Comportament ciudat laguna
![]() ![]() ![]() |
Comportament ciudat laguna
dio_by |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 19 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
opel
vectra
- Bn 01 AXW
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Ai scos EGR-ul sa vezi ce e cu el? Ar putea sa ramana intepenit.
Nu se aude un suierat de intercooler spart? |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
gheorghita88 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 25 November 08 From: pitesti ![]() |
cred ca ar fi bine sa spui cati km are masina,revizia cand e facuta consumabile etc
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2002 1,8 16v
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
debiymetru de aer la ce manifestari are, incearca sa scoti mufa de la maf afara vezi cum se comporta masina.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Fum alb inseamna ulei ajuns pe evacuare. Se simte miros de ulei incins ,nu?Faptul ca nici nu trage ma duce cu gandul la un singur rezultat: turbina defecta. Chiar daca ne spui ca ai pus-o noua, nu poti fi sigur de asta. Poate ca a fost reconditionata prost chiar daca nu ai joc in lagare pentru ca acolo mai sunt si niste segmenti de etansare .
Daca spui ca iti consuma ulei mult (nu ai spus cam cat) atunci nu poate fi de laEGR blocat pe deschis sau , ma rog,putin probabil. Daca ar fi uzura la oringurile supapelor nu ar trebui sa ai scadere de putere. La exhaustor cum ies gazele, ai verificat? |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
dio_by |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 19 February 06 ![]() |
masina are 190k am schimbat filtre tot si intercoolerul nu e spart deoarece l-am verificat, consuma cam 300-400 gr la 500 de km. am scos ci mufa de la egr si nu se intampla nimik. Are dreptate matrix67b fumul e de la ulei ajuns in evacuare deoarece se simte si miros de ulei incins mai ales cand trag un pic de ea. insa totusi nu mi-e clar de ce scoate fum doar ocazional ma refer la fum alb. fum negru scoate oricum pt ca am vazut pe bara. nu scoate exagerat sa las dare insa scoate si negru se vede dupa bara doar. ar putea fi segemntii de la turbo de care zicea matrix67b . ai idee daca se pot schimba si cat costa? Avand in vedere ca in Romania service-urile mai iau una alta de pe masina tot ce e posibil sa fi fost reconditionat. L-am luat de la o firma din cluj care zice ca se ocupa cu turbosuflante. Ma gandesc sa nu imi fi dat un turbo cu geometrie variabila in loc de unul cu geometrie fixa. Am uitat sa va spun ca e motorul de 107 CP. Nu stiu exact care e exhaustorul pt a verifca gazele.
|
--------------------
opel
vectra
- Bn 01 AXW
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Ulei in intercooler ai? Ai balta de ulei sub racordul flexibil de la intrare in el?
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
la 300 400 de grame la 500 de km e clar o probelma de motor sau turbina cel mai probabil turbina.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
dio_by |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 19 February 06 ![]() |
nu am plata sub furtun insa in intercooler banuiesc ca este ulei deoarece am vazut ulei pe traseul care iese din turbina ma refer la tubulatura dintre turbina si intercooler. Si eu ma gandesc la o posibila turbina dusa insa nu are joc axul.
|
--------------------
opel
vectra
- Bn 01 AXW
|
|
gabriel/rr |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 26 April 09 ![]() |
fum alb la motor diesel inseamna amestec sarac(motorina putina)este un lucru elementar!intrebati peste tot,poate ai un injector,sau 2 mai infundate(in parametri vezi corectia de debit pe fiecare injector,daca este +5 schimba-l)
|
--------------------
renault
laguna
- b90kdb
2004/2L/privilege
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Nu as vrea sa te contrazic dar eu stiam ca fumul negru inseamna amestec sarac. Fumul alb poate fi dat de patrunderea lichidului de racire in camera de ardere (garnitura chiuloasa defecta) iar fumul albatru inseamna ca se arde si ulei in motor.
Asa zisul amestec sarac apare cand proportia combustibil/aer nu este cea corecta, adica e in defavoarea ultimului. Deci daca e oxigen prea putin la ardere fata de cat combustibil e atunci rezulta produsi de ardere incompleta...CO care e incolor si funingine (carbon) care e neagra. This post has been edited by Dan73: 30 May 2009, 09:19 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Este adevarat, fum albastru inseamna ulei ars in motor care poate proveni de la: ghidurile supapelor sau segmentii uzati ai pistonului dar aici este vorba de ulei nears (ulei incins) provenit de la scaparile lagarelor turbinei. dio_by chiar spune ca miroase a ulei incins.
dio_by, nu te supara dar nu cred ca te putem ajuta in felul asta si chiar daca cineva da un diagnostic corect , tot nimic nu rezolvi pentru ca mi-e clar un lucru: masina trebuie vazuta de un mecanic cu experienta . PS: cand iei o masina second hand trebuie sa fii foarte atent .Vreau sa spun ca daca nu belesti ochii atunci belesti... altceva mai ales daca stii ca esti paralel cu mecanica. Vorbesc la general. This post has been edited by matrix67b: 1 Jun 2009, 00:11 |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
andu911 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Ma eu nu inteleg de ce ai schimbat turbina aia... Cati km are ? 500.000 ?
Si e ciudat ca s-a uzat iar... sa nu ai vreo problema cu presiunea(pompa) de ulei sau cu conducta de ulei de la turbina. Referitor la fumul alb si lipsa puterii, vezi sa nu traga aer fals pe la alimentarea cu motorina... Pune contactu si uita-te pe furtunul ala transparent de la filtru la pompa de injectie. Porneste si motorul si vezi sa nu fie bule de aer prin furtun. Furtunul ala de-aia e transparent, pentru cazuri de genul asta. |
--------------------
-
-
-
|
|
dio_by |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 19 February 06 ![]() |
Rezolvarea situatiei!
Desi mi-a fost greu sa cred explicatia este destul de simpla. Turbina nu are joc si paleta nu loveste deci nu este cauza. Cand verificati turbinele daca nu au joc inafara de cel normal lasati-le in pace deoarece nu ele sunt cauza. Am consultat un specialist in turbine si mi-a zis ca turbinele nu consuma ulei de capu lor doar daca au joc. Explicatia mea e ca se face o tresiune destul de mare in baia de ulei si uleiul de trece prin turbo nu mai poate sa curga liber in baia de ulei datorita tresiunii de acolo asa ca-l arunga pe la turbo afara si il baga in admisie. probabil si in evacuare nu am desfacut sa vad ![]() Presiunea de acolo poate fi data ori de segmeniti ori de epurator. Cum amsina are o pierdere de putere foare mare incat deabea urca o panta cu a 2 - 3 cu masina goala mi-e greu sa cred ca e cauzata de epurator. Deci in consecinta segmentii uzati sau un segment rupt ceva de genu. Sper sa fie de folos rezolvarea mea pt alti utilizatori. Am uitat. Pt a verifica daca se face presiune in baie scoateti joja de la ulei si porniti motorul (de obicei cu motorul cald se vede) urmariti daca scoate gaze pe acolo eventual puneti mana si mirositi. EGR-ul nu poate cauza atatea probleme , mai ales consumul de ulei. EGR-ul este o electrovalva de actioneaza o clapeta care astupa o mica conducta de tabla (o vedeti chiar sub el). Acea conducta iese din evacuare si daca EGR-ul o deschide intra o parte din gaze in admisie daca nu pleaca pe evacuare toate. Principiul este simplu. EGR-ul are rol antipoluare. Evident ca are un mic efect si asupra motorului deoarece reintroduce in circuit gazele insa prea insesizabil. Daca erau bule de aer pe conducata aveam probleme graje in sensul ca motorul nu pornea sau se oprea brusc si nu mai pornea pana nu ajungea motorina la pompa adica sa treaca bulele mai in sapte daca ma intelegeti ![]() |
--------------------
opel
vectra
- Bn 01 AXW
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Este perfect valabil ce a spus mecanicul in legatura cu presiunea din carter, de aceea te-am si intrebat cum ies gazele pe la exhaustor.
Ce n-am inteles eu : epuratorul cum poate ''da'' presiune in conditiile in care etansarea la segmenti ar fi normala ? Asta mergand pe ideea ta cum ca ar fi doua cauze diferite. Trebuie sa intelegi ca ne este foarte greu sa-ti dam un diagnostic corect, asa, pe nevazute si din cele descrise de tine . Sa ne informezi ce-ai rezolvat. This post has been edited by matrix67b: 11 Jun 2009, 08:15 |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th August 2025 - 22:18 |