Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

problema cea mai mare!

marianul2005
post 20 Jul 2008, 10:50
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




salutare!! fratilor cine o face ca mine....am cumparat acum cateva zile un scenic 1,9 dti din 1999.am fost cu 2 prieteni sa-si dea cu presupusul.mi-au zis sa nu o iau ca trage cam greu, dar eu...a treia zi dezastru! s-a desprins galeria de turbina(nu stiu daca este corect)si face un zgomot de toba sparta.un mecanic mi-a zis ca turbina e dusa si ea,ca e plin de ulei sub masina...dar masina merge ca si inainte.adica trage la fel.nivelul de ulei este bun.recunosc ca nu ma pricep la masini dasta nici nu prea stiu sa ma exprim in termeni.la un service mare nu am curaj pe moment.. ca sunt falit.intr-un cuvant...sunt praf!


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodi_ski
post 21 Jul 2008, 15:22
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 12 May 08
From: Bucuresti - Targoviste




Vezi ca sunt niste baieti in Bucuresti (cauta pe google) care rectifica turbine. Nu stiu care sunt preturile, ca eu am benzina, dar nu cred sa fie foarte mult in comparatie cu o turbina noua.


--------------------
Renault Scenic I - DB07HVN 2000
Scenic I 1.6 16v 210k KM and counting.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 21 Jul 2008, 15:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




trage cam greu probabil ca e motoru de 80 de cai

cum stai cu fumul cum e ? albastru negru ?

This post has been edited by tuner: 21 Jul 2008, 15:49


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 21 Jul 2008, 17:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




si cu 80 CP tot ar trebui sa traga bine cand e goala


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blez
post 21 Jul 2008, 18:01
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 16 May 08




Nu va sfatuiesc sa va duceti la orice "baiat" sa va rectifice ORICE componenta care se afla la motor sau in legatura cu motorul...
Aceste componente metalice, dupa turnare, prelucrare etc... inainte de a se aduce la starea la gata... se supun unui tratament termic specific... pentru a avea o anumita duritate, pentru a rezista efortului, pentru a rezista la uzura etc...
daca tu te duci la orice baiat sa iti rectifice orice iti da stratul durificat jos si pe urma te trezeste ca ti se rupe piesa aia pe masina....
Va spun din proprie experienta... acum citiva ani am cumparat un opel astra din 92 de la cineva.... abia dupa ce mi s-a rupt axa cu came cind veneam de la brasov am aflat ca pers ca mi-a vindut refacuse chitul motor si rectificase axa.... si dupa ce mi-am schimbat axa cu came am luat-o pe cea veche.... am degresat-o, am spalat-o etc.... si am pus-o la aparat si era moale ca toti dracii..... pentru ca daduse stratul durificat jos.... (lucrez in domeniul tratamentelor termice si am si clienti care furnizeaza anumite piese in domeniul auto si stiu cit de pretentiosi sunt.....)


--------------------
Renault Scenic II - B 60 HRC 2005
Renault Scenic II, 2005, 1.9 DCI, 88 kW, 100.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 23 Jul 2008, 17:58
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




problema cea mai mare s-a rezolvat! din intamplare am aflat ca un vechi prieten lucreaza la un service.s-a oferit sa ma ajute si...chiar a fost o problema mare.cele trei suruburi care fixeaza galeria cu turbina s-au retezat pur si simplu.am inteles ca problema era mai veche.se mai tinea doar intr-un surub si acum a cedat.uleiul care era pe scut era de la burduful(care era rupt) planetarei,deci riscam sa sparg si cutia...atunci chiar eram ruinat. va multumesc celor care ati incercat sa ma ajutati intr-un fel sau altul...CONTEAZA!


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 23 Jul 2008, 22:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




bine ca ai rezolvat


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
manole.george
post 16 Aug 2008, 22:31
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 August 08




salut ,am un scenic din 2002 si nu mai stiu codul de la casetofon ,nu mai am nici cartea,unde sa ma adresez?ms


--------------------
renault megane scenic 2002-1.6 -16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 17 Aug 2008, 06:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Mergi la orice dealer Dacia-Renault cu datele de pe placuta ovala si o sa-ti dea codul imediat.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 - HD-01-RXE 2001/RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 10 May 2009, 14:30
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




fratilor...acum am alta problema!intr-o dimineata am plecat cu masina,si dupa cativa metri m-am uitat in retrovizoare.surpriza!! nu vedeam nimik! decat fum...mult fum!am oprit,m-am uitat la ulei(era la nivel),am dat cateva tel...mi s-a spus s-o las un pic sa mearga la relanti si pe urma...sa plec.asa am facut.si am mers vreo 70 de km pana acasa(nu mai dadea fum decat putin).dupa vreo 3 ore m-am uitat la ulei...mai era o picatura.i-am pus 3l de ulei,am pornito(porneste normal),dar la fel...fum cat cuprinde!motorul se aude normal,nu stiu ce ar putea avea.cineva mi-a spus ca poate fi turbina,deoarece fumul este alb.dar turbina funct si la relanti?? yo stiu ca ea intra in funct dupa km 2000 de ture...mentionez ca in materie de mecanica sunt praf.mi s-a luat de masina asta! daca aveti idee ce ar putea fi....un sfat pls...scenic 1,9 dti.an 1999. ms f.


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 10 May 2009, 15:06
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Probabil ti s-a dus turbina si a luat-o pe ulei.
Nu mai merge asa cu ea.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 11 May 2009, 18:24
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




turbina merge si la relanti? nu intra in functiune decat peste o anumita turatie?


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 11 May 2009, 18:42
Post #13


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ai pornit motorul - turbina se invarte.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 13 May 2009, 08:19
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




e clar!masina mai praf ca a mea nu cred sa existe! a venit mecanicul sa vada care-i treaba,am pornito(fum cat cuprinde),si dintr-o data motorul s-a turat la maxim,si aproape tot uleiul din motor la aruncat pe teava de esapament!! am luat contactul...degeaba.noroc cu el(mec) ca a tras furtunul de alimentare ca altfel cred ca se intampla ceva mai nasol.dupa patania asta el imi zice ca ar fi tot de la turbina,dar parca acum nu-mi vine sa cred ca ar fi singura chestie.nu-si explica nici el cum de s-a turat asa dintr-o data.


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly_vo
post 13 May 2009, 09:19
Post #15


. . .


Group: Members
Posts: 475
Joined: 23 September 07
From: Nehoiu \ Buzau




Pai e si normal sa se tureze wink.gif ai spus ca ai completat 3l de ulei......si dupa tot scotea fum; ma gandesc ca nu era negru ci mai albicios;
Uleiul in camera de ardere poate patrunde ori pe la simeringurile de la supape ori pe la turbina; dar ca sa patrunda in cantitate mare incat sa se alimenteze pistoanele cu el (uleiul) este clar ca doar pe la turbina intra (Tubo-intercooler-galeria de admisie- camera de ardere).
Ori s-au dus segmentii de etansare a axului turbinei ori s-a rupt axul.
In momentul cand patrunde ulei in camera de ardere acesta se comporta ca un combustibil, din cauza temperaturii si compresiei plus motorina data de catre injectoare se produce arderea; Atentie chiar si cand se ia contactul motorul ramane turat. Ori se astupa admisia ori se baga in treapta a 5-a si se da drumul la ambreiaj. (Problema intaltita de mine la un megane 2---cu axul la turbina rupt).

Inca ceva dupa reconditionarea turbinei sau inlocuirea ei este musai spalarea (curatirea) traseului de aer intre turbo si galeria de admisie; intercooleru fiind primul deoarece acolo ramane foarte mult ulei.

Succes !


--------------------
Audi A6 Quattro
Skoda fabia 1.2 HTP; Ex Fabia 1.2HTP 'Mototolita total' de BN03WUW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 May 2009, 09:20
Post #16


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Asta este te-ai ales cu o masina cu probleme chiar daca ai fost sfatuit de oameni cu ochi mai avizat decat al tau sa nu o cumperi...

S-a turat asa de tare pt. ca turbina ta a luat-o pe ulei... mare noroc ai vaut ca ti-a oprit-o mecanicul la timp probabuil fara pagube pt. motor.. adica turbina in loc sa bage aer in admisie baga ulei, pe care motorul il halea ca si compustibil...

Acuma trebuie sa te gandesti sa iei o turbina... sfatul meu este sa iei una noua sau reconditionata de cineva care se pricepe...pt.a sunt convins ca turbina ta nu mai poate fi reconditionata... trebuie sa dai jos toate furtunele ce tin de turbo, intercooler si sa le cureti.... daca zici ca a ajuns sa iasa ulei pe esapament...hmmm...sunt curios cum o sa-l cureti pe ala....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 13 May 2009, 12:44
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Acelasi lucru l-am patit si eu. Am reconditionat turbina si acum dupa 10000 km masina fuge ca in prima tinerete.Da o cautare pe google dupa ,,Reconditionari turbine'' si o sa gasesti mai multe firme care te pot ajuta.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 - HD-01-RXE 2001/RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 13 May 2009, 15:38
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




am gasit la o firma,care se ocupa cu reconditionat turbine la 10 mil.cred ca este bine din ce am mai vazut pe net.mai am o intrebare...in afara de cele explicate de voi mai sus(si pentru care va multumesc),poate fi vorba si de ceva la pompa de injectie sau la calculator?inca o data multumesc!


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 May 2009, 15:49
Post #19


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




In mod normal nu. Mai ales ca tu ai dTi...deci turbodieselul clasic care este foarte fiabil si care duce sute de mii de km fara probleme.

De curiozitate...cati km iti arata pe bord? Ai verificat istoricul masinii la o reprezentanta Renault sa vezi cati km avea masina la ultima revizie facuta in reprezentanta?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 13 May 2009, 19:33
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




masina are 162 000 km la bord.i-am schimbat distributia la 154 000.de verificat istoricul n-am facuto,ca probabil mi-ar pare si mai rau decat imi pare acum si sincer ....ce rost mai are?! sa vad cum reusesc s-o repar si de data asta si....chestia mai nasoala e ca....mie chiar imi place masina asta nenorocita! ca bani de alta nu sunt,deci....cam asta e. ms f.


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 May 2009, 20:43
Post #21


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sincer si fara sa te superi nu cred ca masina sa fii facut doar 16.200 km/an...deci probabil ca are cam 300.000 reali....oricum motorul ala duce mult deci nu este motiv mare de ingrijorare...oricum eu as verifica-o la o reprezentanta macar sa stii cum stai... adevarul este cateodata dureros dar eu unul as prefera sa stiu...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 25 May 2009, 18:14
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




salut! am facuto si de data asta! turbina am luato de la o firma de reconditionat turbine din chitila.m-a costat 10 mil.mai nasol este ca am ulei pe toata instalatia de evacuare si merg cu fumul dupa mine ca tractorul.mec m-a spus ca toata nebunia asta o sa dureze cam 5000 km.asta in caz,ca sunt norocos si nu raman fara talon.dar la cat noroc am avut yo cu masina asta.....ms f pt sfaturi .


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 26 May 2009, 11:57
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




sau 1000km in regim racing biggrin.gif

This post has been edited by tuner: 26 May 2009, 11:58


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 May 2009, 12:06
Post #24


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




NU ai curatat instalatia inainte de a pune turbina sus?? intercooler, furtune, esapament?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianul2005
post 28 May 2009, 07:20
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 20 July 08
From: bucuresti




spre rusinea mea...nu! m-i s-a spus ca uleiul care se afla pe instalatie o sa se arda singur....ca nu e neaparata nevoie sa dau jos toata instalatia.masina merge mai bine ca inainte,adica trage altfel dar ma gandesc ca ar trebui sa curat si inst. ca e jale mare cat fum da.


--------------------
renault scenic 1,9 dti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 28 May 2009, 18:59
Post #26


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai daca nu ai facut lucrul cum scrie la carte..... blush.gif si ai gasit si un mecanic care a zis ca merge si asa... nu te plange... dar cu spanul dat de turbina veche...cand s-au frecat palele de carcasa ce faci??? sa vezi ce bine ajunge ala la turbina nou si in admisie.... si ce o sa-i placa la noua turbina, supape, pistoane, camasi etc.... ai facut schimbarea in purul stil romanesc...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 18:56
Dacia