Cârâit motor ...
![]() ![]() ![]() |
Cârâit motor ...
renodood |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Probabil turbina.
Scoate furtunul de admisie in turbina si verifica jocul. Mare grija sa nu o ia pe ulei. |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mucii_salbatici |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru marunt Group: Members Posts: 79 Joined: 28 September 07 From: Brasov ![]() |
La mine a fost suportul motor.
Ala de aluminiu si cu o bucsa turnata.Simptomele erau exact cele descrise de tine. Cateva intrebari: se aude cumva numai pe o plaja anume de turatii? Daca da, se aude si la decelerare (cand ajunge in plaja respectiva), sau numai la accelerare? Se aude numai dupa ce se incalzeste motorul, sau caraie de cand il pornesti? This post has been edited by mucii_salbatici: 30 Nov 2008, 21:10 |
--------------------
.
Ex Laguna II
2002 Expression 1.9 dCI 79 KW
|
|
renodood |
![]()
Post
#4
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Pe o plaja de turatii, circa 1500-2000 estimez eu...
Se aude doar la accelerații bruște, și cel mai pregnant în treptele inferioare(1-3), în cele superioare aproape deloc. Și se aude mai rar după ce se încălzește motorul... |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
mucii_salbatici |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru marunt Group: Members Posts: 79 Joined: 28 September 07 From: Brasov ![]() |
Personal eu cred ca e suportul ala.Exact asa a facut si la mine.Tot numai in treptele inferioare, unde e accelerarea mai puternica si masina "se incordeaza" mai tare.Bucsa aia de cauciuc s-a tocit, si cand "se incorda masina", freca corpul de aluminiu de suportul ala de tabla de care-i prins.Vibratiile se transmit mai departe la caroserie, si rezultatul e un zgomot metalic destul de ingrijorator.
Incearca o proba:ridici capota, stai in fata masini, rogi pe cineva sa accelereze putin cu frana de mana trasa, si pleci usor urechea spre partea stanga a masinii, mai exact la suportul ala.E usor de identificat. Eu cel putin asa am descoperit ce se intampla.Se vedea cum atinge corpul suportul, si se si auzea.M-a costat acum vreo 2 ani si ceva cam 3 milioane. Dar din pacate, ramane valabila si perspectiva cea neagra descrisa de Silviu, adicatelea turbina... This post has been edited by mucii_salbatici: 30 Nov 2008, 21:28 |
--------------------
.
Ex Laguna II
2002 Expression 1.9 dCI 79 KW
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
E greu de spus daca nu auzi exact zgomotul ala. La mine suportul de sus nu era foarte stricat, era cauciucul crapat dar fier pe fier inca nu batea cum se intampla la bieleta inferioara, aia de sub motor, care nu mai avea practic cauciuc. La mine zgomotul de la aia venea la accelerari mai tari, in treapta 1 si a 2-a.
Sper sa nu fie turbina, totusi, la care zgomotul ar trebui sa fie de o frecventa mult mai mare decat ala produs de tampon (bieleta). This post has been edited by dan73205: 30 Nov 2008, 23:19 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
renodood |
![]()
Post
#7
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Dacă e turbina, nu ar trebui să apară la turații mai mari? Și așa, dramatic vorbind, dacă e turbina , ce se întâmplă dacă nu o repar / schimb ?
Și dacă tot am ajuns aici...cât naiba costă o turbină, chiar și second..? |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu am schimbat cam cu 15 mil noua, dar luata "la risc"
|
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
renodood |
![]()
Post
#9
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Riscul fiind ?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Riscul ca a fost luata pe neve, de pe net.
|
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
renodood |
![]()
Post
#11
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles.
Bun, o intrebare in paralel.. Stiu ca in mod normal turbina trebuie sa intre pe la 2500, nu ? Ca aud ca un fel de suierat mult mai repede, putin sub 2000 de ture si in sus, cand accelerez, ca un avion care da se decoleze, nu ca zgomot, ci ca fond sonor... Nu prea am experienta cu turbinele ptr diesel, ptr ca doar masini pe benzina am condus, si m-a indoit consumul de prea multe ori... This post has been edited by renodood: 30 Nov 2008, 23:58 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
ghita1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 24 June 08 ![]() |
e suportul cate tine motorul sa nu sa se rabateze pe spate.se afla in stanga sus cum te uit la motor...e langa tsr! ala face asa.mai lasa-ti-o cu turbina si alea alea...ca daca era turbina iti zicea omu ca simte omu ca ramane fara putere! si fum si altele
This post has been edited by ghita1984: 1 Dec 2008, 08:52 |
--------------------
dacia
logan
- is-22-ghi
2006 dacia logan,renault laguna 2 1.9 dci 160 cp,peugeot 607 200 cp,vw bora 1,9 tdi 130 cp,audi a8 4.2 v8 380 cp si o bicicleta 1 cp!
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
un mic search l-ar fi ajutat pe om sa inteleaga ce are masina,plus de asta se pare ca multi din cei "vechi" ati cam uitat cu e cu zgomotul metalic pe o anumita plaja de turatii...
Sfat de verificat: porneste motorul,deschide portiera,accelereaza si tine-o asa pana se aude acel zgomot,apleaca-te un pic cu urechea sub masina si vei auzi ca acel zgomot se aude mai mult pe dedesubt. Nu e cine stie ce,e tubul gofrat de la evacuare.Ca trecut prin asa ceva iti pot sugera sa schimbi toata teava cu tot cu tub ( ea asa vine ) decat sa iei numai tubul si sa te chinui apoi sa-l sudezi...Diferenta intre tub si teava cu totul e de cateva sute de mii,maxim un milion,dar se merita! Mult succes! |
--------------------
ex renault
laguna 2
- gl 41 nyk
2002 1.9 dci dynamique
|
|
renodood |
![]()
Post
#14
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Mersi, asa voi face.
Da, am cautat, dar sunt cauze multiple, si preferam sa gasesc pe cineva cu simptome identice decat sa ma panichez ca e turbina. Masina are putere, si trage,imi place cum merge de altfel, nu scoate nici un fum, la testul de gaze abia daca a lasat un pic de urma pe ciment,atat doar ca suna mizeria aia ... ![]() This post has been edited by renodood: 1 Dec 2008, 13:23 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
Salut!
Stai linistit ...nu te apuca sa schimbi tevi si alte chestii pana nu te convingi exact ce e ! Si eu mai aveam putin sischimbam racordul ala flexibil de dupa catalizator. Turbina se invarte tot timpul, nu numai de la 2500 rot/min in functie de presiunea gazelor de evacuare. Daca ar atinge paletele turbinei de pereti astfel incat sa dea acel sunet metalic s-ar face pref rapid Cauta foarte atent daca este in regula conducta de recirculare gaze dintre EGR si galeria de evacuare . Acolo daca sufla putin provoaca acelasi sunet si iti da impresia ca se aude (prima mea impresie ce am avut-o) turbina apoi ,daca verifici turbina si o sa constati ca e ok, acel racord de pe teava de evacuare ... Am patit acelasi lucru zilele trecute si m-am chinuit sa imi dau seama ce se aude pana am pus mana si am desfacut galeria de pe motor ! De obicei asa se aude si cand se duce inter-coolerul dar cred ca ai aceeasi problema ce am avut-o eu. La mine s-a rupt complet inainte sa desfac si am simtit gaze sub capota +turbina nu mai "fluiera"+(in ultima faza) pierde putere (nu mai functioneaza turbina) Daca o sa ai nevoie de conducta asta !... Piesa costa la Renault 109 lei (1 090 000 lei vechi) iar la orice alt magazin piese-import undeva peste 180 lei ( 1 800 000 lei vechi) ,numai ca la Renault o sa dureze 2 saptamani pana vine iar la ceilalti eu am gasit in 6 zile minim . Conducta e de cativa centimetrii (o palma ),cotita si cu "onduleuri", e prinsa in doua "coliere " foarte simple si o poti schimba fara sa dai jos galeria. De galerie se prinde fix iar in EGR are putin joc (e putin conica) si etansaza mai bine cand se incalzeste pentru ca se dilata foarte usor. Nu incerca sa o sudezi ca eu am incercat si se pare ca e dintr-un aliaj de inox + x si nu se prinde de ea nici in argon. Te rog sa scrii dupa ce depistezi problema ! Iti doresc sa scapi ieftin ! |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
BlackHole |
![]()
Post
#16
|
![]() Laguna Albastra Group: Members Posts: 206 Joined: 17 May 08 ![]() |
Si la mine se aude un sunet asemanator de la o perioada de timp, la accelerare brusca, DAR nu se aude decat in mers, pe loc pot sa turez cat vreau ca nu se aude nimic ciudat. La service la reno, mi-or zis ca ar fi de la catalizator, dar ma cam indoiesc.
|
--------------------
Renault Laguna II
1.9 dCi 120CP
- TM
2001 Expression
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
QUOTE("Besti@!" @ 2 Dec 2008, 03:59) Salut! Stai linistit ...nu te apuca sa schimbi tevi si alte chestii pana nu te convingi exact ce e ! Si eu mai aveam putin sischimbam racordul ala flexibil de dupa catalizator. Turbina se invarte tot timpul, nu numai de la 2500 rot/min in functie de presiunea gazelor de evacuare. Daca ar atinge paletele turbinei de pereti astfel incat sa dea acel sunet metalic s-ar face pref rapid Cauta foarte atent daca este in regula conducta de recirculare gaze dintre EGR si galeria de evacuare . Acolo daca sufla putin provoaca acelasi sunet si iti da impresia ca se aude (prima mea impresie ce am avut-o) turbina apoi ,daca verifici turbina si o sa constati ca e ok, acel racord de pe teava de evacuare ... Am patit acelasi lucru zilele trecute si m-am chinuit sa imi dau seama ce se aude pana am pus mana si am desfacut galeria de pe motor ! De obicei asa se aude si cand se duce inter-coolerul dar cred ca ai aceeasi problema ce am avut-o eu. La mine s-a rupt complet inainte sa desfac si am simtit gaze sub capota +turbina nu mai "fluiera"+(in ultima faza) pierde putere (nu mai functioneaza turbina) Daca o sa ai nevoie de conducta asta !... Piesa costa la Renault 109 lei (1 090 000 lei vechi) iar la orice alt magazin piese-import undeva peste 180 lei ( 1 800 000 lei vechi) ,numai ca la Renault o sa dureze 2 saptamani pana vine iar la ceilalti eu am gasit in 6 zile minim . Conducta e de cativa centimetrii (o palma ),cotita si cu "onduleuri", e prinsa in doua "coliere " foarte simple si o poti schimba fara sa dai jos galeria. De galerie se prinde fix iar in EGR are putin joc (e putin conica) si etansaza mai bine cand se incalzeste pentru ca se dilata foarte usor. Nu incerca sa o sudezi ca eu am incercat si se pare ca e dintr-un aliaj de inox + x si nu se prinde de ea nici in argon. Te rog sa scrii dupa ce depistezi problema ! Iti doresc sa scapi ieftin ! brovo frate lagunist ,pune su tu o poza ca sa ne dam seama si la mine suiera de mama focului ,masina trage ,nu mamanca ulei...... ne-ai fi de mare folos ... Doamne Ajuta !!! This post has been edited by przamfiri: 3 Dec 2008, 12:05 |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
doru07 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 15 November 06 ![]() |
Mai sus spunea/spuneau (
![]() Poate asta este problema ta si scapi relativ usor. Nu este greu de schimbat. Pune pe cineva sa porneasca masina si uita-te la bucsa daca se misca aiurea. Bafta! |
--------------------
renault
laguna II
- MH 04 GZA
2003 privilege, 1,9DCI, 120CP
|
|
byby |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Eu zic ca era bine sa o comanzi la pretul ala. Una la noi e 450 Ron.
|
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
srndnl |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 15 July 08 ![]() |
aceeasi problema am avut si eu pana azi cand am rezolvato
![]() cei de la service mi-au spus ca e de la turbina.. pana am vb cu alt mecanic care a facut niste teste cu ea si si-a dat seama pan la urma ca era de la acel suport motor un tampon antibalans... i-a dat doua ciocane sa se aseze mai bine sa imi demonstreze ca e de la el si ca nu se mai aude.. zis si facut nu se mai auzea.. dar asta nu insemna ca nu trebuie schimbat:) azi l-am schimbat si .. problema rezolvata... verifica si turbina ... duo la un test pe calc si vezi daca ai vreo eroare la ea..nu poti sa stii niciodata dar dupa descrierea ta... tind sa cred ca e de la acel suport multi km in continuare ![]() |
--------------------
renaul
laguna 2
2002
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
La turbina nu poate fi nici o eroare. Daca apare eroare la injectie din cauza ei (nu mai asigura presiunea necesara de aer) deja e dusa.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
Imi pare rau dar nu am cum sa va incarc poze acum!
E foarte simplu . Este o singura conducta ce pleaca (de sub supapa EGR) din EGR si merge in Galerie! Pt. BlackHole iti dau nr meu de tel. ca vad ca esti din Timisoara (0763810763) Daca nu gasesti teava ma poti suna sa ne intalnim De auzit ,la fel se auzea si la mine cand a ineput sa se fisureze numai in sarcina k atunci gazele de evacuare provoaca o presiune mai mare . A turat-o si eu pe loc de "au gasit-o dracii" si nimic ! O sa incerc sa pun cava poze probabil marti |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
Byțu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 26 March 08 ![]() |
Legat de bucsa aia de la suportul motor, intradevar face un zgomot ciudat cand pleci in forta sau i-i dai talpa intr-o viteza pana in a3-a.
Pentru a afla daca zgomotul provine de la ea e foarte simplu, se scoate legatura dintre motor si caroserie adica "ciolanul" ala daca-i pot spune asa.Are doua suruburi cu cap de 16(cheie de 16) , unul care trece prin mijlocul bucsii si unul care este prins de caroserie. Faceti lucrul asta si mergeti cu masina ,cu el scos si vedeti daca se mai aude.E foatre simplu, nu merita sa dati bani la "mecanici". S-a mai discutat chestia asta intr-un topic , foarte mult. Bafta tuturor. |
--------------------
Renault
Laguna II
- IS 10 PMB
2002/1.9/dci Laguna II Tunning !!!
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
QUOTE("Besti@!" @ 3 Dec 2008, 12:56) Imi pare rau dar nu am cum sa va incarc poze acum! E foarte simplu . Este o singura conducta ce pleaca (de sub supapa EGR) din EGR si merge in Galerie! Vorbesti de asta? Attached thumbnail(s) conducta_EGR_evacuare.jpg ( Size: 388.15k ) Number of downloads: 925 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
BlackHole |
![]()
Post
#25
|
![]() Laguna Albastra Group: Members Posts: 206 Joined: 17 May 08 ![]() |
QUOTE("Besti@!" @ 3 Dec 2008, 12:56) Imi pare rau dar nu am cum sa va incarc poze acum! E foarte simplu . Este o singura conducta ce pleaca (de sub supapa EGR) din EGR si merge in Galerie! Pt. BlackHole iti dau nr meu de tel. ca vad ca esti din Timisoara (0763810763) Daca nu gasesti teava ma poti suna sa ne intalnim De auzit ,la fel se auzea si la mine cand a ineput sa se fisureze numai in sarcina k atunci gazele de evacuare provoaca o presiune mai mare . A turat-o si eu pe loc de "au gasit-o dracii" si nimic ! O sa incerc sa pun cava poze probabil marti Zi-mi si mie cum ai rezolvat problema si cam cat te-o costat aproximativ. |
--------------------
Renault Laguna II
1.9 dCi 120CP
- TM
2001 Expression
|
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
Tot ce pot spune e pretul conductei 109 lei (Renault)
Nici o masina ce am avut-o nu a vazut Servis asa ca nici asta nu o sa-l vada din motivul ca nu am incredere in mecanici si prefer sa stiu eu cum si cat am strans un surub ,etc. si nu are sens sa dau atatia bani pt ce pot face eu . 9 Dec 2008, 12:53: Eu am desfacut galeria, EGR si ca sa pot scoate astea a trebuit sa desfac turbina de galerie , turbina de catalizator si in cazul in care nu iese trebuie desfacuta si coloana de evacuare din cele doua suruburi de langa electromotor (o tablita supot pentru coloana de evacuare ce e prinsa si in suruburile de la electromotor). Ce mai trebuie desfacut este tot ce iti poate face loc sa lucrezi. Pentru galerie,EGR ai nevoie de tubulara de 10 cu doua prelungitoare(unul scurt si unul lung) si unul flexibil. Mare grija ca la desfacerea piulitelor pot iesi cu tot cu prezoane ce trbuiesc infiletate inainte e montare . mare grija ca astea se infileteaza in Aluminiu. Cel mai bine nu va apucati daca nu ati mai facut asa ceva ca nu vreau sa ma injure nimeni si in plus iti trebuie o gramada e nervi (de ex. aca iti pica ultima piulita de la galerie dupa ce ai montat colona ,turbina....) This post has been edited by "Besti@!": 9 Dec 2008, 12:53 |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
lucinebunu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 147 Joined: 5 November 08 From: Timisoara ![]() |
eu astazi mam confruntat cu o problema serioasa... sunt in vacanta in danemarca si intr-0 plimbare cu masina pe aici am constatat ca in vitezele 5 si 6 se aude un zgomot ciudat cred la cutie sad.gif . amintesc ca masina o am de 3 ani, uleiul in cutie nu ma interesat...sad.gif aqm nu stiu ce sai faq . in 2 saptamani trebuie sa parcurg 2000km si nu stiu ce sa fac... completare ulei ? schimb ? rulment presiune ? sfaturi va rog unsure.gif
reamintesc..acest zgomot e un huruit ... nu insuportabil ... dar mie frika sa mai merg asa cu ea... |
--------------------
Renault
Laguna II
- TM XX HCM
dci 2001 Expresion XXL
|
|
TheAlphonso |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 11 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Sfatul cel mai sigur in situatia ta: diagnosticare in SERVICE Renault. N-ar trebui sa te coste mai mult de 20-30 EURO.
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi 88kW
- B-XX-LIF
2002 Privilege
|
|
lucinebunu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 147 Joined: 5 November 08 From: Timisoara ![]() |
@TheAlphonso /... chiar m'am interesat si nu e chiar asa usor
![]() Eu in 2 ianuarie trebuie sa plec in Romania... si pana atunci nu gasesc nicaieri aici deschis... in schimb un tester e in jur de 4000 DKK = 2000 RON si sincer nu prea imi vine sa faq acel tester... mai bine as ramane pe drum poate ar fi mai ieftin tractatul ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
- TM XX HCM
dci 2001 Expresion XXL
|
|
cezarium |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 27 November 07 From: ploiesti ![]() |
imi cer scuze daca nu postez bine dar am zis sa nu deschid topic nou si sper sa ma incadrez. de ceva timp la maisna mea se aude un huruit undeva in zona pedalier si asta numai cand se incalzeste bine motorul. precizez ca toba este noua, suport stanga (ala mare) schimbat. se manifesta exact ca o toba sparta dar am verificat si nu e. face numai undeva intre 1200 si 1600 de ture. zici ca merg cu raba. se simt vibratii in zona pedalier si undeva prin spatele motorului. sper ca ati putut intelege ce am explicat si imi cer scuze daca nu fac obiectul topicului.
|
--------------------
Nissan
Patrol GR Y60 2.8TD 116cp TractoRila
1993 Renault Laguna 1.9dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th August 2025 - 23:45 |