Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Euro vs Noneuro, help

marius.arges
post 7 Jun 2008, 11:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Am un renault 19, din 1993, benzina 54 kw, injecție monopunct, motor 1721 cm tip F3NL 740. De curând i-am înlocuit catalizatorul și aș vrea să o omologhez, să vedem dacă" iese vreun euro". Problema ar fi că cineva mi-a spus ca nu depinde numai de noxe, depinde și daca seria masinii se află în baza de date a celor de la RAR. Așa este? Mașina ce "euro" poate fi?


--------------------
renault 19 - ag-02-elw 1993 hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 8 Jun 2008, 11:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




salut.
masina este euro 1 dar oamenii de la RAR nu au auzit de asa ceva asa ca pentru ei este noneuro.

This post has been edited by R19/16v: 8 Jun 2008, 11:43


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3x3
post 8 Jun 2008, 16:52
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 180
Joined: 4 June 08




Eu am un Renault 19 1.8 RT din 1993 pe care l-am inmatriculat in 2001 si au zis ca are Euro 2 smile.gif


--------------------
Ford Focus Mk 2.5 (2008)
----
Ex Renault 19 1.8 RT (1993)

.. .- -- - .... . ... - .. --.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 8 Jun 2008, 17:22
Post #4


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Eu am un R19 din `88 si am cataliztaor si sonda lambda pe galeria de evacuare si conform celor de RAR masina s eincadreaza in standarde nonEuro .Acum vin si intreb , cu alte cuvinte eu pot anula acel catalizator si acea sonda lambda daca tot sunt trecut la NonEuro ? Oare cei d ela ITP ce vor spune in momentul in care vor constata lipsa acelui catalizator ? dardaca luam dupa seria din talon ( NonEuro ) ..cine va avea dreptate smile.gif))


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani20072008
post 9 Jun 2008, 12:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 10 November 07
From: medias-sibiu




eu am tot un r19 1.8 rt ,54kw din 1993 tot euro 2


--------------------
ex: renault 19 coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 9 Jun 2008, 20:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




R19/16V le-am zis cretini pentru ca am motive intemeiate.
Atata timp cat atatea rable au voie sa circule nestingherite pe sosele patriei iar la ei o masina cu catalizator este noneuro este stupid si peste puterile mele de intelegere.
Nu ma refer la simplii lucratori ci la cei de sus care ar trebui sa-si faca meseria dar nu si-o fac.

Asa ca ma consider nedreptatit ca mi-ai editat mesajul.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aleks
post 12 Jun 2008, 08:46
Post #7


membru corespondent


Group: Members
Posts: 253
Joined: 7 July 06
From: Iasi




Da, și F3NB718 este noneuro pentru untermensch-ii de la RAR. Așa că i-am zburătăcit catalizatorul. Așa se cîntă în România, așa joc și eu. Nu de alta, da' picase definitiv și n-avea rost să dau bani pe altul dacă genialul RAR tot se face că nu-l vede.

Și o veste bună pentru ecologiști: am luat rovignetă și tanti m-a anunțat senină că nu se mai plătește în funcție de clasa de poluare. Euro4 ? Ce-i aia ? La grămadă cu noneuro, ca mine ! Sincer, mi se face greață ...


--------------------
Renault 11 - 126.000 km 86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
Am întrebat, n-am dat cu parul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 12 Jun 2008, 22:00
Post #8


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Da ,din pacate sunt abateri mari in Romania ....Abateri sesizabile chiar si de oamenii de rand ...care nu sunt bine pusi la punct cu legislatia ( birocratie)...
Imi pare rau sa spun ..dar Traim IN ROMANIA !!!!!!!


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MicDeStatura
post 19 Jun 2008, 16:22
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 22 May 08
From: Bucuresti




UPDATE!

Azi am fost cu masina la RAR - Renault 19 1.4 GTR, 1991, 58CP, C3J.

Inainte de programarea propriu-zisa de la RAR Voluntari, am fost la RAR Grivita ca sa vad daca iese sau nu Euro 1. Evident ca NU! Deci motorul C3J apare in baza lor de date ca Non-Euro.

Bine... ma duc la RAR Voluntari, urc la etajul 1 la consultanta, spun ca masina este la rand, dar inainte sa imi faca carte vreau sa imi verifice codul motor in baza de date ca sa stiu exact ce norma de poluare are. Dupa multe insistente, din nou imi iese ca NON EURO!

Asa ca nu am refuzat sa fac carte la masina, am iesit din rand, am plecat de la RAR si timp de o saptamana-doua vreau sa incerc sa rezolv problema.

Vreau sa stiti ca, odata facuta carte si dat numar de omologare, masina ramane non euro, pt ca in talon sau in carte ultimele 2 cifre de la numarul de omologare reprezinta norma de poluare si in cazul meu in loc sa se termine cu E1, se termina cu ceva in cifre sa ceva de genu, corespunzator pt NON EURO...

Acum, eu din cate stiu, masina mea cu motor C3J are catalizator, sonda lambda si injectie momopunct.
Chiar si in cartea nemteasca este trecut OTTO G-KAT, SCHADSTOFFARM 01.

O sa atasez in acest post si 2 poze care l-am atasat si in alt topic, cel cu cartea nemteasca si cel cu un tabel de valori dupa care se verifica norma de poluare, adica norma de poluare este din 2 cifre care se regasesc in cartea nemteasca. Aceste 2 cifre le compari cu un tabel (poza 2) si deduci norma de poluare.

Voi ce credeti? Ce e de facut? Eu o sa incerc sa ma lupt cu morile de vant 2 saptamani ca sa scot aceasta masina ca Euro 1.

Maine dimineata ma duc la RAR Grivita, am vb deja cu cineva sa iau hartie scrisa de la ei ca masina este Non-Euro pe care dau 60 lei.
Cu aceasta hartie intentionez sa ma duc la cativa dealeri Renault, care ma pot ajuta sa combat acea hartie si respectiv sa-mi dea la randul lor ceva la mana ca masina este Euro 1 si ca RAR trebuie sa-si updateze baza de date, sau ceva de genu.

Alta chestie pe care vreau sa o fac este ca incerc sa rezolv chestia asta romaneste si sa incerc sa fac RAR-ul la alta unitate din alt judet unde poate chestia asta se "rezolva".

Voi ce ziceti? Ce credeti ca e de facut?

Bafta!
Alex.

This post has been edited by MicDeStatura: 19 Jun 2008, 16:25

Attached thumbnail(s)
scan0008_copy.jpg ( Size: 121.07k ) Number of downloads: 950
liste_euro.jpg ( Size: 190.47k ) Number of downloads: 994


--------------------
Renault R19 - HN 885 D '91 1.4 GTR C3J
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 19 Jun 2008, 17:15
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




De ce te chinui atat ca sa o scoti euro1?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MicDeStatura
post 19 Jun 2008, 17:23
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 22 May 08
From: Bucuresti




pt ca masina este neinmatriculata, vreau sa o inmatriculez asa ca trebuie sa platesc taxa de poluare.
pt Euro 1 este 243 euro iar pt Non Euro este 729. Consderand ca masina a costat 220 euro nu vreau sa dau in plus aproximativ doua masini (729-243 = 480) ...

Bafta!
Alex.


--------------------
Renault R19 - HN 885 D '91 1.4 GTR C3J
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 21 Jun 2008, 21:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




eu am doua masini ce vreau sa le inscriu.
La una am deja carte de identitate facuta in Romania si numar de omologare.
Se termina in E0. Cred ca tot noneuro au scos-o.
ar fi o treaba sa fie Euro 1 dar....ma indoiesc ca vom reusi sa facem ceva.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MicDeStatura
post 21 Jun 2008, 23:17
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 22 May 08
From: Bucuresti




@renault19tse: E0 reprezita non euro sau euro 0 = non - euro!

Am postat aceasta discutie si pe vwforum, cineva a venit cu ideea ca masina, ma rog, motorul iese non-euro pt ca se fabrica cu catalizator si sonda lambda dinainte sa apara norma Euro 1. Sa inteleg ca s-au luat in considerare ca fiind Euro 1 motoarele ce s-au fabricat abia dupa ce a aparut norma Euro 1 sau cum?

O sa dau un copy paste lapostul respectiv....

Type C3J: 1390 cc
le Renault 19 seconda serie sono state tra gli ultimi modelli a montare un motore Cléon

Quest'unità motrice, introdotta nel 1986, ha sostituito il glorioso C1J e la sua derivata, il C2J, che di lì a pochi anni sarebbero stati pensionati dopo un lungo periodo di onorato servizio, costellato anche di non pochi successi in campo sportivo.
L'unità C3J è caratterizzata da un alesaggio quasi impercettibilmente ridotto, e che passa dai 76 mm del vecchio 1.4 a 75.8 mm, facendo così in modo che la cilindrata scendesse da 1397 a 1390 cc.
Con un rapporto di compressione pari a 9:1 e l'introduzione dell'iniezione elettronica, la potenza massima di questo motore raggiungeva 60 CV a 4750 giri/min, con un picco di coppia pari a 100 Nm a 3000 giri/min. Il motore C3J non va confuso con l'equivalente unità della famiglia Energy, della stessa cilindrata, ma da 78 CV di potenza massima. E' stato in pratica l'anello di congiunzione tra la famiglia Cléon e la stessa famiglia Energy. Grazie all'introduzione del catalizzatore, tale unità motrice soddisfaceva le normative Euro 1. Il motore C3J è stato montato su:

* Renault Supercinque Five 1.4 e Saga 1.4 (1993-96);
* Renault 19 TR 1.4 e GTR 1.4 (1988-92);
* Renault 19 RL 1.4 ed RN 1.4 (1992-96).

Una variante da 65 CV è stata montata su alcune serie di Renault Clio 1.4 RN ed RT non importate in Italia.


Sursa Wikipedia.


SI MAI E UN POST

Problema este ca motorul asta s-a facut si inainte de a se naste normele euro.
Chiar si incadrarea 01 nu este Euro1 testat dupa normativele euro... de la 14 in sus sunt euro1 100%.

"Euro-1 und vergleichbare" ar fi "Euro1 si echivalent", ceva de genul D3/D4/Euro3/Euro4 daca stii povestea...

Daca masina are un certificat de conformitate (intreaba la Renault daca si masina asta asa de veche are CoC) in care sa specifice norma de poluare una dintre astea :91/441/CEE, 91/542/CEE 6.2.1.A, 93/59/CEE , atunci cei de la RAR nu comenteaza nimic. Altfel, chiar daca cei de la Renault dau alte hartii, cei de la RAR nu o sa le ia in considerare nestimulati.


..................................................................................................................


Nu am apucat sa ajung la Grivita sa iau hartie, dar o sa ma duc luni, apoi ma duc si bat la usa pe la Renault si daca nu reusesc, o sa incerc la alt RAR sau sa depun o contestatie la RAR aici, nici nu mai stiu... cert e ca masina are catalizator si sonda lambda asa ca nu mi se pare normal sa nu respecte Euro 1.
Daca RAR mi-o scoate non euro atunci eu pot sa dau oricand catalizatorul jos si sa merg asa, eventual sa ma duc si la RAR fara catalizator si sa imi faca noxele asa sa vedem daca mai ies...

Inca ceva, problema e ca cei de la RAR nu au norme Euro 1 pt Renault 19, mi-a aratat inginerul ala la el in birou ca ce au ei in baza de date sunt ori non - euro ori Euro 2. Deci nu au nimic Euro 1 omologat, atunci sa nu mori de oftica? Si banuiesc ca e valabil si pt alte marci/masini, nu au nimic omologat ca Euro 1, doar Non-Euro sau incepand cu Euro 2.

Daca e cineva pe forum care are numar de omologare la vreun renault si se termina cu E1 rog sa posteze aici.

In rest, orice idee e binevenita....

Alex.


--------------------
Renault R19 - HN 885 D '91 1.4 GTR C3J
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kilmer
post 20 Nov 2008, 16:16
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 May 07




EU AM UN r19 16v din 1991 si scrie pe cartea italiana a masini ca respecta directivele 91/441 CEE IAR CEI DE LA RAR CLUJ AU SCOSO NONEURO


--------------------
renault R19 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeonMan
post 20 Nov 2008, 23:02
Post #15


Fan RENAULT


Group: Members
Posts: 247
Joined: 19 September 08
From: Cluj Napoca




Sal Kilmer, pana la urma nu ai reusit cu E1....imi pare rau, ei dar nu mai ai ce-i face, macar sa o inmatriculezi, si apoi vezi ce si cum.


--------------------
Renault Laguna 2004, 1.9, 120 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipi_nic
post 24 Jan 2009, 17:27
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 27 December 08




Salut,

Am si eu aceasi problema "psihica", doar ca motorul meu F3NN742, injectie multipunct, excl.gif are catalizator cu sonda lamda cu 4 fire, euro 2 sau mai mult,( adica diferenta dintre euro 2 si 3 este locul unde este pozitionata sonda , inainte de catalizator sau dupa acesta) si este inmatriculata in tara mai demult pe atunci cand cei de la RAR nu stiau ca masinile au catalizator '96, si este trecuta in acte cica non euro,cred,dupa spusele celor de la ITP.
Va rog ajutati-ma cu iD:VF1B53C0502592388, MOTOR F3NN742, NR omologare AORE1H1B14I9301/1990. blink.gif
Am incercat identificarea de pe forum si nu a mers.Multumesc.
Mail:cipi_nic@yahoo.com


--------------------
Renault 19 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiucu4u
post 28 Jan 2009, 21:10
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 29 October 08
From: TIMISOARA




eu am fost la RAR, am depus o cerere, am platit 34 lei si in 2 zile am avut raspunsul. In cazul meu euro 2 (54 kw din '92). Este cea mai sigura si rapida metoda.


--------------------
Renault 19 1992 Chamade 1721 54kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny66gti
post 15 May 2009, 00:07
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 May 09




tot 54 kw am si eu din 92 sper sa iasa euro 2 dar acum am alte probleme datorate increderi care am avut in persoana de la care am cumparat masina


--------------------
renault megane classic 1996 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin_cata
post 21 May 2009, 18:54
Post #19


catalin


Group: Members
Posts: 175
Joined: 20 February 09
From: botosani




sal.al meu e din 91 dar motorul e din 95 omologat la rar are euro 2.la serii e identic.


--------------------
renault 19 chamade 1995 s
renault 19 chamade 1.8s
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 01:31
Dacia