Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Comportament ciudat laguna

dio_by
post 24 May 2009, 08:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 19 February 06




De ceva vreme laguna mea se comporta ciudat. Motorul nu mai are putere insa nu e nici bleg de tot. La drum in tins nu reusesc sa depasesc 130 poate daca o tin calacata 20 de km ajunge la 140. Problema nu ar fi asta. Scoate un fum ciudat insa numai cand are ea chef pt aprox 1 - 2 km cateodata tine mai mult cateodata mai putin. am obeservat ca scoate acest fum alb defapt e o ceata de zici ca fumeaza in special cand e rece motorul dar nu e o regula. Las o ceata in spate de nu mai vad nimic. Precizez ca e un fum alb. Cred ca scoate si fum negru pt ca am vazut pe spoiler negrala insa nu-l vad in oglinda. In timp ce scoate fumul alb nu e nici o diferenta de functionare oricum este el lnes cum am spus la inceput tot timpul. Precizez ca pierde si ulei. Turbina este schimbata are cam 10K am verificat axul si nu joaca de loc. Nu trepideaza nu oscileaza la relantiv. Daca scot mufa de la EGR nu vad nici o diferenta. Nu mai reusesc sa ii dau de cap si am intrebat chiar si specialisti de la renault si mi-au zis ca e turbina. Insa ma cam indoiesc deoarece cum spuneam este aproape noua si nu are joc de loc si parerea mea ca ar trebuiu sa scoata fum permanent daca ar fi turbina nu ocazional. Daca ma poate ajuta cineva cu o idee as fi recunoscator. Am cautat pe forum insa nu cred ca s-a mai confruntat cineva cu problema asta cu fum temporar. Defapt este ceata temporara sad.gif


--------------------
opel vectra - Bn 01 AXW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 24 May 2009, 08:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ai scos EGR-ul sa vezi ce e cu el? Ar putea sa ramana intepenit.

Nu se aude un suierat de intercooler spart?


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheorghita88
post 24 May 2009, 09:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 499
Joined: 25 November 08
From: pitesti




cred ca ar fi bine sa spui cati km are masina,revizia cand e facuta consumabile etc


--------------------
renault laguna 2 grandtour 2002 1,8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 24 May 2009, 09:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




debiymetru de aer la ce manifestari are, incearca sa scoti mufa de la maf afara vezi cum se comporta masina.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 24 May 2009, 12:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Fum alb inseamna ulei ajuns pe evacuare. Se simte miros de ulei incins ,nu?Faptul ca nici nu trage ma duce cu gandul la un singur rezultat: turbina defecta. Chiar daca ne spui ca ai pus-o noua, nu poti fi sigur de asta. Poate ca a fost reconditionata prost chiar daca nu ai joc in lagare pentru ca acolo mai sunt si niste segmenti de etansare .
Daca spui ca iti consuma ulei mult (nu ai spus cam cat) atunci nu poate fi de laEGR blocat pe deschis sau , ma rog,putin probabil. Daca ar fi uzura la oringurile supapelor nu ar trebui sa ai scadere de putere.
La exhaustor cum ies gazele, ai verificat?


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dio_by
post 24 May 2009, 14:02
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 19 February 06




masina are 190k am schimbat filtre tot si intercoolerul nu e spart deoarece l-am verificat, consuma cam 300-400 gr la 500 de km. am scos ci mufa de la egr si nu se intampla nimik. Are dreptate matrix67b fumul e de la ulei ajuns in evacuare deoarece se simte si miros de ulei incins mai ales cand trag un pic de ea. insa totusi nu mi-e clar de ce scoate fum doar ocazional ma refer la fum alb. fum negru scoate oricum pt ca am vazut pe bara. nu scoate exagerat sa las dare insa scoate si negru se vede dupa bara doar. ar putea fi segemntii de la turbo de care zicea matrix67b . ai idee daca se pot schimba si cat costa? Avand in vedere ca in Romania service-urile mai iau una alta de pe masina tot ce e posibil sa fi fost reconditionat. L-am luat de la o firma din cluj care zice ca se ocupa cu turbosuflante. Ma gandesc sa nu imi fi dat un turbo cu geometrie variabila in loc de unul cu geometrie fixa. Am uitat sa va spun ca e motorul de 107 CP. Nu stiu exact care e exhaustorul pt a verifca gazele.


--------------------
opel vectra - Bn 01 AXW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 24 May 2009, 18:54
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Ulei in intercooler ai? Ai balta de ulei sub racordul flexibil de la intrare in el?


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 24 May 2009, 19:47
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




la 300 400 de grame la 500 de km e clar o probelma de motor sau turbina cel mai probabil turbina.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dio_by
post 25 May 2009, 08:28
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 19 February 06




nu am plata sub furtun insa in intercooler banuiesc ca este ulei deoarece am vazut ulei pe traseul care iese din turbina ma refer la tubulatura dintre turbina si intercooler. Si eu ma gandesc la o posibila turbina dusa insa nu are joc axul.


--------------------
opel vectra - Bn 01 AXW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel/rr
post 30 May 2009, 08:45
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 26 April 09




fum alb la motor diesel inseamna amestec sarac(motorina putina)este un lucru elementar!intrebati peste tot,poate ai un injector,sau 2 mai infundate(in parametri vezi corectia de debit pe fiecare injector,daca este +5 schimba-l)


--------------------
renault laguna - b90kdb 2004/2L/privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 30 May 2009, 09:02
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Nu as vrea sa te contrazic dar eu stiam ca fumul negru inseamna amestec sarac. Fumul alb poate fi dat de patrunderea lichidului de racire in camera de ardere (garnitura chiuloasa defecta) iar fumul albatru inseamna ca se arde si ulei in motor.
Asa zisul amestec sarac apare cand proportia combustibil/aer nu este cea corecta, adica e in defavoarea ultimului. Deci daca e oxigen prea putin la ardere fata de cat combustibil e atunci rezulta produsi de ardere incompleta...CO care e incolor si funingine (carbon) care e neagra.

This post has been edited by Dan73: 30 May 2009, 09:19


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 1 Jun 2009, 00:07
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Este adevarat, fum albastru inseamna ulei ars in motor care poate proveni de la: ghidurile supapelor sau segmentii uzati ai pistonului dar aici este vorba de ulei nears (ulei incins) provenit de la scaparile lagarelor turbinei. dio_by chiar spune ca miroase a ulei incins.
dio_by, nu te supara dar nu cred ca te putem ajuta in felul asta si chiar daca cineva da un diagnostic corect , tot nimic nu rezolvi pentru ca mi-e clar un lucru: masina trebuie vazuta de un mecanic cu experienta .
PS: cand iei o masina second hand trebuie sa fii foarte atent .Vreau sa spun ca daca nu belesti ochii atunci belesti... altceva mai ales daca stii ca esti paralel cu mecanica. Vorbesc la general.

This post has been edited by matrix67b: 1 Jun 2009, 00:11


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Jun 2009, 00:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Ma eu nu inteleg de ce ai schimbat turbina aia... Cati km are ? 500.000 ?
Si e ciudat ca s-a uzat iar... sa nu ai vreo problema cu presiunea(pompa) de ulei sau cu conducta de ulei de la turbina.

Referitor la fumul alb si lipsa puterii, vezi sa nu traga aer fals pe la alimentarea cu motorina... Pune contactu si uita-te pe furtunul ala transparent de la filtru la pompa de injectie. Porneste si motorul si vezi sa nu fie bule de aer prin furtun. Furtunul ala de-aia e transparent, pentru cazuri de genul asta.





--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dio_by
post 10 Jun 2009, 08:54
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 19 February 06




Rezolvarea situatiei!

Desi mi-a fost greu sa cred explicatia este destul de simpla.
Turbina nu are joc si paleta nu loveste deci nu este cauza. Cand verificati turbinele daca nu au joc inafara de cel normal lasati-le in pace deoarece nu ele sunt cauza. Am consultat un specialist in turbine si mi-a zis ca turbinele nu consuma ulei de capu lor doar daca au joc. Explicatia mea e ca se face o tresiune destul de mare in baia de ulei si uleiul de trece prin turbo nu mai poate sa curga liber in baia de ulei datorita tresiunii de acolo asa ca-l arunga pe la turbo afara si il baga in admisie. probabil si in evacuare nu am desfacut sa vad smile.gif.
Presiunea de acolo poate fi data ori de segmeniti ori de epurator. Cum amsina are o pierdere de putere foare mare incat deabea urca o panta cu a 2 - 3 cu masina goala mi-e greu sa cred ca e cauzata de epurator. Deci in consecinta segmentii uzati sau un segment rupt ceva de genu. Sper sa fie de folos rezolvarea mea pt alti utilizatori.
Am uitat. Pt a verifica daca se face presiune in baie scoateti joja de la ulei si porniti motorul (de obicei cu motorul cald se vede) urmariti daca scoate gaze pe acolo eventual puneti mana si mirositi.
EGR-ul nu poate cauza atatea probleme , mai ales consumul de ulei. EGR-ul este o electrovalva de actioneaza o clapeta care astupa o mica conducta de tabla (o vedeti chiar sub el). Acea conducta iese din evacuare si daca EGR-ul o deschide intra o parte din gaze in admisie daca nu pleaca pe evacuare toate. Principiul este simplu. EGR-ul are rol antipoluare. Evident ca are un mic efect si asupra motorului deoarece reintroduce in circuit gazele insa prea insesizabil.
Daca erau bule de aer pe conducata aveam probleme graje in sensul ca motorul nu pornea sau se oprea brusc si nu mai pornea pana nu ajungea motorina la pompa adica sa treaca bulele mai in sapte daca ma intelegeti smile.gif. Pt cei ce li se opreste masina si nu mai porneste decat dupa un timp verificati acest lucru. Am patit-o la un clieo si la un vectra care tragea aer pe conducta de retur.


--------------------
opel vectra - Bn 01 AXW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 11 Jun 2009, 08:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Este perfect valabil ce a spus mecanicul in legatura cu presiunea din carter, de aceea te-am si intrebat cum ies gazele pe la exhaustor.
Ce n-am inteles eu : epuratorul cum poate ''da'' presiune in conditiile in care etansarea la segmenti ar fi normala ? Asta mergand pe ideea ta cum ca ar fi doua cauze diferite.
Trebuie sa intelegi ca ne este foarte greu sa-ti dam un diagnostic corect, asa, pe nevazute si din cele descrise de tine . Sa ne informezi ce-ai rezolvat.

This post has been edited by matrix67b: 11 Jun 2009, 08:15


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th August 2025 - 22:18
Dacia