Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Al meu Tuingoleata

Muttley
post 21 Jul 2009, 12:40
Post #31


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Durea-m-ar. Asa ramane. Cand o fi sa-i schimbam complet uleiul o sa-i torn pana la nivelul gaurii de umplere si gata.
Curios e totusi ca s-a schimbat/completat uleiul. Poate la primul proprietar, in Germania, ca cel din tara nu cred c-a umblat.

Profit de ocazie ca sa-ntreb ce vascozitate merge la cotetu' asta mic. As opta pentru ceva sintetic, dar 75W90 banuiesc ca e prea vascos...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 21 Jul 2009, 12:49
Post #32


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Pentru cutie manuala Renault recomanda un ulei API GL5, mai exact de la ELF, TRANSELF TRJ 75W80.
Se gaseste usor prin magazinele din Buc.


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jul 2009, 13:01
Post #33


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




75W80 e mineral.

Am vazut si Elf 75W90 sintetice, dar la aplicatii figureaza camioane si dube. Mai studiez...

Ar mai fi asta, dar cred ca e doar o variatiune comerciala a TRJ-ului. Ca tot mineral imi pare. Si norma API e aceeasi.

O concluzie preliminara:
- 75W80 e GL4;
- 75W90 e GL5.
Ala sintetic e clar mai bun, dar trebuie verificat daca accepta Twingo cu a lui cutie J indice de vascozitate 90...

Notiuni ajutatoare:
QUOTE
Clasificarea API pentru transmisii
API-GL-1

Pentru transmisii axiale care au cutii de viteza in spirala si schimbator de viteza precum si anumite transmisii manuale. Pot contine aditivi : antirugina, anticoroziv, antispumant precum si un aditiv care scade pragul de solidificare.

API-GL-2

Se utilizeaza pentru transmisiile schimbatorului de viteze deoarece un ulei GL -1 este insuficient.

API-GL-3

Se utilizeaza pentru transmisiile cutiilor de viteza in spirala care functioneaza la uzura si viteze moderate.

API-GL-4

Se utilizeaza pentru transmisiiile cutiilor de viteza in spirala si transmisii

API-GL-5

Serveste acelasi scop ca si anterioarele dar in conditii de viteza mult mai ridicate, generand un  cuplu extrem de redus si o viteza scazuta la cuplu ridicat. Aditivii anti-uzura si cei destinati intrebuintarii la  presiuni ridicate  sunt utilizati frecvent.

Sursa

This post has been edited by Muttley: 21 Jul 2009, 13:24


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 21 Jul 2009, 13:09
Post #34


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Da... mineral, spune RENAULT.
Parerea mea este ca nu are rost sa-i pui sintetic.
La motor da, dar la cutie nu este cazul. Este o cutie tipica utilizata de Renault pe multe tipuri de masini, pentru Twingo este supradimensionata, nu este solicitata la maxim si nu cred ca are nevoie de lubrifiant sintetic.
Bineinteles ca un ulei sintetic corect ales, nu-i poate dauna ba dimpotriva ar aduce avantaje, dar mai intra in discutie si partea financiara raportata la avantajele pe care le aduce.



This post has been edited by tunderbird: 21 Jul 2009, 13:36


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jul 2009, 13:26
Post #35


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Consulta linkul pus de mine pt TRJ, ai sa vezi ca nu e GL5 cum ai spus tu mai sus smile.gif

Corect, partea financiara-i decisiva, va decide proprietara.
Dar trebuie vazut daca 75W90 nu e prea vascos pentru Tuingoleatza happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 21 Jul 2009, 13:36
Post #36


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Da, ai dreptate. Desi in manualul lor, cei de la RENAULT spun ca acel TRANSELF 75W80 ar corespunde API GL5, tocmai am vazut pe bidonul de ulei ca este de fapt API GL4+.
In cazul motoarelor, pentru alegerea uleiului producatorul indica mai intai indicele de performanta necesar pentru ulei, care impus de duritatea conditiilor de lucru in motor si este dat de clasificarea API/ACEA. Dupa aceea da o schema de alegere a clasei de viscozitate in functie de temperatura mediului ambiant. Clasificarea API/ACEA trebuie respectata cu strictete, alegerea clasei de viscozitate fiind lasata la aprecierea utilizatorului in functie de zona climatica...asta in cazul uleiurilor minerale, la cele sintetice care prezinta o flexibilitate mult mai mare in sensul ca isi pastreaza proprietatile pe o gama mult mai larga de temperaturi, problema se simplifica in ceea ce priveste alegerea. Banuiesc ca si la transmisiile manuale este o procedura oarecum similara.
Acuma intrebarea ar fi: ce ar trebui sa luam de bun din manualul RENAULT? Clasificarea API sau tipul de ulei?
Parerea mea este ca tipul uleiului este relevant in acest caz. Desi dupa parerea mea este cel mai important element ce trebuie luat in considerare, clasificarea API este un subiect necunoscut pentru multi posesori auto si chiar si pentru mecanici si vanzatori auto cu experienta. De fapt, cred ca pana la urma clasificarea API este cuprinsa implicit in denumirea comerciala a uleiului.

In ceea ce priveste compararea celor doua viscozitati (75W80 versus 75W90) in sensul compatibilitatii cu cutia de viteze, nu stiu daca o poti face doar prin simpla alaturare a fiselor tehnice ale celor doua uleiuri. Cred ca cel mai bine ar fi sa consulti pe cineva care are cunostinte aprofundate in domeniul acesta, eventual sa aiba si acces la documentatia d'etude de la Renault pentru cutiile JB/JH.

Sau, ai mai putea sa faci o interpelare la Vocea clientului, dar ma cam indoiesc ca vei primi un raspuns calificat...mai degraba iti vor sugera sa respecti manualul de intretinere.

This post has been edited by tunderbird: 21 Jul 2009, 14:19


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jul 2009, 13:51
Post #37


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Din experienta mea cu uleiuri de motor, tot Elf, am observat ca, in ciuda indicilor de vascozitate, calitatea uleiurilor semisintetice este net superioara calitatii celor minerale (la masina personala n-am ce cauta cu full sintetic).
De exemplu:
- mineral - 20W50 si 15W40;
- semisintetic - 10W40.
Comparatie facuta dpdv variatie presiune motor cald/rece.
Semisinteticul a fost mult mai stabil.

D-aia tind sa cred ca un 75W90 e ok pentru a inlocui un 75W80. Mai ales intr-o cutie nu tocmai noua, cu oarece jocuri.
Dar mai vedem...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 21 Jul 2009, 14:49
Post #38


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Din ceea m-am documentat eu referitor la comparatia mineral-sintetic, in ceea ce priveste perceptia utilizatorului, concluzia mea ar fi ca exista doua elemente care definesc clar superioritatea celor sintetice:

- stabilitatea chimica (rezistenta la oxidare) mult mai mare, care pentru utilizator este perceputa prin marirea intervalului de schimb;
- pastrarea unui indice de viscozitate relativ constant pe un interval de temperaturi mult mai mare fata de uleiurile minerale (in simbolizare se poate vedea ca diferenta dintre numarul de la stanga lui W si numarul de la dreapta lui W este mult mai mare decat la uleiurile minerale), care se poate percepe de catre utilizator printr-o presiune de ulei relativ constanta indiferent de regimul termic al motorului (rece/cald).

Bineinteles ca cele prezentate mai sus conduc la imbunatatiri substantiale in ceea ce priveste regimul de ungere al motorului/cutiei. Astfel o stabilitate chimica mare pastreaza caracteristicile lubrifiante initiale pe o perioada mai lunga reducand astfel uzura abraziva si chimica a suprafetelor aflate in frecare. O viscozitate constanta atat la rece cat si la cald reduce fenomenul de rupere a peliculei de ulei dintre suprafetele aflate in frecare, evitant functionarea in regim de frecare uscata.
Pornirile la rece nu vor mai fi greoaie deoarece uleiul sintetic este mult mai rezistent la congelare, iar la functionarea pe canicula uleiul fierbinte nu se va subtia, presiunea uleiului va fi mult mai stabila asigurand pelicula lubrifianta necesara functionarii corecte a ansamblului.

Una peste alta, dupa toata teoria de mai sus, care este departe de a fi completa, daca simbolizarea uleiurilor de transmisie este similara uleiurilor de motor (si recunosc ca la uleiuri de transmisie nu prea sunt documentat) si eu sunt de acord cu tine ca 75W90 poate inlocui 75W80.
La urma urmei, indicele de performanta fiind mai sus cu o treapta nu poate decat sa ofere avantaje, iar in ceea ce priveste clasa de viscozitate, pe langa intervalul de temperaturi suportat de 75W80, uleiul 75W90 ar trebui sa reziste si la un interval complementar superior de temperaturi, dat de diferenta dintre 80 si 90.

Deci numai avantaje, dar intrebarea este daca cutia este solicitata asa de tare incat sa fie nevoie de aceste avantaje care te fac sa scoti mai multi bani din buzunar?

This post has been edited by tunderbird: 21 Jul 2009, 15:04


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jul 2009, 15:44
Post #39


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Schimbul de ulei de cutie iti inchipui ca va fi facut cel mai probabil o singura data. Chiar si asa, trebuie verificata diferenta de pret.

Insa, pastrand paralela cu uleiul de motor, comparand 20W50 si 10W40, ambele Elf, am constatat o vascozitate mai ridicata in functionarea motorului pentru cel semisintetic, chestie tradata de presiune. In bidon o fi mai miere de albine cel mineral, da' pe masina e diferenta mare.
Asa ca as trage concluzia ca uleiul de cutie sintetic, numai prin simplul fapt ca e sintetic ar fi mai vascos. Dar are-n plus si indicele superior mai ridicat. D-aia-mi fac oarece probleme.

In plus:

comparatie.JPG ( Size: 59.3k ) Number of downloads: 1051


Nu-s foarte lamurit cum sa interpretez parametrii incadrati in rosu, dar ecarturile-s insemnate intre cele doua...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 21 Jul 2009, 15:53
Post #40


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Mda, revenim la discutia din postul 36...este intr-adevar o problema alegerea prin comparatie.

Ce sa zic?

Este acolo in tabelele comparate un indice de viscozitate:

Variația viscozității unui ulei cu temperatura se exprimă prin indicele Dean-Davis (DD sau IV). Indicele de viscozitate Dean-Davis se stabilește prin compararea uleiului dat cu două uleiuri de referință; un ulei a cărui viscozitate variază foarte puțin cu temperatura (I.V.= l00) și unul a cărui variație este foarte mare (I.V.= 0).

Cu cât indicele I.V. este mai mare cu atât variația viscozității cu temperatura este mai mică și uleiul se poate utiliza într-un interval de temperatură mai mare. Viscozitatea optimă este considerată viscozitatea minima la care pelicula de ulei nu se rupe.


Probabil ca si acel indice trebuie luat in calcul. Numai ca daca tinem cont de teoria de mai sus, din tabelele comparate rezulta ca uleiul mineral ar fi mai stabil. blink.gif

Ne mai documentam.

Pe de alta parte, nu ar strica sa intrebi si la vocea clientului.



This post has been edited by tunderbird: 22 Jul 2009, 01:00


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 22 Jul 2009, 08:25
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




ELF TRANSELF TRJ 75W80 nu se mai face de cativa ani si chiar daca se gaseste la greu pe net nu au asa ceva pe stoc - in schimb acesta a fost inlocuit cu ELF TRANSELF NFJ 75W80 care din cate am inteles ar fi sintetic. De fapt pe eticheta scrie asa (am o sticla in fata): "Based on synthetic technology". Acuma ca o fi mineral, ca o fi sintetic, asta recomanda ei si asta pun (cel putin parere personala). Cutiile la Twingo tin destul de mult - de fapt nu prea am vazut picata.

This post has been edited by bubu782001: 22 Jul 2009, 08:25


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 22 Jul 2009, 09:33
Post #42


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




E absolut identic la specificatii cu TRJ-ul. Practic e acelasi ulei.

click pt detalii.

This post has been edited by Muttley: 22 Jul 2009, 09:34


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 31 Jul 2009, 22:28
Post #43


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Si dup-abia 2 luni de la cumparare, vedem si noi ce se ascundea dup-atata praf.
Urmeaza 2 saptamani in care Tuingoleata o sa ne poarte (speram noi) prin toata tara. Cu maxim 100 la ora happy.gif


Attached thumbnail(s)
DSC03172.JPG ( Size: 699.21k ) Number of downloads: 1111


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 31 Jul 2009, 22:38
Post #44


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Parca-i o "bombonica" wub.gif La niste bandouri ca acelea, ravnesc si eu sad.gif

Cu ce ati lustruit-o?

This post has been edited by tunderbird: 31 Jul 2009, 22:56


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 1 Aug 2009, 00:01
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




Au lustruit-o baietii din spalatorie cu spuma activa, apa, ceara lichida si iar apa. Atat smile.gif


--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 1 Aug 2009, 09:39
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




De ce nu are tetierele pe spate ...? Intreb pentru ca acele tetiere incomodeaza rau pe cei ce stau pe bancheta din spate atunci cand sint lasate cat mai jos .Pe bancheta se poate sta comod doar cu acele tetiere ridicate sau ...fara ele ...

This post has been edited by renotgo: 1 Aug 2009, 09:43


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 2 Aug 2009, 13:28
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Duminica ...vara ...soare ...
&feature=channel




yupy.gif

This post has been edited by renotgo: 2 Aug 2009, 13:31


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 5 Aug 2009, 23:00
Post #48


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(renotgo @ 1 Aug 2009, 10:39)
De ce nu are tetierele pe spate ...?
*


Dintr-un motiv f simplu, de fapt doua:
1) vizibilitatea in spate pentru soferita sefa are de suferit cu tetierele montate;
2) cand se transforma bestia in roadster cu 2 locuri / duba, tetierele trebuie date jos.
Hai, de fapt 3, 4...n motive:
3) fara tetiere e mai facil accesul din portbagaj pe bancheta spate;
4) fara tetiere e mai usoara bestia, ceea ce e fantastic de benefic pentru consum si demaraj;
.......
.......
.......

Apdeit plimbare: Tuingoleata a rulat in aceste zile multi kilometri prin SE tarii. A vazut multe statiuni de pe litoralul romanesc (probabil nu va mai avea ocazia prea curand la ce vagauna infecta este acel loc), s-a plimbat prin zona Cernavoda pe la niste ruine si-n niste locuri cu multa apa si multi tantari, a facut frig de ingheta apa in sticla in habitaclu, a mers p-autostrada aproape de viteza legala, a facut si vreo 2 depasiri chiar si, mai ales, a consumat putin de tot wub.gif

Hailait plimbare: fix la plecare, in parcarea de la Cora Pantelimon, cineva a gasit de cuviinta sa-i sparga coltul din stanga al barei spate. Am vazut abia odat-ajunsi la mare si am fost atat de trist plange.gif Am sa-ncerc o reparatie cu fibra de sticla, da' mai las sa se adune. Speram sa ramana o "rana" singulara totusi...

In noaptea asta tuingoleata pleaca-nspre sudul tarii. Va urma nordul, dup-aia ne mai gandim p-unde-l mai plimbam.

PS: ce masina... iubire.gif Si are o muaca, rade tot timpu' panarama happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 5 Aug 2009, 23:17
Post #49


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




motivul 4 e tinut minte.

ontopic:eu personal le tin tot timpul ridicate si nu am probleme cu vizibilitatea


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Aug 2009, 14:43
Post #50


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Uana nu prea are timp, asa ca postez eu...

Tuingoleata a avut parte de o saptamana plina-plina pe la mijlocul lui august.
Totul a inceput cu un schimb delicios de ulei luni dimineata (Elf 5W40 si servetele Mann). Cred ca i-a placut panaramei, ca am hranit-o impreuna si zambea cu toata mutra. Habar n-avea ce o asteapta, altfel nu mai casca ochii aia asa larg, si anume - un tur al tarii icon_mrgreen.gif

Saracu' Tuingo a avut parte de toate soiurile de drumuri. Prin Suceava a mers cuminte ba cu 3km/h, ba cu 90km/h. La ce cratere in drum au aia, vitezele intermediare nu-si au rostul. Acolo ori mergi ca melcu' prin gropi, ori faci o rugaciune in gand si-ncerci sa zbori peste ele.
Apoi s-a zvarcolit in agonie prin munti, cand proprietarii lui zapaciti, atunci cand s-au ratacit, l-au obligat sa traverseze ditamai muntele. Aceeasi situatie in tentativa de a ajunge la ghetarul Scarisoara.
Dar a avut si momentele lui de fericire, de exemplu in judetul Alba, unde sunt cele mai bune drumuri ever. Sau prin preajma Clujului.

A plecat amaratul din Iasi luni dimineata. A trecut prin Piatra Neamt, a continuat pe marginea lacului Izvorul Muntelui, pana a ajuns (vai de articulatiile lui) la Vatra Dornei. Apoi a vrut sa miroasa aerul de Ucraina si a urcat pana la Sighetul Marmatiei. S-a-nvartit disperat prin tot Maramuresul, ca a lui proprietara a reusit sa-l faca sa-si doreasca sa vada porti traditionale. Ceea ce nu s-a-ntamplat, acum sunt la moda termopanele. Dup-aia s-a dus spre Cluj. I-a placut orasul noaptea, il mai vazuse impreuna cu noi o data ziua. A vazut Cheile Turzii, dup-aia a vrut sa ajunga la pestera Scarisoara. Apoi l-a atras mormaitu' ce se auzea dinspre pestera Ursilor. Daca tot era-n zona, s-a dus sa vada putin si cetatea Devei. Apoi s-a indreptat cu farurile larg deschise spre Dunare. I-a placut mult sa se plimbe de-a lungul ei, a alergat p-acolo vreo 200 km in total, ii placea sa priveasca la cum ies muntii direct din apa. Apoi a vrut sa vada mineri, asa ca s-a dus prin Valea Jiului si nu s-a lasat pana n-a ajuns la Petrosani. Dup-aia a admirat si el valea Oltului, a impus respect pe A1 si s-a oprit epuizat in Bucuresti. Lasase in urma aproape 2500 km.
Tuingoleata si-a potolit setea pe traseu consumand intre 5.1 si 5.5 litri de zeama de pompa la fiecare 100km. Asta in timp ce, atunci cand era nevoie, facea frig inauntru.

Cateva poze din aceasta saptamana...

La Vatra Dornei, intre dealuri, intr-o liniste totala, liniste deranjata doar de un mic curs de apa.
vatra_dornei.JPG ( Size: 847.81k ) Number of downloads: 968


Admirand privelistea din zona Prislop...
aproape_de_prislop.JPG ( Size: 874.83k ) Number of downloads: 868


Bolovanii ce i-au lovit lui Tuingoleata burtica in timp ce a traversat (din greseala) muntii Gutai sad.gif (macar zmeura era buna).
gutai.JPG ( Size: 864.23k ) Number of downloads: 851


Pe "drumul" de inapoiere de la Scarisoara si cand a redescoperit fericit asfaltul zonei...
Scarisoara.JPG ( Size: 32.03k ) Number of downloads: 188
Langa_scarisoara.JPG ( Size: 680.86k ) Number of downloads: 185


Cu Portile de Fier in fundal...
Portile_de_fier.JPG ( Size: 774.51k ) Number of downloads: 190


In ultima dimineata a excursiei, dupa ce utilizatorii au fost curiosi sa experimenteze cazarea in Tuingoleata (putin probabil sa se mai repete).
Nani.JPG ( Size: 632.22k ) Number of downloads: 242


Si, in sfarsit, pe Valea Oltului, aproape de destinatie, langa proprietara lui iubitoare si o poza cu armonia totala dintre cei doi wub.gif ...
Valea_oltului.jpg ( Size: 120.93k ) Number of downloads: 286
miu.JPG ( Size: 45.35k ) Number of downloads: 274



Cu riscul de a schimba intr-un mod nu tocmai placut subiectul... Masinuta asta e buna, chiar foarte buna. Are insa un singur si cam mare neajuns: e galagioasa RAU! Sau are articulatiile praf, lucru de care ma foarte tare indoiesc...
Ce-i de facut? unsure.gif

This post has been edited by Muttley: 27 Aug 2009, 14:55


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAELY
post 27 Aug 2009, 16:28
Post #51


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 291
Joined: 26 January 09
From: BC.




SAL ...
se pare ca e necesar de deschis un nou topic ....cu ...pe unde poate TWINGO sa ajunga.

A-l meu a facut cunostiinta cu drumurile din jud Iasi (MIRCESTI .... PASCANI ) si a doua zi a trebuit sa achizitionez doua gume Pirelli , de drumurile patriei .......


--------------------
renault twingo/megane II nov. 2001 initiale paris/2003dinamyque 2.0 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RadNoise
post 27 Aug 2009, 19:18
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 22 November 08
From: Iasi




pe mine m-a mancat si l-am dus pe al meu pe traseul de la raliul iasului. am mers 3 ore pe drum forestier, bolovani etc. am plecat din voinesti si am ajuns dupa podul iloaiei, traseu facut 100% prin padure, la 10 noaptea. eram usor speriat, dar masina si-a facut treaba.
tot din categoria drumuri unde twingo poate ajunge:
eram asta iarna la lacu rosu si am vazut multe masini mergand spre manastire. cum drumul era super inzapezit, mi-a suras ideea si am plecat si eu cu a mea masina dupa ceilalti. pe drum s-au oprti loganuri, opel astra, golf, zafira, focus. sus la manastire am ajuns doar eu, un pathfinder si un navara. nu trebuie sa va explic privirea celorlalti 2 soferi cand m-au vazut langa ei smile.gif


--------------------
Renault Twingo - IS - 07 - CZE 1999
Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 28 Aug 2009, 09:45
Post #53


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




QUOTE(Muttley @ 27 Aug 2009, 14:43)
Masinuta asta e buna, chiar foarte buna. Are insa un singur si cam mare neajuns: e galagioasa RAU! Sau are articulatiile praf, lucru de care ma foarte tare indoiesc...
Ce-i de facut?  unsure.gif
*



Frumoasa descriere biggrin.gif
Si a mea e cam galagioasa, dar ignor zgomotele atata vreme cat functioneaza bine.
Zranganeala vine de la rotile din fata (directie, etc)

Se justifica GPS-ul in Romania? E de folos ? E buna harta Romaniei ?
Ce model este ?


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 28 Aug 2009, 09:48
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




GPS-ul este foarte util ,te scapa de stres in trafic ...Uneori mai face cate o gafa ...oricum ,e foarte util .

This post has been edited by renotgo: 28 Aug 2009, 09:50


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 28 Aug 2009, 10:24
Post #55


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




GPS-ul l-am luat de aici. Se comporta ireprosabil, harta Romaniei e foarte buna. Se justifica intrebi? Eu as spune ca nu stiu cum m-am descurcat pana acum fara asa ceva. Deci DA, se justifica rau de tot.
Concediul asta, fara GPS am fi fost terminati.

In ce priveste comportamentul masinii la gropi, parca trage sa se rupa, nu alta. Niste zgomote ingrozitoare, si nu exagerez.
In timp o sa incercam sa combatem fenomenele. Ma gandesc la niste tampoane de cauciuc la capetele arcurilor, asa cum au Loganurile, care sunt de referinta la capitolul "zgomot pe teren greu". Asta daca Twingo n-o avea.
Plus insonorizare, e clar ca masinuta n-are asa ceva, la cum se aude motorul.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 28 Aug 2009, 11:04
Post #56


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




QUOTE(renotgo @ 28 Aug 2009, 09:48)
GPS-ul este foarte util ,te scapa de stres in trafic  ...Uneori mai face cate o gafa ...oricum ,e foarte util .
*



E foarte adevarat smile.gif Stiu in UK cum e sa nu ai GPS biggrin.gif
Dar ma gandeam ca in Romania nu sunt hartile puse la punct smile.gif


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 28 Aug 2009, 11:54
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Daca vrei sa faci ceva sa te scoata din problema zgomotului..Dynamat..insa este scump tare. Dar obtii o isonorizare zic eu excelenta. Insa la cat costa masinuta (ma refer SH) si asta vb la un pret mediu intre 2500 - 3500 euro, sa fim seriosi..este destul cat si ce poate. Oricum masinuta nu a avut in conceptie aproape nimic legat isonorizare. Numai vorbesc la 16v care este zgomotos la turatii de peste 3000 rpm. Vreau sa zic ca e un concert de toata frumuseatea in ea la drum intins. La modul realist, e prea mult de munca respectiv investitii prea mari pentru o insonorizare completa - cu toate ca ma gandesc intr-una la o solutie. Si sincer Dynamat-ul imi face cu ochiul.
Ideea mea era sa fac niste investitii pe termen mai lung - adica ceva de genul:

- un kit sau 2 de Dynamat Xtreme Door Kit pentru portiere si pentru aripile spate (trebuie isonorizata atat fata exterioara cat si cea interioara pentru un rezultat bun),
- un kit Dynamat Trunk Kit pentru portbagaj (inclusiv sub bancheta spate - ca si acolo tot portbagaj este)
- 2 kituri de DynaPad ce va fi pus pe podea (sub scaunele fata, zona schimbatorului, oale roti, peretele antifoc si portbagaj - peste Dynamat Trunk)

Asta insa in timp - sa zicem un 6 luni - sa nu se faca o gaura semnificativa in buget.

Dupa trebusoara asta se schimba RADICAL nivelul zgomotul motorului din habitaclu, zgomotele de rulare, inclusiv se poate pune dupa aceasta operatie un sistem audio decent de la care sa asteptam - calitate.

Insa asta ne duce la un 500 euro..cu rotunjime.

Am citit nenumarate review-uri si de topicuri legate de isonorizare si concluzia la care am ajuns este ca orice tentativa de a isonoriza cu materiale diverse (aluband, tot felul de folii de parchet samd) duc la un rezultat ce se apropie cu repeziciune de 0.

O solutie profesionala dedicata cum este cea prezentata mai sus, am aflat (asta am si simtit-o pe un Clio) ca schimba intradevar situatia cu privire la zgomote si la atenuarea vibratiilor.

Partea proasta a lucrurilor..COSTA.

This post has been edited by bubu782001: 28 Aug 2009, 11:56


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 28 Aug 2009, 12:04
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




QUOTE(Muttley @ 28 Aug 2009, 11:24)
GPS-ul l-am luat de aici. Se comporta ireprosabil, harta Romaniei e foarte buna. Se justifica intrebi? Eu as spune ca nu stiu cum m-am descurcat pana acum fara asa ceva. Deci DA, se justifica rau de tot.
Concediul asta, fara GPS am fi fost terminati.

In ce priveste comportamentul masinii la gropi, parca trage sa se rupa, nu alta. Niste zgomote ingrozitoare, si nu exagerez.
In timp o sa incercam sa combatem fenomenele. Ma gandesc la niste tampoane de cauciuc la capetele arcurilor, asa cum au Loganurile, care sunt de referinta la capitolul "zgomot pe teren greu". Asta daca Twingo n-o avea.
Plus insonorizare, e clar ca masinuta n-are asa ceva, la cum se aude motorul.
*




Zgomotele acelea ingrozitoare sint datorate in mare parte flanselor de la telescoape( ce par a fi uzate dupa spusele tale ...)in rest pivoti ,bucse,bielete ,arcuri rupte ,bucsa caseta directie ,toate acestea daca sint uzate ,pot cauza sunetele acelea "ingrozitoare".
Daca motorul masinii tale este cel cu 16 valve zgomotul este normal sa-l aiba ,daca e cel cu 8 valve ...trebuie "studiata" problema ...Motoarele cu 8 valve la turatii normale nu se aud mai deloc . up.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 28 Aug 2009, 12:05
Post #59


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eu ma gandisem in schimb la un singur pachet dintr-ala mare de Dynamat Extreme, e vreo 10 milioane si are muuuulti metri patrati de folie. Cam cat pentru 2 masini, Twingo si Dacia mea (care e silentioasa fata de aia mica).

Dar intervine (poate) necesitatea de a avea grosimi diferite pentru folie in functie de zonele unde se aplica...

Daca ar fi timp si spatiu m-as ocupa imediat. Uof... sleep.gif

Eu ma uit la masinuta de mult timp si coc in minte un plan malefic de a o insonoriza. Ce ma deruteaza sunt zonele stalpilor, zona de margine a plafonului, zonele de margine ale usilor, adica portiuni unde tabla e expusa, goala si nu vad nicio varianta pentru ele...


Edit: renotgo, eu la cumparare am verificat cat de cat articulatiile, bucsele de brat, pivotii, bieletele de directie si rulmentii pareau ok. Flansele de amortizoare fata le-am verificat rotind volanul si urmarind modul in care lucreaza rulmentii de sus si nu sacadau. Arcuri rupte exclus. Amortizoarele lucreaza bine, masina nu oscileaza excesiv, si nici nu-s scurse.
In plus, un prieten inginer si mecanic cu experienta a mers cu masina si a zis ca e totu-n regula. Mai putin faptul ca e galagioasa!

Pe langa partea de insonorizare, eu unu' as studia putin si suspensiile, cum spuneam, nu cunosc daca la twingo exista acele bucse de cauciuc la capetele arcurilor care se afla pe Logan. Poate s-ar scoate ceva si de acolo...

Si mi-am mai amintit ceva!
1) am mers pe A1 intr-o noapte pe o ploaie torentiala, de fapt furtuna, rupere de nori, fulgere, tacam complet. Pe sleaurile de pe banda 1, pline de apa, facea Tuingoleata ca toti dracii, suna apa aia in ea ceva de speriat, sinistru chiar.
2) am luat o balta la viteza pe europeana. M-am kk pe mine, reflexul a fost sa imi inclestez mainile pe volan.
Masina (cred ca) are insonorizare zero.
Si la toate astea se adauga zdranganeala plasticelor.

Per total sunt probleme relativ abordabile, chiar facile. Insa necesita mult timp si un garaj sad.gif

This post has been edited by Muttley: 28 Aug 2009, 12:20


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 28 Aug 2009, 15:44
Post #60


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Ce bucse de cauciuc sunt in plus la Logan fata de Twingo?

This post has been edited by tunderbird: 28 Aug 2009, 15:59

Attached thumbnail(s)
amortizor_logan.jpg ( Size: 42.16k ) Number of downloads: 259
amortizor_twingo.jpg ( Size: 49.65k ) Number of downloads: 161


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 02:11
Dacia