-au intepat un cauciuc de la masina mea care era parcata regulamentar langa bordura in Maribor, am avut probleme si inca mai am de plata a unor contracte cu o institutie de stat din Slovenia etc.
![]() ![]() |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
drrond |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 329 Joined: 8 June 07 From: Ramnicu Valcea ![]() |
Poate, nu te contrazic. In fond tot spre est sunt si ei. Experientele negative iti lasa intotdeauna un gust amar. Oricum sa stii ca Postojna nu am vizitat-o!!
|
--------------------
BMW X2, 2018
(fost proprietar de Dacia Logan,
2005, Ambition) NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM! |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#40
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
E destul de interesant, te urci intr-un trenulet si vezi pestera din drumul lui.
![]() |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
gibonu |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.221 Joined: 29 May 06 ![]() |
Pentru cei care au cazut in fund admirand Slovenia: aia n-au fost in stare (cel putin pana la 19.06.2009) sa-si faca o autostrada est-vest, la o tara de 20.000 km patrati, adica vreo 3 judete de la noi.
Revenind la topic: 8. Germania - partea II Dupa Dachau, a urmat Allianz Arena. Transportul la Munchen este foarte bine organizat, metroul merge peste tot. Mi s-au parut cam neclare explicatiile de la automatul de bilete, drept pentru care ne-am dus in Gara Centrala la ghiseu, acolo nemtoaica vorbea engleza, astfel incat un abonament de o zi pentru 2 persoane a costat vreo 10 euro, ceea ce mi se pare rezonabil. Referitor la metrou, nu este ca in alte parti cu porti de intrare. Pur si simplu nu este nici un fel de control la intrare pe peron, ai doar obligatia de a-ti stampila biletul/abonamentul. Revenind la Allianz Arena, am avut noroc ca am prins un tur in enlgeza, pentru ca toti eram straini. Ghida a fost o nemtoaica tanara si draguta care a facut ca turul sa fie foarte agreabil. Stadionul in sine este o minune a tehnicii, comparabil cu Wembley. Ca paote fi luminat in mai multe culori stie toata lumea, nu are rost sa insist. Acum este detinut in proportie de 100% de Bayer Munchen, insa constructia a fost finantata jumi-juma de Bayer si Munchen 1860 (cealalta echipa din Munchen, care intre timp a avut probleme mari cu banii si si-a vandut partea de actiuni din stadion). Allianz nu a dat nici un ban la constrcutie, doar a platit pentru ca arena sa-i poarte numele pana in 2020. Vorba ghidei: "poate, dupa 2020 se va numi McDonald's Arena, cine stie". Cateva poze: 65.JPG ( Size: 247.51k ) Number of downloads: 953 66.JPG ( Size: 227.17k ) Number of downloads: 868 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
- B 00 XXX
Inform 1.5 BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
andreiutzu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 530 Joined: 23 March 07 ![]() |
am si eu o mica remarca...Bayern nu Bayer! Bayer e din Leverkusen si din cate stiu eu reprezinta un concern farmaceutic!
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate
- DJ-04-ANN
2009
|
|
gibonu |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.221 Joined: 29 May 06 ![]() |
80.JPG ( Size: 215.95k )
Number of downloads: 815
@ andreiutzu Da corect. Singura scuza ar fi cunostintele mele zero de limba germana. Oricum a inteles lumea despre ce e vorba. 8. Germania - partea III Muzeul BMW. Asta chiar este super tare. Un prieten al meu din presa auto, mare fan BMW, cand a vazut pozele a facut ochii mari si a zis "Mecca frate !!!". 80.JPG ( Size: 215.95k ) Number of downloads: 815 Primul motor facut de BMW in 1917 81.JPG ( Size: 223.86k ) Number of downloads: 276 Prima motocicleta facuta de BMW, in 1923, adica modelul R 32: 82.JPG ( Size: 247.21k ) Number of downloads: 305 Asta este unul dintre cele mai bune exemple de mentalitate nemteasca, in sensul ca si azi BMW a ramas consecvent (la motociclete) motorului boxer si transmisiei pe cardan. Ca din 1993 a introdus lantul la moto, asta e alta poveste. Uitati-va bine la cele 2 poze. Fiecare bila este legata cu sfoara de tavan si, la fel, fiecare bila este actionata individual de un motoras, miscarea lor creeand un efect vizual deosebit. 83.JPG ( Size: 177.27k ) Number of downloads: 333 84.JPG ( Size: 192.47k ) Number of downloads: 296 In rest, tot ce a facut BMW-ul pana acum si a fost retras din fabricatie. Ce este in continuarea in fabricatie se gaseste peste drum, la ceea ce se numeste BMW Welt, dar la care nu am mai avut timp sa ajung. 85.JPG ( Size: 196.53k ) Number of downloads: 316 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
- B 00 XXX
Inform 1.5 BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
burguif |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 6 September 05 From: Bucuresti ![]() |
A trecut o luna si nu ai mai plecat de la BMW?
![]() |
--------------------
dacia
logan prestige
- B-**-***
2007, 1,5 dci (i rosu)
|
|
gibonu |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.221 Joined: 29 May 06 ![]() |
Desi mi-a placut mult de tot si sunt un mare fan BMW Moto (ca masinile ma cam lasa rece), cred ca ar fi cazul sa plec de la muzeul BMW. Nu de alta, dar cand incepi o treaba e bine sa o si termini. Asadar:
8. Germania - partea IV Berchtesgaden, adica locul unde se afla casa lui Hitler din varful muntelui. Berchtesgaden este la vreo suta si ceva de km est de Munchen, se merge pe autostrada pana aproape de granita cu Austria, si de acolo, pe un drum regional inca vreo 15-20 km. Cu masina se poate urca pana pe la aproximativ 1200 m altitudine, de aici in sus drumul nu mai este deschis circulatiei publice. Vizita incepe la un muzeu care se numeste Centrul de documentare. Interesant muzeul, care cuprinde si un buncar. Mai nasol a fost ca toate explicatiile erau doar in germana, deci de inteles oha. Exceptie a facut hartia din poza de mai jos, hartie care ne-a fost data la intrare dupa ce am fost intrebati din ce tara suntem 011.JPG ( Size: 404.48k ) Number of downloads: 255 si un poster publicitar pentru recurtat SS-isti belgieni. 012.JPG ( Size: 262.13k ) Number of downloads: 250 Din hartia de care vorbeam mai sus am aflat pe langa altete, ca nu doar comunistii luau terenuri cu japca, si americanii faceau la fel iar la ei retrocedarea a durat mai mult decat la comunisti. De la muzeu, se merge la statia de autobuz, de unde se ia un autobuz special care urca pana in apropierea casei lui Hitler. Drumul pana acolo este spectacluos, pe langa faptul ca este sapat direct in munte si destul de abrupt, este pe o singura banda de mers, iar din loc in loc sunt alveole ca sa poata trece doua autobuze unul pe langa altul. Iar autobuzele sunt unele speciale, Setra, cu cutia de viteze modificata. Cel putin asa mi-a spus unul dintre soferi. Cam asa se vede din autobuz, la urcare. 013.JPG ( Size: 179.95k ) Number of downloads: 252 Autobuzul te lasa intr-o parcare, in gura unui tunel. 014.JPG ( Size: 259.34k ) Number of downloads: 245 Tunelul asta te duce la un lift, cu care mai urci cam 120 m pana la casa lui Hitler. Liftul se vede in poza de mai jos (care nu e prea grozava), insa, dupa spusele liftierului, liftul asta este cel original, adica cu acelasi lift s-a dat si Hitler, doar motorul a fost schimbat. Acum, daca o fi facut ala misto de noi, asta e. 015.JPG ( Size: 268.43k ) Number of downloads: 268 Asta este casa. In germana i se spune Kehlsteinhaus iar in engleza este cunoscuta sub denumirea de Eagle’s Nest (dar asta mi se pare putin cam comerciala). 016.JPG ( Size: 185.11k ) Number of downloads: 276 017.JPG ( Size: 200.32k ) Number of downloads: 284 Casa i-a fost facut cadou lui Hitler cand a implinit 50 de ani, cadou din partea partidului. Cu toate astea, Hitler a fost doar de cateva ori pe acolo, ca se pare ca avea rau de inaltime. In interior, este o carciuma cam de fite, asa ca nici macar nu ne-am uitat pe lista de preturi. In plus, pe pereti sunt niste poze cu diveste personalitati aliate (Eisenhower si altii) care, imediat dupa 09.05.1945 mureau de nerabdare sa-i vada casa lui Hitler. Peisajul din jurul casei este chiar spectaculos, asa ca este de inteles de ce s-a ales locul asta pentru constructie. 018.JPG ( Size: 168.59k ) Number of downloads: 257 019.JPG ( Size: 216.69k ) Number of downloads: 182 Dupa casa lui Hitler ne-am dus in vale, sa vedem lacul care se vede in pozele de mai sus. Este vorba de Konigssee, pe care merge un vapor electic (ca sa nu polueze) insa noi am ajuns tarziu si nu ne-am mai dat cu vaporul. De la lac, inapoi spre Munchen nu am mai luat-o pe autostrada (desi era moca) ci pe un drum regional cu un nume destul de atragator: Deutsche Alpenstrasse. Nu am regretat ca am luat-o pe aici. A fost super: asfalt ca in palma, drum virajat, nimeni pe sosea (era luni seara) asa m-am distrat putin cu Lancer-ul, sa vad cum functioneaza suspensia independenta din dotare. Pana atunci mai mersesem pe drumuri de munte in Italia si Elvetia, dat tot timpul cu bicicletele deasupra, asa ca nu puteam sa merg prea tare. Peisaje de pe drum. 021.JPG ( Size: 138.84k ) Number of downloads: 196 022.JPG ( Size: 142.66k ) Number of downloads: 140 Ce era foarte tare pe drumul asta 023.JPG ( Size: 293.64k ) Number of downloads: 218 Este chiar ceea ce pare din poza. Adica marcaje pentru tancuri si pentru camioanele care le care. Adica cu un tanc mai greu de 70 de tone nu te poti da pe acolo. Si cica armata germana se da destul de des cu tancurile direct pe asfalt. Asta ne-a spus nematul care era paznic la hostelul in care am stat (dupa ce i-am arata poza pe aparat). Tipul era foarte haios, ca vorbea engleza exact ca si Arnold, adica cu acelasi accent. Cam asta a fost Germania. 7. Austria – partea a II-a. Dupa cum am zis mai sus, Austria am tranzitat-o de doua ori in excursia asta. Ne-am oprit doar la Linz, sa mancam ceva si sa vedem orasul. Nu mi s-a parut a fi cine stie ce mare oras (sau ceea ce am apucat eu sa vad). Cam asa arata Dunarea la Linz 024.JPG ( Size: 203.46k ) Number of downloads: 266 si cam asa centrul orasului 025.JPG ( Size: 226.76k ) Number of downloads: 188 9. Slovacia De la Linz, am mers direct la Bratislava, fara nici o alta oprire in Austria. La Bratislava am ajuns pe seara. Orasul mi-a placut la nebunie. Are un centru vechi ceva similar cu Sighisoara (sau asa mi s-a parut mie), se mananca si se se bea bine (dar nu la fel de bine ca in Serbia) 026.JPG ( Size: 263.23k ) Number of downloads: 252 femeile pe strada arata bine iar Dunarea curge extreme de repede, ai impresia ca este un parau de munte. 027.JPG ( Size: 245.83k ) Number of downloads: 248 Chiar mi-a parut rau ca nu am apucat sa stam mai mult la Bratislava. Daca stiam ca este asa de misto, nu mai pierdeam timpul la Linz. 10. Ungaria. De aici nu am ce sa povestesc. A fost exclusiv tara de transit, ne-am oprit de doua ori: odata pentru vigneta si a doua oara pentru benzia si pipi. Desi poza asta este facuta in Austria, mi se pare buna de incheiat povestea, cu cele doua biciclete care stau cuminti pe masina. 028.JPG ( Size: 167.22k ) Number of downloads: 306 Pret total: 1200 euro si 100 de franci elvetieni. Si nu regret nici un euro-cent cheltuit. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
- B 00 XXX
Inform 1.5 BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Altis |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Foarte tare!
|
--------------------
Tucson
JM
- .
2007 Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
adnatonic |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 9 October 09 ![]() |
Bravo! Foarte frumos! Mi-a placut! La cat mai multe calatorii cu Lanceru!
|
--------------------
renault
clio
- GL 07 INIMIOARA
1999/ 1.4 RT "Cand crezi ca ai gasit toate raspunsurile, vine viata si schimba toate intrebarile." (Bob Marley)
|
|
gibonu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.221 Joined: 29 May 06 ![]() |
Multumesc frumos pentru urari si sa speram ca voi mai avea ocazia de a deschide astfel de topicuri.
Raman la vorbele pe care mi le-a spus un mos, acum multi ani: "Ba, da-le dracu' de case, masini, averi. Du-te sa vezi lumea si o sa fi mult mai castigat" |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
- B 00 XXX
Inform 1.5 BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 10:57 |