Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

zgomot neobisnuit la pornire, zgomot neobisnuit la pornire

narco2you
post 30 Mar 2008, 14:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 February 08




salut! am o laguna din 2002 1.9 dci, 88kw iar de cateva luni se aude un zgomot ciudat la pornire si la oprirea motorului. Am incercat sa o pornesc si sa o opresc si cu ambreiajul calcat si zgomotul nu se mai aude. Are cineva ideee cum sa remediez aceasta problema sau masina este spre sfarsitul vietii?

sad.gif


--------------------
Renault laguna2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4abc
post 30 Mar 2008, 14:15
Post #2


Sofer de duba!


Group: Members
Posts: 62
Joined: 19 March 07




As putea spune ca Volanta este pe moarte...

Este cumva un zgomot metalic? blink.gif


--------------------
Renault Kangoo - 56-MDB 2004 DCI 60
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Mar 2008, 14:21
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Întotdeauna se pornește cu ambreiajul călcat... Asta dacă ții la electromotor și baterie.

Descrie mai amănunțit zgomotul.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
narco2you
post 30 Mar 2008, 14:27
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 February 08




da ,zgomotul este metalic si se aude de doua ori la un interval de 1/2 sec


--------------------
Renault laguna2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 30 Mar 2008, 15:52
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Problema este de la un tampon. Costa aproape 300 ron.

La pornirea motorului este normal sa se zguduie motorul. Fapt care duce la zgomotul respectiv, daca tamponul e uzat.

In schimb, la oprirea motorului, chiar daca tamponul este uzat, nu ar trebui ca motorul sa trepideze. Pe admisie este un volet care taie alimentarea cu aer, in momentul in care opresti. Ii mai spune DAMPER.
Actionarea lui este vacuumatica. Problema poate aparea de la vreo imbinare neetansa, instalatia de vacuum, chiar si EGR.

Mai intai verifica sa nu ai vreun furtunas sarit sau rupt. Daca nu gasesti nimic, pune pe cineva sa opreasca motorul in timp ce tu urmaresti capsula vacuumatica de la damper. Ea trebuie sa se miste.

This post has been edited by andu911: 30 Mar 2008, 15:53


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 16 Mar 2009, 14:32
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Ca sa nu mai deschid un nou topic intreb aici:de fiecare data la pornirea la rece se aude un zgomot care chipurile ar fi produs de demaror pe cursa de revenire.Nu stiu exact ce piesa ar fi insa ciriitul/scirtiitul apare timp de 1-2 secunde.NU se aude ca si cind ar ramine bendixul cuplat pe coroana volantei.
Se poate ajunge pe acolo sa dau cu un spray?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 20 Mar 2009, 12:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Nimic,nimic?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAX_moto
post 24 Mar 2009, 10:14
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 11 October 07




Salut, am si eu aceeasi problema...am dat incercat sa o pornesc in repetate randuri cand mi s-a dus pompa de motorina, de atunci am un sunet metali8c la pornire..ramane bendix-ul cuplat inca o secunda. Partea buna la mine e ca nu face tot timpul. Cat despre sunetul de la oprirea motorului...trebuie sa il rezolv si pe ala...e bucsa de la suportul motor - dreapta. Sper ca v-am fost de ajutor! Spor!


--------------------
Renault Laguna II - VS 23 MAX 2002. 1.9dci
MTUNING
am atins 135 cp...aveam 102 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 8 Apr 2009, 08:45
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




QUOTE(audiofilu' @ 16 Mar 2009, 15:32)
Ca sa nu mai deschid un nou topic intreb aici:de fiecare data la pornirea la rece se aude un zgomot care chipurile ar fi produs de demaror pe cursa de revenire.Nu stiu exact ce piesa ar fi insa ciriitul/scirtiitul apare timp de 1-2 secunde.NU se aude ca si cind ar ramine bendixul cuplat pe coroana volantei.
Se poate ajunge pe acolo sa dau cu un spray?
*



Cum se poate ajunge la electromotor in cazul unui 2.0T?
Chiar trebuie scos de pe masina si gresat sau se poate ajunge cumva facil?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 May 2009, 19:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Si mai ales cam cit ar costa demontarea de pe masina,gresarea si apoi montarea?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 9 May 2009, 21:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




QUOTE(MAERSK @ 30 Mar 2008, 15:21)
Întotdeauna se pornește cu ambreiajul călcat... Asta dacă ții la electromotor și baterie.

Descrie mai amănunțit zgomotul.
*




Ok,lamureste-ma si pe mine la ce ai zis tu. blush.gif
Ca sincer nu stiu care e legatura intre ele,ambreajul apasat sau schimbatorul in punctul mort nu are acelasi efect? wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP - TM 24 GBY 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 May 2009, 00:40
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Nu. Fiindca ambreiajul apasat inseamna decuplat arborele din cutie... Daca lasi in punctul mort, inseamna ca invarte si arborele... asta reprezinta lucru mecanic inutil.

De ce sa mai invarta electromotorul si arborele ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 10 May 2009, 08:10
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




La mine spune apasati frina si apoi start iar daca e in viteza ma atentioneaza sa scot din viteza.Porneste tinind apasat doar pedala de frina ori cea a ambreiajului.Nu am sesizat vreo pornire mai rapida in cazul apasarii pedalei ambreiajului sau vreo dificultate in pornire daca apas frina.
Era trecut intr-un manual de intretinere ceva mai vechi ca se evita pornirea cu pedala de ambreiaj apasata pt ca in timp nu's ce probleme apar.E adevarat ca uleiurile sint acum full sintetice si nu mai e cazul sa se respecte intru totul recomandarile de atunci insa asta e o chestie pur mecanica.
Oare arborele primar nu e invirtit oricum si doar cel secundar se decupleaza/cupleaza la apasarea pedalei de ambreiaj???


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 May 2009, 18:10
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Ba da.
Iar iarna mai ales, cand uleiul e mai gros(ce daca e full sintetic, tot 75W80 sau 80W90 este) conteaza mai mult.

Chiar sunt curios ce probleme ar putea aparea de la pornirea cu ambreiajul calcat...

This post has been edited by andu911: 10 May 2009, 18:11


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibirk
post 10 May 2009, 20:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 20 September 06




n-are ce probleme sa apara la pornirea cu ambreiajul calcat. Ceea ce a povestit andu nu am simtit la laguna dar la dacia de dinaintea ei era regula. Daca iarna nu calcam ambreiajul nu pornea nici de nebuna pt ca demarorul nu avea putere sa invarta angrenajele din cutie din cauza vascozitatii uleiului (marmeladei). Dupa ce turam vreo 30 de secunde lasam usor ambreiajul si simteam cum masina cupleaza cutia (o usoara scadere de turatie). In cazul lagunei nu cred sa apara probleme.

off topic
Andu da-mi si mie pe mail te rog frumos log-ul salvat pe tester. (tibirk23@yahoo.com). Multumesc!


--------------------
- - -
Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 10 May 2009, 20:44
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Mersi Andu pt explicatii.
Eu un timp porneam numai cu schimbatorul in punctul mort si pornea la sfert.
Acum de un timp plec cu ambreajul calcat si parca simt ca porneste in 2 timpi.
O fi ceva sau am doar eu impresia asta?


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP - TM 24 GBY 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 11 May 2009, 07:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Eu ma gindesc la un lucru:daca electromotorul invirte oricum si arborele primar indiferent ca apasam sau nu pedala de ambreiaj hai sa vedem cum lucreaza ambreiajul in cele 2 cazuri:
1.ambreiaj apasat-avantaj ca nu se mai invirte si arborele secundar (sper sa nu fiu in eroare) iar in cazul unui ulei mai viscos in CV se simte.
2.ambreiaj neapasat-electromotorul invirte arborele primar dar fiind la punctul mort nu invirte si arborele secundar,asadar nici o diferenta pina aici.
Posibil sa le fi inversat insa ideea e ca in cazul unui ulei mai viscos asa as proceda si eu insa doar atit.
Diferenta apare la nivelul "soarelui" discului de presiune si a rulmentului de presiune si a furcii pe care e fixat rulmentul (scuze,nu sint in domeniu dar se intelege) care sint in contact la pornire,rulmentul apasind coroana.Daca asta nu strica de ce se recomanda ca la semafor sa nu stai in tr1 pina se pune verde?
Nu e nevoie sa faceti ca mine insa cind voi avea ocazia o sa dau sursa acestei expuneri (oricum o carte mai veche,cam de 25 ani).
De ce oare cind intru in masina nu scrie sa apas ambreiajul si scrie sa apas frina?




--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibirk
post 11 May 2009, 09:28
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 20 September 06




QUOTE(audiofilu' @ 11 May 2009, 08:26)
1.ambreiaj apasat-avantaj ca nu se mai invirte si arborele secundar (sper sa nu fiu in eroare) iar in cazul unui ulei mai viscos in CV se simte.
2.ambreiaj neapasat-electromotorul invirte arborele primar dar fiind la punctul mort nu invirte si arborele secundar,asadar nici o diferenta pina aici.
Posibil sa le fi inversat insa ideea e ca in cazul unui ulei mai viscos asa as proceda si eu insa doar atit.
Diferenta apare la nivelul "soarelui" discului de presiune si a rulmentului de presiune si a furcii pe care e fixat rulmentul (scuze,nu sint in domeniu dar se intelege) care sint in contact la pornire,rulmentul apasind coroana.Daca asta nu strica de ce se recomanda ca la semafor sa nu stai in tr1 pina se pune verde?
Nu e nevoie sa faceti ca mine insa cind voi avea ocazia o sa dau sursa acestei expuneri (oricum o carte mai veche,cam de 25 ani).
De ce oare cind intru in masina nu scrie sa apas ambreiajul si scrie sa apas frina?
*






Eu zic asa:
1. ambreiaj apasat implica SV decuplat complet de motor => angrenajele din SV nu sunt in miscare;
2. ambreiaj liber implica SV in punctul mort => arborele principal din SV in miscare
Arborele secundar se va pune in miscare in sarcina intr-o anumita treapta.
La semafor nu se recomanda sa stai in treapta 1 cu ambreiajul calcat pt ca in felul asta soliciti inutil rulmentul de presiune.

Faza cu apasatul franei banuiesc eu ca vine de la masinile cu SV automat. Probabil din comoditate nu au scos-o pentru masinile cu SV manual.


--------------------
- - -
Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 11 May 2009, 21:03
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Nu stiu de ce aveti voi impresia ca atunci cand este calcat ambreiajul totusi se mentine cuplat vre-un arbore in cutie! Nu de alta, dar cand ati baga in viteza si arborele primar se invarte iar cel secundar nu ar trebui sa caraie, nu? Din ce stiu eu prin calcarea ambreiajului tocmai asta se face, se decupleaza cutia de la motor. Si ca drept test, faceti iarna asa: Poniti masina cu pedala de ambreiaj calcata, si schimbatorul la punctul mort, apoi dati drumul la pedala. Imediat veti auzi cum se pun in miscare arborii din cutie. Cu pedala calcata nu se aude nimic.
Si e bine sa decuplati cutia la pornire, astfel veti proteja nu numai electromotorul si bateria ci si coroana de pe volanta.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibirk
post 11 May 2009, 21:28
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 20 September 06




QUOTE(byby @ 11 May 2009, 22:03)
Nu stiu de ce aveti voi impresia ca atunci cand este calcat ambreiajul totusi se mentine cuplat vre-un arbore in cutie!  Din ce stiu eu prin calcarea ambreiajului tocmai asta se face, se decupleaza cutia de la motor.
*





pai exact asta am spus


--------------------
- - -
Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 11 May 2009, 22:04
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Nu era vorba de tine. Dar tradu si noua SV, caci sincer sa ma bati dar nu stiu ce inseamna.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 01:59
Dacia