Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

50 km/h, in ce treapta?, 105 dci

supremeon
post 14 Jun 2009, 01:17
Post #1


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




Buna. Pentru cine are dci 78KW (pe megane 2, sedan):
1. Cand mergeti in oras, cu 50-55 la ora constant, in ce treapta de viteza stati? a 3-a, sau a 4-a?
2. La ce turatii schimbati treptele de viteza la drum drept si neincarcata? am citit pe forum articole, dar am impresia ca se refereau la motorul de 85. Spre exemplu, din a 2-a in a 3-a la ce turatie schimbati, dar din 3 in 4, dar din 4 in 5?
3. Am cautat discutii cu tipul de motorina, dar, fie nu am cautat bine, fie nu prea sunt... ce fel de motorina alimentati? Petrom, Rompetrol, Mol, Omv? Ati constatat vreo diferenta? Spre exemplu, intre motorina de la Petrom si Omv?
4. Este ok daca bag motorina euro5, avand in vedere ca motorul este euro4? Am gasit niste discutii pe aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=95170&hl=euro5 ... cred ca voi incerca si eu un aditiv in euro5, cum a facut dan73, sa vad daca e vreo diferenta... caci, fata de euro4, eu parca simt o putere mai mica cu euro5... parca smile.gif

Mersi...

This post has been edited by supremeon: 14 Jun 2009, 01:40


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, - pur pretutindeni! primavara cu verde crud si albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 14 Jun 2009, 02:25
Post #2


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Cand accelerezi, e bine sa ai peste 2000 rpm. Daca mergi constant, merge cam orice treapta. Daca iei in considerare ca mergi in oras si ca ai nevoie de accelerari, iti recomand sa ramai in maxim treapta a 4a. Eu am benzina si mai mult de a 4a nu folosesc in oras, si atunci cand merg cu 60-70.

This post has been edited by Fuzz: 14 Jun 2009, 02:26


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp - B-XX-FUZ Decembrie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 14 Jun 2009, 02:32
Post #3


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




Dilema mea este daca in oras sa merg cu a 3-a sau cu a 4-a ....


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, - pur pretutindeni! primavara cu verde crud si albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 14 Jun 2009, 06:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Pai poti sa mergi cu a 3a daca nu ai nevoie sa treci de 40-45km/h iar daca turatia trece spre 3000rotatii treci sigur la a 4a, se simte cum trage motorul. Daca supratureaza bagi treapta superioara. Sau dai muzica la maxim si nu sesizezi? biggrin.gif


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 14 Jun 2009, 10:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




schimb eu la benzina la 3000rpm. Si la 50 in oras o tin in a 3-a. Despasiri scurte, te bagi mai usor. biggrin.gif Deci cum au zis si ceilalti, mai mult de a 4-a si aici pe vreun bulevard liber. Cel mai bine, tine-o pe la 2500rpm cam in orice treaba ca sa mearga si turbina.

This post has been edited by Ryk: 14 Jun 2009, 10:50


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msch
post 14 Jun 2009, 11:09
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 2 January 08
From: Targu-Mures




si eu am 105 hp dci, in a 3-a am 2000 de turatii la 50 km/h, deci nu schimb in a 4-a...de obicei schimb viteza pe la 2600-3000. Cum s-a zis si mai sus, pt. turbina (la pornire lasa masina sa mearga in relanti 2-3 minute, iar dupa un drum mai lung nu opri motorul, lasa-l sa mearga in relanti vreo 3-5 minute, turbina e incinsa si nu e bine sa se raceasca brusc) e bine sa accelerezi dupa 2000 de ture, sa mentii turatia peste 2200. In ceea ce priveste combustibilul eu alimentez la Mol evo diesel. De cand am masina am alimentat doar cu euro 5.


--------------------
Renault Megane 2008, 1.5 DCI 105 HP, Expression
In 2009, F1 cars are ugly, but the show is guaranteed...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 14 Jun 2009, 11:58
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Ideea e sa te inveti sa conduci dupa ureche, nu cu ochii pe turometru! Schimbi cand vrei tu dupa 2000-2200 ture...in functie de nevoi poti sa schimbi si la 4000. Din I in II merge sa schimbi si mai devreme de 2000-2200!


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diasul
post 14 Jun 2009, 16:50
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 30 May 08




Mersul cu un diesel este destul de diferit fata de un benzinar. Sa zicem ca trebue sa-l rasfatam mai mult. In priimul rand sa nu mergi cu el subturat, adica sub cuplu de la viteza e 3-a in sus. Intra-n 1-a si a 2-a nu are importanta, dar cand treci spre a 3-a nu e indicat sa cada sub cuplu.Multa lume merge subturat cu diesel-ul facandu-i mai mult rau decat bine.Daca mergi subturat se depune funingine pe turbina/evacuare. Si daca crezi ca motorului tau nu-i place mai turat, te inseli. Deasemenea nu este bine sa accelerezi brusc daca e sub cuplu pentru ca turbina nu lucreaza la parametri optimi. Si binenteles cand o pornesti las-o 2-3 minute la relanti, nu o tura exagerat pana cand motorul nu se incalzeste si deasemenea daca ai mers in regim de autostrada sau mai sport , sa nu opresti deodata motorul. Turbo este actionat de gazele arse, care au temperaturi colosale la forje, si oprind motorul imediat dupa forje riscam sa indoim axul turbinei, sau sa-l intepenim. Cam astea in mare. Numai bine.


--------------------
renault megane 1.5 DCI 80CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 14 Jun 2009, 16:56
Post #9


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Referitor la ce a zis msch, nu e bine sa lasi masina la inceput sa mearga la relanti 2-3 minute, este scris si in manual ca e recomandat sa pleci imediat. Astepti sa dispara mesajul cu OIL LEVEL OK si atunci pornesti. Dupa un drum mai lung da, stai 2 minute sa se mai raceasca turbina pana cand opresti motorul de tot.


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp - B-XX-FUZ Decembrie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diasul
post 14 Jun 2009, 18:44
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 30 May 08




Eeee! Hai ca asta e trasa de par. Cum sa fie contraindicat sa nu stea la relanti dupa ce o pornesti. O fi tradus gresit manualul. Eu nu cred chestia asta de nici o culoare pentru ca nu e logica sub nici o forma.


--------------------
renault megane 1.5 DCI 80CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shoTgunu
post 14 Jun 2009, 18:47
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 25 November 08
From: Bucuresti




Nu a tradus gresit.Asa scrie in cartea tehnica a masinii.la toate motorizarile.
Nu mai ai Dacia din 1900 toamna, ai un motor de ultima generatie si nu mai e nevoie sa se incalzesasca la relanti.Se incalzeste mergand.
Bafta


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16V - Numar de numar 2003 Privilege
Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diasul
post 14 Jun 2009, 19:00
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 30 May 08




Vorbim de doua lucruri diferite. Ca nu mai e nevoie sa se incalzeasca e una, si faptul ca e contraindicat sa-l ti la relanti dupa ce-l pornesti e alta. Dar o luam pe aratura si deviem de la subiect.


--------------------
renault megane 1.5 DCI 80CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kamelot
post 14 Jun 2009, 19:02
Post #13


the chariot


Group: Members
Posts: 140
Joined: 14 June 09
From: Cluj-Napoca




La mine la 50km/h sunt in 2 la 4000rpm. Ii convine de minune...cu 3 hai ca merge dar in 4 zici ca e trabant. Nu are vlaga. E motor de turatie mai mare. La Renault e mai din scurt din cate vad.


--------------------
BMW seria 3 - coupe 1997 - 318is 140CP
manelist? nici pe departe...doar 140CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shoTgunu
post 14 Jun 2009, 19:07
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 25 November 08
From: Bucuresti




Tocmai asta e frumusetea la Renault Megane, merge foarte bine la turatii joase si nu trepideaza.Eu am 1.6 injectie si merg linistit in oras intr-a 4-a in 2000 de ture.O sa iti dai seama imediat daca mergi subtura, iti trepideaza.Tinand cont ca ai diesel poti merge linistit cu a 4 pana in 60km/h.
Bafta


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16V - Numar de numar 2003 Privilege
Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugenTL
post 14 Jun 2009, 19:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.642
Joined: 16 September 08
From: Tulcea/Bucuresti




Hai sa-ti spun o chestie, instructorul meu la f multi elevi le punea un prosop peste bord sa nu vada turometru pt ca multi se uitau la el si pleca volanu in diferite directii.

Sfatul meu e sa te obisnuiesti cu masina si sa vezi cand vrea si cand nu vrea. poti merge turata cu ea , poti merge la consum, poti merge normal, sunt diferite stiluri de mers la o masina. Eu personal in oras cand ma plimb aiurea (zone, ture cum se spune) merg incet si a3a nu depasesc, si schimb undeva la 2000,fara sa apas la podea acceleratia sa ii dau multa benzina, apas usor sa urce usor usor in ture si cand ajung unde cred eu ca e de ajuns si masina nu tremura cand schimba, am schimbat. In rest cand sun tcu treaba, la drum intins sub 2500-2700 nu schimb.


--------------------
Renault Megane II my edition (18+low+r26 look)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 14 Jun 2009, 19:39
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Eu benzina de 1.6 merg de la 40km/h pana la 75km/h cu treapta a III-a. La 70 la ora in a III-a am 3000 si un pic de ture. E nemaipomenit, cand ajunge usor peste 3500 ture, trage de rupe.

Sa stiu eu ca daca un pic ciupesc pedala am calutii la dispozitie.

This post has been edited by Avani: 14 Jun 2009, 19:40


--------------------
. . .
Think forward !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shoTgunu
post 14 Jun 2009, 20:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 25 November 08
From: Bucuresti




Asa e Avani, motorul nostru este motor de turatie si trage bine in plaja de turatie 3000-4000rpm.La diesel se schimba datele problemei.La ei de la 3500 deja se merge supraturat si trebuie sa schimbi treapta.


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16V - Numar de numar 2003 Privilege
Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
L!nuX
post 14 Jun 2009, 20:50
Post #18


Membru decent


Group: Members
Posts: 1.316
Joined: 4 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Avani @ 14 Jun 2009, 20:39)
Eu benzina de 1.6 merg de la 40km/h pana la 75km/h cu treapta a III-a. La 70 la ora in a III-a am 3000 si un pic de ture. E nemaipomenit, cand ajunge usor peste 3500 ture, trage de rupe.

Sa stiu eu ca daca un pic ciupesc pedala am calutii la dispozitie.
*



si consul care este in oras ? 15 /100 ?

eu deja la 55 km /h ii dau a 4-a si deja sunt pe la 2500 de ture , pe 1.6 benzina

daca ai nevoie de caluti scazi o treapta si o ai turata gata si poti sa te infigi unde vrei tu smile.gif


--------------------
Renault Megane - Numar personalizat ! 1.6 16v - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 14 Jun 2009, 21:15
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




@L!nuX: acum.. cine se mai uita la consum biggrin.gif

ON: la fix 50km/h las-o pe a III-a. Daca stii ca mergi maxim cu 50 km/h pentru ca asa sunt conditiile de trafic e super OK, dar daca stii ca ajungi pe la 60 km/h bag-o pe a 4-a.

Nu mai mergeti cu motoarele alea subturate.

Am vazut o gramada de diesel-uri care atunci cand erau in accelerare rupeau de fum. Mai turatile si voi, ca nu sunt asa sensibile .. motoarele smile.gif

Sa nu fiu gresit inteles, nu le duceti in 6000 de ture, dar nu schimbati nici la 1500.


--------------------
. . .
Think forward !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shoTgunu
post 14 Jun 2009, 21:25
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 25 November 08
From: Bucuresti




Pai sincer cred ca ar trebui sa te uiti si la consum.Uite ca benzina ajunge la 4 Ron/L chiar inainte de concediu.In rest, e bine sa o mai turezi din cand in cand sa o mai cureti sau sa mergi cel putin un drum pe luna in afara localitatii.

This post has been edited by shoTgunu: 14 Jun 2009, 21:26


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16V - Numar de numar 2003 Privilege
Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 14 Jun 2009, 21:32
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Cu toate ca e vorba de motorul diesel de 1-5 vad ca sunt multi cu benzinare care dau sfaturi tongue.gif biggrin.gif

Eu in oras schimb undeva intre 2600 si 3000 de ture, rar simti ca ai nevoie sa depasesti 3000-3200... in treapta a III-a la 2400 ture are 60 km/h ceea ce este super ok pentru acest motor....si ca treapta si ca "viteza" in localitate.
Daca tot am lamurit treaba cu vitezele sa vorbim si despre acceleratie: daca accelerezi usor spre 3000 de rotatii, in orice treapta, ai consumul f bun (5-5.5 %), daca accelerezi mai brutal, in aceeasi plaja de turatii, o sa vezi ca se cam duce in sus sonsumul(~6 l%)...de aici am putea sa mai dezvoltam: cum e bine sa accelerezi un diesel: lin sau mai brutal? Bineinteles pastrand acelasi interval de turatii: 2000-3000.


--------------------
Renault Megane 1.5 dci - B6SSSS 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanyc2003
post 14 Jun 2009, 23:52
Post #22


Omu cu Fluensu'


Group: Members
Posts: 622
Joined: 2 December 08
From: Bucharest




deci da....la Serus mi-au spus ca motorul trage cel mai bine la 2400-2800 rotatii, fiind motor de turatie. deci la 50km/h....in viteza a 3-a. pe la 45/h-50/h schimb din a 2-a in a 3-a. la benzina....nu stiu cum:D
la diesel daca stai cu ea in 2000 de tura, la ce trafic e in bucuresti.....se infunda injectoarele (calaminaaaaa).


--------------------
Renault Fluence - numere roșii 2010,1,5 dci, 105 CP, negru metalizat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 15 Jun 2009, 01:53
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




ce pretentioase sunt diesel-urile astea... smile.gif
Sorry de off dar n-am putut sa ma abtin.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 15 Jun 2009, 07:39
Post #24


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




problema este de consum... la 50 la ora in a treia, consuma mult mai mult decat in a patra...


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, - pur pretutindeni! primavara cu verde crud si albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catal1n2000
post 15 Jun 2009, 08:18
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 16 May 08




Eu am acelasi motor 1,5 DCi 105, si la 50 kmh sunt intr-a patra.
Trebuie totusi sa tinem cont ca acest motor are 6 viteze si sunt mai scurte decat la cel cu 5 viteze.
Suplimentar as adauga ca la Laguna cu motor 1,5dci 110 cp iti recomanda sa schimbi vitezele cand ajungi la 2000-2100 rpm(are un indicator care iti arata cand se schimba). Ma gandesc ca daca cei de la Reno iti recomanda sa schimbi astfel vitezele cred ca au testat faptul ca masina nu are probleme daca merge turata astfel.

Referitor la motorina de la OMV sau Petrom sunt acelasi lucru. Doar ca la OMV este mai scumpa deoarece este considerata marca Premium(cica).
Vezi aici:
http://www.petrom.com/SecurityServlet/secu...a_pid=6_32_S4U+[CONTENT_NODE:27584547717673118]&swa_lang=ro
Au aceleasi caracteristici si se fac in acelasi loc, difera doar numele.
Acelasi lucru este si la benzina:
http://www.petrom.com/SecurityServlet/secu...a_pid=6_32_IJS+[CONTENT_NODE:27584547717663356]&swa_lang=ro

Deci daca vreti sa dati mai multi bani pt acelasi produs alimentati de la OMV. Daca nu de la Petrom.

This post has been edited by catal1n2000: 15 Jun 2009, 08:22


--------------------
Toyota Auris 1,33 VVTI 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B.A.M
post 15 Jun 2009, 11:57
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 25 March 09
From: CLUJ-NAPOCA




salut
interesanta discutie asa ca ma voi baga si eu.
Am tot 1.5 105cp 6+1 trepte la 50km/ora treapta 4 merge perfect si la consum si in turati.
Dar daca vrei sa depasesti ceva in viteza ca sa te ajute si motorul, este de preferat sa schimbi 4 in 3 sa sara de 2500 rot si sa intre turbina.
Alimentez in general de la omv euro 4 dar mai prind si petrom si simt diferenta este mai buna motorina de la petrom.


--------------------
RENAULT MEGANE 2 - B.A.M 2007/PRIVILEGE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 15 Jun 2009, 12:03
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Turbina nu intra nicaieri...sau daca chiar vrei sa intre undeva putem sa zicem ca intra in functiune din momentul in care ai pornit masina!


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msch
post 15 Jun 2009, 20:22
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 2 January 08
From: Targu-Mures




QUOTE(catal1n2000 @ 15 Jun 2009, 08:18)
Eu am acelasi motor 1,5 DCi 105, si la 50 kmh sunt intr-a patra.
Trebuie totusi sa tinem cont ca acest motor are 6 viteze si sunt mai scurte decat la cel cu 5 viteze.
Suplimentar as adauga ca la Laguna cu motor 1,5dci 110 cp iti recomanda sa schimbi vitezele cand ajungi la 2000-2100 rpm(are un indicator care iti arata cand se schimba). Ma gandesc ca daca cei de la Reno iti recomanda sa schimbi astfel vitezele cred ca au testat faptul ca masina nu are probleme daca merge turata astfel.

Referitor la motorina de la OMV sau Petrom sunt acelasi lucru. Doar ca la OMV este mai scumpa deoarece este considerata marca Premium(cica).
Vezi aici:
http://www.petrom.com/SecurityServlet/secu...a_pid=6_32_S4U+[CONTENT_NODE:27584547717673118]&swa_lang=ro
Au aceleasi caracteristici si se fac in acelasi loc, difera doar numele.
Acelasi lucru este si la benzina:
http://www.petrom.com/SecurityServlet/secu...a_pid=6_32_IJS+[CONTENT_NODE:27584547717663356]&swa_lang=ro

Deci daca vreti sa dati mai multi bani pt acelasi produs alimentati de la OMV. Daca nu de la Petrom.
*




OMV=PETROM=MOL - aceasi sursa pentru fiecare brand.


--------------------
Renault Megane 2008, 1.5 DCI 105 HP, Expression
In 2009, F1 cars are ugly, but the show is guaranteed...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 15 Jun 2009, 22:20
Post #29


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




QUOTE(papa_mulo @ 15 Jun 2009, 12:03)
Turbina nu intra nicaieri...sau daca chiar vrei sa intre undeva putem sa zicem ca intra in functiune din momentul in care ai pornit masina!
*



Adica, cat timp viteza masinii relativa la carosabil este zero, turbina nu functioneaza? smile.gif smile.gif

15 Jun 2009, 22:34:
QUOTE(B.A.M @ 15 Jun 2009, 11:57)
Am tot 1.5 105cp 6+1 trepte la 50km/ora treapta 4 merge perfect si la consum si in turati.
Alimentez in general de la omv euro 4 dar mai prind si petrom si simt diferenta este mai buna motorina de la petrom.
*



OMV nu mai vinde euro4, numai euro 5. Daca la unele pompe inca mai scrie euro4, este pentru ca nu au schimbat...

Tocmai la asta ma refeream si eu: la 50-53 la ora, cu cat merg prin oras, sa stau in a patra, sau in a treia?... unii ziceti ca a patra, altii ziceti ca a treia... pana acum, opiniile pentru a treia au un usor avantaj...

Azi am "studiat": in a treia la 50, consuma 8-9-10-11, in a patra, consuma 4-5-6, uneori chiar sub 4... Ce este de facut?

Iata un citat din manualul de utilizare pe care l-am primit cu totii la achizitia masinii Renault, pagina 2.11: "Nu suprasolicitati turatia motorului in raporturi intermediare. Utilizati, deci, INTOTDEAUNA, cel mai mare raport de viteza posibil..."; "evitati accelerarile brutale"...

Deasemenea, sa nu uitam ca in timpul rodajului eram sfatuiti sa nu trecem de 2500 rot/min. De atunci ma obisnuisem sa merg cu a patra la 50. Si, cine doreste sa economiseasca combustibil, observa ca si cu a 5-a poate merge linistit la 50-55 la ora... smile.gif

Dupa parerea mea, vechea limita de viteza, de 60 la ora, era f. bine calculata: se potrivea excelent cu consumul minim in treapta a patra de la dacii, si, observ, si de la renault megane... nu inteleg de ce au renuntat la ea, pentru ca 10km/ora oricum nu sunt o diferenta mare...

Va rog pe cat mai multi forumisti posesori de megane cu motor 78KW, spuneti-ne in ce treapta circulati prin oras, in jurul vitezei de 50?

This post has been edited by supremeon: 15 Jun 2009, 22:34


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, - pur pretutindeni! primavara cu verde crud si albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 16 Jun 2009, 09:41
Post #30


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Turbina functioneaza (adica se invarte) din momentul in care ai pornit motorul. Este antrenata de gazele evacuate de motor. Si cum motorul chiar si la relati scoate ceva "fum", atunci se invarte si turbina.

Cat despre viteza si eu am tot 1,5 105cp, dar nu mi-am pus niciodata problema in ce treapta sa stau... Incerc pe cat posibil sa nu o subturez, si nici sa nu merg la 4000. In rest, functie de nevoi si de viteza, schimb si viteza.

This post has been edited by shteffanivlad: 16 Jun 2009, 09:42


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi - B-81-LXV Ianuarie 2008 / LMSE
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 12:23
Dacia