Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Instalatie de aer conditionat si servodirectie, -se poate numi un upgrade sau un simplu moft ?

vepman_ro
post 16 Nov 2007, 23:37
Post #1


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Aveam o curiozitate ...si am zis sa o supun unei dezbateri ...
Pot face un fel de upgrade masinutei mele ?
Voi fi mai explicit:

1.pot monta pe un motor de 1721 cm benzinar, aer conditionat?
Nu stiu sigur ce implica acest lucru , stiu doar ca la tico aveam instalatia electrica si loc pentru radiator asigurat , doar ca aici fiind unn posesor nou de renault nu stiu exact cum au stat ei la vremea aceea ( an. 88 ). Asadar poate fi un vis realizabil ? sau ma las pagubas?

2.pot trece de la o caseta de directie mecanica la una servo?
Sa inteleg ca-mi trebuie caseta servo , motorul ( pompa de servo ), care cred ca s-ar prinde usor pe un motor 1721 ,si probabil conductele aferente plus vasul de lichid ...si nu in ultimul rand ar trebui mutata pozitia amortizoarelor ...orcum la mine sunt prinse pe acele gauri de "automatic steering ". nu pe "manual steering"
Preturi ceva orientativ?


Mersi frumos ...

This post has been edited by vepman_ro: 16 Nov 2007, 23:39


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Nov 2007, 01:00
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. a/c:
a) compresor, suport, furtunuri, condensor, evaporator, canistra deshidratare, carcasa;
b) radiator, gmv, panou climatizare, electrician iscusit
2. servo
a) caseta, furtunuri, pompa, suport, rezervor, prinderile casetei si bucsile aferente, coloana;

In ambele cazuri va trebui sa schimbi cureaua de accesorii.

Renault19TSE te poate ajuta mai mult, cred... sau pe mine, completandu-ma :D


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 18 Nov 2007, 15:07
Post #3


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Mersi frumos R19/16v.. Functie de mesajl tau am s aincerc sa agsesc la dezmembrai pisele specificate e tine si eventual sa cer ajutorul lui Renault19SE ...

Miercuri am programare las ervice pt o constatate si in cazul in care este jocul , bataia din caseta de directie sper sa o pot gasi la dezmembrai ..pt a face acest update .Servodirectia este pe primul loc, cu aerul pe plans ecund.,.
Thks


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmonwo
post 18 Nov 2007, 21:08
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 28 May 07
From: Pitesti




Salut! Nu stiu cum merge directia normala, dar hai sa-ti zic eu cam care ar fi neajunsurile servodirectiei. Intr-adevar merge usor, rotesti volanul cu podul palmei, insa la viteze mari deja volanul merge prea usor. Doar sprijini degetul de volan si deja te duci spre sant sau pe sensul opus. Iar cind ai motorul oprit si vrei sa misti de volan... iti trebuie muschi buni. Si daca nu ma insel actionarea pompei de servo consuma din puterea motorului. Tu hotarasti. Bafta!

This post has been edited by cosmonwo: 18 Nov 2007, 21:13


--------------------
Renault 19 RT '93 F3N740
Megane II.2 Grandtour Dynamique 1.9 dCi FAP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 18 Nov 2007, 21:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




1. a/c
Parerea mea este ca e mult prea greu....nu stiu daca se merita sa schimbi atatea.
Oricum trebuie sa gasesti o masina identica sau aproape identica cu a ta de pe care sa iei tot sistemul AC...destul de greu.
Dar daca gasesti si functioneaza bine si ai timp si nervi, fa-o !
2. servodirectia
tocmai am facut eu schimbarea asta de curand.
Te sfatuiesc sa cauti o masina pe care este montata servodirectia si sa verifici cum functioneaza, sau cel putin sa verifici componentele, sa nu curga ulei pe undeva.
De pe directia ta poti pastra numai bieletele de directie, sunt la fel.
In rest ai nevoie de, asa cum a zis si R19/16V de :
caseta, furtunuri, pompa, suport, rezervor+suport rezervor, prinderile casetei si bucsile de palier pe care te sfatuiesc sa le iei noi, coloana.
Atentie la burdufurile casetei sa fie bune.
Investitia este undeva intre 800-1000 RON.
O caseta mecanica noua este cam 6-700 RON noua cu caseta veche la schimb si este destul de buna.
Succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 18 Nov 2007, 23:42
Post #6


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




da ..mersi de raspunsuri ..acum astept raspunsul de la constatarea din service, pe care o voi face miercuri, ..si apoi sa ma hotarasc strict la ceva anume.
Mersi frumos pt detalii...
Cosmonwo .....
1.daca este motorul oprit nu cred ca ai avea nevoie sa tragi de volan ...
2.puterea motorului ...da aici este adevarat .....


thks


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 19 Nov 2007, 14:19
Post #7


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.855
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Servodirectia nu ia nimic din puterea motorului, eventual le relanti, dar pentru asta ai un senzor care mareste turatia motorului...daca ai carburator, vei avea nevoie si de un nou modul de aprindere electronica specific modelelor cu servo-directie si AC, precum si alt carburator, unde sa poata fi montat un contact electro-pneumatic care sa creasca turatia cand intra in functiune directia si/sau AC-ul.
Daca vrei AC, trebuie sa ai un alternator care sa scoata peste 90 Amperi, de regula pe modelele fara aer ai alternator mai mic, deci ar trebui schimbat si ala. Plus tot ce inseamna intrare de aer si sistem de recirculare din bord, care la modelele fara AC nu exista...
Spor la treaba...



--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 19 Nov 2007, 23:11
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Da, are dreptate fcn. Alternatorul pt a/c are 120A.

La 19 tot sistemul de reciurculare si racire se afla intre compartimentul motor si habitaclu, in acelasi comaprtiment cu bateria. Deci daca gasesti 19 cu a/c iei tot ansamblul si nu vei avea probleme.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 19 Nov 2007, 23:24
Post #9


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Alternator de 120A ? since rnu ii vad rostul ...
sau poate unde consuma aeroterma, care in mod normal merge mult mai mult decat intr-un ciclu normal fara ??


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 19 Nov 2007, 23:25
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




GMV este mult mai mare.

De ce ar merge aeroterma mai mult?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 20 Nov 2007, 09:01
Post #11


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.855
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




consuma atat GMV cat si compresorul de AC. Plus ca supradimensionarea alternatorului are de a face si cu faptul ca fiind pe aceeasi curea cu compresorul de AC, trebuia sa fie mai solid, sa reziste la forte mai mari...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik01
post 10 Dec 2007, 08:42
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 1 July 06




parerea mea este sa iti pui servodirectie ,dupa un drum lung in momente de neatentie te scoate din incurcaturi,cind o fractiune de secunda este diferenta dintre a lovi sau nu pe cineva,si te ajuta si la parcari in spatii inguste(le faci mai lejer)
ps am avut berlina si acum r25


--------------------
renault 25GTX 1987 - B25SHS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cata_R19
post 6 Jan 2008, 13:57
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 January 08




Salut,

Are cineva o poza cu aeroterma pentru A/C?
Ma intereseaza cum arata clapeta ce permite recircularea aerului din habitaclu sau ia aer proaspat. Cred ca masina a fost mai demult la un service ce ia demontat acea clapeta, deoarece cand comut butonul de comanda a A/C de pe poz "NORM" pe poz "MAX" nu se "simte" nici o scadere a temp in interior si nici nu se aude ca s-ar misca "ceva" in zona aerotermei. Pe pozitia NORM isi face treaba, si da aer rece.
Am incercat sa verific aeroterma dar, din pacate, nu poate fi scosa din locatia unde se afla, fara demontarea instaltiei de A/C (se poate desprinde de cutia caloriferului de A/C, dar nu iese din zona).
Multumesc.


--------------------
RENAULT 19TXE 1992 - F@N
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugen_sv
post 9 Jan 2008, 20:32
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 9 January 08




ai nevoide de un alternator mai mare pt ca actionarea compresorului se face pintr-un cuplaj electromagnetic care necesita destul de mult curent . un compresor de aer conditionat foloseste cam 5 cai din puterea motorului asa ca bobina cuplajului foloseste destul de mult curent


--------------------
renault 19 1989 - B 27 LBU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsu sandel
post 20 May 2009, 14:27
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 21 July 07




a venit caldura si nu prea rezista copiii in masina.se poate monta aer conditionat pe renault 19 , an 1993, 1721 cmc, benzinar?
daca da , de unde se poate cumpara? si cam cat costa?VA ROG SA-MI RASPUNDETI. MULTUMESC!!!!!!!!!

This post has been edited by neacsu sandel: 20 May 2009, 14:28


--------------------
Renault Laguna , 2001 - OT 01 FNI
Sandel Neacșu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsu sandel
post 21 May 2009, 19:25
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 21 July 07




chiar nu stie nimeni????


--------------------
Renault Laguna , 2001 - OT 01 FNI
Sandel Neacșu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
faustino
post 21 May 2009, 22:29
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 14 January 08
From: Bucuresti




Se poate monta si costa in jur de 300 lei


--------------------
Dacia 1310 1984 - B-02-FZJ
Daciot convins
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsu sandel
post 22 May 2009, 13:09
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 21 July 07




poti sa-mi dai mai multe informatii? la pretul asta as pune 2sau chiar 3 AC


--------------------
Renault Laguna , 2001 - OT 01 FNI
Sandel Neacșu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmihai_82
post 22 May 2009, 14:46
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 19 December 07
From: sibiu




poate 300 lei montajul...sistemul ac din cate stiu e undeva la 150-200 euro


--------------------
renault 19 phase 2 1994,1721 cc 66kw, - sb
mandru posesor de R19 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 22 May 2009, 14:54
Post #20


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.855
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Vezi ca s-a mai discutat, costa cu totul spre 1000 de euro. 150 - 200 de euro e doar un compresor.


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kokosu
post 24 May 2009, 22:34
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 1 September 08




@Cata_R19
singura diferenta intre normal si max la comutatorul de aer conditionat e ca in loc sa ia aer din afara pe a doua ia aer din masina. Adica recircula. Cu alte cuvinte se schimba sensul tensiunii la motor. Adica se inverseaza polii. Ori nu iti functioneaza, ori nu simti. Si la masina mea si la altele pe care le-am vazut cu clima alternatorul are 80A. Mai multe, ce sa zic...


--------------------
Ren R19 1721/R19 1794 93/94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 25 May 2009, 08:49
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Ca sa iti mearga instalatia de AC... este esential sa ai freon... daca nu ai freon in instalatie.. nu merge... mai bine mergi intai si verifica daca ai freon, daca nu ai alimenteaza si cauta porul/porii din instalatie pe unde a scapat freonul vechi. Iar apoi pune-ti problema butoanelor si a contactelor, cabluri, fire si ce mai crezi tu.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adibaboi
post 28 May 2009, 12:32
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 January 09




pt cei care doresc sa isi monteze servo drecti la r 19 iipot ajuta cu tot ce trbuie;caseta de directie cu bielete, coloana de directie reglebila,conducte, rezervor de ulei,pompa de presiune.la un pret de 200 euro 0762619625 adi


--------------------
renault laguna 2/R 20 2002 autentigue /GTL - dj 82 avk/B 17 EKW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 31 May 2009, 19:12
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




@adibaboi.. daca tin minte tu ai "descompus" o masina.. nu mai ai cumva contactii de la lumina plafonierei, cei care vin pe stalpul portierei?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:48
Dacia