Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ulei recomandat pentru 1.4 16valve, 140.000 km la bord

Danezu
post 30 Jan 2006, 18:56
Post #1


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




Salut,acum o luna am luat un clio bicorp full-option 2002 14/16v,cu vreo 140K km,stare foarte buna,problema este ca nu am cartea tehnica si nu am idee ce ulei este recomandat pentru acest motor cu 16valve. I-am facut o prima revizie la un prieten cu service si am schimbat filtrele,iar acum ar trebui sa-i schimb si uleiul(arata foarte bine,dar totusi daca nu stiu cand a fost schimbat ultima data,e mai sigur sa-i pun unul nou).
Mai am cateva intrebari,dar le pun pe rand biggrin.gif
1. Climatizarea face un zgomot ciudat cand este la maxim,adica zbarnaie,a mai patit cineva asa ceva?
2. uneori cand dau sa spal parbrizul si pornesc stergatoarele se aprin becurile pe bors si se reseteaza turometrul pe 0.0. Asta o patesc de cand cu frigul asta naprasnic.Poate sa fie ca este bateria veche sau vreo problema electrica! A mai patit cineva asa ceva?
Restul "problemelor" le-am descurcat din posturile de pe forum happy.gif ,adica bazaitul releului de servo,trancanitul capetelor de bara sau a flanselor de amortizor cand este masina incarcata, suieratul,etc.


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
d3m3ntzial
post 30 Jan 2006, 19:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 3 December 05
From: Vrancea




felicitari ! Ai luat o masina cu multe defecte biggrin.gif
...glumeam.
1.Uleiul recomandat de Renault este ELF.
2.Numai la maxim face acel zgomot ? Nu care cumva sa existe gunoaie,frunze,etc..adunate prin filtrul ala.
3.Probabil ai un scurt pe undeva.Daca era bateria,ma gandesc ca iti facea probleme la pornire.Numai cand speli parbrizul face asa ?Sau face asa si cand pui contactul/dai cheie ?


--------------------
Renault Clio Extreme 2006 1.4,16v
Renault Grand Scenic III (2015) Bose Edition
Clio Bicorp Extreme - Ian' 2006 - 1,4 98 Cp,climatronic,vopsea metalizata : Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 30 Jan 2006, 19:46
Post #3


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




1.Uleiul recomandat de Renault este ELF.

[COLOR=red] Ok,merci. Am inteles ca se poate pune si Castrol,Aral,ma intereseaza ceva care sa fie cel mai bun. cei de la service recomnda Castrol spre exemplu.Sau mai bine zis ce coeficient trebuie sa aiba?


2.Numai la maxim face acel zgomot ? Nu care cumva sa existe gunoaie,frunze,etc..adunate prin filtrul ala.

[COLOR=red] da,numai la maxim,am verificat si nu are frunze sau alti carcolaci,probabul ca este folosita prea mult biggrin.gif

3.Probabil ai un scurt pe undeva.Daca era bateria,ma gandesc ca iti facea probleme la pornire.Numai cand speli parbrizul face asa ?Sau face asa si cand pui contactul/dai cheie ?

[COLOR=red] face foarte rar,dar mai ales cand este frig,cu motorul pornit - se aprind toate becurile pe bord ca si cum as fi pus atunci contactul blink.gif


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
d3m3ntzial
post 30 Jan 2006, 20:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 3 December 05
From: Vrancea




1.Daca nu ma insel iti trebuie 5w40 . Castrol este foarte bun.Aral este iarasi bun.
2.Ar fi bine sa incerci la un service sa rezolvi problema.
3.Insist : vezi sa nu faca vreun scurt pe undeva.


--------------------
Renault Clio Extreme 2006 1.4,16v
Renault Grand Scenic III (2015) Bose Edition
Clio Bicorp Extreme - Ian' 2006 - 1,4 98 Cp,climatronic,vopsea metalizata : Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 30 Jan 2006, 20:09
Post #5


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pentru un motor de 140.000 km nu este recomandabil 5w40.
Mai indicat ar fi 10w40, motorul avand totusi o uzura.
La noi se foloseste numai Mobil 1.

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:53


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 31 Jan 2006, 10:39
Post #6


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




Acum are in motor Castrol full-syntetic 5W 40,sau cel putin asa zicea baiatu' de la care am luat-o!
Motorul o avea uzura,dar nu consuma gram de ulei,am facut deja 1000 km si este ok pe joja si bord.La cum merg eu(un pic sportiv) ar trebui sa consume daca este uzat.
O sa incerc cu Mbil 1 acum si in timp mai vad ce apare!

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:53


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 31 Jan 2006, 10:56
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




felicitari pentru masina, dar vorbind putin off-topic....... bazait coloana servo+trancanit ? eu nu am gasit nimic pe forum (de trancanit nu am cautat) dar am un bazait extraordinar de stresant si stiam ca e de la clima (din ce am gasit si ce mi s-a spus). Poate totusi gasesc o rezolvare.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rttt_gia
post 31 Jan 2006, 11:48
Post #8


ExRenoAR


Group: Members
Posts: 488
Joined: 21 February 05
From: Bucuresti




De la bun inceput mi-a fost recomandat 10w40 ELF Competition pentru 1.4l 16v


--------------------
Kia Cee'd 1.6 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 31 Jan 2006, 12:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Daca nu consuma ulei, mergi in continuare pe 5W40. Este ulei superior 10W40-ului , doar daca motorul consuma ulei suparator treci pe ceva mai vascos.
140k km nu sunt multi... mergi in continuare pe 5W40... Elf Excellium de ex, sau Mobil 1 Synth 5W40 sunt recomandarile mele.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 31 Jan 2006, 15:32
Post #10


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




Era un post legat de bazaitul care apare cand pui contactul si cand rotesti de volan dispare - este un releu de la servo directie , sau mai poate fi pompa de benzina ceea ce este nashpa(adica este pe duca).
Oricum eu nu prea o sa-i caut nod in papura,la banii pe care i-am dat atata face biggrin.gif Este o masina buna de oras,consum cat de cat acceptabil,confort mediu,baga caldura laugh.gif

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:53


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 31 Jan 2006, 15:37
Post #11


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




@r&d
Merci pentru sfat!
Poti sa-mi spui te rog un pret,daca stii, la uleiul asta ELF Excellium ?
Mobilul am inteles ca se face in Romania...... rolleyes.gif

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:54


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladoiui
post 31 Jan 2006, 22:26
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 August 05




Aproximativ 1100000 ROL in Cora Militari.

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:54


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 31 Jan 2006, 22:31
Post #13


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




mai exact 1.149.000 /4litri wink.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 1 Feb 2006, 10:23
Post #14


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




QUOTE(Danezu @ Jan 31 2006, 03:37 PM)
Mobilul am inteles ca se face in Romania...... rolleyes.gif
*



asta doar daca RO a intrat deja in UE, iar eu am stat 3 zile pe balcon urmarind fulgere globulare, vorba bancului.
r&d are dreptate: 5w-40 daca nu consuma ulei, 10W-40 daca consuma putin de tot.


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugen_foxy
post 4 Feb 2006, 03:11
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 September 05
From: Bucuresti




Eu iti recomand o combinatie : ulei Elf 10W40 + aditiv Liqui Moly ( + MOS2) Este super ! Nu uita sa schimbi si filtrul de ulei si e bine sa-l iei original , pentru cxa se pare ca cele turcesti nu au debitul mare ( asa cum ar trebui ) . Nu lua sintetic 5W40 sau 30 ( mai rau ) deoarece ai nevoie de o vascozitate mai mare , pentru ca motorul are km destui .
Schimba filtrul de polen si curata bine pe langa el toata mizeria , pentru ca , probabil ca fostul ( sau fostii ) proprietar(ii) nu l-a schimbat la timp . Verifica si filtrul de aer !!!
Pentru zgomotul din motor , esti sigur ca s-a schimbat kitul de distributie si tot ce mai trebuia ?
Problema cu stergatoarele ... mai mult ca sigur ca ai niste contacte oxidate si probabil ca alea fac scurt . Curata si verifica toate contactele , inclusiv sigurantele si bine ar fi sa verifici si spatele bordului ( contactele si mufele ) . Foloseste un spray pentru contacte . Nu mai merge asa cu el ca posibilitatea de a arde lucruri importante este maaaaare !


--------------------
Solenza Scala 2003/1.4/75CP
Invatati , invatati , invatati !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 4 Feb 2006, 10:53
Post #16


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




Am gasit ulei Liqui Moly 5L la 1.800.000 lei,e cam scump dar cred ca merita.Am schimbat toate filtrele,am suflat cu compresorul toate orificiile si prin jurul carcaselor de plastic.
Eu zgomotul il am in aeroterma nu in motor biggrin.gif. Face asa doar la maxim,probabil ca are ceva uzat in ea,ventilatorul mai sigur .Kitul+curelele au fost schimbate acum 5000 km.Oricum motorul la 140K nu este asa de uzat ca doar nu este dacia 1300 biggrin.gif .Am un prieten care are 200K fara sa umble in motor si merge super sportiv cu masinuta!Cu stergatoarele o sa incerc sa schimb siguranta si daca mai face asa,o sa merg la un service s-o verifice ei,ca acolo ai dreptate,nu prea este de joaca!

This post has been edited by cmandrei: 6 Feb 2006, 09:15


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugen_foxy
post 9 Feb 2006, 09:32
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 September 05
From: Bucuresti




Stai , nu te grabi ca e scump rau ! Ce versiune de Liqui Moly e la pretul ala ???


--------------------
Solenza Scala 2003/1.4/75CP
Invatati , invatati , invatati !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 10 Feb 2006, 00:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




[QUOTE]e bine sa-l iei original , pentru cxa se pare ca cele turcesti nu au debitul mare
Ce inseamna original??


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 10 Feb 2006, 11:23
Post #19


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




[quote=hebron,Feb 10 2006, 12:01 AM]
[QUOTE]e bine sa-l iei original , pentru cxa se pare ca cele turcesti nu au debitul mare
Ce inseamna original??
*

[/quote]

Nu stiu nici eu ce inseamna in ziua de azi "original" tongue.gif ,dar am un prieten care ii stie pe cei cu magazinul si mi-a zis sa stau linistit ca totul este adus din Olanda sau Germania,acum,pana nu-l iau este greu de spus. O sa revin cu amanunte cand il cumpar!


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_b
post 13 Mar 2006, 21:07
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 22 February 06




cumparat azi 4l Elf10w40/19RON/l+filtru ulei 17RON.Pretul mi se pare Ok si este si in concordanta cu ce recomanda constructorul.rulasem deja 9000km cu cel vechi.


--------------------
renault clio symbol 2001
clio symbol 2001 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
senatoru_alex
post 15 Oct 2007, 18:49
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 3 December 06




pentru motor de 1.4 8v eu recomand elf excellium 5w40 toata perioada de rulare a masini dar dupa 10 000 de km dupa ce se lasa motorul....cine recomanda 10w40 pentru motoare peste 100 000 cu uzura nu stie ce vb pentru ca uleiul 10w40 este mai subtire iar la temp inalte se subtiaza si ori curge pe la semeringuri ori il haleste...ceea ce nu se intampla cu full syntetic 5w40 .

asta e parerea mea am o solenza cu 287 000 ....consuma la 9 000 de km 300 de grame cu elf 5w40 bafta multa


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 - TUN 1987 tlx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 15 Oct 2007, 20:48
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Sa inteleg ca 20W50 (uleiul ala basit pentru dacie) e si mai subtire dupa rationamentul tau?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 15 Oct 2007, 21:19
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Senatorule, mai lasa-ne nene cu prostiile.
Daca nu stii ce vorbesti macar nu mai fa recomandari.



--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 15 Oct 2007, 21:24
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Cifrele astea de inainte si de dupa "W" reprezinta vascozitatea uleiului la rece si la cald. Cu cat e cifra mai mica cu cat e mai fluid (mai subtire). La dacie merge ulei RO3 20W40 sau 20W50:) Asta fiindca are nevoie de ulei mai gros.

La 140.000km as zice si eu ca ar merge un semi-sintetic 10W40..., fiindca componentele care trebuie unse s-au mai tocit in timp si acum este mai mult spatiu intre ele.

Poate ati vazut ca uleiurile de transmisii sunt de genul [75-80]W[90-140]... transmisia avand nevoie de un ulei mult mai vascos.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jri22
post 19 Oct 2007, 20:47
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 4 January 07




din cite cunosc eu pentru motoarele care merg in regim de turattie mai sportiv este nevoie de un ulei cit mei elastic...capabil sa asigure o viscozitate cit mai redusa la rece si sa fie totusi suficient de viscos la cald(sa nu se subtieze foarte mult la turatiii ridicate)...un exemplu concret(cunoscut chiar de la sursa):vicecampionul national de rally de anul trecut(claudiu david)folosea pe evo-ul lui ulei 5W 50 ...asa ca sugestia mea ramine la uleiurile de5w40 16v(eu asa folosesc)...recunosc ca am folosit si 5w50 dar este mult prea scump ca sa continui traditia


--------------------
renault clio 2002 1.2 16v HB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 12 Dec 2007, 20:59
Post #26


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Am un ulei acum, gata sa fac schimbul, as avea nevoie de incurajari. Nicaieri in gama specificatiilor Reno nu gasesc uleiul 5W50, iar eu deja l-am cumparat. Care ar fi diferenta fizica intre cel 5W40 "choisit" de reno si acesta? Mentionez ca reno-ul meu are 120k km, nu consuma ulei si merge proportie 80% din an la temperaturi sub 20 grade Celsius. Nu consuma ulei deloc de la schimb la schimb. Este oare mult prea subtire? Uleiul meu este Castrol Syntec full synthetic, un ulei de altfel de o calitate neidoielnica. msi mult rugaciune.gif .

post-336-1110552475.gif merge la completare ulei cutie de viteze cel pentru cutii automate? Ce credeti voi, ca in specificatii nu scrie decat cutii automate sau casete de directie.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 13 Dec 2007, 00:58
Post #27


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




Uleiul 5 w 50 e mai performant decit 5 w 40 .Iar pentru mototrul tau orice ulei full sintetic din gama 5w sau 0w e bun.
Bafta.


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
narcis.gratianu
post 16 Mar 2008, 11:05
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 9 June 06




QUOTE(hellcat @ 30 Jan 2006, 21:09)
Pentru un motor de 140.000 km nu este recomandabil 5w40.
Mai indicat ar fi 10w40, motorul avand totusi o uzura.
La noi se foloseste numai Mobil 1.
*




Poti sa precizezi cine suntem "noi". Te rog sa precizezi daca este Castrol Mobil 1 sau cel de la Exon.

This post has been edited by narcis.gratianu: 16 Mar 2008, 11:07


--------------------
Renault Clio Smbol Fidji 1.5dci 80CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
first_lcn
post 25 Jun 2009, 10:41
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 June 09




sad.gif poate cineva sa imi spuna unde joja de ulei la motorul de clio 1.4 16v?
a testat cineva motorizarea aceasta la viteza mazima? care a ost performanta?


--------------------
Renault clio 1.4 16V - b-82-car 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 25 Jun 2009, 11:13
Post #30


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Piesa aia galbena e joja de ulei. Bagi manuta oblic, dupa cum e sageata verde si mare grija cand o extragi sa n-o scapi din mana...poate sa ramana pe scut si atunci trebuie sa te mai bagi si pe sub masina.
[attachmentid=1627533554]


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 23:35
Dacia